وکیل جرایم رایانه ای در مشهد

وکیل جرایم رایانه‌ای درمشهد

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد ، متاسفانه همراه با گسترش استفاده از فضای اینترنت، امروزه یکی از بیشترین پرونده های قضایی در  شهر مشهد را جرایم اینترنتی و جرایمی مانند جعل رایانه تشکیل می دهد. در این مطلب همراه شما به جرایم اینترنتی و مسائل پیرامون آن توسط وکیل پایه یک دادگستری خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به وکالت و مشاوره از طریق شماره تلفن با دفتر وکالت وکیل جرایم اینترنتی مشهد در تماس باشید.

وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

 وکالت تخصصی جرایم رایانه ای

(اینترنتی ، سایبری ، فضای مجازی)

در دهه های اخیر با گسترش فضای رایانه ای و به خصوص ایجاد فضای اینترنتی، جرایمی مرتبط با آن به وقوع میپیوندد. استفاده گسترده نهادهای دولتی از اینترنت، گسترش فضاهای کسب وکار در فضای اینترنت و همچنین استقبال عموم از استفاده از آن باعث شده است که افراد سودجو با روش های مختلفی اقدام به سواستفاده از این فضا کنند.

وکیل اینترنتی در مشهد

به عقیده وکیل فضای مجازی در مشهد شاید بتوان گفت که دسترسی همه گیر به تجهیزاتی نظیر کامپیوتر های هوشمند یا تلفن همراه های هوشمند و همچنین سهولت و امکان استفاده های بسیار راحت از فضای اینترنتی دلیل اصلی این استقبال از طرف عموم بوده است.

قطعا نمیتوان تمام جرایم اینترنتی را تعریف کرد و برای آن مثال آورد، زیرا به دلیل وسعت فضای رایانه ای و اینترنتی انواع مختلفی از جرایم رایانه ای همه روزه در حال به وقوع پیوستن میباشد. اما اگر بخواهیم به شایع ترین جرایم اینترنتی اشاره کنیم میتوان به مواردی چون، هک کردن سیستم های ادارات و سازمان های دولتی و غیر دولتی، طراحی و ساخت بدافزارهای کامپیوتری با هدف نفوذ به اطلاعات شرکت ها و موسسات، سرقت اطلاعات مهمی نظیر حساب های بانکی افراد و … اشاره کرد.

ضرورت دخالت وکیل جرایم اینترنتی

گسترش جرایم اینترنتی پا پیدایش آن همواره در حال رخ دادن میباشد. در ابتدا جرایم اینترنتی مختص اعمالی نظیر کپی کردن، جعل یا امثال این موارد بود. به همین دلیل در تعاریف اولیه جرایم رایانه ای به هر نوع جرمی که در آن رایانه نقش داشت را جرم رایانه ای میگفتند.

همانطور که اشاره شد، با گسترش اینترنت در زندگی و فضا های کسب و کار و پیدایش اینترنت، جرایمی منطبق بر این امکانات نیز بوجود آمد. از همین رو جرایم اینترنتی اگرچه از مدتها پیش وجود داشته است اما به دلیل تغییر و تحولات در آن، تعاریف متعددی برای انواع وکیل جرم اینترنتی در مشهد بوجود آمده است.

نهایتا میتوان جرایم رایانه ای را اینگونه تعریف کرد:

هرگونه عمل خلاف قانون که با سوء نیت از طرف افراد با بکارگیری از کامپیوتر انجام میشود را جرایم رایانه ای گویند. در ادامه به بررسی انواع جرایم رایانه ای و همچنین بررسی قوانین کیفری مرتبط با آن خواهیم پرداخت و درمورد وکیل جرایم رایانه ای توضیحاتی را ارائه میدهیم.

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد

جرم رایانه ای و انواع آن

جم رایانه‌ای به آن دسته از جرائمی اطلاق می‌شود که موضوع و هدف جرم رایانه باشد یا جرم از طریق رایانه صورت بگیرد. اگر رایانه به شبکه اینترنت هم وصل باشد در این صورت مصداق جرم اینترنتی پیدا می‌کند. جرم اینترنتی جرمی است که در فضای مجازی واقع می‌شود. جرایم کامپوتری انواع بسیار زیادی دارد. اما می توان آنها را در سه دسته کلی به قرار زیر تعریف کرد.

  • جرایم رایانه ای علیه دولت ها
  • جرایم رایانه ای علیه اموال و دارایی های افراد (جرایم اقتصادی)
  • جرایم رایانه ای علیه اشخاص

در تقسیم بندی جزئی تر و بر اساس شیوع جرایم رایانه ای، جرایمی به قرار زیر وجود دارند که بیشترین پرونده های اینترنتی را در بر می گیرد.

  • جرایم رایانه ای قدیمی: نظیر جاسوسی، جعل، کلاهبرداری، پولشویی،
  • جرایم مرتبط با بحث مالکیت فکری و کپی رایت
  • جرایم در تجارت های الکترونیکی
  • جرایم رایانه ای مرتبط با بانکداری

جرایم رایانه ای علیه دولت ها

تهدید، اخاذی و حتی کشتن مسوولین و یا اعضای خانواده های آنها از جمله جرایم رایانه ای ایست که در سال های قبل با توسل به فضای اینترنت و با استفاده از ابزار های کامپیوتری انجام گرفته است.

به هر حال رایانه و فضای اینترنت امکان نفوذ مجرمین به مسوولین رده بالای هر کشوری را فراهم نموده است. از همین رو تهدید به گروگانگیری و اخاذی های گسترده مطلبی است که نباید آنرا نادیده گرفت.

همچنین در بحث جاسوسی، رایانه و ابزارهای مرتبط با آن نقش بسیار مهمی را بازی می کنند. امروزه حفظ اسناد و مدارک هر سازمان و نهادی از جمله نهاد های نظامی و غیر نظامی، بوسیله رایانه انجام می شود. راه های نفوذ به این اسناد و اطلاعات گاها ضربه های جبران ناپذیری را به بدنه ی هر نهاد و سازمانی وارد می کند. استفاده از بدافزارهای جاسوسی و هک سیستم های نگهداری اطلاعات مطلبی است که امروزه حتی بصورت جنگی تحت عنوان جنگ الکترونیک در جریان است. نمونه های زیادی از این تجربیات در سالهای اخیر در دنیا اتفاق افتاده است.

امروزه حتی بسیاری از سیاست مدار ها نظیر روسای جمهور کشورهای مختلف با توسل به همین فضای پیش رو اقدام به نطق های سیاسی خود و حتی تهدید و یا اعلام جنگ می کنند.

جرایم رایانه ای علیه اموال و دارایی های افراد

همانطور که اشاره شد امروزه بسیاری از کسب و کارها افراد در فضای اینترنتی صورت میگیرد. این امر از چشم افراد سود جو در امان نمانده و با شیوه های نوینی اقدام به سرقت های بعضا بزرگی از طریق رایانه و اینترنت میکنند. برای مطالعه تفاوت جرم سرقت ستنتی با سرقت رایانه ایمطلب وکیل سرقت توصیه می گردد.

خرابکاری های رایانه ای نیز یکی از اقداماتی است که مجرمین علیه افراد و فعالیت های اقتصادی آنها می کند. به عنوان مثال شرکت های رقیب گاها برای از میان خارج کردن شرکت های دیگر به فعالیت های مجرمانه ای با اهداف تخریب اطلاعات و داده ها می کنند. وجود هکرها و نفوذ به اطلاعات مهم شرکت های دیگر و از بین بردن آن اطلاعات بعضا خسارات جبران ناپذیری را به بدنه اقتصادی آنها وارد می کند.

نفوذ به حساب های مالی افراد با هک کردن سیستم های کارت های بانکی نیز یکی از گسترده ترین جرایم رایانه ای محسوب می شود. وجود درگاه های خرید اینترنتی و هک کردن آن توسط افراد، زمینه سوء استفاده های بسیار زیادی را فراهم کرده که به همین دلیل در ایران یکی از بیشترین پرونده های در جریان همین سرقت های مالی از حساب افراد می باشد.

زمینه های اقتصادی دیگری نیز وجود دارد که در بستر رایانه و فضای اینترنتی، جرایمی رخ میدهد. به عنوان مثال خرید و فروش مواد مخدر امروزه در فضای اینترنت راحت تر از قبل رخ میدهد و به دلیل سخت بودن ردیابی آنها، معمولا نیروهای انتظامی و قضایی با مشکلات بیشتری برای مقابله با آن مواجه هستند.

برای مقابله با این نوع جرایم پیشگیری های مناسبی وجود دارد که باید به آن توجه کرد تا ضریب ریسک این نوع خسارات را به حداقل رساند.

جرایم رایانه ای علیه اشخاص

همانطور که گفته شد جرایم رایانه ای ابعاد فراوانی دارد. یکی از انواع اصلی جرایم رایانه ای جرایم علیه اشخاص میباشد که نمونه هایی از آن را در زیر مشاهده می کنید:

  • نوشته ها وعکسهای شهوت انگیز و فروش و یا ایجاد زمینه های سوءاستفاده از این مطالب با هدف اخاذی
  • اذیت آزار و ایجاد مزاحمت برای افراد نیز یکی دیگر از جرایم رایانه ای علیه اشخاص است. این آزار ها و اذیت کردن ها می تواند در قالب فحاشی، متلک انداختن، تهدید و … باشد.
  • تهدید به قتل یا ادم ربایی نیز یکی دیگر از جرایم اینترنتی است که گاها افراد با آن مواجه می شوند. وکیل خوب جرایم رایانه ای در مشهد این گونه تهدیدات به شکل پیام به صورت ایمیل و یا ضبط صدا و … می باشد.
  • کلاهبرداری های رایانه ای نیز یکی از اصلیترین جرایم رایانه ایست. مثال های زیادی از این کلاهبرداری در فضای مجازی وجود دارد که با تبلیغات زیاد و متنوع و بعضا جذاب از افراد سوءاستفاده می شود.

در زمینه کلاهبرداری رایانه ای بیشترین جرایم پیرامون سرقت های مالی از حساب های افراد میباشد. پیشگیری و اتخاذ زمینه های امنیتی مناسب توسط افراد گامی بسیار مهم برای جلوگیری از این ضررها و زیان های مالیست. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید با وکیل کلاهبرداری رایانه ای مشورت نمایید.

وکیل جرایم رایانه‌ای در مشهد

قوانین و مجازات کیفری جرایم رایانه ای در ایران

در کشور های در حال توسعه روند قانونگذاری در خصوص جرایم رایانه ای در قیاس با کشورهای توسعه یافته دیرتر شروع شد. ایران نیز به عنوان یک کشور در حال توسعه از این قاعده مستثنا نماند. اولین قانون مقابله با جرایم رایانه ای در ایران در سال ۷۹ به تصویب رسید. پس از آن در سال ۸۲ با تصویب قانون تجارت الکترونیکی اقدامی بهتر در زمینه مقابله با جرایم الکترونیکی بوجود آمد.

امروزه نهادهای مختلفی برای رسیدگی به جرایم سایبری بوجود آمده است. پلیس فتا در واقع آن بخشی از نیروی انتظامی است که ماموریت پیشگیری و مقابله با جرایم سایبری را بر عهده دارد.

قانون گذار برای برقراری نظم و امنیت و تامین حقوق حاکمیت و شهروندان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ، در فضای سایبری اقدام به تدوین قانون جرایم رایانه ای نمود . جرایم رایانه ای در سه بخش جرایم و مجازات ها ، آیین دادرسی و سایر مقررات تنظیم شده است .روند روبه رشد همراه با پیچیده تر شدن شیوه های ارتکاب جرم در فضای سایبری ، شناسایی نقاط ضعف و قوت مواد قانونی و انجام اصلاحات را می طلبد.

لزوم استفاده از وکیل در جرایم رایانه ای

همانطور که گفته شد به دلیل تنوع جرایم سایبری همه روزه افراد به شکل های مختلفی مورد سوءاستفاده قرار می گیرند. فضای مجازی امروزه جولانگاه سودجویانیست که از اطلاعات کم افراد از حقوق خود استفاده میکنند و مقابله با آن یکی از مشکلات متداول مردم محسوب می شود. وکیل جرایم رایانه ای وکیل است که میتواند با توصیه های خود به سبب تجربیاتی که در پرونده ها کسب کرده است، مانع وارد آمدن خسارات فراوان برای افراد شود. بسیاری از شرکت ها و نهاد های اقتصادی با مشاوره های گسترده با وکیل جرایم رایانه ای مشهد فضای کسب و کار خود را از آسیب های احتمالی مصون میدارند.

از طرف دیگر به دلیل وجود خلل های قانونی فراوان در ارتباط با جرایم رایانه ای گاها روند رسیدگی به جرایم رایانه ای بسیار طولانی میشود و غالبا افراد نمیتوانند به حقوق خود برسند. در اینطور موارد وکیل کیفری  میتواند کمک های ارزنده ای به افراد کند.

بسیار مواردی از سوءاستفاده و آزار و اذیت های مرتبط با فضای اینترنت وجود دارد که افراد نمیدانند که قانون آنها در نظر گرفته است. پس هرگونه آزار و مزاحمتی که مرتبط با فضای رایانه و اینترنت است با آن مواجه شدید، آنرا با وکیل جرایم رایانه ای در میان بگذارید.

مهم ترین عناوین جرم های رایانه ای

سرقت رایانه ای

نشر اکاذیب رایانه ای

جعل و استفاده رایانه ای

شنود غیر مچاز رایانه ای

کلاهبرداری مرتبط با رایانه(وکیل کلاهبرداری اینترنتی)

وکیل جرایم رایانه ای در مشهد

جاسوسی رایانه ای (هک تلگرام)

تخریب و اخلال در داده ها و سیستم های رایانه ای و مخابراتی

جرایم علیه عفت و اخلاق عمومی به وسیله سیستم های رایانه ای و مخابراتی

دسترسی غیر مجاز به داده ها و یا سیستم های رایانه ای  و مخابراتی حفظ شده

مرجع و محل شکایت جرم رایانه ای در مشهد

رسیدگی به شکایت جرایم رایانه ای در مشهد همانند سایر شکایت های کیفری مستلزم تنظیم شکواییه است  بهتر است قبل از اقذام به شکایت کیفری، موضوع را با یک وکیل متخصص جرایم رایانه ا ی در مشهد در میان بگذارید و تمام مدارک را نیز به رویت وکیل برسانید ، وکیل دادگستری در صورتی که دلایل شما را قوی بداند شما را راهنمایی به شکایت می کند.

امروزه دادسرا های ویژه ای برای مقابله با جرایم اینترنتی فراهم شده است. برای طرح شکایت جرم رایانه ای مشهد بایستی به دادسرای تخصصی جرایم رایانه ای واقع در خیابان ابن سینا مراجعه نمود و بعد از ارجاع توسط مقام قضایی، حقیقات لازم توسط پلیس فتا انجام خواهد شد.

توصیه می شود با توجه به اینکه اصطلاحات و مفاهیم جرایم رایانه ای تخصصی می باشد و نیازمند تسلط کامل بر قانون جرایم رایانه ای و داشتن دانش کامپیوتر می باشدوکالت خود را به وکیل مشهد واگذار نمایید چر اکه عدم طرح صحیح شکایت و یا دفاع نامناسب باع می شود پرونده شما با شکست مواجه شود.

جرایم سایبری

در اواسط دهه ۹۰ با گسترش شبکه های بین المللی و ارتباطات ماهواره ای، نسل سوم جرایم کامپیوتری ، تحت عنوان جرایم سایبری (مجازی) یا جرایم در محیط سایبر شکل گرفته است. به این ترتیب جرایم اینترنتی را می‌توان مکمل جرایم کامپیوتری دانست، بخصوص اینکه جرایم نسل سوم کامپیوتری که به جرایم در محیط مجازی معروف است،

وکیل جرایم رایانه ای درمشهد

انواع جرایم سایبری

جاسوسی رایانه ای، سابوتاژ رایانه ای، جعل کامپیوتری،

افترا و نشر اطلاعات از طریق پست الکترونیک،

تحصیل نامشروع پول، هک تله گرام ، مدلینگ،

جرایم ناظر به کپی رایت و برنامه ها، جرایم در تجارت الکترونیک،

جرم تله گرام ، جرم اینستاگرام ( وکیل جرایم سایبری در مشهد )

وکیل سایبری در مشهد

با توجه به گستردگی شاخه های حقوق(وکیل حقوقی در مشهد) و از طرفی افزایش روز افزون مردم به اینترنت و فضای مجازی جرایم مربوط به سایبری نیز افزایش داشته است. غالبا در انواع بزه و جرم های واقع شدن دز این  فضای اینترنتی در مشهد، به دلیل ماهیت فنی بودن آن برای پیگیری نیاز به وکیل سایبری مشهد  دارند به طوری که پیشبرد و اظهار درست و صحیح در به نتیجه رسیدن موفق پرونده در این حوزه اهمیت بسیار بالایی دارد.

بعصی از وکلای دادگستری مشهد در زمینه پرونده های جرایم سایبری کار می کنند .چرا که یک وکیل خوب جرایم سایبری مشهد بایستی علاوه بر تسلط بر قوانین جزایی بایستی به اصطلاحات فناوری اطلاعات و ارتباطات نیز اشراف داشته باشد تابتواند از حقوق موکل به خوبی دفاع نماید.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷ 

 ۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم