وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

وکیل پایه یک دادگستری

فهرست مطالب

وکیل پایه یک دادگستری شخصی است که افراد در صورت داشتن یک مشکل حقوقی و یا تصمیم به طرح دعوا جهت اخذ مشاوره یا اعطای وکالت، به وی مراجعه می نمایند. برای این هدف قبل از هر کاری لازم است بدانیم وکیل چه کسی است.

وکیل به فردی گفته می‌شود که از سوی شخص دیگری برای انجام کاری مامور می‌شود و قرارداری که طبق قوانین و حقوق مدنی بین طرفین منعقد می‌شود «وکالت» نامیده می‌شود. طرفین قرارداد منعقد شده نیز «وکیل» و «موکل» نام دارند. سوال دیگری که ممکن است در ذهن شما بوجود آید این است که وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می‌شود؟

وکیل پایه یک دادگستری 

وکیل پایه یک دادگستری به شخصی می گویند که پس از اتمام دوره تحصیلات دانشگاهی در مقطع لیسانس و یا بالاتر در رشته حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی یا هم‌تراز آن در حوزه علمیه، در آزمون کانون وکلای دادگستری که هر سال یک بار برگزار می‌شود، در رقابتی سنگین و نفس‌گیر موفق به کسب معدل و ترازی شده باشد که بتواند در بین رقبای پر شماری که دارد به عنوان کارآموز وکالت پذیرفته شود.

مدت زمان دوره کارآموزی ۱۸ ماه است و پس از آن آزمونی تحت عنوان اختبار به‌صورت کتبی و مصاحبه علمی شفاهی برگزار می‌شود و شخصی که موفق به قبولی در مجموع ۲ آزمون کتبی و شفاهی فوق شود، مجاز به حضور در مراسم تحلیف می‌شود که در مراسم مذکور پس از طی تشریفات و اتیان سوگند توسط ایشان، وی به عنوان وکیل درجه یک نائل می‌شود.

اهمیت کمک گرفتن از وکیل

بدون شک بهره و کمک گرفتن از افراد متخصص در هر زمینه می‌تواند تاثیر به سزایی در تسریع روند رسیدگی به مسئله و حصول نتیجه داشته باشد. فرد متخصص در زمینه‌های حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد. کم نیستند افرادی که به دلایل مختلف از مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری امتناع می‌ورزند و البته در پایان کار نیز از این موضوع پشیمان می‌شوند.

کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر اینکه فشار روحی و روانی زیادی را از روی شما برمی‌دارد، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما و تسریع در زمان رسیدگی به مشکلات شما خواهد شد؛ لذا پیشنهاد ما به شما این است که رسیدگی به مسائل و امور کیفری و دادگاهی خود را حتما به یک وکیل خوب بسپارید تا بهترین نتایج را بگیرید.

تفاوت وکیل پایه ۱ با وکیل پایه ۲

تفاوت اساسی وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در روش پذیرش آن‌ها در آزمون وکالت است. کسی که موفق به قبولی در آزمون وکالت کانون وکلای ایران شود به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته شده و کسی که موفق به گرفتن پذیرش از سوی قوه قضائیه شود، وکیل پایه دو دادگستری خواهد بود. کانون وکلای ایران نهادی کاملا مستقل و غیر وابسته است که پیش از انقلاب اسلامی تاسیس شده است.

پذیرش از سوی قوه قضائیه هرچند مشکلات و سختی‌های خود را دارد، ولی نسبت به آزمون کانون وکلای ایران ساده‌تر بوده و به همین خاطر درجه اعتبار آن نیز نسبت به وکیل دادگستری پایین‌تر است.

حوزه‌های فعالیت وکیل پایه یک

به طور کلی وکیل پایه یک دادگستری در مشهد می‌تواند به وکالت در زمینه‌های گوناگون بپردازد و در دعاوی مختلف حضور یابد. برخی از دعاوی مختلفی که وکیل  می‌تواند در آن حضور یابد عبارتند از:

وکیل خانواده: وکیلی که در اموری مانند طلاق، مهریه، طلاق توافقی، استرداد جهیزیه، نفقه، حضانت کودکان، انحصار وراثت و … می‌تواند راهنما باشد.

وکیل ملکی: یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه‌هایی نظیر تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ پایان کار، وقف، سرقفلی، قرارداد اجاره و … فعالیت می‌کند.

وکیل ثبت احوال: وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در زمینه‌های متفاوت مرتبط با ثبت احوال از جمله: تغییر نام و نام خانوادگی، حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق، اخذ گواهی فوت و … شما را راهنمایی و کمک کند.

وکیل شرکت‌ها: برای انجام اموری مانند ثبت شرکت، ضمانت نامه‌های بانکی، تشکیل پرونده مالیاتی و … نیز می‌توانید به سراغ یک وکیل پایه یک دادگستری بروید.

وکیل چک و سفته: انجام اموری مانند رسیدگی به چک و سفته برگشتی نیز می‌تواند در حوزه فعالیت‌های یک وکیل پایه ۱ دادگستری باشد.

 محدوده فعالیت یک وکیل دادگستری

وکلای دادگستری محدودیت برای انجام وکالت در تمام ایران را ندارند اما بایستی تمرکز وکالتی خود را در شهر محل اخذ پروانه نمایند ودر یک شهر محدویت وجود ندارد. بعنوان مثال در شهر مشهد یک وکیل می تواند در تمام محدوده انجام وکالت نماید.

وکیل پایه یک در قاسم آباد مشهد

وکیل دادگستری در الهیه مشهد

وکیل خوب در آزادشهر مشهد

وکیل در بلوار سجاد مشهد

وکیل در فرامرز عباسی مشهد

 

جهت مشاوره وکالت با جناب  فرهاد حسینی مقدم وکیل پایه یک دادگستری مشهد که سابقه درخشان در حوزه وکالت دارند می توانید با شماره تلفن های مندرج در سایت نسبت به تعیین وقت دفتر وکالت ایشان هماهنک نمایید.

مشاوره با وکیل در مشهد

بعنوان یکی از خدمات قابل توجهی که بیشتر افراد جامعه حداقل برای یک مرتبه، آن را دریافت کرده و برای پیدا کردن آن جست و جو نموده اند، مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری می باشد.

اگرچه تعرفه مشاوره وکیل دادگستری​ به اندازه هزینه انعقاد قرارداد وکالت با وکیل چ نبوده، اما باید به این نکته توجه داشت که با توجه به میزان تجربه کاری و شهرتی که وکیل مورد نظر شما ممکن است داشته باشد، مبلغ حق مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری نیز گاهی می تواند رقم قابل توجهی باشد، که بهتر است پیش از اخذ وقت از دفتر وکیل و اقدام به مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری از میزان آن مطلع شوید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت