وکیل جهیزیه در مشهد

وکیل جهیزیه در مشهد

وکیل جهیزیه در مشهد

فهرست مطالب

وکیل جهیزیه در مشهد : طبق ماده ۱۱۰۷ قانون مدنی، قانون گذار وظیفه تهیه وسایل مورد نیاز زندگی را برعهده مرد گذاشته است. اما مطابق عرف و سنت جامعه، زن در حد توان خود و خانواده اش می تواند وسایل زندگی خود را تامین کند. در نتیجه اگر زن به هنگام ازدواج، همراه خود، جهیزیه ای به خانه نبرد، از وظیفه ای سرپیچی نکرده و اشتباهی مرتکب نشده است. در ادامه این مطلب به بررسی نقش وکیل خوب جهیزیه در مشهد خواهیم پرداخت.

وکیل استرداد جهیزیه

جهیزیه به مالی که خانواده دختر به هنگام ازدواج به او اهداء می کنند تا با خود به خانواده شوهر ببرد، جهزیه گفته می شود. از نظر وکیل خانواده در مشهد شوهر صرفا اذن در انتفاع از وسایل مشترک دارد.

سیاهه جهیزیه چیست؟

در اصطلاح فقهی هر‌گاه زن از شوهر خود برای وجود اموال و ارائه آن رسید داشته باشد، به آن رسید سیاهه جهیزیه گفته می شود.
به بیانی راحت تر، برای پیشگیری از اختلافات احتمالی در آینده، دختر و خانواده او رسیدی را از جهیزیه که سیاهه جهیزیه نام دارد، به شوهر و دو نفر شاهد، می دهند تا آن را امضا کنند.
در صورتی که سیاهه جهیزیه توسط مرد (شوهر) امضا نشود، اعتباری نخواهد داشت. پرونده خود را با اطمینان به وکیل مجرب استرداد جهیزیه بسپارید.

استرداد جهیزیه بدون داشتن سیاهه

همان طور که مشخص است استرداد جهیزیه بدون سیاهه کار دشوارتری است.
اما زن می تواند با استناد به مدارکی مانند فاکتورهای معتبر خرید، قبوض ارائه شده توسط ماشین های حمل جهیزیه به نشانی منزل مرد و یا شهادت شاهدان، دعوی خود را مطرح کند.
برای جلوگیری ازپایمال شدن حقوق خود با وکیل برای استرداد جهیزیه در مشهد مشورت کنید تا هرچه سریعتر بتوانید جهیزیه خود را برگردانید.

استراداد جهیزیه با داشتن سیاهه به چه صورت انجام می شود؟
کم حاشیه ترین روش استرداد جهیزیه با داشتن سیاهه انجام می شود.
با این که این روش نیز یکسری کارهای قانونی خاص خود را دارد، اما با این حال مشکلات کم تری را به دنبال خواهد داشت.
چنانچه سیاهه با امضای مرد در اختیار زن باشد، برای استرداد جهیزیه باید دادخواستی با عنوان خواسته استرداد جهیزیه تنظیم و به دادگاه های دارای صلاحیت تقدیم کند‌.
دادخواست استرداد جهیزیه خود را به کمک وکیل در مشهد تنظیم کنید.

اثبات مالکیت زن بر جهیزیه

اولین قدم در دعوی استرداد جهیزیه، جمع آوری اسناد و مدارکی است که زن بتواند با استناد بر آن ها مالکیت خود را بر اموالی که قصد استرداد شان را دارد ثابت کند.
از اموال منقولی که در محل سکونت زوجین وجود دارد، آن اموال یا وسایلی که معمولاً و طبق عادت مورد استفاده اختصاصی زن بوده، متعلّق به زن و آن اموال و وسایلی که مورد استفاده اختصاصی مرد باشد، متعلّق به مرد خواهد بود.
بقیه اموال با توجه به مقررات ماده ۹۳ قانون اجرای احکام ( وکیل اجرای احکام در مشهد ) مدنی، میان زوجین مشترک محسوب خواهد شد، مگر این که خلاف آن ثابت شود.
پرونده خود را با اطمینان به  وکیل خوب در مشهد بسپارید.

وکیل جهیزیه در مشهد

زن با کمک وکیل استرداد جهیزیه در مشهد ابتدا باید برای تشکیل پرونده و طرح سریع و فوری دادخواست استرداد جهیزیه به دفاتر خدمات قضایی الکترونیک  مشهد مراجعه کرده و دادخواست خود را در سیستم ثبت کند.
سپس پرونده به شعبه تعیین شده ارجاع داده می شود تا اظهارات زوجین توسط دادگاه شنیده شود.
در صورتی که دادگاه متوجه شود که ادعای زن صحیح و بر اساس واقعیت است، مرد (شوهر) را به استرداد جهیزیه موظف می کند.
ممکن است دادگاه تقاضای شهادت شاهدان را داشته باشد، سپس در صورت تائید اظهارات شاهدان، دادگاه حکم به آوردن جهیزیه را صادر خواهد کرد.

مدارک برای استرداد جهیزیه در مشهد

تعدادی از مدارک مهم و ضروری برای تنظیم دادخواست عبارت اند از:
• فهرست یا سیاهه جهیزیه ای که توسط شوهر یا دو نفر شاهد امضاء شده باشد.
• فاکتورهای خرید
• شهادت ۲ نفر به عنوان شاهد
• اوکالتنامه وکیل در صورت داشتن وکیل
• اصل شناشناسنامه

مدارک مورد نیاز برای تنظیم دادخواست را با کمک وکیل استرداد جهاز  به دادگاه ارائه دهید.

وکیل تامین خواسته جهیزیه در مشهد

 از مهم ترین اقداماتی که باید در بحث دعوی استرداد جهیزیه انجام شود عبارت است از:
درخواست تامین خواسته
تامین خواسته به معنای توقیف کردن اموال است.
بنابراین زن می تواند هم زمان، قبل و یا بعد از دادخواست اصلی، درخواست توقیف اموال را نیز بدهد تا به این ترتیب خواسته دعوی تامین شود.
پیشنهاد می کنیم که قبل از درخواست تامین خواسته، از ظریق شماره تلفن وکیل مشهد مشاوره حقوقی دریافت کنید تا در این زمینه دچار اشتباهی نشوید.

اهمیت وکیل در پرونده استرداد جهیزیه  مشهد

در صورت مطالبه جهیزیه توسط زن، باید به کمک وکیل استرداد جهیزیه در مشهد دادخواستی را تحت عنوان دادخواست استرداد جهیزیه تنظیم و آن را به دادگاه تقدیم کند.
زمان مطالبه جهیزیه و اقدام زن نسبت به آن و دادن وکالت به وکیل استرداد جهیزیه در مشهد از طرف زن اهمیتی ندارد و می تواند در هر زمانی صورت گیرد.
از نظر وکیل طلاق نوافقی مشهد به عنوان مثال تفاوتی ندارد که در طول زندگی مشترک یا پس از وقوع طلاق طلاق توافقی این کار انجام پذیرد.
به هر حال برای داشتن روند موفقیت آمیز در این نوع پرونده ها و رسیدن به حقوق خود حتما از یک  وکیل حرفه ای و کارکشته جهیزیه در مشهد مشاوره بگیرید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت