وکیل ثبت احوال در مشهد

وکیل ثبت احوال در مشهد

وکیل ثبت احوال در مشهد

فهرست مطالب

همزمان با تولد هر شخص برای وی اسناد سجل احوال تهیه می‌شود که تا آخرین دقایق زندگی فرد با وی مرتبط است. وکیل ثبت احوال در مشهد متخصصی است که در امور ثبت احوال شامل تولد، مرگ، ازدواج و طلاق می‌شود، به موکل خود کمک می‌کند. از وکلای حوزه ثبت احوال همچنین می‌توان در انتقال اموال و سایر اسناد رسمی نیز کمک گرفت.

 وکیل ثبت احوال در مشهد

وکیل ثبت احوال از جمله وکلای پایه یک دادگستری می باشد که از توانایی بالایی برخوردار بوده و این توانایی را دارد که جریان پرونده‌های حقوقی را بهبود ببخشد. انتخاب وکیل ثبت احوال خبره این امکان را فراهم می‌آورد تا جریان دادرسی پرونده‌های مربوط به ثبت احوال در کوتاه‌ترین زمان به نتیجه برسد.

بدیهی است که اشخاص معمولی با قوانین این حوزه آشنایی ندارند و این امر کاملا طبیعی است زیرا احاطه داشتن روی همه‌ی قوانین از پس کارشناسان حقوق هم بر نمیاید؛ به همین دلیل است که ما وکلای مختلفی در زمینه‌های مختلف داریم؛ به طور مثال: بهترین وکیل خانواده ، بهترین وکیل طلاق ، بهترین وکیل دیه و سایر وکلایی از این دست.

البته افراد عادی نیز می‌توانند بدون استفاده از وکیل ثبت احوال امور مربوط به مسائل ثبت احوالی خود را پیش ببرند اما این کار با توجه به اینکه آشنایی کمی از قوانین دارند؛ ممکن است زمان بر باشد. لذا ما به شما در این زمینه پیشنهاد می‌کنیم که از وکیل ثبت احوال در مشهد بهره مند شوید.

وکیل شناسنامه

شناسنامه نشان‌ دهنده هویت و شجره هر انسانی است. در شناسنامه موارد زیادی از اطلاعات هر شخص مانند نام، نام خانوادگی، محل تولد، تاریخ تولد و غیره، ثبت شده است. سازمان ثبت احوال با هدف درج و صدور شناسنامه و ثبت تاریخ ولادت، ازدواج، وفات، طلاق، رجوع و بذل مدت ایجاد شده است.

ثبت ولادت

ثبت ولادت هر نوزادی، در هر کجای کشور، بر عهده سازمان ثبت احوال است حال آن که والدین فرزند خارجی یا ایرانی باشند. والدین فرزند باید برای ثبت تولد فرزند خود، تا ۱۵ روز مهلت دارند که به ثبت احوال مراجعه کنند؛ گفتنی است اتباع خارجی برای انجام این کار باید به کنسولگری مراجعه کنند.  وکیل شناسنامه شایان به ذکر است برای طفل ایرانی شناسنامه و برای طفل غیر ایرانی گواهی تولد صادر می‌شود.

ثبت وفات

همان طور که گفتیم تاریخ وفات نیز مانند ولادت، باید در شناسنامه ثبت شود. فوت هر ایرانی باید به اطلاع سازمان ثبت احوال برسد و این قانون شامل طفلی که مرده به دنیا می‌آید هم می‌شود. در صورت فوت ایرانی‌های مقیم خارج کشور، تاریخ فوت آنان باید به اطلاع کنسولگری برسد تا روند ثبتی انجام گردد. برای صدور گواهی فوتی، باید یک پزشک آن را تایید کند یا حضور دو نفر شاهد، الزامی است. همچنین مهلت ثبت گواهی فوت ۱۰ روز است.

ثبت ازدواج و طلاق

ثبت ازدواج و طلاق باید توسط صاحبان دفترخانه‌های رسمی ازدواج و طلاق صورت بگیرید. این دفترخانه‌ها موظف هستند، ثبت ازدواج و طلاق را به اطلاع سازمان ثبت احوال برسانند. افرادی که در خارج از ایران سکونت دارند، از طریق کنسولگری باید اقدام به این کار کنند.

وکیل تغییر نام در مشهد

نام شخص توسط خودش انتخاب نمی‌شود و به همین دلیل هر شخص بعد از رسیدن به سن قانونی ممکن است به دلایلی، از نام و یا نام خانوادگی خود ناراضی باشد و بخواهد آن‌ها را تغییر دهد. مشاوره وکیل پایه یک دادگستری در مشهد می تواند به حل مشکل حقوقی کمک نماید.

برای مثال اسم شخص تلفظ مناسبی ندارد یا اینکه معنای خاصی ندارد. اشخاص می‌توانند مطابق با قانون و طی کردن مراحل و شرایط نسبت به تغییر نام اقدام نمایند. همچنین شما می‌توانید با اخذ راهنمای از وکیل ثبت احوال در مشهد ، به کارهای خود سرعت ببخشید.

وکیل تغییر نام خانوادگی

طبق ماده ۴۱ قانون ثبت احوال که در سال ۱۳۶۳ اصلاح شد: حق تقدم نام خانوادگی با رعایت تاریخ صدور سند، برای افرادی است که به نام آنان در دفاتر مربوط به نام خانوادگی ادارات ثبت احوال به ثبت می‌رسد و دیگر حق اختیار آن در آن اداره نمی‌باشد به جز اینکه با اجازه دارنده حق نقدم.

در صورت فوت حق تقدم به وارث قانونی فرد انتقال پیدا می‌کند. البته هر یک از ورثا می‌توانند به فردی که نام خانوادگی آن‌ها را اختیار کرده، اعتراض کنند و درخواست تغییر نام خانوادگی فرد را از دادگاه بخواهد. لازم به ذکر است هر یک از افراد زیر که نام خانوادگی آن‌ها قابل تغییر است، بل مراجعه به اداره ثبت احوال محل زندگی خود می‌توانند درخواست تغییر نام خانوادگی کنند.

  • شخص باید بالا ۱۸ سال سن داشته باشد و برای افراد زیر ۱۸ سال، داشتن حکم رشد اجباری است.
  • قیم اطفال تحت سرپرستی، با ارائه مدارک مستند، می‌تواند اقدام به تغییر نام خانوادگی طفل خود کند.

حذف نام همسر سابق از شناسنامه

طبق ماده ۴۲، زن می‌توانند پس از توافق با شوهر خود، تا زمانی که دارای زندگی مشترک هستند؛ از نام خانوادگی همسر بدون رعایت حق تقدم استفاده کند. در صورت طلاق، استفاده از نام خانوادگی به اجازه همسر موکول می‌شود. وکیل مشهد می تواند تمام مراحل را بدون حضوذ موکل انجام دهد.

وکیل دادگستری متخصص در امور ثبت احوال

بر اساس قانون اشخاصی که با داشتن شناسنامه اقدام به اخذ شناسنامه المثنی نمایند به پرداخت جزای نقدی از ۲۰۰/۰۰۰ریال تا ۱/۰۰۰/۰۰۰ریال محکوم می شوند و در صورت تکرار دادگاه مکلف به تعیین حداکثر مجازات می باشد.

به بیانی دیگر باید اظهار داشت که چنانچه افراد با وجود داشتن شناسنامه، اقدام به گرفتن المثنی نمایند مشمول مجازات مقرر خواهند شد. به طور مثال شخصی که قبلاً سابقه ازدواج داشته می خواهد این موضوع را از همسر آینده خود مخفی نماید ، لذا تصمیم می گیرد تا با گرفتن شناسنامه المثنی ازدواج سابق خود را مخفی نماید.

این در حالی میباشد که در حال حاضر افراد می توانند پیش از ازدواج با اخذ گواهی تجرد از افتادن در چنین دام هایی رهایی یابند.

از طرفی دیگر بسیار اتفاق افتاده است که افراد واقعاً مدارک شناسایی خود را گم کرده اند، یا آنکه به سرقت رفته است، در این حالت اقدام به اخذ شناسنامه المثنی می نمایند، اما پس از مدتی شناسنامه خود را پیدا می نمایند . قانونگذار نیز در این موارد مقرر نموده است که دریافت کنندگان شناسنامه المثنی مکلفند در صورت پیدا شدن شناسنامه اصلی ظرف ده روز نسبت به تحویل شناسنامه المثنی به اداره ثبت احوال مربوطه اقدام نمایند.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت