بهترین وکیل دیه در مشهد

بهترین وکیل دیه در مشهد

بهترین وکیل دیه در مشهد

بهترین وکیل دیه در مشهد هنگام شکایت و درخواست دیه، کمک گرفتن از وکیل خوب در مشهد می تواند موجب سرعت بخشیدن به روند رسیدگی به درخواست شما شود، اینکه وکیل دیه چقدر می تواند به روند گرفتن دیه به شما کمک کند اصلا جای شک و ترید نیست. وکیل دیه در مشهد راه و چاه گرفتن دیه را به خوبی می داند و بهتر از شما روش گرفتن حق را می داند.

وکیل دیه در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

وکیل دیه

طبق دین اسلام هر شخصی که به طور عمدی یا غیر عمدی به جان، سلامتی یا مال فرد دیگر صدمه ای وارد کند و موجب ضرر مادی یا معنوی او شود، مسئول جبران خسارت ناشی از عمل خود خواهد بود. مجازات کردن مجرمان به دو دلیل صورت می گیرد، اول اینکه مرتکب، دیگر اقدام به این کار نکند و مورد دوم این که درس عبرتی برای دیگران باشد. وکیل کیفری در مشهد یکی از انواع مجازات ها، مجازات دیه است.

دیه یا خون بها چیست؟

دیه یا خون ‌بها از قوانین دین اسلام است و به مال یا پولی گفته می شود که از مجرم برای ارتکاب جرمش که به صورت عمدی و یا غیر عمدی صورت گرفته معین شده است و به کمک وکیل دیه به خود شخص آسیب دیده یا بازماندگان او داده می شود.

اگر مایل به دریافت دیه خود هستید بهتر است به آدرس دفتر یک وکیل حرفه ای در زمینه اخذ دیه معرفی شوید و مشورت نمایید.

نحوه تعیین میزان دیه

میزان دیه مطابق با عرف و شرایط روز جامعه، توسط دادگاه تعیین می شود. این مقدار در ماه های حرام مانند ذی القعده، ذی الحجه، محرم و رجب بیشتر از ماه های دیگر می باشد، زیرا دین اسلام از این ماه ها به عنوان ماه حرام یاد می کند و لازم به ذکر است که این افزایش فقط مربوط به دیه فوت است و به دیه اعضا بدن ارتباطی ندارد و همان مقداری است که شرع و قانون تعیین کرده اند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تعین میزان دیه از طریق شماره تلفن وکیل مشورت نمایید.

ارش چیست؟
ارش به دیه ای گفته می شود که میزان آن بر اساس نوع و کیفیت جرم و همچنین تاثیری که بر سلامت مجنی علیه و … دارد تعیین می شود و این کار مطابق با نظر کارشناس مربوطه انجام شده، اما در اکثر موارد از طریق پزشکی قانونی نیز صورت می گیرد.

تفاوت دیه و ارش

نوع و میزان خسارت برای دیه برخلاف ارش در قانون مشخص است، برای مثال میزان دیه قطع دست نصف دیه کامل است، اما میزان ارش در غیر از موارد تشخیص، توسط پزشک تعیین می شود، برای مثال پارگی رباط عصب دست که با استفاده از تکنولوژی مهندسی پزشکی، پزشک قانونی میزان آن را معین کرده و به آن دیه غیرنقد گفته می شود.

انواع دیه در قانون

طبق قانون مجازات اسلامی انواع دیه به صورت زیر تقسیم بندی می شوند:برای دیافت دیه خود به یک وکیل خوب در مشهد مراجعه نمایید.

• دیه قتل:
دیه ای معادل یک دیه کامل انسان دارد که نرخ و میزان دیه هر سال توسط قوه قضاییه تعیین می شود. بنابراین، در صورتی که شخصی، فرد دیگر را به قتل برساند و به عنوان مجازات پرداخت دیه برای او تعیین شده باشد، باید دیه ای معادل دیه یک انسان کامل به اولیای دم بپردازد.

• دیه اعضای بدن:
یکی دیگر از انواع دیه، دیه اعضای بدن است. چنانچه از عضوی تنها یک عدد در بدن انسان وجود داشته باشد، از بین بردن آن دیه کامل را به دنبال داشته و در صورتی که از یک عضو دو عدد وجود داشته باشد، از بین بردن یکی از آن ها نصف دیه کامل و از بین بردن هر دوی آن ها دیه کامل خواهد داشت.

• دیه منافع اعضا:
اگر شخصی مرتکب جنایتی بر دیگری شود و به هر طریقی باعث از دست رفتن برخی از حواس آن فرد شده، باید دیه منافع آن عضو را بپردازد، یعنی منفعتی که از بعضی از اعضا حاصل می شود به عنوان مثال منفعت شنیدن توسط گوش مختل شود، اما خود گوش آسیبی نبیند،

دیه جراحات:
چنانچه که شخصی مرتکب جنایتی بر فرد دیگر شود و به هر طریقی باعث ایجاد جراحتی در او شود، باید دیه جراحات ایجاد شده را بپردازد که میزان این دیه به نسبت میزان جراحت وارد شده و طبق تشخیص پزشکی قانونی مشخص خواهد شد. طبق مواد ۷۰۱ الی۷۰۷ قانون مجازات اسلامی مصادیق این دیه مانند دیه خراش، کبودی، تورم و… است.

 

بهترین وکیل دیه در مشهد

وکیل مطالبه دیه در مشهد

دیه به جرایم عمدی ای که به دلایلی منجر به قصاص نمی شوند تعلق می گیرد، مانند مواردی که قتلی صورت گرفته و خانواده مقتول با قاتل توافق کرده و به جای قصاص، با کمک بهترین وکیل دیه در مشهد طلب دیه می کنند.
هم چنین دیه به جرایم غیر عمدی نیز تعلق می گیرد که در این صورت نیز مرتکب با پرداخت دیه مجازات خواهد شد.
جرایم غیر عمدی شامل:
▪︎ قتل شبه عمد: که فرد مورد نظر در هنگام انجام آن، قصد کشتن و به قتل رساندن طرف مقابل را نداشته اما باعًث کشته شدن او شده است. در قانون از آن تحت عنوان قتل شبه عمد یاد کرده و مشمول دیه می شود.
▪︎ مرگ در جرایم رانندگی: تمامی حوادثی که از طریق جرائم رانندگی به وجود آمده است و به طریقی یا باعث فوت شخص تصادفی و یا آسیب رساندن به بخشی از بدن او شده است که در این صورت مطابق قوانین وضع شده میزان دیه تعیین می شود.

وکیل متخص دیه تنها در صورتی می ‌تواند از دادگاه تقاضای مجازات دیه را در عوض مجازات جرم مربوطه داشته باشد که مجرم شرایط فوق الذکر را داشته باشد‌.

نحوه مطالبه دیه توسط وکیل

همانطور که قبل تر گفته شد، پرداخت دیه در بعضی موارد مانند قتل شبه عمد و یا جراحت های غیر عمدی به عنوان مجازات اصلی مجرم در نظر گرفته می شود و در برخی موارد که قتل عمد صورت می گیرد با رضایت اولیا دم و کمک وکیل دیه در مشهد به جای قصاص باید دیه پرداخت شود. پرداخت دیه بر عهده مجرم است و اگر فوت نموده باشد از ما ترک او پرداخت خواهد شد، چنانچه جرم مرتکب شده تصادف باشد و این تصادف با خودرو صورت گیرد، پرداخت دیه برعهده شرکت‌ های بیمه‌ گر می ‌باشد.

برای نحوه دریافت یا پرداخت دیه خود می توانید از وکیل مشهد کمک بگیرید.

برابری دیه زن و مرد

در تبصره‌ای ذیل ماده ۵۵۱ قانون مجازات، مقرر شده است: «در کلیه جنایاتی که مجنیٌ‌علیه مرد نیست، معادل تفاوت دیه تا سقف دیه مرد از صندوق تأمین خسارات‌های بدنی پرداخت می‌شود.»ا استنباط متفاوت از تبصره ذیل ماده ۵۵۱ قانون مجازات اسلامی، آرای متعارض صادر کرده‌اند؛ به طوری که برخی از این شعب، پرداخت تفاوت دیه زن و مرد از سوی صندوق تأمین خسارات‌های بدنی را منحصر به جنایت علیه نفس (قتل نفس) و برخی دیگر پرداخت آن را شامل مطلق جنایت علیه نفس و عضو دانسته‌اند. تا منتهی به صدور رای وحدت رویه شماره ۷۷۷ گردید.

رأی وحدت‌ رویه شماره۷۷۷ـ ۳۱/۲/۱۳۹۸ هیأت‌ عمومی دیوان ‌عالی ‌کشور

با عنایت به مفاد ماده ۲۸۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ در نحوه تقسیم‌بندی جنایات علیه نفس یا عضو یا منفعت و عمومیت مقررات تبصره ذیل ماده ۵۵۱ این قانون، نظر به اینکه مکلف شدن صندوق تأمین خسارت‌های بدنی به پرداخت معادل تفاوت دیه اناث تا سقف دیه ذکور امتنانی است لذا در کلیه جنایات علیه زنان، اعم از نفس یا اعضا، مابه‌التفاوت دیه مربوط به آنان، باید از محل صندوق مذکور پرداخت شود و بر این اساس آراء دادگاه‌های تجدیدنظر استان‌های لرستان و گلستان در حدی که با این نظر انطباق دارد به اکثریت آراء صحیح و قانونی تشخیص می‌گردد.

 

بهترین وکیل دیه در مشهد

مهلت پرداخت دیه

مهلت های پرداخت دیه با توجه به نوع قتل متفاوت است ودر صورت داشتن وکیل دادگستری، فرایند اخذ دیه شما سریع تر انجام می گردد.
● در قتل عمد مهلت پرداخت دیه تا یک سال قمری خواهد بود.
● در قتل شبه عمد مهلت پرداخت دیه تا دو سال قمری خواهد بود.
● در قتل خطای محض مهلت پرداخت دیه تا سه سال قمری خواهد بود.

برای آگاهی از  انواع قتل در قانون مجازات اسلامی می توانید نوشته وکیل قتل در مشهد را مطالعه نمایید.

نحوه اعسار محکوم به پرداخت دیه در مشهد

نظریه شورای عالی قضایی که در جلسه شماره ۴۵۴ -۱۳۶۷.۶.۷ به تصویب رسیده است به شرح زیر اعلام می‌شود: ۱. درصورتی که جانی محکوم به حبس ودیه‌، قبل از اجرای حکم یا در اثنای آن‌، ادعای اعسارنماید، مجازات حبس تعزیری کماکان اجرا خواهد گردید و ادعای اعسار، مانع اجرای حکم‌نیست و چنانچه قبلاً تأمین اخذ شده‌، به قوّت‌خود باقی خواهد بود.  تعیین تکلیف در مورد قابل‌اجرا بودن یانبودن حکم دیه‌، موکول به صدور حکم بر قبول اعسار است‌.

۲. چنانچه جانی محکوم به پرداخت دیه‌، زندانی باشد و ادعای اعسار نماید باید دلایل ادعای‌خود را به‌دادگاه صادر کننده حکم‌دیه‌، تسلیم‌کند و اجرای مجازات حبس تعزیری طبق بند فوق ‌ادامه خواهد یافت‌. با مشاوره با وکیل اعسار مشهد به پاسخ تمام سوالات خود خواهید رسید.

۳. چنانچه جانی محکوم به پرداخت دیه‌، که محکومیت به حبس تعزیری نداشته یا اجرای آن‌پایان یافته باشد ادعای اعسار نماید، اعم از اینکه اجل پرداخت دیه رسیده یا نرسیده باشد؛ بایددلیل ادعای خود را به دادگاه صادرکننده حکم دیه تسلیم کند و دادسرا تا صدور حکم‌، باید ازمحکوم‌، کفیل یا ضامن یا وجه الضمان‌، بگیرد و در صورت عدم معرفی کفیل یا ضامن یا عدم‌ایداع وثیقه یا وجه الضمان او را در بازداشت نگاه خواهد داشت‌. این بازداشت صرفاً به منظورتأمین حق ذی‌حق بوده با معرفی کفیل یا ضامن یا ایداع وجه‌الضمان یا وثیقه رفع خواهد شد.

مدارک لازم برای تحویل به وکیل دیه

برخی از مدارک لازم که برای گرفتن دیه تصادفات باید به وکیل انتخابی ارائه دهید عبارت اند از:
● اصل و تصویر بیمه نامه مقصر تصادف
● تصویر برابر اصل شده گواهینامه مقصر تصادف
● تصویر کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت وسایل نقلیه
● تصویر برابر اصل شده کارت ملی و سایر مدارک شخصی مقصر تصادف

در صورت داشتن سوال در خصوص مدارک مورد تیاز برای دریافت دیه تصادفات می توانید با وکیل تصادف در مشهد مشورت نمایید.

اهمیت وکیل مشهد در پرونده دیه

اینکه وکیل دیه چقدر می تواند به روند گرفتن دیه به شما کمک کند  جای شک و ترید نیست. وکیل دیه راه وگرفتن دیه را به خوبی می داند و بهتر از شما روش گرفتن حق را می داند. در دادگاه کیفری نیازی به ارائه ی دادخواست و پرداخت هزینه به صورت جداگانه نیست اما در صورتی که فرد به دلیل عدم آگاهی کافی و مشاوره و کمک نگرفتن از وکیل دیه در دادگاه حقوقی درخواست دیه نماید، باید جداگانه دادخواست را تنظیم و هزینه را پرداخت کند تا به پرونده رسیدگی شود.
از دیگر موارد حائز اهمیت مشاوره با وکیل دیه در مشهد، پرداخت دیه برای جایگزینی مجازات مرتکب می باشد که با کمک بهترین وکیل پرونده  های دیه مشهد می توان از شرایط آن آگاه شد. در این صورت فرد از مجازات های بالاتری مانند اعدام، زندانی شدن و… در امان می‌ ماند.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم