وکیل اخذ گواهی ولادت در مشهد

وکیل اخذ گواهی ولادت در مشهد

وکیل اخذ گواهی ولادت در مشهد

فهرست مطالب

گواهی ولادت برگه ای است که تولد یک نفر را تایید می کند. برای اینکه شناسنامه برای نوزاد متولد شده صادر شود نیاز به گواهی تولد است. در گواهی جنسیت، تولد تاریخ، ساعت، نام پدر، نام مادر و محل تولد درج شده است و ثبت احوال نیز بر اساس همین گواهی اقدام به صدور شناسنامه می نماید. داشتن شناسنامه از حقوق اولیه هر فردی است برای اینکه هر فردی شناسنامه داشته باشد نیاز به گواهی تولد است.

وکیل اخذ گواهی ولادت در مشهد

افراد با متولد شدن، حقوقی را دارا هستند و قانون، این حقوق را به افراد اعطا کرده است. ثبت ولادت در ثبت احوال از منظر حقوقی و مدنی به این علت است که موجودیت فرد، برای حقوق و تکالیف خود اثبات می شود.

روند دعاوی ثبت احوال که مربوط به ولادت طفل، صدور گواهی ولادت، صدور برگه ولادت، عدم ثبت ولادت یا … می باشد توسط وکیل اخذ گواهی ولادت تسریع می شود. وکیل اخذ گواهی ولادت در مشهد در دعاوی مربوط به ولادت، از حقوق خواهان یا نماینده وی یا قیم وی حمایت می کند.

برای دریافت گواهی ولادت به کجا مراجعه کنیم؟

بعد از متولد شدن نوزاد، با در دست داشتن شناسنامه های پدر و مادر نوزاد به همراه یک برگه کپی از هر کدام به بیمارستانی که نوزاد در آن متولد شده مراجعه می کنیم. واحد صدور گواهی بیمارستان نیز با مطابقت دادن شناسنامه والدین و بر اساس برگه تولد که در بلوک زایمان ثبت می شود گواهی ولادت را در فرم های مخصوص ثبت احوال صادر می کند. مشاوره حقوقی با وکیل، شما را در دریافت اطلاعات حقوقی در حوزه ثبت احوال و گواهی تولد کمک خواهد کرد.

وظایف سازمان ثبت احوال

سازمان ثبت احوال، ارگانی دولتی است که وظیفه جمع آوری اطلاعات و آمار جمعیتی کشور را به عهده دارد. سازمان ثبت احوال از ارگان های زیر مجموعه ی وزارت کشور است.

وظایف اصلی سازمان ثبت احوال کشور به شرح زیر می باشد:

  • ثبت ولادت و صدور برگ ولادت و شناسنامه
  • ثبت واقعه فوت و صدور گواهی مرگ
  • تعویض شناسنامه‌های موجود در دست مردم
  • ثبت ازدواج و طلاق و نقل تحولات
  • صدور گواهی ولادت برای اتباع خارجه
  • تنظیم دفاتر ثبت کل وقایع و نام خانوادگی
  • جمع‌آوری و تهیه آمار انسانی سراسر کشور و انتشار آن
  • وظایف مقرر دیگری که طبق قانون به عهده سازمان گذاشته شده است.

چه مدارکی برای دریافت گواهی ولادت لازم است؟

برای دریافت گواهی ولادت باید در ساعت اداری به بیمارستان محل تولد نوزاد مراجعه و کارت ملی پدر و شناسنامه پدر و مادر را به همراه کدپستی ارائه داد. کارت مراقبت نوزاد، کارت ترخیص نوزاد، گواهی انجام تست غربالگری، گواهی شنوایی سنجی و کارت ترخیص مادر از جمله مواردی است که باید به واحد صدور گواهی تحویل داده شود. گواهی تولد در بیمارستان صادر می شود و والدین به مدت ۱۵ روز فرصت دارند جهت دریافت شناسنامه به مرکز ثبت احوال مراجعه کنند.

همچنین برای اخذ شناسنامه برای نوزاد مدارکی همچون شناسنامه والدین، گواهی ولادت و فیش بانکی لازم است. وکیل شناسنامه در مشهد لازم به ذکر است در زمان اخذ شناسنامه باید اسم مناسبی برای نوزاد انتخاب شود. گرفتن شناسنامه جزو اولین و اساسی ترین کارهای است که برای فرزندان انجام می شود اگر برای دریافت گواهی و ولادت یا شناسنامه نوزاد با مشکل مواجه هستید مشاوره با وکیل اخذ گواهی ولادت بهترین گزینه برای یافتن راهی برای حل مشکلات حقوقی است.

اتباع خارجه چگونه گواهی ولادت بگیرند؟

اتباع خارجی طبق دستورالعمل معاونت اسناد هویتی هویتی سازمان ثبت احوال می توانند با ارائه گذرنامه گواهی ولادت نوزاد را بگیرند. در صورتی که مدارک اقامتی لازم در دست نداشته باشند باید از امور اتباع خارجه نیرو انتظامی تائیدیه بگیرند.

گواهی ولادت برای اتباع خارجه ای که می خواهند تابعیت ایران را بگیرند بسیار با اهمیت است وکیل تابعیت مشهد برای درخواست تابعیت باید گواهی تولد را به همراه داشته باشند. البته اگر اتباع خارجی اقامت غیر قانونی در کشور ایران داشته باشند و فاقد گذرنامه باشند برای آنها گواهی ولادت صادر می شود اما ثبت احوال برای آنها شناسنامه صادر نخواهد کرد.

اگر برای اتباع خارجی که اقامت قانونی ندارند گواهی تولد صادر نشد باید از طریق مراجع قضایی دادخواست صدور گواهی تولد به طرفیت ثبت احوال را تقدیم دادگاه کنند و در جلسات رسیدگی دفاعیات لازم را انجام دهند در نهایت قاضی حکم را صادر خواهد کرد که قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر است. افرادی که می خواهند در کمترین زمان در این حوزه مشاوره حقوقی بگیرند بهتر است مشاوره ای با وکیل اخذ گواهی ولادت انجام دهند.

دریافت گواهی ولادت برای نوزادانی که در منزل متولد می شوند

برخی اوقات نوزادان در آمبولانس اورژانس متولد می شوند یا در برخی مناطق بنا بر دلایلی امکان رساندن مادر باردار به بیمارستان وجود ندارد و نوزاد در خانه به دنیا می آید. اگر قبل از زایمان پزشک یا ماما در محل حضور داشته باشند صلاحیت تایید ولادت نوزاد را خواهند داشت.

در چنین حالتی مادر و نوزاد باردار بعد از متولد شدن نوزاد به نزدیک ترین بیمارستان محل زندگی انتقال داده می شوند و بر اساس نظر ماما یا پزشکی که در محل حضور داشته اند گواهی ولادت برای نوزاد صادر خواهد شد.

در برخی مواقع نیز مادران باردار زودتر از موعد در خانه زایمان می کنند یا شرایط به گونه ای است که نوزاد توسط قابله محلی به دنیا می آید. در این موارد نیز برای صدور گواهی نیاز به حضور سه شاهد عاقل و بالغ است، پدر و مادر باید به همراه این تاییدیه به بیمارستان مراجعه کنند.

البته اگر زایمان در روستا اتفاق بیفتد در برخی از روستاها خانه بهداشت وجود دارد و معمولا بهورزها به عنوان بخشی از شبکه بهداشت و درمان میتوانند ساعت و تاریخ تولد نوزاد را به واحد صدور گواهی اعلام کنند.

اخذ شناسنامه بدون داشتن گواهی ولادت

گواهی ولادت برای نوزاد، مادر و پدر قانونی او را مشخص خواهد کرد. بدون گواهی به ثبت احوال مراجعه شود مشخص نیست که آیا فردی که مراجعه کرده است پدر یا مادر واقعی نوزاد هست یا خیر.

اگر گواهی تولد را ندارید می توانید از سه نفر شاهد تاییدیه بگیرید و به ثبت احوال مراجعه کنید. اگر این نیز فراهم نشد و نتوانستید بنا بر هر دلیلی گواهی یا تاییدیه بگیرید با مراجعه به دستگاه قضا دادخواست صدور شناسنامه را به طرفیت ثبت احوال داشته باشید در جلسات دادرسی باید اثبات کنید که فرزند متعلق به شماست در برخی موارد ممکن از قاضی نوزاد و والدین را به انجام آزمایشات و تست هایی ارجاع دهد.

مشاوره با وکیل اخذ گواهی ولادت

از آنجایکه در بسیاری از موارد انجام امور حقوقی علاوه بر هزینه بالا وقت زیادی را نیز می طلبد برای اینکه کارهای مربوط به گواهی تولد و شناسنامه فرزندتان بهتر است انجام این امر مهم را به وکیل با تجربه و متخصص در زمینه اخذ گواهی ولادت بسپارید.

برای تعیین وقت مشاوره با وکیل فرهاد حسینی مقدم می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل فرمایید.

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت