روند رسیدگی در تعزیرات حکومتی

روند رسیدگی در تعزیرات حکومتی

روند رسیدگی در تعزیرات حکومتی

فهرست مطالب

روند رسیدگی پرونده در تعزیرات حکومتی سوالی است که ذهن بسیاری از افرادی را که درگیر پرونده در سازمان تعزیرات حکومتی هستند را به خود مشغول نموده است در این نوشته با مراحل و فرایند رسیدگی جرایم تعزیری آشنا می شویم.

مراحل رسیدگی در تعزیرات

سازمان تعزیرات پس از رسیدگی به هر گونه تخلفی که رخ داده است، باید اقدام به صدور یک رای کند. پس از اتمام زمان ثبت شکایت شاکی، این سازمان، رای را صادر می کند، بعد از آن فقط ۱۰ روز فرصت برای درخواست تجدید نظر وجود دارد.
چنانچه شاکی مخالفت کرد، درخواست تجدید نظر داده خواهد شد. در صورتی که تخلف تا سقف یک میلیون ریال باشد، سازمان تعزیرات به طور قطعی متخلف را مجازات خواهد کرد. اما آرا دیگر قابلیت تجدید نظرخواهی را دارند. روند رسیدگی در تعزیرات حکومتی ، در بحث قاچاق کالا و ارز، به این صورت تعیین شده است که، همه رای های صادر شده از سوی سازمان تعزیرات باید با قطعیت اجرا شود.
در صورتی که به هر دلیل فرد متخلف، درخواست تجدید نظر در مورد رای صادر شده را داشته باشد، تا یک ماه پس ازاعلام رای می تواند این درخواست را اعلام کند.
سازمان تعزیرات نیز برای رسیدگی مجدد به این دادخواست فقط تا سه ماه فرصت خواهد داشت.

ضابطین سازمان تعزیرات چه کسانی هستند؟

دادگستری، نیروی انتظامی، تمام دستگاه های اجرایی و شرکت های تحت پوشش دولت و ملی شده، نهادهای انقلابی، موسسات عمومی غیردولتی و شرکت ها، سازمان های تابعه، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و زندان ها وظیفه دارند برای اجرای احکام تعزیراتی موضوع این قانون، اقدام کنند.
همچنین مطابق ماده ۱۷ آیین نامه سازمان تعزیرات حکومتی، تمام قانون گذاران دستگاه قضایی، مامورین سازمان بازرسی و نظارت ضابط سازمان تعزیرات حکومتی هستند و این سازمان برای اجرای دستورات مسئولین تعزیرات حکومتی اقدام می کند.

وکیل تعزیرات در مشهد مطابق قانون، حقوق مصرف کننده همیشه در اولویت قرار دارد و باید حفظ شود. در صورت تخلف از این امر، قانون گذار برای فروشندگان و عرضه کنندگان متخلف، مجازاتی را در نظر گرفته است. به عنوان مثال اگر فروشنده ای نسبت به هم صنفان خود گران فروشی کند، مشتری می تواند با مراجعه وکیل تعزیرات در مشهد به سازمان تعزیرات، خواستار رسیدگی به این تخلف شود.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت