وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت

وکیل مشارکت در ساخت

فهرست مطالب

برای مشارکت در ساخت طرفین معامله با هم توافق می کنند تا طبق شرایط خاصی که تعیین می کنند، به ساخت و ساز بپردازند. بهتر است برای مشارکت در ساخت از وکیل مشارکت در ساخت مجرب کمک گرفت چرا که معمولا برای مشارکت در ساخت بین طرفین مشکلاتی به وجود می آید که بدون حضور وکیل برای شراکت در ساخت حل کردن این مشکلات دشوار خواهد بود.

وکیل مشارکت در ساخت کیست؟

مشارکت در ساخت یک قرارداد است که بین مالک و سازنده برای همکاری و مشارکت عقد یا بسته می شود تا طرفین بتوانند به کمک یکدیگر در ساخت و ساز همراه باشند. وکیل مشارکت در ساخت با در نظر گرفتن شرایط طرفین و با استفاده از آگاهی و دانشی که دارد که تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت می پردازد و کمک می کند. تا طرفین مشارکت در ساخت به طور مسالمت آمیز به همکاری با هم ادامه دهند.

قرارداد مشارکت در ساخت

با توجه به نوسازی بافت های قدیمی و فرسوده، نیاز به ساخت و ساز واحدهای مسکونی، تجاری و اداری جدید رو به رشد است. مالکان و سازندگان برای اینکه به سود بیشتری برسند، مبادرت به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و ساز می کنند.

بنابراین قرارداد مشارکت در ساخت سرمایه گذاری مشترکی است برای ساخت آپارتمان، بین مالک و یا مالکین از یک طرف و سازندگان از طرف دیگر، که مالک زمین و سازنده، هزینه ها را پرداخت می کند.

نحوه تنظیم قرارداد مشارکت در ساخت و ساز از آنجایی اهمیت دارد که حقوق مالک و سازنده را در صورت اختلاف تامین می کند. بنابراین مهمترین قسمت کار، انعقاد قراردادی مناسب است. استفاده از وکیل مشارکت در ساخت برای اشخاصی که اولین بار اقدام به انعقاد قرارداد مشارکت در ساخت و ساز می کنند، اهمیت بیشتری دارد.

مهم ترین قسمت مشارکت در ساخت و ساز، قرارداد و داوری در قراردادهای مشارکت در ساخت و ساز است.متاسفانه بیش از هفتاد درصد قراردادهای مشارکت در ساخت و ساز، به اختلاف و طرح شکایت می انجامد. بهتر است قبل از انجام مشارکت، از تخصص و تجربه وکیل مشارکت در ساخت بهره مند شوید.

داوری در قرارداد مشارکت در ساخت

داور به فردی گفته می شود که در قرارداد های بزرگ برای جلوگیری از بروز اختلاف تعیین می شود. در ضمن این افراد باید تخصص لازم را در زمینه مطرح شده داشته باشند. ایجاد اختلاف میان فرد سازنده و مالک کاملا محتمل می باشد. در این حالت طرفین دعوا با پرداخت کردن هزینه ناچیزی به سرعت به اختلافات خود خاتمه می بخشند. برای این کار تنها کافی است در قرارداد مشارکت در ساخت برای ارجاع دعاوی به داوری اشاره نمایید. در نتیجه برای تنظیم سند و نوشتن قرارداد حتما به وکیل دادگستری و یا دفاتر اسناد رسمی مراجعه نمایید تا این موارد به صورت کامل در قرارداد ذکر شود. برای تنظیم سند باید فروشند ملک (الزام به تنظیم سند رسمی) حضور داشته باشد.

انواع ‌قرارداد مشارکت در ساخت و ساز

انواع قرارداد مشارکت در ساخت و ساز در ‌تنظیم قرارداد، به نحوه اجرای تعهدات میان طرفین باز می‌گردد. از ‌انواع ‌قرارداد مشارکت در ساخت و ساز می‌توان به موارد ذیل اشاره نمود:

– مشارکت عادی؛ که در سطح شهر متداول است، عموما بین ۴۰% تا ۶۰% قدرالسهم تعریف می‌شود.
– مشارکت سهامی؛ که بخشی از ملک را سازنده خریداری می‌کند. و همزمان قرارداد مشارکت مطابق شیوه اول با احتساب سهم زمین خریداری شده، منعقد می‌شود.
– مشارکت تهاتری؛ که در آن علاوه بر تامین هزینه‌های ساخت و اداری به کمک بهترین وکیل مشارکت در ساخت شیراز، بخشی از سهم آورده و یا مبلغ بلاعوض به صورت اقلام غیر ریالی همچون زمین، آپارتمان و… به طرف مقابل پرداخت و یا واگذار می‌شود.
– مشارکت معاوضه‌ای؛ که در آن بخشی از سهم آورده مطابق قدرالسهم، با ملک و آپارتمان معاوضه می‌شود و نسبت به ادامه کار مشارکت در ساخت قرارداد منعقد می‌شود.
– مشارکت تکمیلی؛ که منجر به تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره می‌شود. مالک پس از محاسبه میزان کار انجام شده تا این مرحله و میزان کار مانده، متقاضی تکمیل پروژه و واگذاری بخشی از عایدات پروژه بعنوان قدرالسهم به سازنده می‌شود.

مواردی که موجب ابطال قرارداد مشارکت در ساخت می‌شوند

هنگامی که یک قرارداد منعقد می شود مواردی می تواند باعث ابطال آن شود. این موارد به شرح ذیل است:

یکی از طرفین قرارداد متخلف باشد و تعهد خود را در قبال وظایفی که بر عهده دارد انجام ندهد. به طور کلی می توان گفت اگر یکی از طرفین قرارداد دارای شرایط زیر نباشد، قرارداد ابطال می شود.
اهلیت طرفین قرارداد.
مشروع بودن.
رضایت و قصد طرفین.
موضوعی معین که قابلیت معامله کردن را داشته باشد.
همانطور که بالاتر نیز عنوان کردیم اگر یک قرارداد شامل موارد بالا نباشد باطل تلقی می شود. قبل از تنظیم قرارداد برای اگاهی قوانین و شروط ان از وکیل مشارکت در ساخت کمک بگیرید.

آیا در قرارداد مشارکت در ساخت، سازنده حق پیش فروش آپارتمان دارد؟

پیش فروش آپارتمان در قرارداد های مشارکت، یکی از موضوعاتی است که افراد را با چالش های بسیاری روبرو می کند. در بسیاری از این قرارداد ها مالک سازنده را از پیش فروش واحد های در حال ساخت منع می کند. در بعضی از شرایط نیز در قرارداد قید می شود که سازنده برای پیش فروش واحد لازم است تا اجازه مالکین را کسب نماید. عدم درج این موضوع در قرارداد های مشارکت و مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت بعضا موجب اختلاف می شود.

اگر مالک هستید و قصد مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت را دارید لازم است بدانید برای آن که سازنده را به انجام تعهداتش پایبند کنید لازم است تا اموری را در قرارداد ذکر کنید. همانطور که بالاتر نیز قید کردیم می توانید سازنده را محدود کنید و برای وی شرط بگذارید. به طور مثال می توانید در قرارداد عنوان کنید سازنده اجازه پیش فروش واحد ها را تا زمانی مثل زمان اخذ پایان کار نخواهد داشت و یا این شرط را بگذارید که بدون اجازه از مالکین، امکان پیش فروش برای وی فراهم نباشد و یا این اجازه می تواند محدود باشد.

منظور از اجازه محدود چیست؟

منظور از محدود کردن این است که مالک می تواند در قرارداد مشارکت یک اهرم و یک ساز و کار را طراحی کند تا در صورت هرگونه خطا از سمت سازنده و یا پیش فروش واحد، تمامی قولنامه ها و قرارداد ها باطل شوند و سازنده راهی به جزو تبعیت از دستورات سازنده را نداشته باشد.

تعهدات مالک در قرارداد مشارکت در ساخت چیست؟

مالک در قرارداد و مشاوره حقوقی مشارکت در ساخت تعهداتی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

– واگذار نکردن ملک.
– وثیقه و رهن نبودن ملک.
– اعطای وکالت به سازنده.
– تحویل ملک به شخص سازنده.
– واگذار نکردن عملیات اجرایی به اشخاص ثالث.
– متعهد بودن به انتقال سهم سازنده.
– تسویه حساب با ارگان ها، قبل از تحویل ملک.

وکیل مشارکت در ساخت در مشهد

وکیل مشارکت در ساخت در جامعه نقش بسیار پر رنگی دارد و می تواند در کوتاه ترین زمان ممکن بسیاری از مشکلات را مورد حل و فصل قرار دهد و شرایط مناسبی را برای رفع مشکلات حقوقی ایجاد کند. برای اخذ نوبت مشاوره و ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری درخصوص مشارکت در ساخت در مشهد می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

فرهاد حسینی مقدم

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت