وکیل مواد مخدر در مشهد

وکیل موادمخدر در مشهد

وکیل مواد مخدر در مشهد

وکیل مواد مخدر در مشهد ؛ همان طور که می دانید مصرف مواد مخدر آثار مخرب و زیان بار بسیاری بر جسم و روان انسان دارد، به همین دلیل در همه کشورهای دنیا تولید، نگهداری و فروش مواد مخدر بر خلاف قانون است و جرم محسوب می ‌شود. در ادامه این مطلب به بررسی مجازات مصرف و حمل مواد مخدر و هم چنین نقش بهترین وکیل مواد مخدر مشهد خواهیم پرداخت.

وکیل مواد مخدر

در ابتدا به تعریف مواد مخدر می پردازیم؛ به هر ماده ی خالص یا ترکیب شده که باعث وابستگی چه از نظر جسمی و چه از نظر روانی می شود، مواد مخدر می گویند.انجام چه کارهایی در گروه جرائم مواد مخدر قرار می گیرند؟
به صورت کلی کشت، ساخت، تبدیل، نقل و انتقال، خرید و فروش، مخفی کردن و نگهداری، استعمال یا مداخله در مواد مخدر را در گروه جدایم مواد مخدر قرار می دهیم.
برای فهم بیشتر تعریف بالا، هر یک از موارد را در زیر توضیح می دهیم:

• کلمه ی کشت شامل کشت خشخاش و کشت شاهدانه و… که با هدف تولید مواد مخدر صورت بگیرد، است.

• کلمه تبدیل به معنای تغییر شکل و ماهیت ماده و در نهایت در آوردن به شکل مواد مخدر ماده مورد نظر است.

• کلمه ی نقل و انتقال شامل وارد کردن، صادر کردن، توزیع، حمل و ارسال مواد مخدر می باشد.

• کلمات نگهداری و مخفی کردن شامل ایجاد یا اداره کردن مکان هایی جهت استعمال مواد مخدر می باشد.

• کلمه استعمال شامل اعتیاد و استفاده ی تفریحی، اتفاقی یا به صورت هر از گاهی است.

• کلمه مداخله شامل ارتکاب جرم به صورت مباشرت و همکاری، معاونت، وساطت و… می باشد.

به عنوان مثال لوازمی که جهت استعمال مواد مخدر مانند پایپ، لازم است را تولید کنند. یا مثلا به فرار یا مخفی کردن متهمان به جرم استعمال یا قاچاق مواد مخدر، کمک کنند. هم چنین از بین بردن مدارک مربوط به مواد مخدر نیز در این گروه قرار می گیرد.

جرایم قاچاق و نگهداری مواد مخدر

دادگاه بسته به نحوه ارتکاب جرم وابسته به مواد مخدر، میزان، نحوه دستگیری مجرم، همکاری و همچنین شرایط روحی و جسمی نیز، حکم صادر می‌ کند. حمل یا همان قاچاق مواد مخدر نیز دارای مجازات های مختلفی است و با توجه به نوع، مقدار مواد مخدر و همچنین علم قاضی در پرونده مربوطه، احکام متفاوتی صادر می شود.

اما آن چه که اهمیت دارد، این است که قاچاق و حمل مواد مخدر صنعتی مانند شیشه و هروئین، مجازات به شدت بیشتری نسبت به مواد مخدر سنتی مثل تریاک دارند، چون مواد مخدر صنعتی توهم بیشتری را ایجاد می کند و باعث بروز جرم ‌های ثانویه بعدی خواهد شد.

نگهداری مواد مخدر با توجه به نوع و مقدار آن، شامل مجازات جریمه نقدی، حبس و شلاق می باشد و در صورتی که مقدار آن زیاد باشد مثلا بیش تر از ۵ کیلوگرم تریاک و‌… می‌ تواند مجازات اعدام را نیز به دنبال داشته باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر با وکیل  خوب مواد مخدر در مشهد مشورت نمایید.

مجازات خرید و فروش و استعمال مواد مخدر

وکیل مواد مخدر در مشهد

 

بر طبق قانون اصلاح مواد مخدر، خرید، فروش و مصرف مواد مخدر نیز جرم بوده و با توجه به نوع و مقدار آن، مجازات‌ های متفاوتی را به دنبال خواهد داشت. چنانچه استعمال مواد مخدر باعث بروز جرم دیگری مانند قتل، سرقت (وکیل سرقت در مشهد) و… شود، مجازات جرم ثانویه، جداگانه محسوب می شود.

جاسازی مواد مخدر

مجازات شخصی که در منزل فرد دیگری مواد مخدر‌ جاسازی کند چیست؟
جاساز کردن مواد مخدر برای متهم کردن فردی دیگر مهم است اما برای قانون ‌گذار تفاوتی ندارد که این جاساز در خانه یا در ماشین فرد دیگری باشد. به همین دلیل، اگر کسی مواد مخدر را در خانه کسی جاساز کند، به حداکثر مجازات همان جرم محکوم خواهد شد. به عنوان مثال اگر مجازات جرمی ۴ تا ۵۰ میلیون ریال جریمه و ۲۰ تا ۷۴ ضربه شلاق است، برای فرد جاساز کننده ۵۰ میلیون ریال جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق در نظر گرفته می ‌شود.

اگر درگیر پرونده اتهام به حمل و نگهداری مواد مخدر هستید بهتر است با وکیل مواد مخدر در مشهد مشورت نمایید.

قاچاق و فروش مواد مخدر افراد زیر ۱۸

افراد زیر ۱۸ سال به دلیل نداشتن شرط بلوغ، برخلاف افراد بالغ و بالای ۱۸ سال مسئولیت کیفری ندارند و در صورت ارتکاب جرم به اقدامات تأمینی و تربیتی محکوم خواهند شد.
افراد زیر ۱۸ سال به زندان فرستاده نمی‌ شوند و شلاق نیز نمی‌ خورند. طبق تشخیص و صلاح دید قاضی، اگر سن مرتکب بین ۹ تا ۱۵ سال باشد، برای او یکی از موارد زیر در نظر گرفته می شود:
۱.تحویل کودک به والدین پس از گرفتن تعهد
۲.معرفی کودک به مددکار اجتماعی و روانشناس
۳.فرستادن کمک به مراکز آموزشی و فرهنگی
۴.اقدام لازم برای درمان اعتیاد کودک
۵.جلوگیری از معاشرت کودک با اشخاص خاص
۶.جلوگیری از رفت و آمد کودک به محل‌های معین
۷.تحویل کودک به افرادی غیر از والدین در صورت صلاح دید دادگاه

چنانچه سن فرد از ۱۵ تا ۱۸ سال باشد، برای او موارد زیر را در نظر گرفته خواهد شد:
۱. فرستادن فرد به کانون اصلاح و تربیت برای مدت‌ های معین
۲.پرداخت جزای نقدی
۳.انجام خدمات عمومی رایگان

پیشنهاد می کنیم برای پرونده های افراد زیر ۱۸ سال از وکیل جرایم نوجوانان در مشهد کمک بگیرید.

عوامل موثر در میزان مجازات مرتکب چیست؟

این عوامل گاهی اوقات به واسطه وجود شرایط و ویژگی های خاص در مرتکب مانند سمت و خصوصیت او و انگیزه و سابقه اوست که علل شخصی و بعضی اوقات به دلیل وجود اوضاع و احوال مربوط به جرم و نحوه ارتکاب آن و خصوصیات مجنی علیه است که علل عینی نامیده می شوند.
به همین دلیل همه آنها تحت عنوان عوامل موثر در میزان مجازات چه از این نظر که موجب تخفیف یا تشدید مجازات باشد، نامیده می شوند.
موارد تشدید مجازات شامل تعدد جرم و تکرار جرم می باشد.
موارد تخفیف مجازات شامل معاذیر معاف کننده، معاذیر مخففه، کیفیات مخففه، تعلیق اجرای مجازات و آزادی مشروط می باشد.

وکیل مواد مخدر در مشهد

وکیل مواد مخدر درمشهد

 

طبق ماده ۳۸ قانون اصلاح مبارزه با مواد مخدر، دادگاه می‌ تواند در صورتی که موارد تخفیفی وجود داشته باشد، مجازات را تا نصف کاهش دهد.
چنانچه فردی به حبس ابد محکوم شده باشد، دادگاه می‌ تواند حبس او را به ۱۵ سال کاهش داده و چنانچه حکم اعدام برای مرتکب صادر شده باشد، تقاضای تخفیف و عفو، به کمیسیون عفو ارسال خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تخفیف در مجازات با وکیل مواد مخدر در مشهد مشورت نمایید.

مرجع رسیدگی به جرایم مواد مخدر مشهد

طبق ماده ۳۰۳ قانون آئین دادرسی کیفری، صلاحیت رسیدگی به جرایم مواد مخدر، روان گردان و پیش سازهای آن، با دادگاه انقلاب می باشد. تحقیقات مقدماتی جرایم مواد مخدر بر عهد دادسرای انقلاب، حوزه وقوع جرم است.
برای رسیدگی به پرونده مواد مخدر در دادگاه آن را به وکیل خوب در مشهد بسپارید.در صورت عدم صلاحیت دادسرا یا دادگاه وکیل ایراد عدم صلاحیت را به خوبی متوجه و ایراد می نماید.

اهمیت وکیل دررونده مواد مخدر در مشهد

قوانین مرتبط با مجازات قاچاق و مصرف مواد مخدر دارای مواد و تبصره های گوناگونی است که نیازمند کمک گرفتن از وکیل مواد مخدر در مشهد است. هم چنین این پرونده ها بسیار سخت هستند و برای داشتن روند موفقیت آمیز، نیازمند یک وکیل مواد مخدر بسیار مجرب و حرفه ای است‌.
پس پیشنهاد می کنیم اگر درگیر این نوع پرونده هستید حتما با وکیل مواد مخدر در مشهد مشورت نمایید‌. وکیل کیفری مشهد می تواند از حقوق متهم به خوبی دفاع نماید.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم