امکان مطالبه مازاد بر دیه

امکان مطالبه مازاد بر دیه

امکان مطالبه مازاد بر دیه

امکان مطالبه خسارات مازاد بر دیه سوال است که برای افرادی که درگیر پرونده دیه هستند، مطرح می گردد در این نوشته به بررسی این موضوع توسط وکیل دیه در مشهد می پردازیم.

وکیل پایه یک مشهد  ۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

ارکان دعوای مطالبه خسارات مازاد بر«دیه» عبارتند از:

عدم کفایت «دیه» جهت جبران خسارات
بحث مطالبه خسارات مازاد بر «دیه» زمانی مطرح می گردد که مبلغ دیه ، کفایت هزینه های متضرر را ننماید و چنانچه مبلغ «دیه» به میزانی باشد که تمامی هزینه های متضرر را در تامین نماید، دیگر بحث مطالبه خسارات بیشتر جایگاهی ندارد و صرفا زمانی متضرر می تواند خساراتی بیش از «دیه» را درخواست نماید که مبلغ «دیه» کفایت هزینه های درمان و محرومیت از کسب و کار را ننماید.

مطالبه دیه در تخصص وکیل کیفری کار می باشد.

وکیل دیه مازاد

ورود ضرر از جانب زیان زننده
دومین رکن دعوای مطالبه خسارات مازاد بر دیه، انتساب «خسارات مازاد بر دیه» به مسبب حادثه می باشد که از نظر قانون به عنوان مقصر حادثه و مسئول پرداخت دیه، شناخته شده است؛ وکیل مطالبه خسارت در مشهد بنابراین اگر بین خسارات مازاد بر دیه و خسارت اصلی و یا مسبب خسارت اصلی هیچ نوع رابطه علیتی وجود نداشته باشد، مطالبه این نوع خسارات محمل قانونی نخواهد داشت.

قابل مطالبه بودن ضرر
ضرر باید مسلم، شخصی، مستقیم و جبران نشده باشد و مطالبه آن نیز مشروعیت داشته باشد؛بنابراین چنانچه ضرر غیر مستقیم بوده و یا قبلا جبران شده باشد و یا ورود ضرر، قطعی نباشد، نمی توان جبران خسارات ناشی از آن را مطالبه نمود.

هم منشا بودن دیه و خسارات مازاد بر دیه
آخرین رکن امکان مطالبه مازاد بر دیه این است که منشا دیه و خسارات مازاد بر دیه یکی باشد. به فرض مثال شخصی بخاطر تصادف از ناحیه پا دچار شکستگی شده و مجبور به تحمل هزینه های پزشکی و هزینه های رفت و آمد می شود. در این حالت از بابت شکستگی های ایجاد شده از تصادف، مطابق قانون مجازات اسلامی، دیه دریافت می کند، ولیکن از بابت هزینه های بیمارستانی و ایاب و ذهاب و هزینه های محرومیت از کار می تواند خساراتی تحت عنوان «خسارات مازاد بر دیه» دریافت نماید.

وکیل مشهد  ۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم