وکیل انحصار وراثت در مشهد

وکیل انحصار وراثت در مشهد

وکیل انحصار وراثت در مشهد

فهرست مطالب

وکیل انحصار وراثت در مشهد ؛ پس از فوت یک شخص موضوع انحصار وراثت برای بازماندگان او، گاها با درگیری و تنش هایی همراه می شود که در این شرایط می توان با داشتن یک وکیل انحصار وراثت و استفاده از تجربیات وی، از این تنش های خویشاوندی دور شد و بی دغدغه تر و با خیال آسوده تر مشکلات را حل نمود.

وکیل انحصار وراثت در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

وکیل انحصار وراثت

انسان ها در طول زندگی خود با یکدیگر در تعامل می باشند، به همین دلیل آثار حقوقی متفاوتی از قبیل انحصار وراثت نیز در روابط آنان مورد بحث است. این تعاملات نه تنها در زمان زندگی افراد، بلکه بعد از فوت آنها نیز همچنان ادامه خواهد داشت، به این صورت که هرگاه شخصی از دنیا می رود باید تکلیف دارایی و میزان حقوق وراث و حتی چگونگی اجرای وصیتنامه خود را از طریق وکیل خوب درمشهد مشخص کند.

در ادامه این مطلب به بررسی دقیق تر انحصار وراثت و موضوعات پیرامون آن خواهیم پرداخت.
حصر وراثت در لغت به معنای مشخص کردن سهم الارث می باشد. حصر وراثت در قانون به معنای انجام تشریفات رسمی و قانونی برای به رسمیت شناختن و مشخص کردن وراث متوفی می باشد. که اصولا از یک وکیل حرفه ای برای گرفتن حصر وراثت بهره می برند.

همچنین وجود وکیل مشهد حقوقی در دعاوی انحصار وراثت می تواند باعث کاهش هزینه های زمانی و آشفتگی های ذهنی باز ماندگان متوفی گردد.

در انحصار وراثت، وراث چه کسانی هستند؟

وراث نسبی بر طبق قانون ۳ دسته هستند که در صورتی که حداقل یک نفر از طبقه قبل وجود داشته باشد، نوبت به افراد طبقه بعد نخواهد رسید. زن و شوهر به عقد دائمی هم در تمام طبقات جزء وراث محسوب می شوند.

● طبقه اول:
همسر متوفی
پدر و مادر
فرزندان و در نبود فرزند، نوه یا نوه ها

● طبقه دوم:
پدر بزرگ و مادربزرگ
همسر متوفی
خواهر و برادر و در نبود ایشان فرزندان آنها

● طبقه سوم:
همسر متوفی،
عمه، عمو، دایی، خاله متوفی و در نبود ایشان فرزندان آنها

▪︎ در صورتی که در زمان فوت نطفه ای منعقد شده باشد، جنین نیز جزء وراث قرار خواهد گرفت.

پیشنهاد می کنیم وراث، پرونده انحصار وراثت خود را جهت تسهیل در انجام آن به وکیل  خوب انحصار وراثت در مشهد بسپارند.

مزایای اخذ گواهی حصر وراثت

گواهی انحصار وراثت یا تصدیق انحصار وراثت، به سندی گفته می شود که رسمی است و توسط آن، تاریخ دقیق مرگ متوفی و همچنین اشخاصی که وراث او شناخته می شوند، در آن قید شده و تمام ارکان حکومت توسط این گواهی، وراث شخص متوفی را به رسمیت می شناسند. وکیل ارث در مشهد وراث با داشتن این سند از حقوقی که از طرف متوفی به آنها ارث رسیده است، برخوردار می شوند.

برای اخذ گواهی انحصار وراثت، از وکیل انحصار وراثت در مشهد کمک بگیرید.

انواع گواهی انحصار وراثت

پس از فوت هر شخصی، وراث او باید در اولین قدم گواهی انحصار وراثت را دریافت کنند. برای اخذ این گواهی می توانند راسا یا توسط وکیل مشهد اقدام نمایند.

۱. گواهی انحصار وراثت  محدود :

در موارد کمتر از سی میلیون ریال و طی ۱ هفته صادر می گردد.

۲. گواهی انحصار وراثت نامحدود :

در موارد بیشتر از سی میلیون ریال، به مدت ۴۵ روز زمان خواهد برد

و هم چنین این درخواست انحصار وراثت باید در روزنامه آگهی گردد.

درخواست گواهی انحصار وراثت خود را به کمک وکیل انحصار وراثت در مشهد تنظیم نمایید.

اگر متوفی دارای اموال باشد باید گواهی انحصار وراثت نامحدود تهیه شود و اگر اموالی نداشته باشد، تنها گرفتن گواهی حصر وراثت محدود کافی است. توجه داشته باشید اگر بعداً بخواهید ملک یا مال موروثی را بفروشید نیازمند گواهی انحصار وراثت نامحدود می باشید.

وکیل انحصار وراثت در مشهد

 

مشورت کردن و کمک گرفتن از یک وکیل انحصار وراثت متخصص و مجرب در زمینه انحصار وراثت می تواند مفید و راهگشا امور باشد و در صورت نیاز با توافق طرفین امکان انتخاب وکیل انحصار وراثت به صورت تخصصی میسر است تا تمام روند لازم برای رسیدگی به پرونده را انجام داده و در کوتاه ترین زمان ممکن سهم هر شخص را توسط دادگاه تعیین و واصل کند.

کسانی که حق درخواست وکیل انحصار وراث دارند؛

وراث متوفی و طبق مواد ۳۶۹ و ۳۶۲ قانون امور حسبی، اشخاص ذینفع نیز، هم می توانند از دادگاه تقاضای صدور گواهی انحصار وراثت کنند و هم به گواهی صادره اعتراض نمایند.

هم چنین اگر تعداد وراث یا اشخاص ذینفع زیاد باشد، نیازی به درخواست گواهی انحصار وراثت همگی آن ها نیست

و اقدام یک نفر از آنان جهت تقاضا، کافی است.

در تصدیق انحصار وراثت به درخواست ورثه یا اشخاص ذینفع، دادگاه سهم هر یک از آنان را معین خواهد کرد.

کسانی که حق اعتراض نسبت به گواهی انحصار وراثت را دارند، توسط بهترین وکیل انحصار وراثت در مشهد اقدام نمایید.

اعتراض به گواهی انحصار وراثت

پس از صدور گواهی انحصار وراثت ممکن است افرادی که از آن متضرر می شوند اعتراض کنند، که این اعتراضات می تواند در مورد:

۱. عدم ذکر نام یکی از وراث باشد که در این صورت او می تواند با اسناد و مدارک مسلم الصدور وراثت خود را نسبت به متوفی، اثبات کند.

۲. میزان سهم الارث تعیین شده برای هر کدام از وراث در گواهی انحصار وراثت صادر شده باشد‌.

۳. وراث محجوری که برای آنان، قیم معین نشده باشد و دادستان می تواند به نام وکیل حجر و برای استحقاق حق او به درخواست تصدیق انحصار وراثت اعتراض نماید.

برای اعتراض نسبت به گواهی انحصار وراثت، توسط وکیل انحصار وراثت در مشهد اقدام نمایید.

مرجع صالح در مشهد جهت صدور گواهی انحصار وراثت

بر طبق ماده ۲۰ قانون آئین دادرسی دادگاه های عمومی و انقلاب در امور مدنی، امورات مربوط به دعاوى انحصار وراثت متوفی در دادگاه محلی انجام می شوند که آخرین اقامتگاه متوفی در ایران، در آن محل بوده است که امروزه شورای حل اختلاف این وظیفه را بر عهده دارد.
چنانچه آخرین اقامتگاه متوفی مشخص نباشد، رسیدگی به امورات انحصار وراثت وی در صلاحیت دادگاهی است که آخرین محل سکونت متوفی در ایران در آن حوزه بوده است.
به این معنا که اگر شخصی در طول مدت زندگی خود در شهرهای مختلف سکونت داشته باشد و برای مثال آخرین محل سکونتش مشهد باشد، پس از فوت، دادگاه شهر مشهد صلاحیت صدور گواهی انحصار وراثت را خواهد داشت هر چند که شخص در شهر دیگری فوت نموده یا اموال او در استان دیگری قرار داشته باشد.
برای رسیدگی به پرونده انحصار وراثت خود، همراه وکیل انحصار وراثت در مشهد به شورای حل اختلاف مراجعه نمایید.

مدارک لازم برای تحویل به وکیل حصر وراثت

● گواهی فوت
● استشهادیه محضر
● شناسنامه متوفی
● عقدنامه یا رونوشت
● شناسنامه وراث
● ارائه وصیت نامه به شورای حل اختلاف

از نظر وکیل وصیت در مشهد ارائه وصیت نامه جهت دعوی تقسیم ترکه ضروری است. مدارک مورد نیاز خود را جهت درخواست گواهی به وکیل انحصار وراثت در مشهد ارائه نمایید.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت