وکیل حضانت فرزند در مشهد

وکیل حضانت فرزند در مشهد

وکیل حضانت فرزند در مشهد ؛ حضانت حق و تکلیف والدین است و هر توافقی می توانند بنمایند اما در هر صورت باید مصلحت رعیات شود. سلب حضانت از پرونده های مهم دعاوی خانواده است که مستلزم کمک گرفتن از یک وکیل خبره و مجرب در این زمینه است.

وکیل حضانت در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

بهترین وکیل حضانت در مشهد

متخصص  و موفق در دعاوی خانواده

وکیل حضانت در مشهد

حضانت به معنای حفظ و مراقبت کردن، پرورش دادن، نگاهداری و تنظیم روابط طفل است؛ حضانت بیشتر ناظر به حمایت جسمی از کودک است اگرچه قانون مدنی تعریفی از حضانت ارائه نکرده است، اما به موضوع نگاهداری و تربیت اطفال در مواد ۱۱۶۸تا۱۱۷۹ قانون مدنی و مواد۴۰ تا ۴۷ فصل پنجم قانون جدید حمایت خانواده پرداخته شده است.

حضانت در قوانین

همچنین بند‌های ۴۳ و ۴۶ منشور حقوق و مسئولیت‌های زنان در نظام جمهوری اسلامی ‌ایران (۱۳۸۳)، سیاست‌های کلی نظام جمهوری اسلامی‌ ایران در خصوص حق و مسئولیت حضانت فرزند و لزوم برخورداری از حمایت مالی پدر و حق ملاقات با فرزند در صورت انقضا یا اسقاط دوران حضانت و مسئولیت والدین در مورد ممانعت از بهره‌مندی فرزندان از ملاقات با آنان را پیش‌بینی کرده است. مشاوره با وکیل خوب در مشهد برای گرفتن حضانت در مشهد می تواند مسیر را برای شما هموار نماید.

شرایط حضانت

بلوغ: بدیهی است که شخص نابالغ خود نیاز به نگاهداری دارد نمی تواند به عهده دار حضانت شود.
عقل: کسی که نگاهداری تفت واگذار میشود باید عاقل باشد مطابق ماده ۱۱۷۰ دیوانه واگذار کرد.
عدم ازدواج مادر با شخص دیگر؛ همانطور که گفته شد مادر تا زمانی دارای حق حضانت از شوهر دیگری اختیار کرده باشد
اسلام: در حقوق امامی کافر نمی تواند حضانت طفل مسلمان را برعهده داشته باشد.

حضانت حق است یا تکلیف

در اینکه حضانت حق است یا تکلیف اختلاف نظر وجود دارد. وکیل مشهد در این نوشته نظر اساتید و فقها را بیان می کند، بعضی از فقها بر آنند که حضانت یک حق فردی است و از این رو قابل اسقاط و انتقال میباشد.

بعضی از فقها برانند حضانت برای مادر حق قابل اسقاط و برای پدر تکلیف است.

و دسته دیگر معتقدند که حضانت هم حق است و هم تکلیف

بنابراین حضانت نمی تواند آن را اسقاط یا منتقل کند یا عوض در طلاق خلق قرار دهد.

قانون مدنی ظاهراً نظریه سوم را پذیرفته است

زیرا ماده ۱۱۶۸ مقرر می دارد : نگاهداری اطفال حق و هم تکلیف ابوین است.

ماده ۱۱۷۲ می گوید هیچ یک از ابوین این حق ندارند

در مدتی که حضانت طفل به عهده آنهاست از نگاهداری او امتناع کنند.د ر صورت امتناع یکی از ابوین حاکم باید به تقاضای دیگری یا به تقاضای قیم یا یکی از اقربا و یا به تقاضای مدعی العموم نگاهداری طفل را به هر یک از ابوین که حضانت به عهده اوست الزام کند و در صورتی که الزام ممکن یا موثر نباشد حضانت را به خرج پدر و هرگاه پدر فوت شده باشد به خرج مادر تامین کند.

وکیل سلب حضانت در مشهد

  • مواردی که می تواند از مصادیق تغییر یا سلب حضانت باشد عبارتند از:
  • اعتیاد زیان آور به الکل – مواد مخدر – قمار .
  • اشتهار به فساد اخلاق و فحشاء.
  • ابتلاء به بیماری روانی به تشخیص پزشکی قانونی.
  • سوء استفاده از طفل یا اجبار او به ورود به مشاغل ضد اخلاقی مانند فساد ، فحشاء – تکدی‌گری، قاچاق.
  • تکرار ضرب و جرح خارج از حد متعارف.
  • سلب حضانت نیاز به وکیل متخصص خانواده دارد بهتر است قبل از هر اقدم با وکیل سلب حضانت مشاوره نمایید تا به مشکل برنخورد.

حضانت بعد از فوت پدر یا مادر

پدر یا مادری که حضانت طفل به او واگذار شده است فوت کند حضانت ساقط میشود و نگهداری طفل با آن دیگری که زنده است خواهد بود ماده ۱۱۷۱ قاعده مذکور را با عبارت زیر و یا نکرده است”در صورت حضانت با آنکه زنده است خواهد بودهرچند متوفی پدر طفل بوده و برای او غیر معین کرده باشدهرچند متوفی پدر بوده و برای او قیم معین کرده باشد.از لحاظ حقوقدانان قیم در این ماده به معنی وصی به کار رفته است.

تاثیر جنون پدر یا مادر در حضانت

در صورت جنون پدر یا مادری که طفل تحت حضانت ساقط و نگاهداری طفل با دیگری خواهد بود. ماده ۱۱۷۰ قانون مدنی در این باره می گوید اگر مادر در مدتی که حضانت با اوست ب مبتلا به جنون شود حق حضانت با پدر خواهد بود .

ماده فوق فقط جنون مادر را ذکر کرده و جنون پدر سخنی نگفته است، وکیل حضانت فرزند در مشهد ولی ملاک حکم در جنون پدر و مادر یکی است می توان گفت در صورت جنون پدر حضانت به مادر واگذار خواهد شد.

حضانت در صورت ازدواج مادر

هرگاه مادری که حضانت طفل با اوست با دیگری شوهر کند برابر ماده ۱۱۷۰ قانون مدنی پدر واگذار می شود اغلب در اینگونه موارد مادر نمی تواند وظیفه نگاهداری طرف را چنان که باید انجام دهد و جمع بین وظایف ناشی از حضانت و تکالیفی که ازدواج بر دوش او می گذارد دشوار است اگر دادگاه تشخیص دهد مادری با این که شوهر دیگری اختیار کرده برای نگاهداری طفل مناسب تر از پدر است. حضانت را با توجه به مصلحت به مادر خواهد داد.

استنباط از مواد ۴۱ و ۴۵ قانون حمایت خانواده مصوب ۱۳۹۱ .

هرگاه بر اثر ازدواج مادر حضانت طفل به پدر واگذار شود و پس از مدتی ازدواج مادر منحل گردد آیا حق حضانت به مادر بازخواهد گشت. وکیل حضانت فرزند در مشهد اختلاف است اکثر فقهای امامیه بر این عقیده اند که با انحلال ازدواج به جز در ایام عده رجعیه ما در حق خود را نسبت به حضانت باز خواهد یافت زیرا مانع برطرف شده است.

بهترین وکیل برای حضانت ؛ توافق

طبق قانون ایران حضانت فرزند تا سن بلوغ با والدین است. حضانت فرزند دختر تا ۹ سال و پسر تا ۱۵ سال با پدر است. حضانت فرزند هم حق است هم تکالیف یعنی والدین نمی توانند فرزند را بدون سرپرست رها کنند. وکیل طلاق توافقی مشهد در هنگام طلاق توافقی زوجین باید در خصوص حضانت توافق نمایند

توافق برای حضانت فرزند اصولا از لحاظ قانون معتبر است.

مطابق ماده ۴۱ قانون حمایت خانواده، هرگاه دادگاه تشخیص دهد

توافقات راجع به ملاقات، حضانت، نگهداری و سایر امور مربوط به طفل برخلاف مصلحت او است

یا در صورتی که مسؤول حضانت از انجام تکالیف مقرر خودداری کند

و یا مانع ملاقات طفل تحت حضانت با اشخاص ذی ‌حق شود، می ‌ تواند در خصوص اموری از قبیل واگذاری امر حضانت به دیگری یا تعیین شخص ناظر با پیش ‌ بینی حدود نظارت وی با رعایت مصلحت طفل تصمیم مقتضی اتخاذ کند.

ثبت زمان مشاوره حضوری و  قبول وکالت با شماره تلفن وکیل در مشهد

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم