وکیل کیفری در مشهد

فرهاد حسینی مقدم

وکیل کیفری در مشهد

وکیل کیفری در مشهد در خدمت شماست، مشاوره با بهترین وکلای کیفری در امور جزایی و انجام وکالت توسط وکیل متخصص کیفری در مشهد برای پرونده های جنایی، از نظر وکیل خوب در مشهد برای پرونده های کیفری نقش و عملکرد وی و استفاده از تجارب ایشان در اقناع وجدان دادگاه تاثیر زیادی دارد.

وکیل کیفری در مشهد
فرهاد حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

متخصص و مجرب در دعاوی مهم کیفری 

وکیل کیفری مشهد

وکیل کیفری شخصی است که پس از سپری کردن تحصیلات دانشگاهی یا حوزوی و کسب دانش لازم در علم حقوق و فقه، در آزمون کانون وکلای دادگستری پذیرفته شده و دارای پروانه معتبر وکالت است و با توجه به علاقه و تخصص در زمینه امور جزایی و کیفری و تسلط نسبی بر قوانین مجازات اسلامی، آیین دادرسی کیفری، اکثرا در زمینه های جزایی و کیفری قبول وکالت می کند. و تمرکز تجربه حرفه ای شغل وکالت خود را،در امور کیفری و جزایی قرار داده است. که به وکیل کیفری کار هم معروف می شود.

حقوق کیفری

حقوق کیفری مجموع مقرراتی است که بر نحوه اجرای مجازاتها و تعیین واکنش های اجتماعی نظارت می کند، قوانین کیفری ساده ترین و شدید ترین وسیله اجبار قواعد و مقررات اجتماعی است. در دعاوی کیفری نه تنها مال و خانواده مجرم در معرض خطر است، بلکه آزادی حیثیت و جان وی نیز در مخاطره قرار می گیرد.

 انواع مجازات ها 

در قانون مجازات اسلامی مجازات ها و اقدامات تامینی و تربیتی تعیین شده است که به پنج دسته تقسیم شده اند برای آنشنایی با نوشته وکیل کیفری مشهد همراه باشید:

حدود
قصاص
تعزیرات
دیات
تعزیرات و مجازاتهای بازدارنده

حد مجازاتی است که شارع آن راتعیین کرده است وقصاص مجازات فردی می باشد که مرتکب جنایت منجربه قتل یا صدمات بدنی گردیده است و دیه جایگزین قصاص درجنایات عمدی یا غیر عمدی میباشد و تعزیر مجازاتهای جرایمی است که خارج از موارد فوق میباشند. وکلای خوب کیفری مجازات بازدارنده مجازاتی است که از طرف دولت به معنای عام آن برای حفظ نظم و مراعات مصالح اجتماعی مقابل تخلفات ازمقررات و نظامات دولتی تعیین می گردد.

وکیل کیفری درمشهد

انواع وکیل در پرونده های کیفری مشهد

وکیل تعیینی : یا وکالت قراردادی آن است که هریک از اصحاب دعوا برای اقامه و تعقیب آن و دفاع از حق، از طریق شماره  به آدرس و دفتر وکیل ککیفری مراجعه و با وی قرارداد وکالت می‌بندند. وکیل دادگستری شخصی است که به‌غیر از داشتن تحصیلات حقوقی باید پروانه‌ی وکالت کردن را از قوه قضاییه یا از کانون وکلا در پی قبولی در امتحان، اخذ کرده باشد.

وکیل  تسخیری : در جرائمی که مجازات آن به حسب قانون، قصاص نفس، اعدام، رجم و حبس ابد است،چنانچه متهم شخصاً وکیل جنایی معرفی ننماید تعیین وکیل تسخیری برای او سوی مقام قضایی الزامی است. مگر در خصوص جرایم منافی عفت که متهم از حضور یا معرفی وکیل امتناع ورزد.

عرفا هر کدام از وکلای کیفری و غیر کیفری موظف هستند سالانه ۳ مورد وکالت تسخیری را بپذیرند درخصوص حق‌الزحمه وکلای کیفری تسخیری، متهم تکلیفی ندارد و در این‌گونه موارد دادگاه مبلغی را از دریف‌های مربوط به بودجه دادگستری پرداخت می‌کند. وکیل کیفری تعینی به مراتب از وکیل تسخیری دلسوزتر و متعهد تر است و با انتخاب وکیل پایه یک کیفری در مشهد وکیل تسخیری از بین می رود.

وکیل خوب در پرونده جزایی چقدر اهمیت دارد؟

شاید ادعای اینکه دعاوی کیفری ارزش و اهمیت بالاتری نسبت به دعاوی حقوقی دارند، دور از واقعیت نباشد. بدان جهت که دعاوی حقوقی عموماً با جرائم مرتبط با جان مردم و آبروو مال آنها در ارتباط است و هر دو طرف دعوا برای احقاق حقوقی چون حق زندگی، سلامتی، حیثیت، امنیت و مال خود که از جمله حقوق اولیه یک انسان است به طرح و پیگیری دعوا می پردازند.

پرونده های کیفری از دشواری خاصی برخوردار هستند. با اعطاء وکالت می توانید بیشترین اطمینان را از موفقیت پرونده کیفری خود در مشهد اعم از طرح و دفاع کسب نمود.

در هر پرونده کیفری مشهد چند وکیل می توانیم انتخاب نماییم؟

طرفین می توانند برای شکایت یا دفاع، وکیل یا وکلای خود را معرفی کنند در صورت تعداد وکیل حضور یکی از آنان برای تشکیل دادگاه و رسیدگی کافی است.

 دادسرا:

در این مرحله شاکی یا متهم می‌توانند دو نفر وکیل خوب دادگستری معرفی کنند لازم به ذکر است حسب ظاهر ماده ۱۹۰ قانون آیین دادرسی کیفری در مرحله دادسرا متهم یک نفر وکیل دادگستری را همراه خود داشته باشد.

دادگاه کیفری۲: در جرایم موضوع صلاحیت دادگاه کیفری دو هر یک از طرفین می توانند حداکثر دو وکیل به دادگاه معرفی کنند. صرفا حضور یکی از وکلا برای تشکیل جلسه کافی است.

دادگاه کیفری یک: در جرایم موضوع صلاحیت دادگاه کیفری یک مشهد هر یک از طرفین می توانند حداکثر ۳ وکیل به دادگاه معرفی کند.

دادگاه انقلاب ؛ در جرایم موضوع صلاحیت دادگاه انقلاب باید قائل به تفکیک شد چنانچه موضوع اتهام از جرایم مذکور بندهای الف، ب، پ ،ت ماده ۳۰۲ قانون آیین دادرسی کیفری باشد تعداد وکلای پایه یک دادگستری هر یک از طرفین حداکثر سه نفر و در سایر موارد حداکثر دو نفر می باشد.

وکیل کیفری در مشهد

حق دسترسی به وکیل در جرایم کیفری

ضعف آگاهی متهم از موازین قانونی و حقوقی حضور شخصی با اطلاعات و تجارب حقوقی در جهت رفع اتهامات ناروا علیه متهم را در مرحله حساسی همچون کشف جرم به طور اعم و بازجویی ها به طور اخص الزامی می کند چرا که ضابطین دادگستری در این مرحله دارای اختیارات وسیعی هستند و حضور وکیل مشهد متهم نه تنها از سوء استفاده مأمورین از اختیارات خود در جمع آوری دلایل غیر اصولی علیه متهم بی گناه و نا آگاه از قانون جلوگیری می کند. بلکه مانع از اظهارات ناسنجیده متهم علیه خود نسبت به جرم می شود.

حق معرفی وکیل در مرحله دادسرا

بخش عمده پرونده‌های کیفری در مشهد مربوط به مرحله تحقیقات است. در این مرحله پرونده تشکیل و دلایل جمع‌آوری و پرونده تکمیل می شود، امروزه تحقیقات مقدماتی می تواند در حضور وکیل متهم صورت گیرد. وکلای جنایی نه تنها حق دارد پرونده کیفری را مطالبه کند و همانند وکیل شاکی از محتویات پرونده مطلع گردد و نظرات خود را به بازپرس اعلام و حتی انجام تحقیقات خاصی را از وی تقاضا نماید.

حق معرفی وکیل در دادگاه کیفری

حق داشتن وکیل در مرحله دادرسی از جمله تضمیناتی است که برای حفظ حقوق متهم در دادرسی های کیفری پیش بینی می شود. این مهم در اصل سی و پنجم قانون اساسی چنین آمده است که: «در همه دادگاه ها، طرفین دعوا حق دارند برای خود وکیل انتخاب نمایند و اگر توانایی انتخاب وکیل را نداشته باشند باید برای آنها امکانات تعیین وکیل فراهم شود.»

در دادگاه کیفری تمام دلایل له و علیه متهم با حضور طرفین دعوی به بحث گذاشته می شود و هیچ دلیل و مدرکی بدون بحث و مذاکره در جلسه رسیدگی نمی تواند علیه متهم موثر باشد. اجرای یک دادرسی کیفری عادلانه مقتضی آن است که به متهم امکان دفاع از خود در برابر اتهامات انتسابی داده شود.

حق الوکاله وکیل کیفری مشهد چقدر است؟

مبلغ حق الوکاله بر حسب نوع اتهام، اینکه در مرحله بدوی است یا تجدیدنظر و اینکه در همان شهر یا شهر دیگری باشد متفاوت است مثلا هزینه حق الوکاله یک وکیل در مشهد که به دادگاه بجنورد سفر می کند فرق دارد. مطابق قانون هزینه سفر وکیل کیفری نیز بر عهد موکل است. وکیل حداقل رقم حق الوکاله را در وکالتنامه خود قید می نماید و بر اساس آن تمبر باطل می نماید.

اخیرا آیین نامه حق الوکاله تصویب شده است که مبلغ آن حسب نوع درجه جرم و مرحله متغییر است و وکلای دادگستری مشهد بایستی بر اساس آن تمبر وکالتی خود را باطل نمایند تا دفتر دادگاه ،وکالت را ثبت نماید،

بهترین وکلای کیفری مشهد را چگونه پیدا کنم ؟

بهترین وکلای کیفری و حقوقی(وکیل حقوقی در مشهد) برای پرونده شما در مشهد برای شما کسانی هستند که تخصص کیفری دارند.البته بهترین وکیل دادگستری کیفری علاوه بر متخصص بودن باید داری تعهد، صداقت و امانتداری نیز باشد تا نتیجه بسیار خوب و عالی حاصل شود.

برای انتخاب بهترین وکیل کیفری سایت وکیل مشهد شرایط دارد از جمله:

  •  مشاوره حضوری جهت ارزیابی وکیل
  • رزومه و قیمت پیشنهادی از چند وکیل
  • پیشنهاد متنی از چند وکیل متخصص کار خود
  • امتیاز سایر کاربران به وکلای کیفری

بهترین وکیل کیفری از کرامت انسانی متهم دفاع می نماید و به اتهام موکل خود نگاه نمی کند همواره احترام مقامات قضایی در دادگاه های کیفری مشهد را رعایت می نماید و برای کشف واقعیت و برقرای عدالت به مقام قضایی کمک می نماید ولی اولویت او در هر صورت دفاع از حقوق موکلش است.

ثبت زمان ملاقات حضوری و قبول وکالت از طریق شماره تلفن وکیل در مشهد

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم