وکیل در شیروان

شیروان

وکیل در شیروان

فهرست مطالب

وکیل پایه یک دادگستری در شیروان کسی است که از طرف شخص دیگری (حقوقی یا حقیقی)  و به موجب عقد وکالت برای انجام کاری مأمور می‌شود. وکیل ضمن ارائه  مشاوره حقوقی به مراجعین خود، به عنوان نماینده آن‌‌‌‌‌ها در دادگاه و مراجع قضایی حاضر شده تا مطابق قانون از حقوق موکل خود دفاع نماید.

ویژگی های یک وکیل خوب چیست؟

برای انتخاب بهترین وکیل، باید خصوصیاتی را در نظر داشته باشید تا بر اساس آن‌ها انتخابی مناسبی برای پرونده خود داشته باشید.

وکیل خوب باید علاوه ‌بر صلاحیت و تخصص لازم در زمینه موضوع پرونده، خصوصیاتی مانند پاک‌دستی، امانت‌داری و تلاش برای صلح و سازش طرفین در مواقعی که امکان صلح وجود دارد را داشته باشد. یعنی اگر وکیل فقط برای منافع خود و دریافت حق‌الوکاله بیشتر، پرونده شما را بپذیرد، ولی شما را راهنمایی نکند یا شما را به سازش دعوت نکند، این فرد مناسب و شایسته نخواهد بود.

وکیل خوب باید مواردی را که به او بیان می‌کنید، به ‌عنوان امانت نزد خود نگه دارد و اسرار شما را به دیگران بازگو نکند. زیرا امانت‌داری صفت بارز وکلای خوب است.

این نکته را مدنظر داشته باشید که فردی را انتخاب کنید که با حفظ آرامش خود، در جلسات دادرسی حاضر شود و از شما دفاع کند.

وکیل خوب وکیلی است که ابلاغ حکم دادگاه یا قرارها یا اخطاریه‌هایی را که نیاز است، موکل در جریان آن‌ها باشد را به اطلاع او برساند تا موکل بتواند برای اثبات حقانیت خود، دلایل و مدارکی را تهیه کند و به دادگاه ارائه دهد. عدم اطلاع موکل از این موارد ممکن است موجب صدور حکم به ضرر او شود.

توانایی دفاع یا بیان خواسته موکل خود را هم به‌ صورت شفاهی و هم کتبی (در قالب لایحه) توسط وکیل از مهمترین نکات انتخاب است. ارائه شفاهی و کتبی این موارد نیازمند دانش حقوقی و اعتماد به ‌نفس وکلا است. زیرا اگر فرد به خودش اطمینان نداشته باشد یا از دانش کافی برخوردار نباشد، نمی‌تواند در جلسات دادرسی، حضور مؤثر و کارآمدی داشته باشد.

برای یک انتخاب درست این نکته را در نظر داشته باشید که وکیل موظف است، موکل را به ‌درستی راهنمایی کند. یعنی به قصد دریافت حق‌الوکاله بیشتر او را وارد دعاوی حاشیه‌ای نکند. زیرا این رفتار به ‌دور از اخلاق و شأن وکالت است.

بهترین وکیل کسی است که حقیقت پرونده را از موکل پنهان نمی‌کند. یعنی اگر مدارک و ظواهر پرونده، نشان‌دهنده این است که موکل پیروز دادگاه نخواهد شد؛ نباید به دروغ به او وعده پیروزی دهد. زیرا او تعهد به نتیجه ندارد، وظیفه وی این است که تمام تلاش خود را برای احقاق حق موکل خود انجام دهد و نتیجه پرونده را به رأی قاضی بسپارد.

انواع دعاوی

دعاوی در یک تقسیم بندی کلی به دو دسته حقوقی و کیفری یا جزایی و مدنی تقسیم می شوند . تفاوت اصلی و اساسی در این دسته بندی به طرفین این دعاوی و هدف از این دعاوی مرتبط می شود . در دعاوی مدنی طرفین عموما دو شخص حقیقی یا حقوقی غیر دولتی هستند. هدف از طرح دعوی در دادگاههای حقوقی، احقاق حق و یا به عبارتی، رسیدن به خواسته است، در حالیکه طرفین دادگاههای کیفری عموما یک فرد (حقیقی یا حقوقی) به عنوان متهم و نماینده مردم به عنوان دادستان قرار دارد و هرچند به جریان افتادن بسیاری از دعاوی کیفری منوط به طرح شکایت شاکی خصوصی است ولی در اکثر موارد پس از طرح شکایت رسیدگی و پیگیری دعاوی کیفری با گذشت شاکی خصوصی متوقف نشده و رسیدگی ادامه پیدا می کند. تفاوت دیگر میان دادگاههای حقوقی و کیفری هدف نهایی و غایت طرح دعوی در هرکدام از این دعاوی است . همان طور که گفته شد طرح دعوی در دادگاههای حقوقی عموما با هدف رسیدن به خواسته طرح می شود، در حالیکه هدف و غایت از طرح دعوی در دادگاههای کیفری تنبیه مجرم و گاهی تشفی خاطر مجنی علیه و یا خانواده وی است.

انوع دعاوی کیفری

از انواع دعاوی کیفری می توان به «ربا، سرقت، اخاذی، کلاشی، کیف قاپی، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تخریب عمدی اموال، توقیف غیر قانونی اشخاص، آدم ربایی، قوادی، توهین، افترا، تهدید و اکراه، افشای سر و از بین بردن آبرو و حیثیت اشخاص، زنا، لواط، تفخیذ، مساحقه، ایذا و مزاحمت برای بانوان، روابط نامشروع، سقط جنین، فریب در ازدواج، عدم ثبت واقعه ازدواج دائم، قتل عمدی و غیر عمدی، ایراد صدمات جراحات و آسیب های جسمانی، جرایم مربوط به مواد مخدر و مشروبات الکلی و ….» اشاره نمود.

انواع دعاوی حقوقی

از مهمترین دعاوی حقوقی می توان به «مطالبه ثمن، الزام به تنظیم سند رسمی ملک، مطالبات، الزام به تنظیم سند اتومبیل، ابطال سند مالکیت، الزام به ایفاء تعهد، الزام به اخذ پایان کار، الزام به فک رهن،الزام به اخذ صورت مجلس تفکیکی و معاملات، استرداد اموال، اختلاف ناشی از پیمان‌ها، ابطال عملیات اجرائی، الزام به ایفاء تعهد، اعتراض ثالث، ورود ثالث، تقابل، جلب ثالث، اثبات اقاله، الزام به تحویل مبیع، حق شفعه، الزام شرکت بیمه به پرداخت غرامت، خلع ید، قلع و قمع بنا، ابطال رأی داور، دعاوی مربوط به حق تالیف، تصنیف و حق اختراع، دعاوی اثبات مالکیت، ابطال اجاره نامه ملک مزروعی، اعتراض به عملیات اجرائی، تخلیه عین مستاجره، اجور معوقه، تجویز انتقال منافع، تعدیل اجاره بها، مطالبه سرقفلی، اجرت المثل، تأمین خواسته، دستور موقت، رفع تصرف، تنفیذ صلح نامه عادی، وقف، تولیت، نصب قیم، انحصار وراثت، تقسیم ترکه، تنفیذ وصیت نامه عادی، عزل قیم، موت فرضی، نفی نسب، چک، سفته، اثبات مالکیت، خلع ید، رفع تصرف، رفع مزاحمت، رفع ممانعت از حق، فسخ قراردادها، ابطال معامله ، قراردادهای پیمانکاری، کارگروکارفرما، بیمه و تامین اجتماعی، اعسار، اعلام ورشکستگی، استرداد اموال، قلع و قمع بنا، ابطال رأی داور، تأمین دلیل و…» اشاره کرد.

دعاوی خانواده

دعاوی خانواده شامل کلیه دعاوی در روابط خانوادگی از قبیل اموری مانند «طلاق، مهریه، طلاق توافقی، استرداد جهیزیه، نفقه، حضانت کودکان، انحصار وراثت و …» می باشد.

چه نکاتی را باید در انتخاب یک وکیل خوب مدنظر قرار دهیم؟

در انتخاب یک وکیل دادگستری خوب ویژگی هایی را لازم است مدنظر قرار دهیم از جمله:

  • رعایت صداقت، امانت داری و حفظ و صیانت از اسرار موکل
  • اجتناب از دادن قول های قطعی و وعده های دروغین
  • عدم انجام کارهای متفرقه غیر ضروری برای اخذ حق الوکاله بیشتر
  • اجتناب از پیچیده سازی پروسه و مسائل حقوقی و حتی الامکان جلوگیری از به طول انجامیدن فرایند دادرسی
  • رعایت شأن، مقام و احترام قاضی پرونده و نیز اجتناب از چاپلوسی و تملق نزد وی
  • برخورداری از اطلاعات و تجربه کافی در زمینه های حقوقی به منظور احقاق حق موکل (جنسیت و سن وکیل، نمی تواند تعیین کننده خوب بودن یا نبودن وی باشد.)

آدرس و شماره تماس دادگاه عمومی و انقلاب شهرستان شیروان

آدرس: استان خراسان شمالی – شیروان- انتهای خیابان استقلال – دادگاه و دادسرای شیروان

تلفن: ۰۵۸۳۶۳۴۷۸۷۲

اهمیت کمک گرفتن از وکیل

در حالیکه امروزه در جامعه دعاوی حقوقی روند رو به رشدی را طی می نماید، عدم آشنایی و آگاهی کافی انسان ها نسبت به حقوق فردی و اجتماعی خود، چه بسا اسباب تضرر، سردرگمی و نهایتا محکومیت ایشان را فراهم می آورد.

با لحاظ چنین شرایط و با هدف جلوگیری از تضییع حقوق افراد نیاز و ضرورت حضور فردی به عنوان وکیل مدافع در تمامی مراحل دادرسی می‌تواند تاثیر به سزایی در تسریع روند رسیدگی به مسئله و حصول نتیجه داشته باشد. فرد متخصص در زمینه‌های حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد.

بهره گیری از وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر اینکه فشار روحی و روانی زیادی را از روی شما برمی‌دارد، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما و تسریع در زمان رسیدگی به مشکلات شما خواهد شد؛ لذا پیشنهاد ما به شما این است که رسیدگی به مسائل و امور کیفری و دادگاهی خود را حتما به یک وکیل خوب بسپارید تا بهترین نتایج را بگیرید.

درباره وکیل حسینی مقدم

همانطور که در بالا نیز به آن اشاره کردیم، مهم ترین ویژگی یک وکیل پایه یک دادگستری در شیروان مورد اعتماد بودن می باشد، این امر مستلزم وجود صداقت، امانت و احساس مسئولیت پذیری در وکیل است. یک وکیل دادگستری حرفه ای و متعهد، همواره مسئله موکل را مشکل خود می داند و تمام تلاش خود را برای احقاق حق به کار می گیرد و باعث اطمینان خاطر موکل می شود. اهمیت داشتن وکیل دادگستری در پرونده های قضایی بر کسی پوشیده نیست و مهم تر انتخاب وکیل پایه یک خوب و متخصص برای موضوع پرونده می باشد که به حل بهتر مشکل حقوقی کمک می نماید.

وکیل سیدفرهاد حسینی مقدم، عضو رسمی کانون وکلای دادگستری خراسان به شما کمک می کند که در حداقل زمان ممکن و با هزینه منصفانه به حقوق قانونی خویش دست یابید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت