مدت زمان طلاق توافقی در مشهد

مدت زمان طلاق توافقی در مشهد

مدت زمان طلاق توافقی در مشهد

فهرست مطالب

مدت زمان طلاق توافقی در مشهد را متقاضیان طلاق توافقی مشهد بارها از وکیل می پرسند که طلاق توافقی در مشهد چقدر طول می کشد ، چرا که روز و مدت انجام طلاق توافقی برایشان اهمیت دارد، در پاسخ که طلاق توافقی در مشهد چند روز طول می کشد، مدت زمان طلاق توافقی مشهد را با داشتن وکیل طلاق توافقی در مشهد و بدون آن بررسی می کنیم.

مدت زمان طلاق توافقی در مشهد

با اجباری شدن مشاوره طلاق در سال های اخیر مدت طلاق توافقی نسبتا طولانی شده است، مدت زمان مشاوره طلاق توافقی در مشهد همانند شهرهای دیگر ۴۵ روز است. یعنی از اولین روز مشاوره طلاق بایستی ۴۵ روز بگدرد تا مرکز مشاوره نظر خود را به دفاتر خدمات قضایی مشهد ارسال نماید .

سپس زوجین یا وکلای آنها به دفتر خدمات قضایی مراجعه تا دادخواست طلاق توافقی را امضاء نمایند و به دادگاه خانواده مشهد ارسال می نمایند. در شهر مشهد از زمان ارسال دادخواست تا صدور رای طلاق توافقی حدود ۱۵ روز طول می کشد. بعضی از شعبات دادگاه خانواده مشهد به طلاق توافقی در وقت فوق العاده (خارج از نوبت) نیز رسیدگی می نمایند،

این نوع رسیدگی در روز های آخر ماه شایع است با رسیدگی خارج از نوبت مدت زمان طلاق توافقی در مشهد حدود ۲ هفته کاهش پیدا می کند. بنابر این مدت زمان طلاق توافقی در مشهد در حالت معمولی حداقل ۶۰ تا ۹۰ روز ( حتی تا ۱۲۰ روز ) طول می کشد.

  طلاق توافقی کوتاه مدت  کلیک کنید

طلاق توافقی در مشهد چقدر زمان میبرد؟

سایت وکیل مشهد مدت زمان طلاق توافقی در مشهد بین ۶۰ روز تا ۹۰ روز پیش بینی می کند، این مدت زمان با توجه با داشتن یا نداشتن وکیل و همچنین سایر شرایط می تواند متغیر باشد طوری که بعضی از وکلای دادگستری طلاق توافقی را در مدت زمان بسیار کم انجام می دهند .

مدت طلاق توافقی در مشهد با وکیل

همانطور که گفته شد مدت زمان طلاق توافقی در مشهد با وکیل دادگستری بسیار کوتاه تر از بدون وکیل است آن هم به جهت اینکه وکیل طلاق توافقی به تمام مراحل طلاق توافقی تسلط کامل دارد و تا جایی که امکان دارد برای انجام زودتر طلاق توافقی حتی برای چند روز نیز اقدام لازم را انجام می دهد.

در ارتباط به نوشتار از وکیل توافقی سوال می کنند

که آیا طلاق توافقی ۳ روز یا ۵ روز یا یک هفته هم امکان پذیر است؟

همانطور که گفته شد طلاق توافقی در مشهد طی ۶۰ تا ۹۰ روز طول میکشه موسسه حقوقی ما با داشتن وکلای  متخصص، طلاق توافقی را ۱۰ روزه و بدون حضور زوجین انجام می دهند

زمان طلاق توافقی مشهد بدون وکیل

مدت زمان طلاق توافقی در مشهد بدون داشتن وکیل کمی طولانی تر است آن هم به جهت عدم آشنایی کامل زوجین به مراحل طلاق توافقی، اما رعایت موارد ذیل باعث کم شدن زمان طلاق توافقی می شود:

۱.درصورت تصمیم قطعی بر جدایی در اولین فرصت در سامانه تصمیم طلاق جهت مشاوره طلاق توافقی ثبت نام نمایید.

۲. در صورتیی که زوجه قصد اخذ وکالت در طلاق دارد، در وکالت حق طلاق، اسقاط حق تجدید نطر خواهی و فرجام خواهی قید شود.

اگر در وکالتنامه عبارت اسقاط حق تجدیدنظر و فرجام خواهی وجود نداشته باشد

رای صادر می گردد ولی قطعیت و اجرای آن موکول به ۴۴ روز بعد خواهد بود.

و تا زمان قطعی شدن رای گواهی عدم امکان سازش

امکان ثبت طلاق توافقی در این مدت زمان میسر نمی باشد.

۳.  اسقاط حق تجدیدنظر و فرجام در وکالتنامه وکیل دادگستری ( وکیل حق طلاق نیز تصریح گردد.

۴. در صورتی که به زوجه وکالت در طلاق داده شده و مدت زیادی از زمان تنطیم وکالت در طلاق گذشته است

بهتر است قبل از جلسه دادگاه استعلام وکالت را از دفتر اسناد رسمی  مربوط اخذ نمایید.

در صورتی که زوجه وکالت در طلاق داشته باشد بایستی حتما یک وکیل خوب دادگستری از طرف همسرش جهت اجرای وکالت اخذ نماید، بهتر است وکیل در همان ابتدای مراحل طلاق توافقی انتخاب نماید نه در زمان امضاء دادخواست. چرا که وکیل طلاق توافقی به مراحل آن آشنایی کامل دارد و باعث می شود طلاق توافقی چند روز زودتر انجام شود.

مدت طلاق توافقی در مشهد

 مدت اعتبار رای طلاق توافقی

مدت اعتبار گواهی عدم امکان سازش برای تسلیم به دفتر رسمی ازدواج و طلاق سه ماه پس از تاریخ ابلاغ رأی قطعی یا قطعی ‌ شدن رأی طلاق توافقی است بنارراین گواهی عدم امکان سازش یا همان رای طلاق توافقی به مدت ۳ ماه اعتبار دارد، یعنی اگر زوجین ظرف مدت ۳ ماه ( ۹۰ روز ) آن را اجرا نکردند، دیگر اعتباری ندارد.

همانطور که قبلا نیز گفته شد برای گرفتن طلاق توافقی مشهد زوجین از هم

نیازی به شرایط و دلایل محکمه پسندی وجود ندارد.

در طلاق توافقی زن و شوهر با توجه به شرایط و وضعیت خانوادگی و بعد گذشت مدت زمانی ،

خود به این نتیجه می رسند که دیگر نمی توانند با هم زندگی کنند

و در مورد جدایی به توافق می رسند.

به طور مشترک در دادگاه خانواده حاضر می شوند

و صدور گواهی عدم امکان سازش برای اجرای صیغه طلاق توافقی را درخواست می کنند.

گفتنی است، اگر مردی با وجود صدور حکم عدم امکان سازش در مدت زمان اعتبار گواهی به دفترخانه مراجعه نکند، زن حق دارد به دفترخانه برود و دفترخانه موظف است احضاریه ای برای مرد بفرستد و اگر از شوهر خبری نبود، زن باید برای گرفتن وکالت در توکیل به دادگاه مراجعه کند( داشتن یک  وکیل مشهد خوب الزامی است ) اگر زن در این در مدت زمان از رفتن به دفترخانه خودداری کند، مرد با مراجعه به آنجا و ارایه گواهی عدم امکان سازش می تواند صیغه طلاق را جاری کند و دفترخانه ظرف چند روز به زن موضوع طلاق را ابلاغ خواهد کرد.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت پرونده

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت