مشاغل حقوقی در مشهد

مشاغل حقوقی در مشهد

مشاغل حقوقی در مشهد

فهرست مطالب

مشاغل حقوقی در مشهد شامل قاضی ، وکیل دادگستری در مشهد ، مشاور حقوقی در مشهد ، سردفتر اسناد رسمی ، سر دفتری ازدواج و طلاق و کارشناسان حقوقی می باشند که وظایف هریک بر اساس قانون مشخص است.

مشاغل حقوقی در مشهد

قاضی دادگاه

قاضی اختلافات بین دوطرف دعوا را حل کرده و مذاکره بین آنها یا نمایندگانشان را تسهیل می کند و در صورت نیاز بر اساس قوانین و مقررات نسبت به صدور حکم و دستور اجرا اقدام می نماید.

شغل قضاوت شغلی پر مخاطره و حساس است.

مخصوص قضات دادگاه کیفری ” وکیل کیفری در مشهد

قاضی ها در طول مدت اشتغال خود با رای هایی که

برای انواع پرونده های قضایی صادر می کنند،

گاهی در معرض خطرات و تهدید هایی قرار می گیرند.

قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران از میان کسانی که دارای دانشنامه کارشناسی حقوق یا فقه و مبانی حقوق هستند یا طلاب حوزه های علمیه که دوره سطح را تمام کرده اند از طریق انتشار آگهی و آزمون اقدام به جذب و پذیرش از متقاضیان امر قضا می نماید. سازمان های قضایی مختلف موجود در کشور اعم از وزارت دادگستری، دادسراها ،دادگاه ها، شوراهای حل اختلاف و غیره به کار قضاوت مشغول شوند.

 سر دفتری اسناد رسمی

تنظیم سند های حقوقی نیاز به یک دفتر دارد و کسی که اداره امور دفاتر اسناد رسمی و دفاتر ازدواج و طلاق را بر عهده دارد سردفتر نامیده می شود. وکیل دادگستری در مشهد که می توانند به تعاد لازم دفتر یار نیز داشته باشد.

دفاتر اسناد رسمی یک دفتر وابسته به قوه قضائیه است

که کار تنظیم اسناد و ثبت آنها را انجام می دهد.

یک سردفتر اسناد مالی و غیرمالی را بر اساس مقررات و قوانین تنظیم و ثبت می‌کند.

باید هویت طرفین مورد معامله را مورد بررسی قرار دهد و امضا یا گواهی اشخاص را تصدیق کند. حفاظت اسناد از دیگر وظایف سردفتر ها است. دفتر های ازدواج سردفتر ها کارهای مربوط به ازدواج و طلاق زوجین را انجام می دهند.

وکیل طلاق در مشهد

سردفتری ازدواج و طلاق در مشهد

سازمان ثبت اسناد و املاک کشور طبق مفاد نظامنامه انتخاب سردفتر ازدواج و طلاق و با در نظر گرفتن شرایط موجود اقدام به برگزاری آزمون جهت جذب و پذیرش سردفتر می نماید. وکیل خوب طلاق در مشهد سر دفتر طلاق اقدام به ثبت طلاق می نماید.

سردفتری طلاق یا ازدواج نیز از طریق آزمون سردفتری

که هر سال توسط سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار می شود.

میزان درآمد سردفتر داران وابسته به پارامترهای متفاوتی است که از جمله ازدواج یا  طلاق است که در میزان دستمزد تاثیرگذار است. وکیل در مشهد اخیرا طلاق نیز سهمیه بندی شده است بدین صورت که به تناسب تقسیم می گردد.

مشاوره حقوقی در مشهد

مرکز امور مشاوران حقوقی ٬ وکلا و کارشناسان قوه قضاییه جهت اجرای آیین نامه ی اجرایی ماده ۱۸۷ قانون برنامه ی سوم توسعه ی اقتصادی؛ ۱۳/۶/۱۳۸۶ رییس قوه ی قضاییه ؛بادر نظر گرفتن شرایط و نیازهای موجود اقدام به پذیرش و جذب متقاضیان از طریق برگزاری آزمون می نماید. این آزمون  اصولا سالی یک بار برگزار می گرددو علاوه بر آزمون علمی ، مراحل گزینش اعم مصاحبه و … نیز دارد. مشاوران حق داشتن دفتر حقوقی را دارند.

وکیل دادگستری در مشهد

پس از قبولی در آزمون وکالت یک وکیل به عنوان وکیل پایه دو به کار آموزی مشغول شود و سپس پس از قبولی در امتحانات پروانه وکالت پایه یک دادگستری را دریافت می کند. میزان درآمد وکلا وابسته به پرونده ها، شهرهای محل زندگی و بسیاری موارد دیگر متفاوت است.

با توجه به قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت دادگستری مصوب ۱۷/۱/۱۳۷۶

کانون های وکلای دادگستری جمهوری اسلامی ایران مکلفند

حداقل یک بار در سال (معمولا این آزمون در پاییز هر سال برگزار می شود)

نسبت به پذیرش متقاضیان پروانه کار آموزی وکالت

از طریق آزمون و با آگهی در جراید

(معمولا این آگهی در مرداد ماه هر سال در روزنامه اطلاعات درج می گردد.) اقدام نمایند.

وکیل دادگستری یکی از مهم‌ترین مشاغل حقوقی در مشهد است.

در لغت به معنی فردی است که از طرف یک نفر به کاری مامور می شود.

وکیل پایه یک در مشهد  وکلا در حوزه ی مشاوره حقوقی

به موکلان خود یا به عنوان نماینده آنها در دادگاه مشغول به کار هستند.

وکلای آشنا به شرایط حقوقی و قوانین و مقررات می‌توانند

از موکلان خود در جایگاه متهم یا شاکی دفاع خوبی داشته باشند.

وکالت از طریق قرارداد به وکیل دادگستری داده می‌شود تا بتواند از حقوق موکل خود دفاع کند که اصلی ترین وظیفه یک وکیل خوب در مشهد است. او باید در شرایط نیاز، مستندات و شواهد و مدارک مربوط به دفاع از پرونده موکل خود را جمع آوری کرده و از پرونده به صورت کامل آگاه باشد و مدارک را به دادگاه ارائه کند.

مشاغل حقوقی

کارشناس حقوقی

از دیگر مشاغل حوزه حقوق می‌توان به کارشناس یا مشاور حقوقی اشاره کرد که در سازمان‌های مختلف دولتی یا خصوصی مشغول به کار میشوند و به مدیران یا ذی نفعان کمک می‌کنند تا مسایل حقوقی خود را به نحو درست در تصمیم گیری لحاظ کنند. وکیل پایه یک دادگستری در مشهد کارشناسان حقوقی با نمایندگان حقوقی تفاوت دارند.

کارشناس رسمی دادگستری

یکی از گسترده ترین مشاغل حقوقی در کشور ما کارشناس رسمی دادگستری است. بیش از چند نوع کارشناس رسمی دادگستری را می‌توان در رشته‌های کاری مختلف از هم تفکیک کرد که در هر رشته سالانه افراد زیادی در آزمون متعلق به آن قبول و اجازه رسمی فعالیت پیدا می‌کنند.

این کارشناسان در حوزه‌های مختلف مانند

ساختمان ، املاک ” وکیل ملکی در مشهد ” ، نشر، صنعت

هوا فضا، پزشکی ” وکیل جرایم پزشکی ” و شیمی

نفقه و غیره به قضات کمک می‌کنند تا رای‌ دهند.

از آنجا که قضات در تمام امور متخصص نیست بایستی امور تخصصی را به کارشناس منتخب ارجاع دهند و  اگر به نظر کارشناس توط طرفین یا وکیل آنها اعتراض نگردید ، دادگاه بر اساس آن مبادرت به صدور رای می نمایند.

 

مشاوره و  وکالت

در امور خانواده ، حقوقی ، کیفری  و طلاق توافقی

از طریق شماره تلفن وکیل دادگستری 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت