بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد

بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد

بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد

فهرست مطالب

بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد با تخصص و مهارت کافی با توجه به شرایط موضوعی خاص در هر پرونده بهترین تصمیمات و اقدامات قضایی لازم را جهت رسیدن به نتیجه مطلوب اخذ و اعمال می نماید.

وکیل خیانت در امانت در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک مشهد

 متخصص و مجرب دعاوی مهم کیفری

بهترین وکیل خیانت در امانت 

جرم خیانت در امانت همچون سایر جرایم دارای ٣ رکن میباشد که در صورت مفقود بودن هرک دام از ارکان مذکور، این جرم محقق نمیگردد. ماده قانونی جرم خیانت در امانت ماده ۶۷۴ قانون تعزیرات می باشد. وکیل پایه یک دادگستری در نوشته بهترین وکیل جرم خیانت در امانت ابتدا ماده قانونی این جرم را بیان می کند.

«هر گاه اموال منقول یا غیرمنقول یا نوشته هایی از قبیل سفته ( وکیل سفته در مشهد ) و چک و قبض و نظایر آن به عنوان اجاره یا امانت یا رهن یا برای وکالت یا هرکار با اجرت یا بی اجرت به کسی داده شده و بنابراین بوده است که اشیای مذکور مسترد شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که اشیاء نزد او بوده آن ها را به ضرر مالکین یا متصرفین آن ها استعمال یا تصاحب یا تلف یا مفقود نماید به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد»

رکن مادی خیانت در امانت

عنصر مادی جرم خیانت در امانت نیز عبارت است از استعمال، تصاحب، اتلاف یا مفقود کردن مال مورد امانت که می‌تواند به شکل فعل یا ترک فعل باشد، وکیل کیفری در مشهد اما عمدتاً به صورت فعل است .

الف. استعمال :  به کار بردن، مورد استفاده قرار دادن است.

ب. تصاحب : به این معنی که شخص امین رفتار مالکانه‌ای نسبت به آن‌چه به او به امانت داده شده است، انجام دهد. مانند این‌که آن را از طریق بیع  بفروشد.

پ. تلف :  نابود کردن و از بین بردن

ت. مفقود کردن : به معنی گم کردن است.

رکن معنوی خیانت در امانت

عصنر معنوی خیانت در امانت عبارت از سوءنیت عام و سوءنیت خاص است. سوءنیت عام به معنای انجام عمدی عمل تصاحب، استعمال، تلف یا مفقود کردن مال موضوع امانت است. و سوءنیت خاص به معنای قصد و اراده ورود ضرر به غیر است. بهترین وکیل جرم خیانت در بر این اساس، تعدی یا تفریط مال امانی همراه با سوءنیت موجب مسئولیت کیفری است.

جرایم در حکم خیانت

جرم خیانت در امانت علاوه بر این که  خود جرم مستقل می باشد،  جرایم دیگری را نیز قانونگذار در حکم خیانت در امانت دانسته است. بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد جرایم در حکم خیانت در امانت به این معنی است که از نظر ماهیت با خیانت در امانت فرق داشته ولی مجازات خیانت در امانت اعمال می گردد.

۱. سوء استفاده از ضعف نفس اشخاص

طبق ماده ۱۱۷ قانون تعزیرات هر کس از ضعف نفس یا هوی و هوس شخصی استفاده کرده بر ضرر او نوشته یا سندی از قبیل قبض و حواله و برات و فته طلب و چک و مفاد حساب. و نوشته امانت یا قبض اشیاء منقول و اجناس تجارتی و غیره. هرچیزکه موجب الزامی می شود از او بگیرد به هر نحو و به هر طریق که این کار را کرده باشد به شلاق تا ۷۴ ضربه محکوم خواهد شد.

۲. سوء استفاده از سفید مهر و سفید امضاء

به موجب ماده ۶۷۳ قانون تعزارات سال ۱۳۷۵، هر کس از سفید مهر یا سفید امضائی که به او سپرده شده است با به هر طریق به دست آورده سوء استفاده نماید به یک تا سه سال حبس محکوم خواهد شد. برای فهم دقیق این جرم می توانید نوشته وکیل سوء استفاده از سفید امضا در مشهد را مطالعه بفرمایید.

جرم سوء استفاده از سفید مهر و سفید امضاء که در حکم خیانت در امانت است،

عبارت است از ارتکاب رفتار مجرمانه عمدی امین

به صورت نوشتن و تکمیل ورقه سفید امضاء یا سفید مهر

بر خلاف آن چه بین او و صاحب امضا یا مهر توافق شده است و یا این که آن را متقلبانه و بدون رضایت صاحب مهر یا امضا به دست آورد و به ضرر صاحب آن مورد استفاده قرار دهد.

۳. خیانت مستخدمین دولت در اموال و اسناد دولتی

در صورتی که در جرم خیانت در امانت، دو شرط کارمند بودن فاعل و تعلق مال به دیگری، صورت گیرد، عنوان تغییر می کند. هر چند ماهیت خیانت در امانت همچنان باقی است. در این مورد سه عنوان مجرمانه وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:  در این مورد سه عنوان مجرمانه وجود دارد که شامل موارد زیر می باشد:

استفاده غیر مجاز از اموال دولتی یا تصرف غیر قانونی در اموال دولتی

مخفی کردن اسناد دولتی.

علاوه بر موارد فوق در نوشته بهترین وکیل خیانت در امانت در مشهد ، عناوین دیگری را نیز قانونگذار در قوانین خاص ، بخاطر مصالحی یکی را از نظر مقررات و احکام تابع دیگری قرار می‌دهد.

مهم‌ترین قوانینی که این اعمال در آنها ذکر شده عبارت است از:

۱- خیانت در امانت در ماده ۱۱ قانون تصدیق انحصار وراثت

۲- خیانت در امانت در ماده ۲۸ قانون ثبت اسناد و املاک ؛ وکیل ملک در مشهد 

۳- خیانت در امانت در ماده ۳۵۹ به بعد قانون تجارت

۴- خیانت در امانت در ماده ۱۲۸ قانون شرکت‌های تعاونی

وکیل خیانت ؛ شرایط تحقق جرم

برای این که جرم خیانت در امانت تحقق یابد، شرایطی لازم است:
موضوع جرم خیانت در امانت باید مال یا وسیله تحصیل مال باشد.
مال امانی باید از سوی مالک یا متصرف قانونی به امینی سپرده شود.
مال به یکی از طرق قانونی و با شرط استرداد یا به مصرف معین رسانیدن، به امین سپرده شده باشد.
بین فعل مرتکب و ضرر مالک یا متصرف قانونی آن رابطه علیت برقرار باشد.

تفاوت خیانت با کلاهبرداری و سرقت

جرم خیانت در امانت در زمره جرایم مقید است و رفتار مرتکب، منتهی به نتیجه خاصی می‌شود. بدین ترتیب ورود ضرر به مالک یا متصرف، بر اثر فعل مرتکب، لازمه تحقق خیانت در امانت است.
در کلاهبرداری ، نتیجه جرم، بردن مال غیر است، در صورتی که انتفاع کلاهبردار یا فرد مورد نظر وی از آن نیز شرط است اما در جرم خیانت در امانت، صرفا ورود ضرر به مالک یا متصرف شرط است، هر چند خود خائن از مال منتفع نشده باشد.

در کلاهبرداری متهم با توسل به اقدامات متقلبانه، مال غیر را به دست می‌آورد،

در صورتی که در جرم خیانت در امانت زیان‌دیده از جرم، با میل و رضای خود مال خود را در اختیار متهم می‌گذارد. تفاوت جرم خیانت در امانت با سرقت نیز از نظر وکیل سرقت مشهد این است که در دزدی  مرتکب مال غیر را به طور مخفی می‌رباید.

اثبات جرم خیانت در امانت

مدارکی که مالک یا متصرف قانونی برای اثبات ادعای خیانت در امانت نیاز دارد ، سندی است که نشان دهنده سپردن مال به متهم باشد. این سند می تواند نشان دهنده عقد باشد . مانند عقود عاریه ، وکالت و… می تواند به صورت اوراق قیمومت و ولایت باشد و نیز می تواند به صورت وصیت باشد . مانند هتلداری که کلید اتاق مسافر به او سپرده شده و مرتکب خیانت در امانت شود.

مالک برای اثبات جرم خیانت در امانت ابتدا بایستی به وسیله ی اظهار نامه ای مال خود را از امین مطالبه کند که در این صورت عدم استرداد مال توسط امین می تواند کاشف از تصاحب مال توسط امین باشد . براای اثبات یا دفاع از جرم خیانت در امانت شما در مشهد نیاز به یک وکیل خوب است

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت