وکیل جرایم نوجوانان در مشهد – وکیل کیفری در مشهد – وکیل پایه یک دادگستری

وکیل جرایم نوجوانان در مشهد – وکیل کیفری در مشهد – وکیل پایه یک دادگستری

فهرست مطالب

وکیل جرایم نوجوانان در مشهد

، مجازات اطفال و نوجوانان

ماده ۸۸، درباره اطفال و نوجوانانی که مرتکب جرایم تعزیری می شوند و سن آن ها در زمان ارتکاب، نه تا پانزده سال تمام شمسی است حسب مورد، دادگاه یکی از تصمیمات زیر را اتخاذ می کند.

الف) تسلیم به والدین یا اولیاء یا سرپرست قانونی با اخذ تعهد به تادیب و تربیت و مواظبت در حسن اخلاق طفل یا نوجوان

تبصره: هرگاه دادگاه مصلحت بداند می تواند حسب مورد از اشخاص مذکور در این بند تعهد به انجام اموری از قبیل موارد ذیل و اعلام  نتیجه به دادگاه در مهلت مقرر را نیز اخذ نماید.

۱. معرفی طفل یا نوجوان به مددکار اجتماعی یا روانشناس یا دیگر متخصصان و همکاران با آنان.

۲. فرستادن طفل یا نوجوان به یک موسسه آموزشی و فرهنگی به منظور تحصیل یا حرفه آموزی.

۳. اقدام لازم جهت درمان یا ترک اعتیاد طفل یا نوجوان تحت نظر پزشک.

۴. جلوگیری از معاشرت و ارتباط مضر طفل یا نوجوان با اشخاص به تشخیص دادگاه.

۵. جلوگیری از رفت و آمد های طفل به مکان های معین.

وکیل کیفری در مشهد

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

 

وکیل نوجوانان در مشهد

ب) تسلیم به اشخاص حقیقی یا حقوقی دیگری که دادگاه به مصلحت طفل یا نوجوان بداند با الزام به انجام دستورهای مذکور در بند الف در صورت عدم صلاحیت والدین، اولیاء یا سرپرست قانونی طفل یا نوجوان یا عدم دسترسی به آنها با رعایت مقررات ماده ۱۱۷۳ قانون مدنی. وکیل خوب در مشهد را از طریق شماره تلفن وکیل بدست بیاورید.

تبصره: تسلیم طفل به اشخاص واجد صلاحیت منوط به قبول آنان است.

پ) نصیحت به وسیله قاضی دادگاه.

ت) اخطار و تذکر یا اخذ تعهد کتبی به عدم تکرار جرم.

تبصره ۱: تصمیمات مذکور در بندهای ت و ث  فقط درباره اطفال و نوجوانان دوازده تا پانزده سال قابل اجرا است، اعمال مقررات بند ث در مورد اطفال و نوجوانانی که جرایم موجب تعزیر درجه یک تا پنج را مرتکب شده اند، الزامی است.

تبصره ۲: هرگاه نابالغ مرتکب یکی از جرایم موجب حد یا قصاص گردد در صورتی که از دوازده تا پانزده سال قمری داشته باشد به یکی از اقدامات مقرر در بندهای ت و یا ث محکوم می شود و در غیر این صورت یکی از اقدامات مقرر در بند های الف تا پ این ماده در مورد آنها اتخاذ می گردد.

تبصره ۳: در مورد تصمیمات مورد اشاره در بند های الف و ب این ماده، دادگاه اطفال و نوجوانان می تواند با توجه به تحقیقات به عمل آمده و همچنین گزارش های مددکاران اجتماعی از وضع طفل یا نوجوان و رفتار او، هرچندبار که مصلحت طفل یا نوجوان اقتضاء کند در تصمیم خود تجدید نظر نماید.

وکیل کیفری در مشهد

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

وکیل جرایم نوجوانان

نشست قضایی دادگستری یزد، دی ۸۱ :

سوال: تعیین مجازات جایگزین در احکام کیفری صادره برای اطفال بالغ، کمتر از هجده سال مثل التزام به عدم خروج از منزل یا عدم مشاهده در شهر محل وقوع جرم یا شرکت در کارگاه بهزیستی جهت انجام امور خدماتی مجوز قانونی دارد؟

جواب (نظر کمیسیون) : برابر مقررات مواد ۱۲ و ۱۶ و ۱۷ ۱۹ ۲۰ و ۲۲ و ماده ۵۲ و بعد قانون مجازات اسلامی و ایضاء مفاد ماده ۷۲۸ همان قانون دادگاه می تواند با ملاحظه خصوصیات جرم و مجرم و دفعات ارتکاب جرم و در صورتی که مصلحت طفل اقتضا کند، در حدود مقررات و ضوابط موضوعه حاکم بر تخفیف و تبدیل و تعلیق جرم، مجازات دیگری برای طفل بزهکار تعیین نماید لکن تعیین مجازات جایگزین به نحو مطلق و خارج از چهارچوب ضوابط مغایر با مصرحات قانونی بوده و محتاج به تصویب و تجویز قانونی است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت