وکیل رابطه نامشروع در مشهد

وکیل رابطه نامشروع در مشهد

وکیل رابطه نامشروع در مشهد

فهرست مطالب

وکیل رابطه نامشروع در مشهد : با توجه ضرورت و اقتضای جامعه، بسیاری از روابط بین زن یا مرد و دختر یا پسر نمیتواند عنوان روابط نامشروع داشته باشد. چرا که رابطه نامشروع مستلزم رابطه فیزیکی مادون زنا می باشد نه روابط تلفنی یا پیامکی یا قدم زدن در پارک یا رفتن به کافی شاپ، بنابراین باید به تحلیل این موضوع پرداخت که اساساً چه نوع روابطی بین زن و مرد فاقد علقهِ زوجیّت، ارتباط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا تلقی می‌شوند و مصادیق آن‌ها چه می‌باشند.

وکیل روابط نامشروع در مشهد

پرونده های کیفری از طریق وکیل کیفری در مشهد و مخصوصا جرام منافی عفت، زنا و رابطه نامشروع با آبرو حیثیت انسانها در ارتباط است بنابر این ضرورت دخالت بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد که در زمینه جرایم منافی عفت تخصص نیز داشته باشد بسیار احساس می شود. اعاده حیثیت وکیل از اتهام موکل مبنی بر رابطه و خیانت نیز توسط وکیل انجام می شود.

ارتباط نامشروع چیست؟

انجام هرگونه عملی که با عفت عمومی جامعه در تعارض باشد، رابطه ی نامشروع می باشد. رابطه نامشروع نیازی به تماس فیزیکی دارد و به معنای رابطه ی جنسی نیست، پس هر ارتباط و معاشرتی که محتوای آن برخلاف شرع بین زن و مرد نامحرم باشد را شامل می شود. مثلا در صورتیکه پسر و دختری با هم دوست باشند و میان آنها با ارسال پیامک، حرف های مبتذل و مستهجن رد و بدل شود، رابطه نامشروع تلقی می گردد.

مصادیق روابط نامشروع

موارد مطرح شده در ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی از قبیل تقبیل و مضاجعه که جنبه حصری یا تمثیلی دارند را مورد بررسی قرار داد و تصریح کرد: موارد مطرح شده در این ماده جنبه تمثیلی و مصداقی دارند و قضات در موارد مشابه می‌توانند شخصا  ”‌ استماع تلفنی و یا پیامک به عنوان تنها سند یک پرونده مورد استناد قرار نمی‌گیرد.

زیرا دیوان عالی کشور آنرا رد خواهد کرد اما مکالمات قرینه بسیار قوی هستند برای رسیدن به ارتکاب جرم و روشن شدن حقیقت است درمورد داشتن رابطه تلفنی و پیامک عاشقانه و حتی مستهجن نیز در رویه قضایی فعلی متاسفانه با باز گذاشتن دست قضات در مواد قانونی مربوطه، آنها می‌توانند نسبت به این موارد علی الخصوص در مواردی که شاکی خصوصی داشته باشد و تقاضای پی گیری کرده باشد حکم به مجازات متهمین صادر کند

روابط نامشروع به صورت تلفنی یا پیامک

اگر دلیل رابطه نامشروع ارتباط تلفنی و پیامکی از سوی شاکی اظهار شده باشد دادگاه یا دادسرا می تواند از اپراتور مربوطه تلفن همراه، اطلاعات مربوط به تماس های تلفنی و پیامک های متهم را به جهت بررسی اخذ کند.

نکته ی قابل توجه این است که اطلاعات تماس و پیامک همسر اطلاعات شخصی محسوب می شود و فقط به تشخیص دادگاه یا دادسرا، که برای کشف جرم است می توان پرینت آن را از طریق استعلام اخذ نمود. بر طبق مواد ۶۶۷ و ۶۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲، اپراتورهای تلفن همراه موظفند اطلاعات را تا ۶ ماه ذخیره کنند بنابراین اطلاعات تماس یا متن پیامک های مربوط به ۶ ماه قبل معمولا نگهداری نمی شود.

توجه داشته باشید که پیامک و تماس های تلفنی برای تشخیص جرم رابطه نامشروع و تقویت علم قاضی برای صدور حکم محکومیت می باشد.

وکیل رابطه نامشروع درمشهد

روابط نامشروع در شبکه های اجتماعی

اطلاعات شبکه های اجتماعی مثل تلگرام، که داخلی نیستند قابل دسترس نیست تا دادگاه بتواند از آن ها استعلام نماید یا پلیس فتا از طریق هک یا به دست آوردن رمز شخصیِ یک نفر بتواند اطلاعات مربوط به آن را بدست بیاورد لذا اگر دلیل شخصی برای رابطه نامشروع همسر، صرفا تلگرام باشد، بدون این که اطلاعات از آن داشته یا اسکرین شات و عکس گرفته باشد در صورت عدم همکاری متهم، اطلاعات رابطه نامشروع از طریق تلگرام او قابل به دست آوردن نیست و متهمان معمولا در این خصوص برای جرم رابطه نامشروع همکاری نمی کنند اما درصورت وجود مدارک فوق، قاضی می تواند با استناد به آنها متهم را احضار و محاکمه کند.

تفاوت زنا با رابطه نامشروع

زنا به معنای داشتن رابطه جنسی و عمل دخول میان زن و مرد می باشد و کاملا با رابطه نامشروع تفاوت دارد. مجازات زنای محصنه صد ضربه شلاق حدی ولی مجازات رابطه ی نامشروع تا نود و نه ضربه شلاق تعزیری می باشد.

دادگاه صالح برای شکایت

رسیدگی به جرم عمل نامشروع و عمل منافی عفت مستقیما در صلاحیت دادگاه است و نه دادسرا. بر اساس ماده ۳۰۶ قانون آیین دادرسی کیفری به جرائم زنا و لواط و سایر جرائم منافی عفت به طور مستقیم، در دادگاه صالح رسیدگی میشود.

بعنوان مثال اگر زن یا مردی در مشهد قصد شکایت رابطه نامشروع داشته باشدبایستی مستقیما با در دست داشتن شکواییه رابطه نامشروع به دادگاه کیفری ۲ مراجعه نماید و هیچ کدام از دادسراهای مشهد صالح به رسیدگی نیستند. لازم به ذکر است که معاون قضایی نیز در صورتی پرونده رابطه نامشروع را ارجاع می دهد که دلایل کافی و یفین آور باشد.

شکایت کیفری روابط نامشروع

در صورتی که قصد شکایت کیفری از فردی به جرم رابطه ی نامشروع را داشته باشید می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

می توانید برای شکایت کیفری، با وکیل روابط نامشروع به صورت تلفنی مشورت نمایید
شکایت کیفری روابط نامشروع نیاز به تنظیم شکوائیه دارد، اگر اطلاعات کافی برای تنظیم شکوائیه ندارید می توانید به صورت حضوری با وکیل رابطه نامشروع مشورت کنید.
شما می توانید در صورتی که تمایلی برای حضور در دادگاه و یا وقت کافی برای شکایت ندارید، به وکیل ارتباط نامشروع وکالت بدهید که شکایت را انجام دهد.

در صورتی که قصد داشتید شکایت را وکیل روابط نامشروع انجام دهد، مدارک زیر را به همراه داشته باشید

مدارک لازم برای اثبات رابطه

هر مدرکی که نشان دهنده روابط خارج از عرف ۲ نفر نامحرم باشد که می تواند شهادت شهود، عکس های گرفته شده، پرینت پیامک ها، چت های شبکه های مجازی ازجمله تله گرام و اینستاگرام، گزارش پلیس ۱۱۰ و به طور کلی هر مدرکی که بتواند مقام قضایی را به این علم برساند که رابطه نامشروع در میان بوده است .

اکیدا توصیه می شود قبل از اطمینان کافی از نتیجه گیری شکایت رابطه نامشروع ، اقدام ننمایید. توصیه بهترین وکیل رابطه نامشروع در مشهد این است که قبل از از اقدام به شکایت رابطه نامشروع ، موضوع و دلایل خود را  با  وکیل متخصص کیفری در زمینه جرم روابط نامشروع که تجربه وکالت موفق در پرونده‌های کیفری منافی غفت داشته است، در میان گداشته سپس در صورت توصیه وکیل در مشهد دادگستری ، اقدام لازم را انجام دهد.

نقش علم قاضی در اثبات روابط

مسلماً این جرم با شهادت شهود و علم قاضی قابل اثبات است. از نظر بهترین وکیل رابطه نامشروع اما گاهی به ادله ای همچون پرینت مکالمات، پیامک ها، شواهدی در شبکه های اجتماعی و نیز تصویر، فیلم و صوت از روابط بین زن و مرد که علقه زوجیت بین آنها نبوده و حاکی از رابطه عاشقانه و یا جنسی باشد، میتوان استناد و جرم را اثبات کرد

طبق ماده ۲۴۱ قانون مجازات اسلامی: «در صورت نبود ادله اثبات قانونی بر وقوع جرائم منافی عفت و انکار متهم، هرگونه تحقیق و بازجویی جهت کشف امور پنهان از انظار، ممنوع است. موارد احتمال ارتکاب با عنف، اکراه، آزار، ربایش یا اغفال یا مواردی که به موجب این قانون در حکم ارتکاب به عنف است از شمول این حکم مستثنی است».

حکم قاضی برای پرینت پیام کوتاه

برای اثبات رابطه نامشروع از پرینت مکالمات، پیامک ها و نیز تصویر، فیلم و صوت روابط بین زن و مرد که علقه زوجیت بین آنها نبوده و حاکی از رابطه عاشقانه و یا جنسی باشد، در مواردی که از طریق رسانه های جمعی

مانند شماره تلفن موبایل های هوشمند، کامپیوترها و شبکه های مجازی مانند؛

تلگرام، اینستاگرام و…. واقع می گردد نیز قابل اثبات است.

بر طبق مواد ۶۶۷ و ۶۶۸ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب ۱۳۹۲،

اپراتورهای تلفن همراه موظفند اطلاعات را تا ۶ ماه ذخیره کنندبنابراین اطلاعات تماس یا متن پیامک های مربوط به ۶ ماه قبل معمولا نگهداری نمی شود.البته قضات دادگاه کیفری اصولا در محدوده شکایت و دلایل شاکی رسیدگی می نمایند.

وکیل رابطه نا مشروع در مشهد

مجازات رابطه نامشروع

هرگاه زن و مردی که بین آنها علقه زوجیت نباشد، مرتکب روابط نامشروع یا عمل منافی عفت غیر از زنا از قبی تقبیل یا مضاجعه شوند، به شلاق تا نود و نه ضربه محکوم خواهند شدمجازات جرم رابطه نامشروع در ماد ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات مشخص شده است. طبق این ماده مجازات رابطه نامشروع، شلاق تا ۹۹ ضربه خواهد بود از کلمه ” تا ” مشخص است که این مجازات می تواند از ۱ تا ۹۹ ضربه شلاق باشد نه بیشتر از آن.

مجازات رابطه نامشروع به اجبار، مانند مجازات رابطه نامشروع است با این تفاوت که اگر یکی از زن یا مرد برای رابطه نامشروع اکراه داشته باشد و به زور مجبور به این کار شود، مجازات فقط نسبت به اکراه کننده اعمال می شود. برای مثال اگر مردی، زنی را به اجبار و اکراه وادار به یکی از مصادیق رابطه نامشروع مثل در آغوش گرفتن کند، تنها مرد محکوم به مجازات جرم رابطه نامشروع خواهد شد. (مجازات شلاق تعزیری معمولا ۷۵ ضربه شلاق است)

آیا رابطه نامشروع حبس دارد؟

مجازات رابطه نامشروع بر اساس ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی تا ۹۹ ضربه شلاق می باشد بنابراین در جرم رابطه نامشروع مجازات زندان وجود ندارد و فرقی نمی کند که مرتک جرم روابط نامشروع متاهل باشد یا مجرد. مگر اینکه در کنار راوابط نامشروع مرتکب جرم دیگری بشوند که  آن جرم حبس داشته باشد.

آیا شلاق رابطه نامشروع قابل خریدن است؟

افرادی که علیه آنها شکایت کیفری رابطه نامشروع مطرح شده این پرسش را بارها ار وکلای متخصص جرم رابطه نامشروع می پرسند که آیا می توان حکم شلاق تعزیری رابطه ی نامشروع را خرید!؟یک وکیل رابطه نامشروع در مشهد به این سوال اینگونه پاسخ می دهد:

 به کار بردن کلمه خرید در مجازات های کیفری درست نیست و بهتر است بگوییم که قابل تبدیل به جزای نقدی هست یا خیر؟ بنابر این  اگر رای دادگاه در خصوص رابطه نامشروع  قطعی شده باشد امکان خرید یا به عبارت بهتر تبدیل آن به جزای نقدی وجود ندارد. ولی اگر رای قطعی نشده باشد، .

طبق ماده ۶۳۷ قانون مجازات اسلامی ، قاضی مجازات را تا ۹۹ ضربه شلاق  تعیین می کند که قابل تبدیل به جزای نقدی می باشد که آرای نیز در این خصوص وجود دارد که قضات دادگاه کیفری مجازات را تبدیل به جزای نقدی نمودند.

تبدیل مجازات شلاق به جزای نقدی

امکان تبدیل مجازات رابطه نامشروع به جریمه نقدی وجود دارد. شلاق به عنوان یک مجازات تعزیری در جرم رابطه نامشروع، می تواند به جریمه نقدی تبدیل شود که میزان آن را قاضی با توجه به شرایط و اوضاع و احوال مرتکبین جرم، مشخص می کند .

تعلیق مجازات شلاق جرم رابطه نامشروع

از نظر وکیل رابطه نامشروع در مشهد ، مجازات این جرم  قابل تعلیق است. هرچند تعداد اندکی از قضات در رویه قضایی اعتقاد به عدم تعلیق جرم رابطه نامشروع دارند، این تفسیر نشات گرفته از این است که مطابق قانون مجازات جرایم منافی عفت غیر قابل تعلیق است و رابطه نامشروع نیز در فصل مربوط به جرایم منافی عفت آمده است. که بنظر این استدلال و تفسیر قضایی شایسته نیست. آرایی از دادگاه کیفری مشهد در این زمینه صادر شده است که رابطه نامشروع را تعلیق نمودند.

آثار روابط نامشروع بر رابطه زوجیت

در مواردی نیز مردان دادگاه‌های خانواده، همسر خود را تهدید می‌کنند که اگر راضی به طلاق توافقی نشود، با جور کردن شاهد و طرح دادخواستی با عنوان رابطه نامشروع آبروی آنها را می‌برند. اغلب این مردان نمی‌دانند که حتی اگر چنین جرمی‌ نیز در مورد همسرشان به اثبات برسد، این مساله بحث مهریه و سایر حقوق را منتفی نمی‌کند. در ادامه تاثیر هر یک را بررسی می نماییم.

تاثیر رابطه نامشروع بر مهریه

با اثبات رابطه نامشروع در دادگاه کیفری و صدور حکم محکومیت هیچ تاثیری در حقوق مالی زن من جمله مهریه ندارد ، و فرقی نمیکند که  حکم رابطه نامشروع با اقرار زن ثابت شده باشد یا دلایل دیگر، بنابراین  محکومیت هیچ تاثیری در حقوق ناشی از ازدواج ندارد و اگر مردی به خاطر رابطه ی نامشروعِ زنش بخواهد او را طلاق بدهد، باید مهریه او را بدهد.

رابطه نامشروع و نفقه

بعضی از افراد گمان می کنند که اگر زنی با مرد غریبه رابطه ی نامشروع داشته باشد، دیگر نمی تواند از شوهرش نفقه گذشته خود را مطالبه کند. رابطه نامشروع و نفقه هیچ ارتباطی با یکدیگر ندارد. یعنی حتی اگر شوهر بتواند رابطه نامشروع همسرش را اثبات کند، اگر زن بخواهد، می تواند نفقه گذشته خود را از شوهر مطالبه کند.

تاثیر رابطه نامشروع بر حضانت

در خصوص اینکه ارتکاب جرم نامشروع زن، باعث سلب حضانت از او می شود یا خیر؟ به نظر یک وکیل خوب در مشهد برای رابطه نامشروع ، باید قائل به تفسیر شد، آنچه اهمیت دارد و ملاک اعتبار است نظر قاضی و مصلحت طفل است ولی اگر مادر شهرت به فساد پیدا کند قطعا باعث سلب حضانت از وی خواهد شد زیرا بدیهی است چنین مادری صلاحیت تربیت چنین فرزندی را ندارد. و لی بستگی به نظر قاضی و اوضاع و احوال دیگر دارد.

وکیل رابطه نامشروع

رابطه نامشروع و طلاق از طرف مرد

در صورتی که مرد بتواند رابطه ی نامشروع همسر خود را اثبات کند و سپس بخواهد همسر خود را طلاق بدهد، زن از حقوقی (وکیل حقوقی در مشهد)مانند اجرت المثل و شرط تنصیف دارایی محروم می ماند.

بر طبق قانون حق طلاق با مرد است و برای طلاق دادن زن نیاز به دلیل خاص از جمله اثبات رابطه نامشروع ندارد. ولی ثبت طلاق منوط به پرداخت حقوق مالی زوجه ناشی از ازدواج می باشد

که در رای دادگاه منعکس می گردد. اما اثبات رابطه نامشروع مرد می تواند باعث بوجود آمدن عسر و حرج زن شود که بتواند از طریق آن طلاق خود را بگیرد. در مواردی زن از ترس آبروریزی و دادگاه، در قبال طلاق و شکایت نکردن شوهر، حاضر به گذشت از مهریه و اصطلاحا طلاق توافقی شده است ولی از حیث مقررات اثبات رابطه نامشروع باعث از بین رفتن مهریه نخواهد شد.

رابطه نامشروع و حق طلاق

یکی از مواردی که زن می تواند از شوهر خود طلاق بگیرد، اثبات عُسر و حَرَج و یا ازدواج شوهر بدون اجازه زن و یا رابطه نامشروع است. در بسیاری از موارد مردانی که ازدواج کرده اند، مرتکب رابطه نامشروع می شوند. مثلا آقایی که ازدواج کرده است با یکی از همکاران خود که خانم می باشد، بعد از ترک محل کار خود به کافی شاپ یا منزل او می رود و ساعاتی را با او می گذراند.

رابطه نامشروع و ارث

در بسیاری از موارد اتفاق می افتد که خانمی بعد از اینکه ازدواج کرد، با یکی از همکاران مرد خود رابطه نامشروع برقرار می کند و یا مرتکب عمل زنای محصنه می شود. در صورتی که شوهر این خانم بتواند رابطه نامشروع و یا زنا را اثبات کند، ارتباطی با سهم الارث خانم نخواهد داشت.

مثلا مردی از همسر خود به جرم رابطه نامشروع شکایت می کند. بعد از رسیدگی در دادگاه، اثبات می شود که خانم رابطه نامشروع داشته است. در این میان شوهر فوت می کند و یک خانه و یک ویلا از خود بجا میگذارد. زمانی که وراث قصد تقسیم ارث را داشته باشند، با وجود اینکه همسر ایشان رابطه نامشروع داشته اما از شوهر خود ارث خواهد برد.

شکایت رابطه نامشروع بعد از طلاق

به نطر وکیل رابطه نامشروع در مشهد بعد از طلاق زن و شوهر سمتی برای طرح شکایت کیفری رابط نامشروع علیه یکدیگر نداشته باشند ولی از طرفی با توجه به اینکه اثبات رابطه می تواند موثر در سلب حضانت باشد قائل به  امکان طرح شکایت باشیم. لازم به دکر است که جرم رابطه نامشروع غیر قابل کذشت است

مزایای داشتن وکیل در پرونده رابطه نامشروع

مدت زمان اثبات جرم رابطه نامشروع کمتر میباشد.
اصولا نیازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.
اعاده حیثیت وکیل از اتهام موکل مبنی بر رابطه نامشروع
اعلام و کسب رضایت شاکی توسط وکیل رابطه نامشروع

وکیل رابطه نامشروع در مشهد : رضایت شاکی فقط موجب تخفیف در مجازات میشود و کلا از بین نخواهد رفت.رزرو مشاوره حضوری از طریق شماره تلفن وکیل در مشهد امکان پذیر استرابطه نامشروع یکی از جرایم منافیِ عفت می باشد که نیازی به شاکی خصوصی ندارد، یعنی جرم رابطه نامشروع به دلیل اینکه موجب برهم زدن نظم جامعه می شود، جزء جرایم غیرقابل گذشت است و در صورتیکه شاکی خصوصی نداشته باشد و یا رضایت بدهد، مجازات فرد از بین نمی رود.

آرای دیوان عالی کشور در خصوص رابطه نامشروع

۱.به ورود مرد اجنبی در خانه زن شوهر دار در غیاب شوهر او صرفا رابطه نامشروع اطلاق نمی شود چه ممکن است ورود او به قصد و منظور دیگری باشد.

۲.صرف مکاتبه مبنی بر ابراز تمایل و علاقه به ازدواج بین زن و مردی که فاقد موانع نکاح باشند جرم تلقی نمی شود و با جرم نبودن عمل، اولیاء آن هم وصف شاکی خصوصی را نخواهند داشت.

۳.بیان تقبیل و مضاجعه در ماده ۶۳۷ ق.م.ا. تمثیلی است و حصری نیست و شامل موارد مشابه که عمل منافی عفت به آن صدق نماید نیز می گردد.

۴.رابطه نامشروع، موضوع ماده ۶۳۷ ق.م.ا. در قانون تعریف نشده مع هذا، همانطور که از عنوان آن برمی آید عملی دو جانبه یعنب توافق دو نفر(زن و مرد) اجنبی بر نوعی از روابط جنسی ناقص غیر از زنا و امثال آن است بنابراین صرف مکالمه تلفنی، قدم زدن در پارک یا خیابان، مکاتبه و… رابطه نامشروع به معنی یاد شده به شمار نمی آید.

در آخر

اگر چنانچه طرفینی که در رابطه نامشروع متهم گردیدند، دفاعیاتی موجه داشته باشند و به طور مثال مدعی باشند که  فاقد قصد انجام جرم بوده اند مسلماً محکوم نخواهند شد پس دفاع وکیل رابطه نامشروع به ایشان می تواند کمک کند که قاضی ایشان را تبرئه نماید و یا اگر به شهودِ تعرفه شده و یا حتی گزارش مرجع انتظامی معترض باشند، اظهارات وکیل رابطه نامشروع و دفاعیات وی کارساز خواهد بود.

امیدواریم که این مطالب مورد توجه شما قرار گرفته باشد اگر خواندن این مطالب برایتان سودمند بود آن را با کسانی که دوستشان دارید به اشتراک بگذارید.

 

ثبت زمان ملاقات حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت