وکیل اثبات نسب در مشهد

وکیل اثبات نسب در مشهد

وکیل اثبات نسب در مشهد

وکیل اثبات نسب در مشهد یکی از مهم ترین مباحث مطرح در حقوق خانواده، مفهوم «نسب» است، چرا که وجود یک رابطه نسبی، آثار و تکالیفی را ایجاب می کند: از جمله آن ها موجبات ارث است . وکیل ارث در مشهد که در ماده ۸۶۱ ق.م به آن اشاره شده است به این ترتیب اهمیت نفی یا اثبات نسب مشخص می گردد.

امروزه یکی از رایج ترین راههای اثبات رابطه نسبی، آزمایش ژنتیک است. اماره فراش نیز یکی از راه های رایج اثبات نسب است. نسب در لغت به معنای پیوند خویشاوندی، به ویژه پیوند پدری و نیاکان پدری است. وکیل خانواده در مشهد در اصطلاح حقوقی نیز عبارتست از: «رابطه خویشاوندی بین دو نفر که یکی از نسل دیگری یا هر دو از نسل دیگری یا هر دو از نسل شخص ثالثی باشند.

وکالت دعاوی اثبات نسب در مشهد - حسینی مقدم
وکیل اثبات نسب در مشهد

وکیل پایه یک و متخصص خانواده در مشهد

نسب مشروع ممکن است مورد نزاع و اختلاف قرار بگیرد، به طور مثال ممکن است مردی فرزند همسرش را از خود نداند یا شخصی خود را فرزند پدر یا مادر دیگری معرفی نماید. در حالت اول دعوای نفی نسب و ابطال شناسنامه توسط وکیل دادگستری مطرح می گردد و در حالت دوم دعوای اثبات نسب مطرح می گردد.انکار زوجیت در دادگاه از نظر وکیل کیفری مشهد جرم است.

وکیل اثبات نسب در مشهد

زمانی که نسب مشروع و قانونی طفل مورد اختلاف طرفین باشد، دعوای اثبات نسب توسط وکیل مطرح می گردد که ارکان آن عبارتند از: وجود یک رابطه نسبی، مشروع بودن رابطه نسبی و وجود ادله اثباتی برای دعوای نسب.

۱. وجود یک رابطه نسبی
جهت اثبات نسب مشروع ابتدا باید رابطه زوجیت میان پدر و مادر ادعایی، اثبات گردد؛

زیرا در حقوق ایران به تبعیت از حقوق اسلام، وجود رابطه

و اثبات زوجیت هنگام انعقاد نطفه شرط «نسب مشروع» تلقی می گردد

همچنین باید شخص اثبات نماید که رابطه نسبی میان او و پدر و مادر ادعایی وجود دارد.

 ۲. مشروع بودن رابطه نسبی
دومین رکن این دعوا برای پذیرش دعوای اثبات نسب، «مشروع بودن رابطه نزدیکی » از سوی خواهان دعوا است.

به عبارت دیگر باید خواهان با ادله و مدارک محکمه پسند اثبات کند که رابطه ای که منتج به تولد وی شده است،

یک رابطه شرعی و قانونی بوده است. بنابراین اگر این رابطه  نامشروع باشد، اثبات نسب مواجه با ایراد خواهد بود.

۳. وجود ادله اثباتی برای دعوای نسب
در مورد دعوای اثبات نسب عبارتند از: اماره فراش، شهادت، امارات قضائی و آزمایش ژنتیک. همان گونه که ذکر شد،

وکیل اثبات نسب اولین راه اثبات نسب یک طفل، تمسک به اماره فراش می باشد.

اماره فراش یا ابوت، در اصطلاح حقوقی عبارتست از اینکه طفلی که از زن شوهرداری به دنیا آمده باشد،

فرزند شوهر تلقی می شود و ملحق به اوست

برای پرونده وکیل اثبات نسب در مشهد علاوه بر اماره فراش می توان از شهادت شهود یا از امارات قضائی نیز استفاده نمود. ب

 اثبات نسب مادری

باید ثابت شود؛ اولا: زنی که به عنوان مادر طفل معرفی شده، فرزندی به دنیا آورده؛ ثانیا: این فرزند همان طفل است که اثبات نسب او مورد نظر است. در مورد نسب مادر، اثبات رابطه نسبی آسان تر صورت می گیرد؛ زیرا تولد فرزند از مادر امری خارجی و مشهود است؛ اما در مورد نسب پدر، مسئله قدری مشکل می گردد؛ زیرا انتساب فرزند به پدر امری مشهود نیست و راه رایج اثبات رابطه نسبی با پدر اماره فراش است و امروزه با پیشرفت علوم ژنتیک، اثبات نسب پدر قدری آسان تر شده است.

وکیل نفی نسب یا ولد مشهد

دعوای دیگر در ارتباط با نسب، دعوای نفی نسب است، به این صورت که کسی که ظاهرا با دیگری قرابت نسبی دارد، منکر وجود رابطه نسبی می گردد و نفی نسب ممکن است از طرف پدر طفل صورت گیرد یا ان طرف اشخاص دیگر که صورت اول را «نفی ولد» نیز می نامند. دعوای نفی ولد به شرح ذیل می باشد:

۱. تعارض نسب با اماره فراش
اولین رکن دعوای نفی نسب یا نفی ولد از طرف پدر، اثبات تعارض تولد فرزند با اماره فراش می باشد یا این که با ادله و اسناد و مدارک دیگری ثابت نماید که هرچند طبق آماره فراش، فرزند ملحق به وی می باشد، وکیل اثبات نسب مشهد لکن براساس سایر ادله و مدارک از جمله شهادت شهود، آزمایش و غیره اماره فراش درست نیست. با توجه به این که در تعارض ادله با اماره، ادله حاکم خواهد بود می تواند تقاضای نفی ولد را از محاکم قضایی صالح بخواهد چرا که اماره یک فرض متداول و غالب بوده و اثبات خلاف آن امکان پذیر است.

شرایط اماره فراش

بند اول – شرایط اماره فراش در زمان نکاح:

در صورتی اماره فراش بر رابطه ای حاکم خواهد بود که از تاریخ تولد کمتر از شش ماه و بیشتر از ده ماه نگذشته باشد. اثر حاکمیت اماره فراش این است که طفل متولد در زمان رابطه زوجیت را به شوهر ملحق کند.

بند دوم شرایط اماره فراش در زمان انحلال نکاح:

وکیل اثبات نسب در مشهد براساس ماده۱۱۵۹ ق.م طفل متولد بعد از نکاح در صورتی ملحق به شوهر می شود که شرایط ذیل باشد وکیل طلاق در مشهد این موارد را از اساتید و نویسندگان اثبات نسب نقل قول می نماید

اولا: مادر هنوز شوهر نکرده باشد،
ثانیه؛ از تاریخ انحلال نکاح تا روز ولادت طفل بیش از ده ماه نگذشته باشد،
ثالثا: از تاریخ نزدیکی تا زمان ولادت کمتر از شش ماه نگذشته باشد.

۲. اثبات خلاف اماره فراش
نفی ولد ممکن است از طریق لعان یا به وسیله دلایل دیگر توسط وکیل نفی نسب در مشهد ، از جمله شهادت و کارشناسی صورت گیرد. العان، نوعی سوگند است که در حقوق اسلام، در موردی که شوهر نسبت زنا به زوجه دائمه دهد، یا طفل متولد از او را از خود نفی کند، می توان به آن متوسل شد.
متداول ترین دلیل در مورد نفی نسب را می توان همان آزمایش ژنتیک دانست؛ زیرا خواهان دعوای نسب می تواند به عنوان دلیل به آزمایش ژنتیک استناد نموده و این شیوه مطمئن ترین راه وصول به حقیقت است.

 وکیل برای اثبات نسب

دعاوی اثبات نسب یا نفی نسب از پیچده ترین دعاوی خانواده هستند که مستلزم داشتن وکیل متخصص و مجرب در این زمینه می باشد انتخاب وکیل خوب  برای پرونده اثبات نسب یا نفی آن تاثیر بسزایی دارد علاوه براین مزیت هایی نیز دارد.

با داشتن وکیل

  1. مدت زمان اثبات نسب یا نفی کوتاهتر می شود.
  2. نیاز به حضور موکل نیست.
  3. با توجه به تجربه وکیل مشهد احتمال پیروزی بسیار زیاد است.
  4. درخواست نظر کارشناس و تحقیقات محلی
  5. درخواست ارجاع به پزشکی قانونی
  6. درخواست شهادت شهود و مطلعین

 

هدف لیست وکلای مشهد ما  کسب رضایتمندی و اعتماد موکلین و تلاش برای احقاق حق شماست.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم