وکیل ورود به عنف در مشهد

وکیل ورودبه عنف در مشهد

وکیل ورود به عنف در مشهد

وکیل ورود به عنف در مشهد یکی از واقعیت های امروز جامعه ی ما، تعداد زیاد افرادی است که در دادگاه ها درگیر دعاوی مختلفی از قبیل دعوی ورود به عنف هستند و متاسفانه عدم آگاهی آنان از قوانین، باعث صرف هزینه های مادی و معنوی زیادی برای آن ها شده و چون طرح دعوا و دفاع از آن، امری پیچیده و تخصصی است، در اکثر اوقات نیز به هدف و مقصود خود نمی رسند. به همین دلایل سپردن امور پرونده به  بهترین وکیل ورود به عنف  چندین برابر ضرورت پیدا می کند.

وکیل ورود به عنف در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک مشهد

متخصص و مجرب در دعاوی مهم کیفری

وکیل جرم ورود به عنف

همان طور که قانون گذار در قانون وضع کرده است، جان، مال، حقوق، مسکن و شغل افراد از تعرض در امان است مگر در مواردی که به دستور قانون باشد. مسکن و منزل افراد، حریم شخصی آن‌ها است. وکیل املاک در مشهد و دیگران حق بدون اجازه و رضایت مالک وارد شدن به آن را ندارند ، در غیر این صورت مرتکب جرم ورود به عنف می شوند. در ادامه این مطلب به بررسی جرم ورود به عنف و اهمیت دخالت وکیل ورود به عنف در مشهد خواهیم پرداخت.

جرم ورود به عنف چیست؟

جرم ورود به عنف به معنای ورود فردی به صورت غیر قانونی و بدون اجازه و رضایت مالک به ملک است. در این راه موانعی وجود دارد، چنانچه شخص برای برداشتن این موانع، از راه های غیر عادی و خشونت آمیز استفاده کند، در این حالت نیز جرم ورود به عنف اتفاق افتاده است.

تعریف جرم ورود به عنف در قانون مجازات اسلامی:
طبق ماده ۶۹۱ قانون مجازات اسلامی :هر کس به قهر و غلبه داخل ملکی شود که در تصرف دیگری است اعم از آن که محصور باشد یا نباشد، یا در ابتدای ورود، به قهر و غلبه‌ نبوده اما بعد از اخطار متصرف به قهر و غلبه مانده باشد، مرتکب جرم ورود به عنف شده است‌.

ورود به منزل با حکم قضایی

تنها زمانی می توان وارد ملک فرد دیگری شد که حکم ورود به منزل در دست باشد، بازپرس یا قاضی پرونده وظیفه دارد هر کاری که لازم است را انجام دهد تا متهم پرونده را پیدا کند و او را برای صدور حکم به دادگاه بفرستد.
برای انجام این کار گاهی اوقات لازم است تا منزل متهم بازرسی شود.
برای این کار ابتدا مراحل قانونی باید طی شود.
به این صورت که: ماموری که قصد ورود به منزل را دارد باید از مراجع قضایی حکم ورود به منزل را بگیرد و سپس با آن حکم به منزل شخص مورد نظر مراجعه کند. به کمک وکیل خوب در مشهد برای ورود به عنف در مشهد  جهت اخذ حکم بازرسی، اقدام نمایید.

هرگاه مامورین قضایی، غیر قضایی یا کسانی که خدمات دولتی را برعهده دارند، بدون حکم قانونی به ملک فرد دیگری بدون اجازه و رضایت او وارد شوند، به مجازات حبس از یک ماه تا یک سال محکوم می شوند.

ارکان معنوی جرم ورود به عنف چیست؟

▪︎ از مسکونی بودن مکانی که قصد ورود به آن را دارد، آگاهی داشته باشد.
▪︎ از متعلق بودن منزل به شخص دیگر آگاه باشد.
▪︎ قصد ورود به منزل شخص دیگری را داشته باشد.

پرونده های خود را به وکیل ورود به عنف در مشهد بسپارید.

شروط تحقق جرم ورود به عنف

وکیل ورود به عنف در مشهد

 

مواردی که باعث تحقق جرم ورود به عنف می شوند عبارت اند از:
• جرم ورود به عنف حتما باید با سوء نیت انجام شود.
• برای تحقق جرم ورود به عنف حتما نیازی به حضور مالک در منزل نیست.
• خشونت و تهدید فرد مجرم بر مقاومت مجنی علیه یا مانع آن، غلبه داشته باشد، به عنوان مثال زمانی که در یا پنجره را بشکند و یا خراب کند، از روی دیوار بپرد، اشیایی مثل نردبان را جلوی در خانه بگذارد و به صورت غیر عادی به خانه وارد شود.
• اگر هنگام ورود به ملک، فرد رضایت مالک را جلب کرده باشد اما زمانی که در ملک است، مالک به او اخطار دهد که از ملک بیرون رود و تخلیه ملک کند، فرد بیرون نرود و در آن مکان بماند، جرم ورود به عنف تحقق می یابد.
• طبق مورد بالا، شرط تحقق جرم عنف فقط به زور وارد منزل شخص دیگری شدن نیست، بلکه اگر مالک اجازه ماندن به آن شخص را در ملک خود ندهد و مجرم از آن سرپیچی کند، می تواند از او شکایت کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با وکیل پروند های کیفری ورود به عنف در مشهد مشورت نمایید.

اگر مالک بدون اجازه مستاجر به ملک وارد شود:

در بحث اجاره اگر چه فرد اجاره دهنده، مالک عین مستاجره است و تنها منافع آن ملک را به مستاجر انتقال می دهد اما باید توجه داشت که موجر حق ندارد بدون اجازه وارد حریم خصوصی مستاجر شود و عمل او تخلف و جرم ورود به عنف محسوب خواهد شد.
اما در صورتی که مالک قصد فروش ملک خود را داشته یا بخواهد وضع ملک را از نظر وجود خرابی یا نقصی در آن مشاهده کند و مستاجر مانع از دیدن خریدار یا مالک شود، مالک می تواند از طریق وکیل ملکی مشهد به دادسرای محل وقوع ملک مراجعه کرده و درخواست خود را مطرح کند. در این مورد با دستور دادستان و حضور مامورین انتظامی اجازه دیدن ملک به مالک یا خریدار داده خواهد شد.

مجازات قانونی ورود به عنف

ماده ۶۹۲ قانون مجازات اسلامی: «هرگاه کسی ملک دیگری را به قهر و غلبه تصرف کند، علاوه بر رفع تجاوز به حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.» همان‌طور که دیدیم، ماده ۶۹۱ قانون مجازات اسلامی برای کسی که با قهر و غلبه، صرفاً وارد و داخل ملک دیگری شود، تعیین مجازات کرده است.

حال اگر شخصی علاوه بر داخل شدن به ملک دیگری، آن ملک را تصرف (وکیل تصرف در مشهد) هم بکند، مرتکب جرم موضوع ماده ۶۹۲ شده و مجازات سنگین‌تری (سه ماه تا یک‌سال حبس) در انتظار اوست.

و اگر جرم مندرج در ماده ۶۹۲ در شب واقع شده باشد، مرتکب به حداکثر مجازات (یعنی یک‌سال) محکوم می‌شود. دلیل این امر آن است که شب زمان آرامش مردم است و ارتکاب جرم در این زمان، لطمه بیشتری به امنیت و آرامش بزه‌دیده (مالک یا متصرف) وارد می‌کند.
چنانچه تعداد افرادی که با استفاده از زور و بدون اجازه و رضایت مالک، وارد ملک او شده اند، بیش تر از یک نفر باشند و حداقل یکی از آن ها حامل سلاح باشد، هر یک از آن ها به مجازات حبس از یک تا سه سال محکوم خواهند شد.

ارتکاب جرایم دیگر همراه جرم ورود به عنف

 

وکیل ورود به عنف درمشهد

اگر فردی به زور وارد منزل شود و دزدی کند، مشمول چه مجازاتی خواهد شد؟
در مواردی ممکن است شخصی که وارد منزل شود، مرتکب جرم دیگری هم شود مثلا پنجره را بشکند و وارد منزل شود، سپس اقدام به سرقت طلاهای درون منزل کند. در این صورت، هم مجازات جرم ورود به عنف و هم مجازات جرم سرقت (وکیل سرقت در مشهد) را دارد.

چنانچه شخصی به زور وارد منزل شود و به اشخاص درون منزل تجاوز کند، مشمول چه مجازاتی خواهد شد؟
اگر شخصی که به زور وارد منزل دیگری می ‌شود، جرمی نسبت به اشخاص درون منزل، از قبیل صاحب خانه یا هر شخص دیگری انجام دهد، به عنوان مثال به کسی تجاوز کند ( وکیل تجاوز در مشهد ) ، کسی را به قتل برساند و یا توهین و فحاشی رخ بدهد، علاوه بر جرم ورود به عنف، مجازات جرایم انجام شده ی دیگر را نیز به دنبال خواهد داشت.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با وکیل متخصص ورود به عنف مشورت نمایید.

روند قضایی جرم ورود به عنف در مشهد

چنانچه شخصی به زور وارد ملک فرد دیگری شود یا به زور در ملک کسی بماند و با اخطار صاحب ملک از آن جا خارج نشود، فرد شاکی می تواند شخصا یا توسط وکیل کیفری مشهد با مراجعه به دادسرا محل وقوع جرم در مشهد و ارائه شکواییه ورود به عنف، شکایت خود را مطرح کند .

در دادسرا بازپرس یا دادیار پس از رسیدگی های اولیه و کافی بودن دلایل علیه متهم و تائید مجرمیت متهم، پرونده را به دادگاه کیفری  ۲ مشهد فرستاده و قاضی دادگاه بر ادر صورت محرز نمودن جرم و در نظر گرفتن سایر شرایط  و اوضاع و احوال جرم، مرتکب را به مجازات خود برساند.

نقش وکیل ورود به عنف در مشهد

 پرونده های کیفری به دلیل اینکه مجازات در پی دارند مستلزم کمک گرفتن از وکیل می باشد بدون کمک از کارشناس حقوقی و هم چنین وکیل ورود به عنف در مشهد استفاده درست از قوانین کار بسیار سختی است.
مشورت با وکیل ورود به عنف در مشهد به شما این امکان را خواهد داد تا از قوانینی که برای حل اختلافات یا برطرف کردن مسائل تعیین شده است به صورت درست و صحیح استفاده کنیدو همچنین به جمع آوری دلایل و ارائه آن به محکمه نقس مفیدی ایفا می نمود. مدارک لازم برای تحویل به یک وکیل پایه یک در مشهد جهت شکایت ورود به عنف ارائه مدرک مالکیت عین یا منافع و همچنین مشخصات شهود و تصاویر ضبط شده می باشد.

 ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم