وکیل اقامت ایران در مشهد

وکیل اقامت ایران در مشهد

وکیل اقامت ایران در مشهد

فهرست مطالب

ایران در نقطه ای از جهان واقع شده است که دلایل گوناگون آن را به یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای جهان تبدیل کرده است، وکیل اقامت ایران در مشهد همه ساله افراد زیادی از کشورهای دیگر، به کشور ما سفر می کنند. مسلما این افراد تابعیت ایران را ندارند و مطابق با قانون دارای محدودیت هایی برای اقامت در کشور هستند. بیشترین آمار اشخاص خارجی در کشور ما را اتباع افغانستانی تشکیل می دهند. بسیاری از این اشخاص تمایل دارند اقامت دائم و یا تابعیت ایران را کسب کنند اما به دلیل نداشتن اطلاعات حقوقی لازم قادر به رسیدن به خواسته خود نیستند.

وکیل اخذ اقامت در شهر مشهد

تابعیت ایرانی مزایای خاص خودش را به همراه دارد و کسانی که به تابعیت ایران در می آیند از تمامی حقوقی که برای ایرانیان در نظر گرفته شده است برخوردارند. وکیل گرفتن اقامت ایران در مشهد با توجه به شرایط و اطلاعات ارائه شده از جانب اشخاص و تطابق آنها با قوانین مناسب ترین و بهترین گزینه جهت اخذ اقامت را به آنها معرفی می کند. با وکیل اقامت ایران در مشهد همراه باشید.

مطابق تعریف تابعیت، رابطه ای سیاسی، حقوقی و معنوی را شامل می شود که شخصی را به دولت معینی مرتبط می کند. (مواد ۹۷۶ الی ۹۹۱ قانون مدنی) با استنباط از این تعریف، تابعیت ایران شامل کلیه کسانی می شود که ساکن ایران هستند، به استثنای اشخاصی که تبعیت خارجی آن ها مسلم باشد.

چه افرادی به طور مسلم دارای تبعیت ایرانی هستند؟

  • کسانی که پدر ایرانی دارند. این افراد چه در ایران متولد شده باشند و چه در خارج از ایران؛ به سبب ایرانی بودن پدر، تابعیت ایران را دارند. (با شرط مشروع بودن نسب کودک)
  • کسانی که در ایران متولد شده باشند امّا پدر و مادر آن ها معلوم نباشد. (در صورتی که نسب نامشروع این کودکان آشکار شود اعطای تابعیت لغو خواهد شد)
  • کسانی که در ایران از پدر و مادر خارجی که یکی از آن ها در ایران متولد شده، به دنیا آمده اند. (اطفال متولد از نمایندگان سیاسی و کنسولی خارجه را شامل نمی شود)
  • کسانی که در ایران از پدری که تبعه خارجه است متولد شده اند و بلافاصله پس از رسیدن به سن ۱۸ سال تمام، لااقل یک سال دیگر در ایران اقامت کرده باشند. در غیر این صورت قبول شدن آن ها به تابعیت ایران بر طبق مقرراتی خواهد بود که مطابق قانون برای تحصیل تابعیت ایران مقرر است. (اطفال متولد از نمایندگان سیاسی و کنسولی خارجه را شامل نمی شود)

طبق تبصره ماده ۹۷۶ به طور اکتسابی نیز می توان تابعیت ایرانی را کسب کرد که شامل موارد زیر می باشد:

  • هر زن تبعه خارجی که شوهر ایرانی اختیار کند. (از طریق ازدواج)
  • هر تبعه خارجی که تابعیت ایران را تحصیل کرده باشد. (با روش های تحصیلی، تجاری و یا مذهبی)

تفاوت تابعیت با اقامت

مطابق قانون، محلی که شخص در آن جا سکونت دارد و مرکز مهم امور او نیز در همان محل است، اقامتگاه آن شخص محسوب شده که مکان معینی از یک کشور است.

گفتیم که به رابطه سیاسی، حقوقی و معنوی که شخصی را به دولت معینی مرتبط می کند، تابعیت می گویند. حال اقامت، به رابطه ای مادی و حقوقی می گویند که بدون توجه به تابعیت شخص، فرد را به قسمتی از خاک یک کشور مرتبط می سازد.

وکیل اقامت : شرایط اخذ

گرفتن اقامت ایران برای اتباع خارجی نیز مانند اخذ تابعیت، مستلزم شرایطی است که در ادامه به ذکر این شرایط می پردازیم:

  • اتباع خارجی برای کسب اقامت دائم ایران، باید ۵ سال سابقه اقامت قانونی (پروانه اقامت) در ایران را داشته باشند.
  • اتباع خارجی در هنگام کسب اقامت ایران، به هنگام تقاضا به سن ۱۸ سال تمام رسیده باشند.
  • شخص تبعه دارای مقام عالی علمی یا شغلی با تخصص بالا بوده و ۲ سال سابقه اقامت قانونی داشته باشد.
  • متقاضی اقامت دائم ایران، ضمن داشتن ۲ سال سابقه اقامت قانونی در ایران، خدمات شایسته و ارزنده ای را به امور عام المنفعه که مورد تأیید مقامات صلاحیت دار است، انجام داده باشد.
  • متقاضی اقامت دائم در ایران، ضمن دارا بودن ۲ سال سابقه اقامت قانونی در ایران، در امور تولیدی و عمرانی ایران که مورد تأیید مقامات صلاحیت دار است، سرمایه گذاری کرده باشد.
  • متقاضی اقامت دائم در ایران، ضمن داشتن بودن ۲ سال سابقه اقامت قانونی در ایران، درآمد یا حقوق مستمری بازنشستگی او به تأیید یکی از بانک های مجاز ایران رسیده باشد.
  • متقاضی باید دارای معرفی نامه از اداره تابعیت وزارت امور خارجه ایران باشد.
  • متقاضی اقامت دائم در ایران، دارای زن و فرزند ایرانی باشد.

اخذ تابعیت ایران پس از اقامت دائم

پیرو مبحث شرایط اخذ اقامت دائم ایران در ادامه به شرایطی خواهیم پرداخت که محقق شدن آنها می تواند منجر به تحصیل تابعیت ایران گردد.

طبق ماده ۹۷۹ و ۹۸۰ قانون مدنی ایران اشخاصی که دارای شرایط ذیل باشند می توانند تابعیت ایران را اخذ نمایند.

  • متقاضی کسب تابعیت ایران، ۱۸ سالش به اتمام رسیده باشد.
  • متقاضی کسب تابعیت ایران، ۵ سال به طور قانونی در ایران سکونت داشته باشد. (اگر مدت اقامت در خارجه برای خدمت به دولت ایران باشد، در حکم اقامت در خاک ایران است)
  • متقاضی کسب تابعیت ایران، در هیچ کشور دیگری به جنایت غیر سیاسی محکوم نشده باشد. (بنابراین جنایت سیاسی مانع محسوب نمی شود)
  • شخص متقاضی از خدمت سربازی در کشور خودش فراری نباشد. (انجام خدمت سربازی ضروری نیست؛ بلکه کافی است که شخص فراری نباشد)

طبق ماده ۹۸۰ قانون مدنی ایران کسانی که به امور المنفعه ایران خدمت یا مساعدت شایانی کرده باشند و همچنین اشخاصی که دارای عیال ایرانی بوده و از وی اولاد داشته باشند و یا دارای مقام علمی و تخصصی بالایی باشند و تقاضای ورود به تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران را می نمایند در صورتیکه دولت ورود آنها را به تابعیت ایران صلاح بداند بدون رعایت شرط اقامت ممکن است با تصویب هیئت وزرا به تبعیت ایران قبول شوند.

مدارک لازم جهت اخذ تابعیت ایران

مطابق اطلاعیه سایت وزارت امور خارجه؛ برای تحصیل تابعیت ایران، مدارک زیر را باید تهیه و تکمیل کنید: بهتر است ابتدا از یک وکیل متحصص و مجرب در زمینه اخذ اقامت کمک بگیرید.

  • تکمیل پرسشنامه (فرم شماره ۸)
  • یک قطعه عکس (پشت نویسی شده)
  • تصویر مدارک هویتی خارجی (گذرنامه، کارت شناسایی و…)
  • تصویر کامل از مدارک هویتی ایرانی (در صورت ایرانی بودن همسر و فرزندان، از تمام صفحات)
  • تصاویر کامل مدارک هویتی و مسافرتی همسر و فرزندان
  • در صورت اشتغال به تحصیل، تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا ارائه گواهی مربوطه
  • در صورت اشتغال به کار، تصویر پروانه کار یا گواهی مربوطه
  • در صورت دارا بودن سوابق ایثارگری، ارائه اصل گواهی از سازمان مربوطه

مراحل گرفتن تابعیت ایران در مشهد

اتباع خارجی در مرحله اول برای گرفتن تابعیت ایران، می بایست در استانداری های محل اقامت (محل اقامت شخص متقاضی تابعیت) در دفتر امور اتباع و مهاجرین خارجی و یا در اداره تابعیت، امور پناهندگان و مهاجرین، پرونده تشکیل دهند.

مرحله دوم؛ طرح درخواست در کمیسیون ماده ۳ نظام نامه تابعیت است و بعد از استعلام از پلیس ناجا، در صورت توافق کمیسیون ماده ۳ نظام نامه، وصول تصدیق نامه پلیس حاصل می شود. درخواست مطرح شده در هیأت وزیران بررسی می شود و در صورت توافق هیأت وزیران، آزمون قانون اساسی و سوگند برگزار می شود.

نهایتا در مرحله آخر متقاضی تابعیت ایران، مدارک خارجی را به وزارت خارجه تحویل داده و جهت صدور سند و شناسنامه به ثبت احوال معرفی می شود. جهت اخذ وکیل برای اقامت و تابعیت می توانید از تیم وکیل مشهد بهره ببرید.

امکان اخذ تابعیت فرزندان دارای مادر ایرانی

پیش از این امکان کسب تابعیت ایرانی برای فرزندانی که مادر ایرانی داشتند ممکن نبود؛ اما درحال حاضر با تصویب آیین نامه اعطای تابعیت ایران به فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی، مقرر شد که به فرزندان مادران ایرانی که پدر خارجی دارند نیز با توجه به شرایط و دستورالعمل ها تابعیت ایرانی اعطا شود.

در این شرایط با داشتن تابعیت و شناسنامه ایرانی، این فرزندان نیز از حقوق و تکالیف اتباع ایرانی برخوردار می شوند.

 وکیل اتباع در مشهد ، طبق قانون جدید تابعیت، فرزندان مادر ایرانی برای دریافت تابعیت ایرانی؛ ابتدا باید در سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، به نشانی bafia.ir ثبت نام شوند.

چگونگی اخذ تابعیت برای فرزندان دارای مادر ایرانی

گرفتن تابعیت ایران برای اتباع خارجی که مادر ایرانی دارند را به ۲ حالت می توانیم تقسیم نماییم:

حالت اول: گرفتن تابعیت ایرانی برای فرزندان کمتر از ۱۸ سال از مادر ایرانی

حالت دوم: گرفتن تابعیت ایرانی برای فرزندان بیشتر از ۱۸ سال از مادر ایرانی

در حالت اول که فرزند مادر ایرانی کمتر از ۱۸ سال دارد؛ مادران ایرانی برای اثبات تابعیت ایرانی فرزندان زیر ۱۸ سال خود، ابتدا باید برای صدور شناسنامه ایرانی اقدام کنند که برای این کار ابتدا باید در سامانه اینترنتی اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور، به نشانی bafia.ir ثبت نام به عمل آورند.

سپس در این سامانه درخواست تشکیل پرونده تابعیت برای صدور شناسنامه فرزند مادر ایرانی داده شود و فرم اطلاعات هویتی مادر که از سوی فرزندش تقاضای صدور شناسنامه و تابعیت ایرانی می کند، پر شود.

در حالت دوم نیز که فرزند مادر ایرانی بیشتر از ۱۸ سال دارد؛ اگر قبل از ۱۸ سالگی، مادر ایرانی شخص، درخواست تابعیت ایرانی را داده باشد، بعد از ۱۸ سالگی خود شخص می تواند ادامه پرونده را پیگیری کند.

اما اگر تا قبل از ۱۸ سالگی هیچ اقدامی جهت درخواست تابعیت داده نشده باشد، باز هم خود شخص می تواند بعد از ۱۸ سالگی اقدام به درخواست تابعیت ایرانی بنماید.

ضرورت بهره گیری از وکیل اقامت

اگر در ایران هستید و هنوز اقدامی برای اخذ اقامت انجام نداده اید، بهتر است هرچه سریع تر دست به کار شوید چرا که کسانی که این امتیاز را ندارند نمیتوانند از انواع خدمات دولت مثل آموزش، اسکان، اشتغال، بهداشت و درمان و بسیاری از موارد دیگر استفاده کنند.

از آنجایی که وکیل اقامت ایران در مشهد دارای تجربه و آگاهی های جامع و کاملی در این باره می باشد و نیز به تمامی قوانین اخذ تابعیت و گرفتن اقامت در ایران اشراف کامل دارد، بهترین انتخاب برای کمک به اتباع خارجی جهت پیش بردن مراحل کسب اقامت قانونی آنها در کشور محسوب می گردد.

علاوه بر این چنانچه متقاضی اخذ اقامت ایران، قصد گرفتن اقامت برای همسر و فرزندانش را نیز داشته باشد وکیل اقامت ایران در مشهد تمام راهکارها را به وی ارائه داده و همچنین تا رسیدن به نتیجه او را همراهی خواهد کرد.

تعیین وقت مشاوره و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت