وکیل شرکت های تجاری در مشهد

وکیل شرکت در مشهد

وکیل شرکت های تجاری در مشهد

 وکیل شر کت های تجاری در مشهد ؛ مدیران کسب و کار دائما به دنبال راه هایی برای بهبود وضعیت شرکت خود و دستیابی به رشد و موفقیت آن هستند. یک فرد که متخصص این امور باشد، می تواند آنها را در رسیدن به این هدف یاری کند. در ادامه به بحث پیرامون این موضوع و نقش وکیل شرکت در مشهد در موفقیت آن را بررسی خواهیم کرد.

اهمیت داشتن وکیل شرکت ها بر هیچ شرکت یا تاجر پوشیده نیست.داشتن وکیل دادگستری که تخصص حقوق تجارت داشته باشد برای شرکتها، واحدهای تجاری، تولیدی، صنعتی، و بازرگانان در مشهد، نوعی سرمایه گذاری در عرصه تجارت محسوب می شود.

وکیل شرکت ها یک وکیل پایه یک حقوقی است که به شرکت ها درباره ی مسائل مربوط به تجارت مشاوره می دهد و در محاکم نیز امور و دعاوی شرکت را پیگیری و دفاع می نماید، برای اینکه خیال شما آسوده باشد، بهتر است امور حقوقی شرکت و پرونده را به وکیل شرکت با تجربه بسپارید.

وکیل شرکت ها در مشهد

شرکت یا تاجری را در مشهد نظر بگیرید: که بدون داشتن یک وکیل متخصص شرکت ها مبادرت به تنظیم قرارداد با اشخاص یا شرکت‌های تجاری دیگر می نماید چنانچه از قوانین و راهکارهای حقوقی، نحوه تنظیم قراردادهای تجارت، آثار حقوقی قرارداد، تنظیم دادخواست و لوایح دفاعی و سایر موارد اطلاعات حقوقی مربوط به قانون تجارت را نداشته باشد.

اول اینکه نتوانسته حقوق و منافع شرکت را به خوبی تامین و حفظ نماید دوما در صورت بروز مشکل و اختلاف با طرف مقابل، بایستی با صرف هزینه از جمله هزینه دادرسی و با دخالت یک وکیل شرکت های تجاری در مشهد بتواند حقوق از دست رفته خود را  تا حد امکان جبران کند.

چرا شرکت ها به وکیل نیاز دارند؟

مهم ترین دلایل نیاز شرکت ها به وکیل  آن عبارت است از:

۱- کارمندان شرکت های خصوصی، بدون وکیل شرکت، نمی توانند در دادگاه ها و دادسراها حضور پیدا کنند.
به همین دلیل شرکت ها می توانند با دادن وکالت به وکیل شرکت در مشهد ، نسبت به دعوی، دفاع و پیگیری های قضایی خود در محاکم دادگستری، اقدام نمایند.

۲- پرداخت حق الوکاله و حق مشاوره وکیل شرکت در مشهد، نه تنها هزینه اضافی محسوب نمی شود بلکه در واقع سرمایه گذاری به منظور حفظ منافع محسوب می گردد.

۳- نداشتن اطلاعات کافی اشخاص نسبت به قوانین مختلف، راهکارهای حقوقی، به خصوص تنظیم قرارداد ها که آثار آن مدت ها بعد معلوم می شود، آثار حقوقی(وکیل حقوقی در مشهد) شروط قرارداد، نحوه طرح دعوی حقوقی، تنظیم دادخواست و نحوه ی دفاع، که همگی موضوعاتی تخصصی و حقوقی اند و مشاوره با وکیل شرکت در مشهد را الزامی می کنند.

۴- مدیران شرکت ها، به دلیل نداشتن وقت زیاد، مشغله کاری و لزوم داشتن تمرکز در تجارت خود، شخصاً فرصت پیگیری پرونده ها را ندارند و این کار را به وکیل شرکت ها می سپارند.

۵- در برخی موارد پیگیری این امور حقوقی، توسط وکیل شرکت ها در مشهد با صرفه تر از پیگیری توسط خود مدیران شرکت ها می باشد.

۶- خدمات حقوقی توسط وکیل شرکت ها در مشهد هم به صورت غیر حضوری و هم حضوری انجام می شود.

وکیل شرکت چه تخصص هایی دارد؟

یکی از مهارت های اصلی وکیل شرکت ها مدیریت صحیح مسائل حقوقی داخل شرکت و خارج از شرکت می باشد که با نظارت بر نحوه تنظیم صحیح و قانونی قراردادها و آموزش قانون تجارت به مدیران شرکت ها منافع شرکت را حفط  و از مطرح شدن دعاوی شرکت در آینده نیز جلوگیری خواهد شد.

• مشاوره در ثبت شرکت و تنطیم اساسنامه

• تهیه صورتجلسات و ثبت تغییرات شرکت

• مشاوره حقوقی به مدیران شرکت های تجاری

• تهیه انواع قراردادهای اداره کار و تجاری

• طرح و دفاع دعاوی ورشکستگی و انحلال و غیره

• دعوی ابطال تصمیمات هیئت مدیره و مدیرعامل

• میانجیگری در اختلاف بین شرکت تجاری و افراد خارج از شرکت

• پیگیری دعاوی شرکت در مراجع قضایی و اداری توسط وکیل شرکت ها

نقش موثر یک وکیل در شرکت های مشهد

▪︎ وکیل شرکت ها، حقوق سهامداران را به خوبی می شناسد.
▪︎ وکیل شرکت ها، نحوه ی تشکیل مجامع عمومی از قبیل عادی و فوق العاده را می داند.
▪︎ وکیل شرکت ها، به حقوق و تکالیف مدیران اعم از هیئت مدیره و مدیر عامل شرکت، به خوبی واقف است.
▪︎ وکیل شرکت ها، به آخرین رویه های اداره ثبت شرکت ها آگاه است. بنابراین، وکیل شرکت، باید فراتر از کتاب و قانون بداند و این امر تنها توسط وکیل شرکت با تجربه که بارها دادگاه و دادسراها را تجربه کرده است، محقق می شود.

شرکت چیست؟

شرکت قراردادی است که بر اساس آن اعضا یا شرکا، سود حاصل شده از سرمایه را تقسیم می‌کنند. اساسنامه مهم ‌ترین سند برای شرکت ها است که در آن اصلی ¬ترین و کلیدی ترین موضوعات شرکت ذکر می‌شود و می ‌تواند در جهت‌ دهی، نظارت و رفع موانع و مسائل مختلف در ادامه کار یک شرکت، نقش مهمی داشته باشد.

با این که اساسنامه اصطلاحی است که بیشتر برای شرکت‌های سهامی و تعاونی به کار رفته و سایر شرکت ها، معمولاً از واژه شرکت ‌نامه استفاده می‌کنند، اما می‌ توان این گونه گفت که این دو اصطلاح، به دلیل تفاوت‌های کمی که با یک دیگر دارند، می ‌توانند تحت عنوان کلی تر که همان اساسنامه است، بررسی شوند.

انواع شرکت ها:

طبق ماده ۲۰ قانون تجارت جمهوری اسلامی ایران، شرکت ها ۷ نوع هستند:

وکیل شرکت سهامی عام و خاص

در شرکت سهامی سرمایه، به سهام تقسیم شده و مسئولیت دارندگان سهام، محدود به منبع رسمی سهام آنهاست. این شرکت برخلاف سایر شرکت های تجاری که حتما باید برای انجام عملیات بازرگانی تشکیل شوند، حتی اگر موضوع عملیات آن ها، امور بازرگانی نباشد، شرکت بازرگانی محسوب می شود. وکیل کارخانجات شخصیت سهام دار در این نوع از شرکت ها فاقد اهمیت بوده و اصل حاکمیت سرمایه مهم و تعیین کننده است.
به عبارت دیگر، تحصیلات، سن، ثروت، موقعیت خانوادگی و نفوذ سهام دار هیچ گونه تاثیری بر میزان مسئولیت او در شرکت ندارد و فقط تعداد سهام و آرای او تعیین کننده ی نفوذ و کنترل بر شرکت سهامی می باشد.
شرکت سهامی را به دو نوع خاص و عام تقسیم می کنیم:

شرکت های سهامی خاص:
به شرکتی گفته می شود که تمامی سرمایه آن را موسسان در زمان شروع، تامین می کنند. این شرکت ها با حداقل یک میلیون ریال و سه نفر شریک تأسیس می شوند.

شرکت های سهامی عام:
شرکت سهامی عام یعنی بخشی از سرمایه شرکت از طریق فروش سهام به مردم تامین می گردد. این شرکت ها با حداقل پنج میلیون ریال و پنج نفر شریک راه اندازی می شوند.

وکیل شرکت با مسئولیت محدود

شرکتی است که بین دو یا چند نفر برای امور تجاری تشکیل و هر یک از شریکان بدون تقسیم شدن سهام یا قطعات آن، به میزان سرمایه خود در شرکت، مسئول قرض ها و تعهدات شرکت هستند. و د برای تشکیل این شرکت باید کل سرمایه نقدی و سرمایه غیرنقدی گذاشته شده، تقسیم شده باشد. وکیل شرکت ها در مشهد ، این شرکت معمولا در مواردی تشکیل می شود که شرکا قصد ندارند سرمایه خود را ضامن تعهدات شرکت قرار دهند.

وکیل شرکت تضامنی

شرکت تضامنی فقط میان شرکایی تشکیل می شود که اطمینان و اعتماد کافی بهم دیگر دارند، زیرا در این نوع شرکت در صورت فراهم نشدن سرمایه شرکت برای پرداخت بدهی های آن، سرمایه شرکا نیز دخیل است این شرکت با حداقل دو نفر شریک، تشکیل می شود. اگر دارایی شرکت برای پرداخت سهام قروض شرکت کافی نباشد، هر یک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت است. معمولا فعالیت های تجاری مانند صرافی از این نوع هستند.

شرکت مختلط غیرسهامی
شرکتی است که برای امور تجاری بین یک یا چند شریک ضامن و یک یا چند شریک با مسئولیت محدود بدون انتشار سهام تشکیل می شود.

شرکت مختلط سهامی
شرکتی است که بین یک عده شریک سهامی و یک عده شریک ضامن تشکیل می شود.

شرکت نسبی
شرکتی است که برای امور تجاری بین دو یا چند شریک تشکیل شده و مسئولیت هر یک از شرکا به نسبت سرمایه ای است که در شراکت قرار داده اند. بنابراین تفاوت این دو نوع شرکت با هم در این است که شرکت با مسئولیت محدود، مسئولیت شرکا به نسبت سرمایه است در حالی که در شرکت نسبی، مسئولیت شرکا به میزان سرمایه ای است که در شرکت گذاشته اند

پرونده های مربوط به شرکت را به وکیل شرکت ها در مشهد بسپارید:

اهمیت داشتن وکیل در شرکت ها

ینابر این داشتن یک وکیل شرکت های تجاری در مشهد، برای شرکت های قانون تجارت و تجار و واحدهای تجاری تولیدی صنعتی و بازرگانی نوعی سرمایه گذاری در عرصه تجارت محسوب می گردد. لذا شرکت ها و تجار در وهله اول در این این راستا از یک وکیل خوب در مشهد کمک گرفته و در مرحله بعد در صورت توسعه تجارت می تواند یک واحد حقوقی با تعدادی از وکلا نیز در محل شرکت داشته باشد اعطای وکالت و پیگیری امور حقوقی و امور جزایی توسط وکیل کیفری در مشهد شرکت ها باعث صرفه جویی در مدیران شرکت ها و تجارت خواهد بود.

با پیچیدگی های قانونی و تخصصی بودن تفسیر قوانین، داشتن وکیل شرکت ها برای بنگاه های اقتصادی تولیدی و تجاری، ضروری می باشد، زیرا شرکت هایی که بدون وکیل شرکت، اقدام به انعقاد قرارداد کرده، چه بسا در صورت ایجاد اختلاف، نه تنها سودی نمی برند، بلکه سرمایه خود را نیز در نتیجه ضرر از دست می دهند.

تیم مشهد وکیل با داشتن وکلای متخصص شرکت های تجاری، آماده همکاری جهت مشاوره، طرح و پیگیری دعاوی شرکت های تجاری شما در مراجع قضایی و اداری می باشد.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم