وکیل ارزهای دیجیتال در مشهد

وکیل ارزهای دیجیتالی در مشهد

وکیل ارزهای دیجیتال در مشهد

 در تعریف ارز دیجیتال باید به این نکته توجه شود که منظور از ارز، سند بانکی یا پولی است که ارزشمند در نظر گرفته می شود و برای خرید، فروش یا هرگونه داد و ستدی باید از ارز مثل اسکناس ها و … استفاده کرد؛ دیجیتال نیز در لغت به معنای سیگنال یا دستگاهی است که تغییر می کند. با پیشرفت علم، فناوری های در دسترس بشر دچار تغییر و تحول شده است و آثار خود را بر روی ارز ها نیز برجا گذاشته است؛ چراکه امروزه شاهد انواع ارز ها دیجیتال و فراگیر شدن آن ها در جوامع بشری، هستیم؛ برای آشنایی کامل با ارز های دیجیتال با ما تا انتهای این نوشته همراه باشید.

وکیل ارزهای دیجیتال

به ارزهای دیجیتالی، رمز ارز، پول دیجیتال، پول اینترنتی و یا کریپتوکارنسی نیز می گویند.  زمینه و بستر جابه جایی و معاملات ارزهای دیجیتال آنلاین است. از انواع ارزهای دیجیتال، معاملات دیجیتال و زمینه ی جابه جایی آن ها می توان از پرفکت مانی، پول اینترنتی، ویزا کارت، مستر کارت، پی پال و… نام برد.

در رمز ارزها واسطه های معاملات حذف شده اند و افراد می توانند برای داد و ستد و تجارت در یک بستر دیجیتالی بدون واسطه ای مثل بانک ها خرید و فروش های خود را انجام دهند. ارز های دیجیتال ماده ای فیزیکی مثل اسکناس های دلار یا تومان نیستند و خرید و فروش و معامله با آن ها متفاوت است.

برای استفاده از ارزهای فیات مانند دلار، تومان و…. شما باید یک اسکناس را در خرید تحویل دهید و مرکزی که برای نگهداری اسکناس ها در نظر گرفته می شود بانک است، بانک در واقع میان خریدار و فروشنده یک واسطه است که باید پول را رد و بدل کند.

 

خرید و فروش ارز دیجیتال در بستر اینترنت صورت می پذیرد؛ تراکنش ها و برداشت و دریافت پول با استفاده از رمز ارزها سریع تر شده است. ارزهای دیجیتال پول های بدون واسطه و غیر متمرکز هستند، منظور از غیر متمرکز بودن این ارزها این است که هیچ نهاد، دولت و یا حاکمیتی در تراکنش ارز ها دخالت ندارد و این سیستم و فناوری نوظهور تحت کنترل شخص خاصی نیست. کریپتوکارنسی ها انواع مختلفی دارند مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش، مونرو و … اولین شبکه ی پرداخت همتا به همتا و بدون واسطه ی تولید شده در مشاوره حقوقی ارز دیجیتال بیت کوین بوده است.

 وکیل امور ارزهای دیججیتال در مشهد

چنانچه شما هم از جمله افراد فعال در زمینه ارزهای دیجیتالی هستید و می خواهید از یک وکیل که در قوانین مرتبط با آن ماهر است، کمک بخواهید؛ می توانید از وکیل پایه یک در مشهد کمک بگیرید. ما به عنوان یکی از وکیل ارزهای دیجیتال در مشهد با تجربه ی چندین ساله ی خود می توانیم اطلاعات مورد نیاز شما را در این زمینه در اختیارتان بگذاریم و به شما در این رابطه کمک نماییم.

نگهداری رمز ارزها و یا ارز دیجیتال در قانون ایران

در اغلب کشور ها که رمز ارز ها بسیار مشهور تر هستند، جرایم صورت گرفته در این حوزه قابل شناسایی و پیگیری است و به تازگی برای افراد سوء استفاده گر در این زمینه مجازات در نظر گرفته شده است، با توجه به تازگی و نوظهور بودن این فناوری هنوز بسیاری از جرایم جرم انگاری نشده اند و قابل مجازات نخواهند بود.

اگرچه رمز ارز ها در ایران هنوز به طور قانونی قابل استفاده نیستند، اما هیچ نهادی آن را غیر قانونی نیز نپنداشته است. عمل خرید و فروش و معامله با ارز های دیجیتال در قانون جرم انگاری نشده است و به تبع در پی جرم انگاری نشدن یک عمل نمی توان برای آن مجازاتی در نظر گرفت البته برخی ممنوعیت ها نیز در این عرصه وجود دارد. در صورت هک و کلاهبرداری در این زمینه افراد می توانند با تقدیم دادخواستی به دادگاه خواهان پیگیری شوند.

وارد کردن دستگاه های مبدل ارز دیجیتال

وارد کردن دستگاه های مبدل ارز دیجیتال مشروط به اجازه و اذن از وزارت صنایع، معدن و تجارت است. اگر فردی بدون اذن اقدام به وارد کردن دستگاه ها کند به عنوان قاچاق کالا در نظر گرفته می شود. ورود این کالا ممنوع نیست اما نیاز به اجازه از وزارت خاص دارد و در غیر اینصورت نوعی از قاچاق است.

آیا نگهداری دستگاه مبدل رمز ارزها مثل دستگاه ماینر در ایران جرم انگاری شده یا خیر؟

نگهداری دستگاه های مربوط به ارزهای دیجیتال جرم انگاری نشده است اما وارد کردن این دستگاه ها باید با نظر و اجازه وزارت صنعت، معدن و تجارت باشد و در غیر اینصورت قاچاق است و نگهداری آن نیز جرم است. اما به توجه به اینکه با کسب اجازه می توان دستگاه را وارد نمود پس نگه داری آن نیز جرم نیست.

وکیل آشنا به قوانین مربوط به ارز دیجیتال

هیئت وزیران در آیین نامه ی خاص فرآیند استخراج و استفاده از ارز ها را تصویب کرده اند وکیل ارزهای دیجیتال در مشهد که در ادامه به بیان آن می پردازیم:

  • استفاده از ارزهای دیجیتال و مسئولیت آن به عهده ی خود افراد است، افراد باید از خطرات آن به طور کامل آگاه باشند.
  • برای ارزهای دیجیتال از طرف دولت و نظام بانکی حمایتی صورت نمی گیرد و استفاده از آن ها در بانک ها ممنوع است.
  • استخراج و ماین کردن ارزهای رمزنگاری شده با اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت امکان پذیر خواهد بود.

مراکز ماین کردن به عنوان یک واحد شناخته می شود و مشمول مقررات مالیات است.مفهوم ارز دیجیتال

در تعریف ارز دیجیتال باید به این نکته توجه شود که منظور از ارز، سند بانکی یا پولی است که ارزشمند در نظر گرفته می شود و برای خرید، فروش یا هرگونه داد و ستدی باید از ارز مثل اسکناس ها و … استفاده کرد؛ دیجیتال نیز در لغت به معنای سیگنال یا دستگاهی است که تغییر می کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال چگونه صورت می پذیرد؟

به ارزهای دیجیتالی، رمز ارز، پول دیجیتال، پول اینترنتی و یا کریپتوکارنسی نیز می گویند. وکیل جرایم اینترنتی در مشهد زمینه و بستر جابه جایی و معاملات ارزهای دیجیتال آنلاین است. از انواع ارزهای دیجیتال، معاملات دیجیتال و زمینه ی جابه جایی آن ها می توان از پرفکت مانی، پول اینترنتی، ویزا کارت، مستر کارت، پی پال و… نام برد.

در رمز ارزها واسطه های معاملات حذف شده اند و افراد می توانند برای داد و ستد و تجارت در یک بستر دیجیتالی بدون واسطه ای مثل بانک ها خرید و فروش های خود را انجام دهند. ارز های دیجیتال ماده ای فیزیکی مثل اسکناس های دلار یا تومان نیستند و خرید و فروش و معامله با آن ها متفاوت است. برای استفاده از ارزهای فیات مانند دلار، تومان و…. شما باید یک اسکناس را در خرید تحویل دهید و مرکزی که برای نگهداری اسکناس ها در نظر گرفته می شود بانک است، بانک در واقع میان خریدار و فروشنده یک واسطه است که باید پول را رد و بدل کند.

خرید و فروش ارز دیجیتال در بستر اینترنت صورت می پذیرد؛ تراکنش ها و برداشت و دریافت پول با استفاده از رمز ارزها سریع تر شده است. ارزهای دیجیتال پول های بدون واسطه و غیر متمرکز هستند، منظور از غیر متمرکز بودن این ارزها این است که هیچ نهاد، دولت و یا حاکمیتی در تراکنش ارز ها دخالت ندارد و این سیستم و فناوری نوظهور تحت کنترل شخص خاصی نیست. کریپتوکارنسی ها انواع مختلفی دارند مثل بیت کوین، اتریوم، لایت کوین، بیت کوین کش، مونرو و … اولین شبکه ی پرداخت همتا به همتا و بدون واسطه ی تولید شده در مشاوره حقوقی ارز دیجیتال بیت کوین بوده است.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم