وکیل جرایم اینترنتی در مشهد

وکیل جرایم اینترنتی در مشهد

وکیل جرایم اینترنتی در مشهد

فهرست مطالب

وکیل جرایم اینترنتی در مشهدد در واقع یک وکیل پایه یک دادگستری است که به امور و فعالیت در زمینه جرایم اینترنتی مشغول می باشد. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی، فضای رایانه و اینترنت بسیار گسترده شده است. در نتیجه راه های ارتکاب جرم برای افراد مسلط به این حوزه نیز مشخصا افزایش پیدا کرده است.

امروزه با پیشرفت چشم گیر جرایم در فضای مجازی یا همان فضای سایبر روبه رو هستیم. در بیشتر مواقع قربانی های این دسته از جرایم ضرر های مالی هنگفتی را متحمل می شوند. به همین دلیل مطالبه حقوق از دست رفته و جبران ضررهای وارده، کار و وظیفه یک وکیل جرایم اینترنتی می باشد. با توجه به تخصصی بودن دعاوی در رابطه با جرایم رایانه ای توصیه می گردد، الزاما از دانش، تجربه، تخصص و مهارت وکیل متخصص جرایم اینترنتی مجرب استفاده گردد.

وکیل جرایم اینترنتی در مشهد

انوع جرایم اینترنتی:

۱)جرایم صفحه های اجتماعی(اینستاگرام و ..)
۲)آزار و اذیت و ایجاد مزاحمت
۳)دسترسی غیر مجاز و سرقت اطلاعات
۴)توهین و فحاشی در اینترنت
۵)جاسوسی از طریق اینترنت
۶)هک اطلاعات و سیستم های رایانه ای
۷)حملات سایبری
۸)سوء استفاده از زنان و کودکان
۹)بزهکاری اینترنت
۱۰)سوء استفاده از بانک های اطلاعاتی
۱۱)ایجاد زاه های میانبر پرداخت های مالی
۱۲)شنود غیر مجاز محتوای در حال ارتباط در سامانه های رایانه ای
۱۳) جعل رایانه ای
۱۴)تخریب و اختلال در داده های رایانه ای
۱۵)نشر اکاذیب و هتک حیثیت
۱۶)ایجاد راه عای میامبر پرداخت های مالی
۱۷)نقض قوانین کپی رایت
۱۸)دزدی محتویات آموزشی و نشر آن
۱۹)ایجاد موانع در دسترسی کاربران

جرایم اینترنتی یا رایانه ای

به دسته ای از جرایمی که در فضای سایبری با استفاده از رایانه، موبایل و هرگونه وسیله ارتباط اینترنتی رخ میدهد، جرایم رایانه ای عنوان میشود. این روز جرایم اینترنتی یکی از جرایمی می باشد که که مراجعین زیادی را به مراجع قضایی دارا است. چون امروزه زندگی اکثر مردم با فضای سایبری آمیخته شده است در نتیجه فضا نیز برای سو استفاده گران فراهم است.

اصولا جرایم اینترنتی به شکلی صورت می گید که فرد قربانی زمانی که متوجه موضوع و سوءاستفاده شده است که دیگر کار از کار گذشته است و فرد مجرم به نتیجه خود رسیده است. در نتیجه اهمیت یک وکیل جرایم سایبری روز به روز افزایش می یابد. حتما توصیه می شود در استفاده از فضای اینترنت و رایانه های مربوطه احتیاط لازم را برای حفظ اطلاعات شخصی خوددر نظر داشته باشید تا قربانی این نوع از کلاهبرداری نشوید.

با توجه به تخصصی بودن این جرایم ، وکلایی که قصد فعالیت در این حوزه را دارند، باید علاوه بر مسلط بودن بر مبانی علمی این دعاوی، آشنایی کامل با فضای مجازی و عملکردهای مختلف رایانه را داشته باشند. زیرا ادله موجود در این جرایم دارای تفاوت هایی با سایر جرایم می باشد. آشنایی با این ادله نیازمند تسلط بر نحوه عملکرد رایانه می باشد. در انتخاب وکیل جرایم رایانه ای توجه به این نکته بسیار ضروری می باشد. لذا توصیه می گردد از وکلایی کمک بگیرید که تجربه وکالت در پرونده جرایم اینترنتی و رایانه ای مانند پرینت گرفتن از گوشی همسر را داشته باشند. همچنین از رویه قضایی حاکم بر این پرونده ها آگاهی کامل داشته باشند.برخی جرایم شایع رایانه ای عبارتند از :

اهمیت وکیل جرائم اینترنتی در مشهد

این روز ها در دنیای فناوری اطلاعات، موارد زیادی از تکنولوژی در جریان است که هر یک از آنان برای زندگی بشر دیگر تبدیل به الزامی شده است،زندگی روزمزه به شکلی شده است که نبود این تکنولوژی همه چیز را مختل خواهد کرد.

طبق همین ضرورت به کار گیری این ابزار و تکنولوژی ها به عنوان یک نیاز مهم زندگی جامعه بشریت به شمار می رود و حیطه این تکنولوژی در تمام بخش های زندگی گسترش یافته است به شکلی که صرف نظر از آن امکان پذیر نخواهد بود. در این راستا می توان با اطمنیان به جمله ای اشاره نمود که نیاز آن به شدت احساس می شود، از آن جا که در عصر اطلاعات هر ابزاری که ایجاد می شود به سرعت برای استفاده جامعه انسانی به بازار خواهد آمد می تواند نیاز خاصی را مرتفع نماید ولی در عین حال احتمال دارد منجر به یک پدیده دیگر شود که واقعا به یک خطر یا تهدید بدل بشود.

یکی از این موارد کامپیوتر و فضای اینترنت می باشد، همان طور که می دانید در عصر حاضر کامپیوتر و اینترنت به عنوان یک نیاز اصلی در زندگی افراد به شمار می رود و بدون آن امکان اداره زندگی میسر نیست و زندگی با مشکلات عدیده ای مواجه خواهد بود.

همین اینترنت و کامپیوتر هم به نوبه خود شامل ویژگی های خاصی هستند که هر کدام از آن ویژگی ها در صورت قصور و یا کوتاهی ممکن است منجر به تولید خطر و یا تهدیدی باشد و یا حذف اطلاعات آن عاملی باشد برای از بین رفتن هر آنچه که به عنوان یک اثبات کننده به شمار رفته است.

ماده قانونی جرایم رایانه ای

مشاوره حقوقی در جرایم رایانه ای در رابطه با تخریب و اختلال داده ها یا سامانه ای رایانه ای و مخابراتی که عنوان مبحث دوم قانون جرایم رایانه ای می باشد، اطلاعات جامع و شاملی را ارائه می دهد. ماده ۸ قانون به تعریف و توصیف جرم گفته شده پرداخته است.
این ماده بیان داشته است:
• هر کس به طور غیرمجاز داده های دیگری را از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی یا حامل های داده، حذف یا تخریب یا مختل یا غیرقابل پردازش کند، به … محکوم خواهد شد. ماده های بعدی نیز در این باب توضیحاتی دارند. داده های رایانه ای شما در فضای مجازی، ارزش قابل توجهی برای شما دارند. تخریب آنها، اغلب برای شما بسیار شوکه آور و ناراحت کننده است.

آیا جرایم رایانه ای قابل گذشت است؟

باید این نکته را ذکر کرد که بعضی از جرایم رایانه ای قابل گذشت نبوده و به اصطلاح دارای جنبه عمومی میباشند بنابراین بایستی با نظر به این مهم ، باب دفاعی مناسبی توسط وکیل جرایم رایانه ای مطرح شود و چه بسا در نبود یک باب دفاع مشخص و هموار و از پیش طراحی شده به جهت بهترین نتیجه ممکن است پرونده مذکور منجر به مجازاتهای سنگینی گردد .پس ناگفته پیداست که دقت در انتخاب وکیل جرایم اینترنتی در مشهد از بسیاری موارد مهم و قابل بررسی میباشد.

وکیل جرایم اینترنتی اشراف کامل بر قوانین و جرایم سایبری ناشی از فضای مجازی، اینترنت، رایانه، تلفن همراه و… را دارد.بنابر تخصص لازم و بالای وکیل جرایم اینترنتی در زمینه فضای مجازی و اینترنت به راحتی به بررسی دعاوی اینترنتی در حوزه های مختلف می پردازد.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت