وکیل اثبات رجوع در مشهد

اثبات رجوع

وکیل اثبات رجوع در مشهد

فهرست مطالب

در صورتی که نیاز به یک وکیل اثبات رجوع در مشهد دارید که در این زمینه تخصص و تجربه داشته باشد می توانید از طریق شماره تلفن های مندرج در سایت نسبت به تعیین وقت حضوری با وکیل پایه یک دادگستری مشهد هماهنگ نمایید.

وکیل اثبات رجوع

رجوع در طلاق عملی یک طرفه است که با اراده مرد و پس از طلاق رجعی و در برخی موارد طلاق بائن واقع می شود. عمل رجوع نیاز به تشریفات خاصی ندارد اما می بایست اثبات شود که اصولا با مشاوره و وکالت وکیل اثبات رجوع انجام می شود. در ایام عده سایر شرایط ایام زوجیت باقی است و نفقه نیز به زوجه تعلق می گیرد. تنها تشریفات الزامی ثبت رجوع یک ماه پس از آن در دفاتر اسناد رسمی ازدواج و طلاق است.

اثبات واقعه رجوع در انواع طلاق

  • در طلاق رجعی شوهر می تواند در مدت عده زن از طلاق رجوع نماید و دیگر نیازی به خواندن مجدد صیغه عقد نیست، بدین منظور با رجوع مرد حکم طلاق باطل شده و مرد می تواند مجدداً با همسر خود زندگی کند. رجوع بعد از طلاق می تواند با فعل باشد یا با گفتار.

البته این نکته حائز اهمیت است که رجوع بعد از طلاق باید در زمان عده باشد. وکیل برای اثبات زوجیت در شهر مشهد همچنین در طلاق رجعی جواز رجوع زوج به زوجه در مدت عده، مشروط به رضایت زوجه نیست.

  • طلاق خلع نوعی طلاق بائن است که به واسطه کراهت زن از مرد با پرداخت مالی به مرد انجام شده و موافقت مرد برای طلاق جلب می شود. مال پرداخت شده می تواند بخشی یا تمام مهریه بوده یا مبلغی بیش از مهریه باشد. رجوع بعد از طلاق خلع تنها در صورتی می تواند اتفاق بیفتد که زن در مدت عده، مهریه بخشیده شده خود را مطالبه نماید.

از نظر وکیل طلاق توافقی مشهد ، اکثر طلاق های توافقی از نوع خلعی می باشد که مالی از طرف زن بخشیده می شود.

  • چنانچه زن در طلاق بائن، یائسه یا باکره باشد، از آنجایی که عده به وی تعلق نمی گیرد، طلاق و بذل مهریه به دو طرف قطعی شده و نمی توانند از آن رجوع نمایند. اما در صورتی که زن عده داشته باشد، تنها در صورتی که زن از مهریه بذل شده خود رجوع نماید، مرد حق رجوع دارد و طلاق بائن به طلاق رجعی تبدیل می شود.

ثیت رجوع بعد از طلاق بائن

چنانچه طلاق از نوع خلع و یا مبارات باشد، در صورتی که زن در دوران عده پس از طلاق به فدیه ای که به شوهرش پرداخته، رجوع نماید و آن را پس بگیرد، برای مرد امکان رجوع طلاق بائن به وجود خواهد آمد که به موجب آن می تواند به همسر خود رجوع نماید و طلاق از حالت خلع یا مبارات به حالت رجعی که نقطه مقابل طلاق بائن است، تبدیل می شود.

شرایط رجوع طلاق خلع

با توجه به این امر که طلاق خلع یکی از اقسام طلاق بائن می باشد، مرد نمی تواند در دوران عده طلاق به زن رجوع نماید؛ ولی اگر زن به فدیه ای که به مرد داده است، رجوع نماید و آن را پس گیرد، حتی در صورتی که مرد از این کار خشنود نباشد، امکان رجوع مرد در دوران عده به زن به وجود خواهد آمد و در اصل طلاق از حالت خلع به حالت رجعی تبدیل می گردد. البته زن نیز فقط در دوران عده اجازه ی رجوع به فدیه را خواهد داشت.

وکیل ثبت رجوع بعد از طلاق

۱ – رجوع بعد از طلاق رجعی : در طلاق رجعی، مدت زمان رجوع تا پایان عده زن می باشد و با رجوع مرد نیاز به ازدواج مجدد و ثبت آن در دفترخانه ازدواج نمی باشد. ولی پس از اتمام زمان عده اگر مرد قصد رجوع دارد باید اقدام به ازدواج مجدد و ثبت آن در دفترخانه رسمی ازدواج نماید.

۲ – رجوع بعد از طلاق خلع : در طلاق خلع زن به واسطه کراهتی که از مرد دارد با بذل بخشی از مهریه یا کل آن موافقت مرد را برای طلاق جلب می نماید. رجوع در این طلاق از طرف زن صورت می گیرد که زن باید در مدت عده، مهریه بخشیده شده خود را از مرد مطالبه نماید و برای ثبت رجوع باید به دفترخانه رسمی، که طلاق در آن ثبت گردیده است مراجعه نماید و رجوع به مابذل کند.

طلاق بدون رجوع

۱ – طلاقی که قبل از نزدیکی واقع می شود ( دختر باکره) چون از نوع طلاق بائن است و عده به وی تعلق نمی گیرد طلاق و بذل مهریه به هر دو طرف ( مرد و زن ) قطعی شده و نمی توانند رجوع نمایند.

۲ – طلاق زن یائسه چون از نوع طلاق بائن است و به وی عده تعلق نمی گیرد طلاق به هر دو طرف ( زن و مرد ) قطعی شده و نمی توانند رجوع نمایند.

وکیل اثبات رجوع در مشهد

در طلاق خلع، شرط رجوع به مابذل توسط زوجه مطلقه در ایام عده، اطلاع زوج از آن است والا اثری بر رجوع بار نمی شود و ابلاغ قانونی رجوع از بذل مهریه به زوج کافی برای اثبات اطلاع وی از رجوع است.

در طلاق رجعی مدت زمان رجوع بعد از طلاق رجعی، تا پایان مدت عده زن می باشد. پس از پایان زمان عده اگر مرد قصد رجوع داشته باشد، باید اقدام به ازدواج مجدد نماید. برای ثبت رجوع باید به دفترخانه رسمی که طلاق در آن تنظیم شده است مراجعه نمود و سردفتر، اقدام به ابطال صورت جلسه طلاق نماید.

در صورتی که مرد تا یک ماه وقوع رجوع را ثبت نکند، زن می تواند از وی توسط یک وکیل کیفری مشهد شکایت نموده و دادگاه ضمن الزام مرد به ثبت رجوع، وی را به پرداخت جزای نقدی از ۸۰ تا ۱۸۰ میلیون ریال یا ۹۱ روز تا ۶ ماه حبس محکوم نماید.

 

وکالت و مشاوره دعاوی اثبات رجوع

توسط وکیل متخصص و مجرب

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت