وکیل نفقه فرزند در مشهد

وکیل نفقه فرزند در مشهد

وکیل نفقه فرزند در مشهد

یکی از دعاوی شایع خانواده در شهر مشهد، بعد از طلاق یا در زمان اختلاف زوجین، پرداختن یا گرفتن نفقه فرزندان مشترک است که توسط وکیل نفقه فرزند در مشهد انجام می شود. داشتن وکیل خوب باعث دستیابی سریع شما به حقوق قانونی  خویش برای گرفتن نفقه بچه می شود.

وکیل نفقه فرزند در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک مشهد

وکالت و مشاوره دعاوی خانواده

وکیل نفقه فرزند

در قانون از نفقه فرزند صحبت نشده است و از نفقه اقارب صحبت شده است که فرزند را هم شامل می شود و در صورت نپرداختن نفقه می تواتن علیه او هم دعوی حقوقی هم شکایت کیفری مظرح نمود. در صورت نیاز به وکالت در مشهد می توانید با ما تماس بگیرید.

فرزندان تا زمانی که تمکن مالی نداشته باشند یا شغل خاصی نداشته باشند نفقه آنها برعهد پدر است و اگر سن فرزندان بالای ۱۸ سال باشد راسا یا از طریق وکیل نفقه فرزند می تواند نفقه خود را مطالبه نمایند.

آیا امکان مطالبه نفقه معوقه فرزند وجود دارد؟

نفقه معوقه مربوط به گذشته می شود وکیل نفقه مشهد بر خلاف زوجه که می‌تواند نفقه‌ معوقه خود را در صورت عدم پرداخت از شوهرش دریافت نماید، نفقه‌ گذشته فرزند قابل مطالبه نیست و مطالبه نفقه فرزند صرفا ناظر به آینده است. وکیل نیز نفقه فرزند ( اعم از دختر یا پسر ) از تاریخ تقدیم دادخواست مطالبه می نماید و دادگاه نیز نفقه بچه را از همان زمان دادخواست بدوی مورد حکم قرار می دهد.

خواهان در دادخواست نفقه فرزند کیست؟

نحوه مطالبه نفقه بچه بدین صورت است که اگر فرزند دختر کمتر از ۹ سال و پسر کمتر از ۱۵ سال باشد به استناد ماده ۶ قانون حمایت خانواده کسی که طفل را نگهداری می‌کند مثل مادر می‌تواند برای نفقه او علیه پدر یا جدپدری به دادگاه رجوع کند.

از فاصله سنین مذکور تا ۱۸ سال تمام نیز در صورتی که حکم رشد از دادگاه گرفته شده باشد فرزند می‌تواند بر علیه پدر یا هر شخص دیگری که پرداخت نفقه برعهده اوست اقامه دعوی کند  اما اگر حکم رشدِ فرزند از دادگاه نگرفته باشد نمی‌تواند به تنهایی و مستقیم در دادگاه مطالبه نفقه بکند.

خلاصه اینکه برای مطالبه  نفقه فرزندان زیر ۱۸ سال، بایستی خواهان در دادخواست نام مادر یا کسی حضانت فرزند را برعهده دارد ذکر شود و خودشان صلاحیت اقامه دعوی را ندارند و در صورت داشتن وکیل نیز، وکالتنامه وکیل مشهد  را مادر یا کسی که حضانت فرزند با او است امضاء می نماید. وکیل نفقه فرزند در مشهد ضمانت اجرای طر دعوی یا دادخواست نفقه توسط افراد زیر ۱۸ سال توسط خودشان، قرار رد دعوی است.

میزان مبلغ نفقه فرزند

در زمان طرح تقدیم دادخواست نفقه فرزند توسط  وکیل یا اصیل، بایستی مبلغ بعنوان نفقه فرزند که متعارف باشد قید شود. البته در نهایت معیار تعیین میزان نفقه­ فرزندان عرفِ مخارج زندگی و توانایی مالی مسئول پرداخت نفقه لحاظ می‌شود.

از نظر وکیل خانواده خوب در مشهد دادگاه های خانواده معمولا با ارجاع موضوع به کارشناس رسمی دادگستری در رشته نفقه توانایی مالی انفاق‌دهنده و مخارج متعارف فرزند مانند هزینه‌ های مربوط به تامین مسکن و پوشاک و غذا را متناسب با محیطی که در حال پرورش است (مانند شهر،روستا و…) مورد سنجش قرار می‌دهد به همین جهت نفقه‌ فرزندان یک میزانِ و مبلغ ثابتی نیست.

اهمیت وکیل در پرونده نفقه فرزندان

دعاوی نفقه فرزند آنطور که به نظر می رسد ساده نیست مخصوصا در مواردی که زوجه تعهد به پرداخت نفقه فرزند نموده است ولی بازهم دادخواست مطالبه نفقه بچه داده است که در این موارد نیاز به یک وکیل متخصص و مجرب در حوزه نفقه فرزند می باشد تا بتواند نفقه را حکم بگیرد.

از مزایای دیگر داشتن وکیل در دعاوی نفقه این است که  وکیل می تواند نفقه فرزند را افزایش داده و همچنین با داشتن بهترین وکیل در زمینه نفقه فرزند مشترک، نیازی به حضور موکل در جلسات دادرسی دادگاه نیست.

وکیل کیفری ترک انفاق فرزند در مشهد

طبق ماده‌ی ۵۳ قانون حمایت خانواده «هرکس با داشتن استطاعت مالی، نفقه‌ زن خود را درصورت تمکین او ندهد یا از تأدیه نفقه‌ی سایر اشخاص واجب‌النفقه امتناع کند، به حبس تعزیری درجه‌ی شش محکوم می‌شود. تعقیب کیفری منوط به شکایت شاکی خصوصی است.» وکیل کیفری ترک انفاق  مشهد با توجه به ماده فوق در محکومیت کیفری به ترک انفاق فرد باید استطاعت مالی داشته باشد. ولی برای نفقه دادگاه خانواده استطاعت فرد شرط نیست.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم