مشاوره طلاق در مشهد

مشاوره طلاق در مشهد

مشاوره طلاق در مشهد

فهرست مطالب

مشاوره طلاق در مشهد ، یکی از مراحل طلاق در مشهد و سایر شهرها اعم از وکیل طلاق توافقی در مشهد ، طلاق به در خواست زوجه یا به درخواست زوج، ثبت نام و انجام مشاوره قبل از طلاق است. برای ثبت نام اینترنتی مشاوره قبل از طلاق در مشهد بایستی به سایت ثبت نام مشاوره طلاق مراجعه و نسبت به ثبت نام اینترنتی اقدام نمود. سپس در زمان تعیین شده باید به آدرس مشاوره طلاق در مشهد واقع در خیام شمالی ۳۸ ( مرکز مهرحقی ) همراه مدارک لازم مراجعه نمایند.

وکیل حسینی مقدم

درخواست وکیل خانواده در مشهد کلیک نمایید 

مشاوره طلاق در مشهد

به منظور تحکیم مبانی خانواده و جلوگیری از افزایش اختلافات خانوادگی و طلاق و سعی در ایجاد صلح و سازش، قوه قضائیه موظف است ظرف سه سال از تاریخ لازم الاجراء شدن این قانون مراکز مشاوره خانواده را در کنار دادگاه های خانواده ایجاد کند تا مشاوره قبل از طلاق در این مراکز انجام شود. تبصره: در مناطقی که مراکز مشاوره خانواده وابسته به سازمان بهزیستی وجود دارد دادگاه ها می توانند از ظرفیت این مراکز نیز استفاده کنند.

اعضای مراکز مشاوره خانواده در مشهد از کارشناسان رشته های مختلف

مانند مطالعات خانواده، مشاوره، روان پزشکی، روانشناسی،

مددکاری اجتماعی، حقوق و فقه و مبانی حقوق اسلامی انتخاب می شوند

و حداقل نصف اعضای هر مرکز باید از بانوان متاهل واجد شرایط باشند.

تعداد اعضاء نحوه انتخاب، گزینش، آموزش

و نحوه رسیدگی به تخلفات اعضای مراکز مشاوره خانواده ( وکیل خانواده در مشهد )

شیوه انجام وظایف و تعداد این مراکز و نیز تعرفه خدمات مشاوره ای و نحوه پرداخت آن به وجب آیین نامه ای است که ظرف شش ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون به وسیله وزیر دادگستری تهیه می شود و به تصویب رئیس قوه قضائیه می رسد.

الزامی بودن مشاوره طلاق

دادگاه با ملاحظه نظریه کارشناسی مراکز مشاوره خانواده به تشخیص خود مبادرت به صرور رای می کند. با عنایت به این که تبصره ماده ۱۵ قانون حمایت خانواده سال ۱۳۹۱، موضوع ثبت طلاق ایرانیان مقیم خارج از کشور در کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران را پیش بینی و احکام مرتبط با آن را بیان کرده است.

و توجها به این که پیشینه این موضوع در ماده ۷ قانون حمایت خانواده سال ۱۳۵۳ وجود داشته است،

ظاهرا قانون در مقام تسهیل ثبت طلاق در کنسولگری برآمده و برخی تشریفات را حذف کرده است،

تبصره یاد شده ماده ۷ قانون سال ۱۳۵۳ را در ارتباط با ثبت طلاق، نسخ ضمنی کرده است.

۱. ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده ۱۳۹۱ قوه قضائیه را موظف نموده

که ظرف مدت سه سال از تاریخ لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به ایجاد مراکز مشاوره خانواده در کنار دادگاه های خانواده اقدام نماید  و تبصره این ماده هم ناظر به مواردی است که مراکز مشاوره خانواده وابسته به سازمان بهزیستی وجود داشته باشد

و چون دادگاه ها با توجه به اصل ۱۶۷ قانون اساسی و ماده ۳ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی

نمی توانند به علت عدم تشکیل مراکز مشاوره خانواده در مشهد از رسیدگی امتناع و یا دادرسی را متوقف کنند

لذا در چنین حوزه هایی دادگاه بدون رعایت تشریفات مذکور

با توجه به سایر مقررات این قانون مبادرت به صدور این رای نمایند.

۲. با توجه به تعریفی که از رای غیابی در مورد ماده ۳۰۳ قانون آیین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب ( وکیل دادگاه انقلاب در مشهد ) در امور مدنی آمده،

چنانچه خوانده سابقه ابلاغ واقعی اخطاریه در پرونده دادگاه خانواده نداشته

و در جلسات دادرسی نیز حضور نیافته و لایحه ای هم تقدیم ننموده و وکیل نیز معرفی نکرده باشد.

در این صورت حکم صادره از سوی دادکاه در دعاوی خانوادگی غیابی محسوب است و صرف شرکت خوانده در جلسات مشاوره در مراکز مربوطه موضوع ماده ۱۶ قانون حمایت خانواده مصوب ۹۱ در خارج از دادگاه، موجب حضوری شدن رای مزبور نمی گردد.

وکیل طلاق

تا زمانی که مراکز مشاوره خانواده موضوع ماده ۱۷ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ تشکیل نشده، دادگاه های خانواده می توانند در اجرای تبصره ماده ۱۶ قانون مذکور از ظرفیت مراکز مشاوره خانواده وابسته به سازمان بهزیستی که پیش از تصویب قانون حمایت خانواده ۱۳۹۱ وجود داشته استفاده نمایند.

طبق ماه ۱۸ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱

در حوزه قضایی که مراکز مشاوره خانواده ایجاد شده،

دادگاه خانواده می تواند در صورت لزوم ، نظر این مرکز را

در مورد امور و دعاوی خانوادگی خواستار شود. بکاربردن عبارت می تواند در صورت لزوم حاکی از اختیار دادکاه است. لذا بدون کسب نظر مرکز مشاوره طلاق در مشهد ، دادگاه می تواند مبادرت به صدور رای بنماید.

یم وکیل مشهد با داشتن وکیل آقا و وکیل خانم در مشهد  در دعاوی خانواده به شما کمک می نماید در کوتاهترین زمان ممکن مشکل حقوقی شمار را حل نماید در صورت نیاز به قرار ملاقات حضوری با وکلای خوب از طریق شماره تلفن وکیل طلاق که در سایت درج شده است نسبت به تعیین وقت حضوری اقدام نمایید.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت