وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد

وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد

وکیل کلاهبرداری اینترنتی ، در سال های اخیر وجود فروشگاه های مجازی در اینترنت گسترش زیادی پیدا کرده اند. مطابق گسترشی که در سالهای اخیر در تمام دنیا رخ داده است، گسترش و استقبال مردم برای استفاده از خرید های اینترنتی نیز افزایش یافته است. این امر متاسفانه از دید کلاهبرداران مخفی نمانده و آنها نیز با استفاده از شیوه های نوین اقدام به فریب افراد کرده و کلاهبرداری می کنند.

با نگاهی ساده به اطراف خود متوجه می شوید که افراد بسیاری هستند که حدتقل یک بار یا بیشتر مورد کلاهبرداری های مرتبط با فضای اینترنت مواجه شده اند. وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد اثبات این امر با نگاه به امار ثبت پرونده های قضایی نیز میسر است.

ماده قانونی کلاهبرداری اینترنتی

ماده۷۴۱ـ هرکس به طور غیرمجاز از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی با ارتکاب اعمالی از قبیل وارد کردن، تغییر، محو، ایجاد یا متوقف کردن داده ها یا مختل کردن سامانه، وجه یا مـال یا منفعت یا خدمات یا امتیازات مالی برای خود یا دیگری تحصیل کند علاوه بر رد مال به صاحب آن به حبس از یک تا پنج سال یا جزای نقدی از بیست میلیون (۲۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال تا یکصد میلیون (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال یا هر دو مجازات محکوم خواهد شد.

داشتن وکیل مشهد در جرایم رایانه ای تخصص دارد، ضرورت دارد چرا که بسیاری از افراد به مفاهیم و اصطلاحات جرایم اینترنتی آشنایی ندارند و بخاطر اینکه جرایم کیفری با آبرو حیثیت انسانها در ارتباط است توصیه می شود از راهنمایی و دخالت بهترین وکیل کیفری مشهد در پرونده گلاهبرداری اینترنتی استفاده نمایید

تفاوت کلاهبرداری رایانه ای با سنتنی

همان طور که از اسم کلاهبرداری رایانه‌ای پیداست، این جرم در محدوده‌ای خاص قابل ارتکاب است و آن هم در فضای مجازی و بین داده‌های رایانه‌ای و سامانه‌های کامپیوتری است. از همین نکته یکی از تفاوت‌های مهم این جرم با کلاهبرداری سنتی مشخص می‌شود.

در کلاهبرداری سنتی باید جرم در دنیای واقعی رخ دهد و بزه‌دیده جرم فریب بخورد و مالش را در اختیار کلاهبردار قرار دهد اما در کلاهبرداری رایانه‌ای، کلاهبردار از طریق فضای مجازی و با تغییر دادن داده‌ها و اطلاعات فرد، حتی بدون آگاهی بزه‌دیده، اموال وی را تصاحب می‌کند. برای مشاوره با وکیل کلاهبرداری سنتنی در مشهد کلیک نمایید.

مثلا از طریق فضای مجازی در داده‌های حساب‌های بانکی افراد دست می‌برد و موجودی آن حساب ها را به حساب خود واریز می‌کند. البته اگر شخصی ناشناس از طریق تلفن با شخص دیگری تماس حاصل و با فریب وی از طریق صندوق خودپرداز بانک و با دادن دستورهای فریبکارانه‌ مبالغی را از حساب قربانی خارج و به حساب خود وارد کند؛ علی رغم اینکه قربانی عملیات بانکی را خودش انجام داده است‌؛ به نظر، عمل یاد شده مصداق عملیات متقلبانه بوده و می‌تواند از مصادیق کلاهبرداری در ماده ۱ قانون تشدید مجازات مرتکبین ارتشاء و اختلاس و کلاهبرداری محسوب باشد.

به اعتقاد بهترین وکیل کلاهبرداری اینترنتی در مشهد ، کلاهبرداری مرتبط با رایانه با سرقت رایانه ای دارای وجوه مشارک بسیاری هستند و به راحتی نمی توان از هم تفکیک کرد.

بررسی کلاهبرداری رایانه ای

بهتر است برای بررسی دقیق‌تر این جرم، تعریف قانونی آن بیان شود.یک وکیل جرایم رایانه ای در مشهد  بایستی به دانش کامپیوتر نیز اشراف داشته باشد.

ورود داده

منظور از ورود، وارد کردن اطلاعات به رایانه برای پردازش است. برای مثال کسی که کارت عابر بانک دیگری را برداشته و با وارد کردن رمز آن در دستگاه خودپرداز، حساب وی را خالی می‌کند، مرتکب جرم کلاهبرداری رایانه‌ای با وارد کردن داده است.

تغییر داده

شامل انواع تغییرات جزیی و کلی در داده‌های افراد است. وکیل جرم کلاهبرداری اینترنتی مشهد مثلا در داده‌های حساب بانکی خود تغییر ایجاد می‌کند و قسط پرداخت نشده را، پرداخت شده نمایش می‌دهد.

محو داده

منظور از محو داده نیز، حذف دائمی اطلاعات است به‌گونه‌ای که امکان بازیابی مجدد را نداشته باشد. مثلا سند بدهکاری خود به بانک را از بین ببرد. ایجاد داده رفتاری برعکس محو است و فرد داده‌ای که وجود نداشته را به‌وجود می‌آورد. مثلاً فرد اطلاعات خود را غیرمجاز وارد سامانه طرح ترافیک می‌کند و یا موجودی غیرواقعی در حساب خود نشان می‌دهد.

متوقف کردن داده

یعنی قطع کردن جریان دسترسی به اطلاعات. این شیوه کلاهبرداری رایانه‌ای بیشتر به این صورت است که هنگام انتقال وجه یا مال از یک حساب به حساب دیگر؛ زمانی که وجه از حساب شخص الف خارج شده و هنوز به حساب شخص ب وارد نشده، در این فاصله زمانی کوتاه، داده‌ها متوقف شوند و فرد کلاهبردار، وجه را وارد حساب خود کند. معمولاً سایت‌های انتقال وجه و کارت به کارت غیرمجاز از این شیوه و نیز کپی کردن اطلاعات کاربرانشان برای کلاهبرداری رایانه‌ای استفاده می‌کنند.

مختل کردن سامانه 

مربوط به سیستم و دستگاهی است که داده‌ها در آن پردازش می‌شوند. مرتکب کلاهبرداری رایانه‌ای با ایجاد اختلال در خود سیستم رایانه‌ای و نه داده‌های آن، برای خود کسب سود و منفعت مالی می‌کند.

توصیه های وکیل کلاهبرداری اینترنتی مشهد

در اینجا به توصیه هایی ساده جهت محافظت در برابر کلاهبرداری هایی سایبری پرداخته ایم:

  1. قبل از خرید از اعتبار سایت پذیرنده مطمعن شوید. در سایت های متفرقه و بی نام و نشان امکان کلاهبرداری بسیار بالاست.
  2. به نمادهای خرید های مطمعن و اعتبار آنها دقت فرمایید. نماد اعتماد الکترونیک که تصویر آن در زیر آمده یکی از راه های اعتماد به سایت پذیرنده می باشد. به اعتبار یا انقضای نماد اعتماد نیز توجه فرمایید.

جهت اطلاعات بیشتر به لینک زیر مراجعه فرمایید:

نماد اعتماد الکترونیک (https://www.enamad.ir/)

  1. برای خرید از درگاه های اینترنتی از کارتهای بانکی با رمز پویا استفاده کنید.
  2. توصیه می شود کارتی منحصر به فرد برای خرید های اینترنتی در نظر بگیرید. بعبارتی از استفاده از حسابهای اصلی خود برای خرید های اینترنتی بپرهیزید.

به دلیل اهمیت موضوع، در مطلبی دیگر به بررسی اختصاصی کلاهبرداری های اینترنتی و راه های مقابله با آن خواهیم پرداخت.

نحوه مقابله با کلاهبرداری اینترنتی

این نکته را در نظر داشته باشید مردم با سنین و شغل های متفاوت می‌توانند مورد هدف کلاهبرداران واقع شوند و اگر حواستان جمع نباشد شما می تواند یکی از قربانیان  کلاهبرداری های اینترنتی باشید. در صورت موارد مشکوک می توانید از طریق شماره یک وکیل خوب در مشهد راهنمایی بگیرید.

از مواردی که می‌توانید برای محافظت در برابر کلاهبرداری انجام دهید گزینه های زیر است

۱- هرگاه بدون دعوت از طرف شخصی یا یک بیزینس با شما تماس حاصل شد، این موضوع را در نظر داشته باشید که ممکن است کلاهبرداری باشد.

۲- راجع به شخصی که با آن معامله می‌کنید تحقیقات لازم را انجام دهید و از قانونی بودن کار مطمئن شوید.

۳- پیامک ها و یا ایمیل های مشکوک را پاسخ ندهید.

۴- مشخصات فردی خود را امن نگه دارید. درصورتی که می خواهید اسنادی را بیرون بیاندازید ابتدا آن را تکه تکه کنید و از بین ببرید. زیرا بسیاری از کلاهبرداران از اطلاعات اولیه موجود در بسیاری از اسناد استفاده میکنند تا اعتماد اولیه افراد را به دست آورند.

۵- اطلاعات ایمنی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید و از وسایل همراه و کامپیوتر خود با رمز و موارد دیگر محافظت کنید.

۶- رمز خود را  به صورت ترکیب حرف و عدد انتخاب کنید  وکیل پایه یک جرایم کلاهبرداری اینترنتی در مشهد سعی کنید غیر قابل پیش بینی باشد.

۷- برای کسی که نمی شناسید یا مورد اعتماد شما نیست پول واریز نکنید و اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار دیگران قرار ندهید.

۸- در هنگام خرید آنلاین مواظب باشید و از درگاه های مطمئن برای این امر استفاده کنید. تقریبا در تمامی خرید های اینترنتی، صفحه کلید مخصوص وارد کردن اطلاعات وجود دارد. لطفا برای ورود اطلاعات خود از آنها استفاده کنید.

ثبت زمان ملاقات حضوری

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم