وکیل تصادفات در مشهد

وکیل تصادفات در مشهد

وکیل تصادفات در مشهد

قبل از هرچیزی باید بدانیم که وکیل تصادفات در مشهد به وکیلی گفته می شود که به دلیل سهل انگاری فرد و یا شخص دیگرخساراتی به اشخاص وارد می شود، خدمات حقوقی را ارائه می دهد. قابل ذکر است که وکیل حق دارد که قبل از پذیرش پرونده، پرونده مشتری خود را مطالعه و ارزیابی کند تا از جزئیات اصلی و ادعاهای حقوقی احتمالی آگاهی یابد همچنین متهمان احتمالی را شناسایی ومیزان قدرت پرونده را ارزیابی کند. اگر بنا به دلایلی وکیل مربوطه به این موضوع پی ببرد که ادعاهای حقوقی در دادگاه موفق نخواهد شد و به نتیجه ایده ال ختم نمی شود، می تواند از پذیرش پرونده خودداری کند.

وظیفه وکیل چیست؟

در دوره صفوی نایب السلطنه را وکیل می نامیدند و لقب وکیل الرعایا هم از اینجا نشات می گیرد. هر وکیل می تواند به دلخواه خود در زمینه های مختلفی فعالیت داشته باشد.

مطابق اصل ۳۵ قانون اسلامی جمهوری اسلامی ایران، هریک از طرفین دعوی می توانند برای خود وکیلی برگزینند. چنانچه شخصی قادر به انتخاب وکیل نباشد، می بایست شرایط انتخاب وکیل برای آن فراهم گردد.

وکالت نوعی عقد از عقود می باشد که میان شخص (موکل) و وکیل بسته شده که وظیفه انجام امور حقوقی موکل خود را به نحو احسن دارد.

وکالت بر چند قسم می باشد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

• وکیل انتخابی
• وکیل تسخیری
• وکیل معاضدتی
• وکیل اتفاقی

وکیل انتخابی: اصطلاح وکیل انتخابی در صورتی به کار می رود که شخص وکیل مورد نظر خود را انتخاب کرده و با بستن قرارداد وکالت از وکیل خود درخواست دفاع از حق و حقوش را از وکیل خود دارد.

وکیل تسخیری: در صورتی که دعوا کیفری باشد و حضور وکیل در آن پرونده الزامی باشد، اگر شخص از گرفتن وکیل امتناع کند و یا بضاعت مالی نداشته باشد، از میان وکلای دادگستری وکیل رایگان برای او در نظر گرفته می شود. به چنین وکیلی وکیل تسخیری می گویند.

وکیل معاضدتی: در مواقعی که طرفین جهت دفاع از حقوق خود نیاز به وکالت داشته باشد و بنابر دلایلی امکان گرفتن وکیل فراهم نشود، با تشخیص عسر و حرج موکل از سمت دادگاه، وکیلی جهت دفاع از حق فرد معسر به صورت رایگان وکالت آن را بر عهده می گیرد.

وکیل اتفاقی: اگر فردی تحصیل کرده رشته حقوق باشد اما شغل آن وکالت نباشد، ولی بخواهد به شکل اتفاقی برای دفاع از حقوق بستگان خود بخواهد پروانه وکالت موردی اخذ کند، می تواند با پرداخت هزینه مربوطه وکالت موکل خود را برعهده بگیرد. به چنین شخصی که برای دفاع از حقوق خویشاوندان خود از این روش بهره بگیرد را وکیل اتفاقی می گویند.

حال باید بدانیم وکیل پایه یک دادگستری کیست؟

وکیل پایه یک دادگستری به فردی می گویند که پس از گذراندن تحصیلات دانشگاهی در زمینه حقوق و یا مبانی حقوق اسلامی، موفق به اخذ رتبه بالای علمی شده باشد که قادر به بر عهده گرفتن وکالت متقاضیان در زمینه های مختلف را داشته باشد.

وکیل تصادفات

حق الزحمه وکلای تصادفات براساس عوامل مختلفی دریافت می شود:

  • تصادفی که صرفا منجر به خسارت مالی شود.
  • تصادفی که جرح به دنبال داشته باشد.

در تصادف نوع اول یا همان تصادفی که منجر به خسارت شود، طرفین بعد از گرفتن کروکی و شناسایی مقصر توسط پلیس راهور، اگر وسیله نقلیه خسارت دیده بیمه باشد فرد می بایست به اداره بیمه مراجعه کند. وکیل تصادفات در مشهد سازمان بیمه مربوطه باید خسارت را تا سقف تعهد بیمه گذار به شخص خسارت دیده پرداخت کند. در صورتی که شخص مقصر موافق نباشد و یا از پرداخت خسارت سرپیچی کند، شخص خسارت دیده باید به مراکز قضایی مراجعه کند تا پس از انجام تحقیقات توسط مقام قضایی و نظر کارشناس مبلغ خسارت مشخص و صادر شود.

تصادفی که جرح به دنبال دارد:

در صورتی که تصادفات منجر به جرح شود، افسر راهنمایی رانندگی می بایست بعد از انجام کروکی و تهیه گزارش تصادف، در صورت ضرورت اقدامات درمانی را آغاز کرده و شخص آسیب دیده را به یکی از مراکز درمانی انتقال دهد. وکیل برای گرفتن دیه تصادف ، همچنین باید خودرو های طرفین تصادف را توقیف و به پارکینگ منتقل کند.

وکیل دیه تصادف در مشهد

براساس ماده ۴۸۸ قانون مجازات اسلامی مهلت پرداخت دیه به شرح زیر می باشد. برای اطاعات بیشتر در این حصوص مطالعه مقاله وکیل دیه در مشهد پیشنهاد می گردد.

  • تصادف عمدی (یکسال)
  • تصادف شبه عمدی (دوسال)
  • تصادف غیرعمد (سه سال)

مطابق قانون ۴۹۰ قانون مجازات اگر بر یک مبلغ قطعی بین طرفین توافق نشده باشد، شخص پرداخت کننده می بایست بر اساس زمان پرداخت مبلغ دیه را پرداخت نماید.

حال برای سریع پیش رفتن روند این اقدامات، وکیل تصادفات دارای نقش قابل توجهی می باشد. هر وکیل این توانایی را دارد که با در نظر گرفتن شرایط هریک از طرفین بهترین تصمیم را بگیرد و کمک بسزایی به شخص کند.

وکیل حرفه ای کسی است که صلاحیت ارائه مشاوره در مورد قانون یا نمایندگی شخصی در امور حقوقی را نیز داراست. اگر شما نیز به دنبال وکیل پرونده تصادفات در مشهد هستید، می توانید از طریق راههای ارتباطی با ما در ارتباط باشید تا با ارائه بهترین روش از پرداخت مبالغ اضافی و اتلاف وقت جلوگیری کنید.

 

ثبت زمان مشاوره حضوری و انجام وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم