وکیل قراردادها در مشهد

وکیل قراردادها در مشهد

وکیل قراردادها در مشهد

وکیل قراردادها در مشهد ، شناخت اصول تنطیم قرارداد و راهکارهایی برای تنطیم یک قرارداد خوب در مشهد ، مستلزم دخالت یک وکیل متخصص قراردادها می باشد. وکیل قراردادها ، پیش نویس قرارداد را بعد از مذاکرات طرفین یا  نماینده قانونی آنها تنطیم می نماید و سپس اقدام به تنطیم قرارداد بسیار خوب می نماید.

قرارداد یا عقد طبق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عبارت است از اینکه : یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد به امری نمایند و مورد قبول آن­ها قرار گیرد. بر اثر عقد میان دو طرف، یک رابطه جدید حقوقی برقرار می­شود و طرفین با توجه به موضوع قرارداد نسبت به یکدیگر باید تعهداتی را انجام دهند.

قراردادها انواع مختلفی دارند؛ مانند: قرارداد استخدام ، قرارداد ساخت ساختمان ، مشاوره و تنظیم انواع قرارداد قرارداد مشارکت مدنی ، قرارداد اجاره ، قرارداد فروش ، قرارداد پیمانکاری ، قرارداد کارگر و کارفرما و… که در هر حیطه و زمینه‌ای متفاوت می‌باشند.

وکیل قراردادها در مشهد

در تنظیم انواع قرارداد وجود عناوینی نیاز هست که در همه قرارداد ها به کار میرود.

۱. طرفین قرارداد

توافق‌نامه از حداقل دو طرف تشکیل می‌شود که هر طرف ممکن است یک شخص یا چند شخص را در بربگیرد. مشخص کردن طرفین قرارداد فواید بسیاری از جمله احراز سمت طرفین قرارداد، مشخص شدن صلاحیت و امکانات طرفین قرارداد دارد.

۲. موضوع قرارداد

موضوع قرارداد، مال یا عملی است که طرفین قرارداد متعهد به تسلیم یا انجام آن هستند. البته در انتخاب موضوع قرارداد محدودیت خاصی وجود ندارد مگر آن که به لحاظ شرعی یا قانونی، امری مخالف قوانین تلقی شود. وکیل پایه یک دادگستری در مشهد اگر موضوع خلاف نظم عمومی باشذ وکیل قراردادها در مشهد از تنطیم آن خودداری می نماید.

۳. مبلغ قرارداد

مبلغ قرارداد، یکی از مهمترین قسمت‌های هر قرارداد محسوب می‌شود. تصریح کامل به مبلغ کل قرارداد، در صورت وجود اقساط، مشخص شدن دوره زمانی هر قسط و تعداد آنها و نحوه وصول، از جمله مواردی است که حتما باید در قرارداد قید شود.

۴. مدت قرارداد

آغاز قرارداد و تاریخ امضای آن باید به روشنی مشخص باشد. در بعضی از قرارداد‌ها تاریخ آغاز قرارداد همان تاریخ امضای آن است، اما در برخی دیگر تاریخ آغاز قرارداد از چند روز تا چند ماه پس از امضای آن است. در نتیجه مشخص بودن تاریخ از جهت امکان مطالبه خسارات یا اجرای تعهدات طرف مقابل از اهمیت بسزایی برخوردار است.

۵.شرایط قرارداد

علاوه بر مفهوم قانونی شرط و اقسام سه‌گانه آن (صفت، فعل و نتیجه)، می‌توان از هر آنچه برای طرفین از اهمیت برخوردار است، همچون فرایند و نحوه انجام کار و نیز جزییات تحت عنوان شرط در قرارداد یاد کرده . وکیل خوب دادگستری در مشهد ضمانت اجرای عدم رعایت آن را نیز مشخص کرد.

تنطیم قرارداد

تنظیم قرارداد خرید و فروش املاک

تنظیم قرارداد روابط کار

تنظیم قرارداد مشارکت ملک

تنطیم صورتجلسه طلاق توافقی

تنظیم قرارداد مشارکت کاری

قراردادهای اخذ تسهیلات بانکی

تنظیم قراردادهای مربوط به ادغام شرکت ها ی تجاری

تنظیم قرارداد فروش

تنظیم قرارداد ارایه خدمات و پشتیبانی

تنظیم مقررات و الزامات قانونی

تعهدات قراردادی

تعهدات مستقیم

تعهدات مستقیم تعهداتی هستند که صراحتاً مورد مذاکره و توافق طرفین قرار گرفته و در قرارداد تنظیم شده نیز به این دسته از تعهدات صراحتاً اشاره شده و احتمالاً تبعات ناشی از عدم انجام آنها نیز مشخص شده است.

تعهدات غیر مستقیم

تعهدات غیر مستقیم به صراحت در قراردادهای منعقد شده ذکر نشده و چه بسا طرفین قرارداد نیز در مورد آن‌ها هیچگونه مذاکره و توافقی نداشته و اساساً ممکن است از وجود چنین تعهداتی نیز اطلاع نداشته باشند وکیل قراردادها در مشهد ولی در مقام دعوی حقوقی به جهت صراحت مقررات قانونی مورد مطالبه و حکم قرار گیرد.

مسئولیت مدنی را می‌توان به دو بخش تقسیم کرد.

مسئولیت خارج از قرارداد

و مسئولیت قراردادی

وکیل متخصص قراردادها

در خصوص مفهوم مسئولیت قراردادی باید گفت:تعهدی است که در نتیجه تخلف از مفاد قرارداد خصوصی،برای اشخاص ایجاد می‌شود.برخلاف مسئولیت مدنی خارج از قرارداد که در آن قراردادی در کار نیست یکی ازشرایط ایجاد مسئولیت قراردادی، وجود قرارداد است؛ برای اثبات مسئولیت قراردادی، وجود و اثبات قرارداد، امری ضروری است و احراز رابطه قراردادی میان خواهان و خوانده یکی از ارکان مسئولیت قراردادی است. این رابطه فقط در مورد طرفین قراردادی باید باشد و اگر طرف قرارداد به شخص دیگری که خارج از قرارداد است، ضرری بزند، این مسئولیت، قراردادی نخواهد بود.

 

 مشاوره و وکالت تخصصی امور قراردادها
0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا محمدزاده
رضا محمدزاده
3 سال قبل

سلام در قراردادهای مشارکت در ساخت مشکلات زیادی وجود دارد که بیشتر مالکان مشارکت کننده اطلاعی ندارن، اگر بصورت تیتر این موارد اطلاع رسانی شود و‌بدانند ،رجوع به وکلای حاذق در توجه قرار گرفته و مراجعات قبل از ایجاد توافق بیشتر خواهد بود

admin
admin
پاسخ به  رضا محمدزاده
3 سال قبل

سلام کاربر محترم
توصیه ما مشاوره با وکلای متخصص قبل از تنظیم و امضاء قرارداد مشارکت است.

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

2
0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم