وکیل نفقه در مشهد

وکیل نفقه در مشهد (1)

وکیل نفقه در مشهد


وکیل نفقه در مشهد

Reviewed by
رحیم حسینی مقدم
on

Nov 20
Rating:
۵.۰
وکیل نفقه در مشهد

وکیل نفقه در مشهد درخدمت شماست وکیل خوب و متخص دعاوی مطالبه نفقه جاریه معوقه و فرزند برایرونده شما در شهر مشهد و مشاوره با بهترین وکیل نفقه

وکیل نفقه در مشهد

Reviewed by
رحیم حسینی مقدم
on

Nov 20
Rating:
۵.۰
وکیل نفقه در مشهد

وکیل نفقه در مشهد درخدمت شماست وکیل خوب و متخص دعاوی مطالبه نفقه جاریه معوقه و فرزند برایرونده شما در شهر مشهد و مشاوره با بهترین وکیل نفقه

وکیل نفقه در مشهد که مجرب و متخصص باشد جهت دریافت نفقه، موضوعی است که ممکن است ذهن بسیاری از افرادی که به دنبال طرح دعوی مطالب نفقه جاریه، معوقه و فرزند هستند را به خود مشغول کرده باشد. خیلی از اشخاص نمی دانند چگونه در هنگام مواجهه با مشکل دریافت نفقه با حضور یک وکیل برای گرفتن نفقه، حق خود را مطالبه نمایند.

وکیل نفقه در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

متخصص و مجرب دعاوی خانواده

وکیل نفقه در مشهد

نفقه از جمله مساِئل بحث برانگیز در حوزه خانواده است و  برای افرادی که به دنبال گرفتن نفقه هستند ممکن است سوالاتی زیادی مطرح گردد که به دنبال یافتن پاسخ آن از وکلای متخصص باشند ما سعی گردیم مطالب تکمیلی مهم نفقه را توسط وکیل نفقه بیان نماییم.

وکیل نفقه جاریه در مشهد

نفقه جاریه همان هزینه های متعارف ماهیانه است که زندگی زناشویی جریان دارد و هنوز طلاق واقع نشده است. که شامل تهیه مسکن و اثاث البیت و سایر هزینه های متعارف زندگی از قبیل خوراک و پوشاک و … می باشد. نفقه اصولا نمی تواند پول نقد باشد، همینکه زوج ،مسکن ، اثاث ، خوراک و … را تامین بکند در واقع نفقه را پرداخت نموده است البته در مواردی امکان مطالبه نفقه به صورت پول یا وجه نقد وجود دارد که در این زمینه می توانید از وکیل پایه یک نفقه راهنمایی بگیرید.

دعوی مطالبه نفقه جاریه

در قانون مدنی ایران نسبت به پرداخت  نفقه زن تأکید بسیار شده است و نتیجه این است که مردان ملزم به پرداخت حق و حقوق شرعی و قانونی همسر خود که شامل همه نیازهای متعارف و متناسب با وضعیت زن میباشند که شوهر مکلف است همه آنها را متناسب با وضعیت خانوادگی و اجتماعی زن فراهم کرده و این الزام تنها در ازدواج دائم بر عهده شوهر بوده و در شرایطی که زوج از پرداخت نفقه خودداری نماید یا زن مستحق دریافت نفقه باشد زوجه یا وکیل خوب نفقه در مشهد می تواند نسبت به طرح دعوی مطالبه نفقه جاریه اقدام نماید این دعوی در صلاحیت دادگاه خانواده است.

مبلغ نفقه جاریه چقدر است؟

در دعوی نفقه جاریه، مبلغ نفقه اصولا همان است که در دادخواست تقدیمی قید می گرد به شرط اینکه متعارف نیز باشد. البته در صورتی که زوج یا وکیل او در جلسه دادگاه نفقه به مبلغ تقویمی در دادخواست اعتراض نماید و برای مبلغ  به توافق نیز نرسند، دادگاه موضوع را به کارشناس نفقه ارجاع می دهد و  میزان نفقه جاریه زوجه بر اساس نظر کارشناس تعیین می گردد .

کارشناس مبلغ نفقه را بر چه اساس تعیین می کند؟

همانطور که گفته شد در صورت عدم توافق زوجین یا وکلای نفقه، دادگاه تعیین نفقه را به کارشناس واگذار می کند، نحوه محاسبه بدین صورت است که یک بخش نفقه مربوط به مسکن و اثاث البیت است و بخش دیگر شامل هزینه های متعارف دیگر زن می باشد و کارشناس مبلغ نفقه را براساس شئون خانوادگی زن ، تحصیلات ، اشتغال ، تمکن مالی مرد و … تعیین می نماید

ابتدا کارشناسی نفقه، توسط کارشناس یک نفره انجام می شود و در صورتی که هر یک از طرفین یا وکلای پرونده نفقه، اعتراض داشته باشند ارجاع به هیات کارشناسی ۳ نفره می شود. 

 

وکیل نفقه در مشهد

مراحل مطالبه نفقه جاریه در مشهد

در صورتی که مرد، نفقه جاریه زن را علی رغم تمکین پرداخت نکند. زن می تواند دعوی مطالبه نفقه جاریه علیه زوج را شخصا یا توسط وکیل خوب نفقه مطرح نماید. برای طرح دعوای نفقه، ابتدا بایستی زوجه یا وکیل دادگستری زوجه به یکی از دفاتر خدمات قضایی مشهد مراجعه نماید و نامه معرفی به مشاوره جهت نفقه را دریافت نمایند و پس از انجام مشاوره نفقه از طریق همان دفتر خدمات قضایی که نامه را دریافت نمودند اقدام به تنظیم و ارسال دادخواست نفقه به دادگاه خانواده نمایند.

وکیل نفقه معوقه در مشهد

نفقه معوقه نفقه ای است که در گذشته به زن تعلق می گرفته است و پرداخت نیز نشده است مثلا مرد در ۳ ماه گذشته نفقه ای به زن پرداخت ننموده باشد که در اینصورت زوجه یا وکیل نفقه اقدام به طرح دعوی می نماید، در صورتیی دادگاه حکم به پرداخت نفقه معوقه می دهد که مرد زندگی مشترک را ترک کند و گرنه در جایی که زن و شوهر باهم زندگی می کنند. از نظر وکیل نفقه مشهد ظاهر امر، در پرداخت نفقه زن است. مگر اینکه زن ثابت کند که مرد هزینه های زندگی را متعارف پرداخت نکرده است یا خود شخصا پرداخت نموده است.

دعوی مطالبه نفقه معوقه

در دعوی مطالبه نفقه معوقه، اصل بر عدم پرداخت نفقه از ناحیه زوج است. به این ترتیب زوج باید دلایل پرداخت نفقه به زوجه را ارائه نماید و رسیدگی به این موضوع نیازی به تکلیف زوجه ندارد و در صورتی که زوج نتواند پرداخت نفقه را ثابت کند، دادگاه به نفع زوجه حکم بر پرداخت نفقه معوقه صادر می کند. البته همانطور که قبلا گفته شد در صورتی مشخص شود که زوج و زوجه زندگی مشترک داشته و باهم زندگی  می کرند ، ظاهر بر پرداخت نفقه هست. در دعوی مطالبه نفقه زوجه یا وکیل دادگستری زوجه، مبلغی مورد ادعای نفقه را بایستی در دادخواست نفقه قید نمایند.

مبلغ نفقه معوقه چقدر است؟

نفقه معوقه نیز همانند نفقه جاریه اصولا همان مبلغی است که در دادخواست نفقه توسط زن یا وکیل طلاق در مشهد اعلام می گردد صورتی که نفقه از جانب زوجه در گذشته پرداخت نشده باشد زوجه می تواند نفقه معوقه خود را مطالبه نماید و فرقی نمی کند که در دوران عقد باشد یا در زندگی مشترک ، مهم عدم پرداخت نفقه می باشد همانطور که وکیل نفقه در مشهد در مطالب بالا نیز بیان نمودند مبلغ نفقه باید در زمان تقدیم دادخواست مشخص باشد به عبارتی زوجه یا وکیل نفقه او باید در دادخواست قید نمایند که زوج چند ماه نفقه معوقه را پرداخت نکرده و برای هر ماه مبلغ متعارفی را قید نماید. البته زوجه می تواند در جلسه رسیدگی به مبلغ اعلامی زوجه اعتراض و در خواست ارجاع تعیین نفقه معوقه را به کارشناس نماید.

مراحل مطالبه نفقه معوقه در مشهد

مطالبه نفقه معوقه برخلاف نفقه جاریه نیاز به انجام مشاوره ندارد. دعوی نفقه معوقه در رویه قضایی مشهد با توجه به مبلغ مورد ادعای زوجه در دادخواست نفقه، ممکن است در صلاحیت دادگاه خانواده قرار بگیرد یا شوراهای حل اختلاف، با این توضیح که در صورتی که مبلغ خواسته تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان در صلاحیت شورا است و بیش تر از مبلغ ۲۰ میلیون تومان در صلاحیت دادگاه خانواده می باشد.

 دعوی نفقه معوقه را در رویه قضایی به سختی رای می دهند چرا که زوجه باید ثابت کند علی رغم زندگی مشترک نفقه را پرداخت نکرده است البته اگر مرد زندگی مشترک را ترک و زن را رها نموده باشد مدعی مرد است و بار اثبات بر عهده مرد است.

وکیل نفقه درمشهد

 

تفاوت (فرق) نفقه جاریه و معوقه چیست؟

نفقه جاریه تفاوت هایی با نفقه معوقه دارد از جمله اینکه نفقه معوقه مربوط به گدشته است که پرداخت نشده و نفقه جاریه مربوط به آینده است و مقابل هم قرار دارند فرق دیگر این است که برای طرح نفقه معوقه در شهر مشهد نیاز به انجام مشاوره نیست ولی برای نفقه جاریه بایستی ابتدا مشاوره انجام شود.

فرق دیگر نفقه جاریه با معوقه این است که به دعوی نفقه جاریه در هر صورت در دادگاه خانواده رسیدگی می گردد ولی  نفقه معوقه بسته به مبلغ نفقه مورد مطالبه ممکن است در صلاحیت شورای حل اختلاف یا دادگاه خانواده قرار بگیرد، مطلب دیگر اینکه فقط نفقه معوقه زن قابل مطالبه است و نفقه معوقه فرزندان قابل مطالبه نیست که این نیز از تفاوت نفقه معوقه فرزند و زوجه است.

 رابطه نفقه و تمکین چیست؟

تمکین به معنای اطاعت زن از شوهر در ادای وظایف زوجیت به حسن معاشرت و سکونت در منزل شوهر تعبیر شده است که باید از سوی زوجه عملی گردد مگر آنکه عذر موجه و قانونی محکمه پسندی وجود داشته باشد همان طور که ماده ۱۱۰۸ قانون مدنی بیان میدارد؛ هرگاه زن بدون مانع مشروع از ادای وظایف زوجیت امتناع کند مستحق نفقه نخواهد بود.

مانند اینکه زوجه در منزلی که شوهر برای وی تعیین نموده، سکنی ننماید.بنابراین اگر زوجه بدون دلیل موجه یا خوف ضرر و بدون موافقت شوهر خانه را ترک و در خانه پدر و مادر خویش اقامت کند؛ در این صورت ناشزه محسوب و مستحق نفقه نیست. البته اگر بودن با شوهر در یک منزلم تضمن خوف ضرر بدنی یا مالی یا شرافتی برای زن باشد زن می تواند مسکن على حده ای اختیار کند و در صورت ثبوت مظنه ضرر مزبور محکمه حکم بازگشت به منزل شوهر نخواهد داد و مادام که زن در بازگشتن به منزل مزبور معذور باشد نفقه بر عهده شوهر خواهد بود. جهت مشاوره با وکیل تمکین در مشهد کلیک نمایید.

آیا نفقه در دوران عقد به زوجه تعلق می گیرد؟

سوالی که بارها از وکیل نفقه در مشهد پرسیده می شود این است وضعیت نفقه در دوران عقد و تا زمانی که دختر در منزل پدری است و هنوز مراسم عروسی نگرفته چگونه است؟ قانون مدنی به این سوال پاسخ داده است: همین که عقد نکاح جاری شد و زوجین در دفتر ازدواج سند ازدواج را امضاء نمودند حقوق و تکالیف قانونی ایشان حاکم و برقرار می گردد بنابر این برخلاف عرف موجود در جامعه قانون گذار بنای آغاز و انجام وظایف زوجیت را به محض ایجاد (عقد) نکاح می داند.

 برخی عقیده دارند که نفقه زن تنها پس از ازدواج به زن تعلق می گیرد و قبل از ازدواج یعنی در دوران عقد نفقه ای به زن تعلق نمی گیرد و استدلال این گروه بر این است که در زمان عقد نه تمکن عام صورت می گیرد و نه تمکین خاص. اما چنین نکته ای قابل پذیرش نیست . چرا که بر اساس ماده ۱۱۰۲ قانون همینکه نکاح به طور صحیح واقع شود تکالیف زوجیت از جمله پرداخت نفقه لازم است. در رویه قضایی نیز مطالبه نفقه در زمان عقد قابل پذیرش است.

وضعیت نفقه زن در زمان اعمال حق حبس چگونه است؟

بر اساس ماده ۱۰۸۵ قانون مدنی زن می‌تواند تا مهریه به او تسلیم نشده از ایفاء وظایفی که در مقابل شوهر دارد امتناع کند مشروط بر اینکه مهر او حالّ باشد و این امتناع مسقط حق نفقه نیست، به صراحت ماده قانونی در زمان اعمال حق حبس زن مجاز به تمکین عام و خاص از شوهر نیست ولی کماکان مرد ملزم به پرداخت نفقه است.

برای اعمال حق حبس مهریه باید حال باشد و همچنین زن قبلا از شوهر تمکین خاص نکرده باشد بنابراین اگر قبلا ولو یک بار تمکین نموده باشد حق حبس زن ثبوتا زایل می گردد. رای وحدت رویه در این خصوص است که تمکین عام موجب سقوط حق حبس و نفقه نیست و حتی نپرداختن نفقه ذر زمان حق حبس واجد جنبه کیفری نیز است.

آیا نفقه در ازدواج موقت به زن تعلق می گیرد؟

ازدواج موقت یعنی ازدواجی که مدت دار باشد، در صورتی که زنی به عقد موقت مردی درآید نفقه به وی تعلق نمی گیرد مگر اینکه آنان توافق به پرداخت نفقه کرده باشد همانطوری که ماده ۱۱۱۳ قانون مدنی به این موضوع تصریح دارد بدین صورت که: «در عقد انقطاع زن حق نفقه ندارد، مگر اینکه شرط شده یا آنکه عقد مبنی بر آن واقع شده باشد از نظر بهترین وکیل نفقه شرط عدم پرداخت نفقه در عقد دائم، باطل است.

 

نفقه زن در زمان عده چکونه است؟

نفقه در عده طلاق : در طلاق رجعی در زمان عده (سه ماه و ۱۰ روز پس از ثبت طلاق) مرد باید به همسرش نفقه بپردازد؛ لیکن در طلاق بائن و فسخ نکاح نفقه ای به زن تعلق نمی گیرد .

نفقه در عده وفات در عده وفات نفقه زن در صورت مطالبه از اموال کسانی که پرداخت نفقه به عهده آنهاست تأمین می گردد.

شکایت کیفری ترک انفاق

عدم پرداخت نفقه، علاوه بر اینکه قابل طرح و رسیدگی در دادگاه خانواده هست، جرم نیز هست و مجازات دارد. از نظر وکیل نفقه برای شکایت کیفری ترک انفاق بهتر است قبلا اظهارنامه برای مرد فرستاده شود. لازم به ذکر است محکومیت زوج به جرم ترک انفاق منوط به تمکین زوجه  و استطاعت مالی زوج است.

در ترک انفاق زوج محکوم به مجازت می شود ولی الزامی به پرداخت نفقه ندارد ولی پرداخت آن می تواند باعث تخفیف جرم ترک انفاق و در مواردی موجب معافیت از مجازات گردد.

مقدم بودن نفقه زن

تقدم نفقه زن بر نفقه دیگر اقارب:  ماده ۱۲۰۳ قانون مدنی، نفقه زن بر نفقه اقارب مقدم است. مطابق این ماده اگر کسی توانایی مالی نداشته باشد که هم به زن و هم به خویشاوندان نسبی خود نفقه بدهد، زن بر دیگران مقدم خواهد بود. و مطلب دیگر اینکه ، طلب زن بابت نفقه طلب ممتاز است در صورت ورشکستگی یا فوت شوهر و عدم کفایت اموال او برای پرداخت دیون،طلب زن بابت نفقه بر سایر بدهی ها مقدم خواهد بود.

نپرداختن نفقه و تحقق شرط وکیل در طلاق

یکی از شرایط مندرج در سند ازدواج این است و در صورتی که زوج ۶ ماه نفقه زوجه را پرداخت ننماید و الزام مرد ممکن نباشد برای زن وکالت در طلاق محقق شود که از نطر وکیل خوب طلاق بسیاری از طلاق هایی که به درخواست زوج هست مستند به همین شرط می باشد.

در اینصورت زن بعد از طلاق نیز می تواند از وکیل متخصص نفقه در مشهد کمک گرفته و نفقه خود را وصول نماید از نظر ما بهترین نوع جدایی توافقی و استفاده از وکیل طلاق توافقی می باشد.

وکیل خوب نفقه و اهمیت آن در پرونده

دعاوی نفقه در حین سادگی بسیار پیچیده است و ممکن است برای رسیدن به حق خود دچار مشکلات بسیاری شده و در نهایت پس از تلاش بسیار نتوانید حق خود را دریافت نماید، در چنین مواردی بهترین راه این است که از وکیل نفقه کمک گرفته شود تا عدم پرداخت نفقه را در صورت نیاز اثبات نماید. در دعاوی نفقه اصولا دعوی تقابل تمکین نیز مطرح می گردد و  و نداشتن وکیل ممکن است منجر به رد دعوی نفقه شما گردد و کار شما را برای همیشه سخت نماید.

در صورت نیاز به درخواست وکیل خوب برای نفقه در مشهد می توانید از طریق شماره تلفن های مندرج در سایت تماس گرفته و نوبت حضوری اخذ نمایید و با تحویل مدارک به دفتر وکالت وکیل پایه یک دادگستری مشهد روند پرونده شما هر چه سریع تر و بهتر انجام شود.

ثبت زمان ملاقات حضوری و قبول وکالت پرونده

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
Medza
Medza
4 سال قبل

با سلام در باب نفقه : در۳۰ مهر ۱۳۸۹عقد در ایران و زوجه بعداز دریافت کارت اقامت در فرانسه، در فروردین ۱۳۹۴ بدون فرزند ترک زندگی خانوادگی میکند و در ۵ مرداد ۱۳۹۵ در خواست طلاق میدهد و طبق قوانین فرانسه نفقه تعین شده و ادامه دارد. متقلبانه در ۳ خرداد ۱۳۹۷ در ایران دادخواست دوباره نفقه میدهد . چطور میشه که زوجه دو بار در دو کشور در این کره خاکی نفقه بخواهد ؟؟؟ این کلاهبرداری است ؟ آخه چطور میشه که دادگاه در ایران بدون توجه به مکان و اقامت زندگی زوجین رآی میدهد؟؟ با تشکر از جوا ب شما…

admin
admin
پاسخ به  Medza
4 سال قبل

سلام.
به نظر میرسه که از موارد اعاده دادرسی باشد.

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم