وکیل اخذ و تمدید ویزا در مشهد

وکیل تمدید ویزای ایران در مشهد

وکیل اخذ و تمدید ویزا در مشهد

مهمترین وسیله ای که برای سفر به خارج از کشور نیاز است، ویزا یا همان روادید است. همان‌طور که ما ایرانی‌ها برای سفر به هریک از کشورهای دنیا نیاز به دریافت ویزای کشور مربوطه داریم. اتباع خارجی نیز برای سفر به کشورمان باید ویزای ایران را دریافت نمایند. در ادامه وکیل تمدید ویزا در مشهد به معرفی شرایط صدور ویزای ایران و مدارک مورد نیاز آن می پردازد.

وکیل اخذ و تمدید ویزا در مشهد

مطابق با قوانین صدور ویزا ، نوع ویزای درخواستی باید متناسب با هدف شخص از سفر به ایران باشد. عدم هماهنگی بین هدف از سفر و نوع ویزای تقاضا شده باعث رد شدن درخواست متقاضی می شود. بنابراین شناخت و انتخاب صحیح ویزای خود گامی مهم در پروسه اخذ ویزا است. به طور کلی سفارت ایران برای گردشگران خارجی ۱۳ نوع ویزای متفاوت صادر می کند. وکیل مشهد در ادامه به ارائه لیستی از ویزاهای مذکور می پردازد.

انواع ویزا

  • ویزای توریستی که به گردشگران خارجی تعلق می گیرد.
  • ویزای مخصوص کاروان های علمی یا ورزشی که به صورت مالتیپل هم صادر می شود.
  • ویزای زیارتی که برای متقاضیانی صادر می شود که به قصد زیارت به ایران سفر می کنند.
  • ویزای سیاسی که به مقامات دولتی و سیاسی خارجی تعلق می گیرد. (که قرار است برای رایزنی های سیاسی به ایران سفر کنند.)
  • ویزای تحصیلی که مختص دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی است که قصد ادامه تحصیل در ایران را دارند.
  • ویزای کاری که به افرادی اختصاص می یابد که قرار است کار کنند. لازم به ذکر است که دولت ایران در صدور ویزای کاری برای اتباع بعضی از کشورها بسیار سختگیر است.
  • ویزای تجاری که مختص اشخاص حقیقی یا حقوقی است که به منظور عقد قراردادهای تجاری به ایران سفر می کنند.
  • ویزای متعدد، برای تجاری صادر می شود که لازم است در یک محدوده زمانی مشخص چندین بار وارد ایران شوند.

انواع ویزا

  • ویزای ترانزیت که برای افرادی چون مهمانداران هواپیما، خدمه قطار و… تعلق می گیرد. که در واقع قصد اقامت در ایران را ندارند. و فقط قرار است از ایران عبور کرده تا به مقصد خود برسند. لازم به ذکر است که حداکثر اعتبار ویزای ترانزیت یک هفته است.
  • ویزای مطبوعاتی مختص روزنامه نگاران، عکاسان و خبرنگارانی است که با هدف پوشش خبری به ایران سفر می کنند.
  • ویزای الحاق به خانواده. مخصوص افرادی است که برای ثبت ازدواج به ایران سفر می کنند یا آقایان که همسران ایرانی دارند.
  • ویزای اتباع خارجی دارای مادران ایرانی. که همانطور که از اسمش معلوم است مختص افراد خارجی است که مادر ایرانی دارند.
  • ویزای خروج برای اشخاصی صادر می شود که تابعیت ایرانی خود را ترک کرده اند.

پس طبق آنچه گفته شد؛ افراد خارجی برای سفر ابتدا باید نوع ویزای موردنیاز خود را انتخاب کنند. سپس از طریق سفارت درخواست خود را ارائه دهند. البته دولت ایران برای اتباع برخی از کشورها این فرصت را فراهم کرده است که از داخل فرودگاه های بین المللی اقدام به اخذ ویزا کنند. اصطلاحا به این نوع ویزا، ویزای فرودگاهی گفته می شود.

ویزای فرودگاهی ایران

این ویزا به نوعی ویزای توریستی نامیده می شود که برای اتباع چند کشور خارجی در داخل یکی از فرودگاه های بین المللی ایران صادر می شود. کشورهایی که اتباع آنها حق اخذ ویزای فرودگاهی را دارند عبارتند از:

“آذربایجان- تاجیکستان- ارمنستان- ترکمنستان- گرجستان- قرفیزستان- ازبکستان- فلسطین- آلبانی- آلمان- اتریش- اسپانیا- استرالیا- اسلوانی- اسلوواکی- عمان- سوریه- امارات متحده عربی- کویت-لبنان- قطر- عربستان- اندونزی- اوکراین- ایتالیا- ایرلند- بحرین- برزیل- کلمبیا- کوبا- برونتی- بلاروس- بلژیک- بلغارستان- بوسنی هرزگوین- پرتغال- یونان- لهستان- نروژ- هلند- مجارستان- پرو- تایلند- چین- ژاپن- کره جنوبی- کره شمالی-دانمارک- فدراتیو روسیه- رومانی- سنگاپور- سوئد- سوئیس- فرانسه- قبرس- مالزی- کرواسی- لوگزامبورگ- مغولستان- مکزیک- نیوزلند- ونزوئلا- ویتنام و یوگسلاوی”

شایان ذکر است که مدت اعتبار ویزای فرودگاهی ایران ۱ ماه است و فقط در فرودگاه بین المللی ایران صادر می شود.

چه زمانی برای تمدید ویزای ایران اقدام نماییم؟

ویزای ایران به صورت یک بار ورود صادر می‌شود و اجازه ۳۰ روز اقامت را به مسافران خارجی می‌دهد. در صورتی که فرد بخواهد مدت زمان بیشتری در ایران اقامت داشته باشد، باید قبل از تمام شدن اعتبار ویزا، آن را تمدید نماید.

ویزایی که برای متقاضیان سفر به ایران صادر می شود مدت اعتبار خاصی دارد که بسته به نوع ویزا، متفاوت می‌باشد. در صورتی که فرد بخواهد زمان بیشتری را در ایران بگذراند، باید به دفتر پلیس اتباع خارجی در شهر محل اقامت خود مراجعه کرده  و درخواست تمدید ویزای ایران را ثبت نماید. بهتر است این کار ۱ تا ۳ روز قبل از تاریخ اتمام اعتبار ویزا انجام شود تا زمان کافی برای تمدید ویزا وجود داشته باشد.

مراحل تمدید ویزای ایران

مراحل اخذ و شرایط صدور ویزای ایران بسته به کشورهای مختلف دنیا، متفاوت است. به عنوان مثال دریافت ویزا برای اتباع کشورهای آمریکا، کانادا و انگلیس، کمی مشکل بوده و زمان بیشتری را می‌طلبد. از طرف دیگر شهروندان کشورهای دوست و همسایه ایران، مشکلی برای دریافت ویزا ندارند و تنها کافیست مدارک موردنیاز را آماده کرده و به سفارت تحویل دهند.

در هر صورت متقاضی می تواند با مراجعه حضوری به دفاتر منتخب پلیس اتباع خارجی و با در دست داشتن مدارک مورد نیاز کار تمدید ویزا را انجام ‌دهد. در این دفتر ابتدا تشخیص هویت مسافر انجام شده و پس از تایید آن، فرم درخواست تمدید ویزای ایران به او داده می‌شود. متقاضی باید فرم را پر کرده و به مسئول پلیس حاضر در دفتر تحویل دهد. پس از تحویل مدارک، متقاضی باید قبض (فیش) پرداخت هزینه تمدید ویزا را در یکی از شعب بانک ملی پرداخت نماید.

مدارک لازم جهت تمدید ویزای ایران

  • دو قطعه عکس ۴*۶ (عکس خانم‌ها باید با روسری باشد.)
  • تکمیل فرم درخواست تمدید ویزا
  • کپی صفحات پاسپورت و ویزای ایران
  • تمبر ورودی
  • پرداخت هزینه تمدید ویزا

توجه: ذکر این نکته لازم است که اتباع خارجی برای تمدید ویزا علاوه بر درخواست تمدید و مدارک لازم، باید دلیل اقامت بیشتر خود را نیز توضیح دهند. برای مثال در زمان درخواست تمدید ویزا ممکن است از مسافر سوال نمایند به چه دلیلی قصد تمدید ویرایش را دارد. اگر ویزای او ویزای جهانگردی و گردشگری است و قصد ایرانگردی دارد، باید توضیح دهد می‌خواهد کدام شهرها یا جاذبه‌های ایران را ببیند. و اگر ویزای او تجاری و کاری است، باید دلایل کاری تمدید ویزایش را توضیح دهد. زمان لازم برای تمدید ویزا معمولا در یک روز کاری و بین ۱ تا ۴ ساعت انجام می‌شود. اما اگر در این زمان ویزا تمدید نشود، پاسپورت مسافر تا آماده شدن ویزا نزد اداره پلیس اتباع خارجی می‌ماند.

اعتبار ویزا پس از تمدید

چنانچه پلیس اتباع خارجی با تمدید ویزای توریستی یا تجاری مسافر موافقت نماید ، ویزای او تا ۳۰ روز بیشتر اعتبار خواهد داشت. و مسافر می‌تواند مجموعا تا ۶۰ روز در ایران اقامت داشته باشد. امکان تمدید ویزای ایران برای بار دوم هم وجود دارد. که در آن صورت مسافر با تایید پلیس اتباع خارجی می‌تواند مجموعا مدت ۹۰ روز در ایران اقامت داشته باشد. البته توجه داشته باشید که تمدید ویزا تا ۹۰ روز به نسبت سخت‌تر خواهد بود. در صورتی که مسافر ویزای ۱۵ روزه فرودگاهی ایران را داشته باشد، در صورت درخواست برای تمدید و با تایید پلیس اتباع خارجی، ویزایش فقط ۱۵ روز دیگر تمدید خواهد شد.

راه ارتباطی با دفتر وکیل تمدید ویزا در مشهد

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم