وکیل خیانت در امانت در مشهد

وکیل خیانت در امانت در مشهد

وکیل خیانت در امانت در مشهد

فهرست مطالب

قانون گذار در قانون مجازات اسلامی، خیانت در امانت را جرم محسوب و برای مرتکبان آن مجازات تعیین کرده و هم چنین جبران خسارت زیان‌ دیده را نیز مقرر کرده است.
جرم خیانت در امانت در قانون تعریف نشده است، اما حقوق دانان، در مواد ۶۷۳ و ۶۷۴ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، خیانت در امانت را، عمل عمدی و بر خلاف امانت امین، به ضرر صاحب مال تعریف کرده‌ اند. در ادامه وکیل خیانت در امانت مشهد به بررسی جرم خیانت در امانت می پردازیم.

وکیل خیانت امانت در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

متخصص و مجرب دعاوی مهم کیفری

هر گاه مالی از طرف مالک، متصرف قانونی یا با کسب اجازه از طرف مالک به شخصی سپرده و به اصطلاح امانت داده شود تا به مصرف معینی برساند یا آن را پس دهد، اما آن شخص مال مورد نظر را با سوء نیت و به ضرر مالکین یا متصرفین آن مال، تلف، تصاحب، استعمال و یا مفقود کند، مرتکب خیانت در امانت شده و به آن شخص، خائن در امانت گفته می شود که مستحق مجازات قانونی است.

وکیل خیانت در امانت

● خیانت در امانت زمانی مطرح می شود که مالک اموال بتواند اثبات کند که مالک مال  او بوده و اموال را به فرد یا افرادی به صورت امانت داده است که یا نگهداری نماید و یا برای کار معینی به مصرف برساند.

● جرم خیانت در امانت در صورتی محقق می‌ شود که رابطه حقوقی امانی، میان امانت‌ گذار و خائن برقرار شده باشد، یعنی اگر خائن برخلاف رضایت مالک و توسط خودش، مال را تصاحب کرده باشد، جرم مرتکب شده از مصادیق دزدی وکیل مشهد سرقت خواهد بود و خیانت در امانت محسوب نخواهد شد.

● برای تحقق جرم خیانت در امانت، مال امانی باید توسط مالک یا نماینده ی او به امین سپرده شود. یعنی اگر توسط شخصی غیر از مالک مثلا دزد، به فرد دیگر سپرده شود، امانت معنایی ندارد.

● سپردن مال باید از راه های قانونی صورت گرفته باشد پس اگر سارق مال دزدی را نزد دیگری به امانت بگذارد و امین به جای بازگرداندن مال آن را به ضرر دزد به مالک اصلی مال یا دولت بدهد یا از آن به نفع خود استفاده کند، مرتکب جرم خیانت در امانت نشده است.

● اگر اثبات شود که امین برای منفعت و یا جلوگیری از ضرر مالکین و یا متصرفین مال، آن مال را استعمال، تلف، تصاحب و یا مفقود نموده است، جرم خیانت در امانت رخ نداده است.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تحقق جرم خیانت در امانت، با وکیل خیانت در امانت در مشهد مشورت نمایید.

عناصر خیانت در امانت

هر جرمی از سه رکن تشکیل شده است:

رکن مادی:
رکن مادی عبارت است از استعمال، تصاحب، اتلاف و یا مفقود کردن مال مورد امانت که می تواند به صورت انجام دادن یا ندادن کاری باشد.

رکن معنوی:
شامل سوء نیت عام و سوء نیت خاص است.
سوء نیت عام به معنی انجام عمدی عمل تصاحب، استعمال، تلف یا مفقود کردن مال امانت داه شده است و سوء نیت خاص یعنی قصد ضرر رساندن به غیر است.

رکن قانونی:
ماده ۶۷۴ قانون تعزیرات و قانون مجازات اسلامی بیانگر این رکن در جرم خیانت در امانت است.

پرونده خیانت در امانت خود را به وکیل خیانت در امانت مجرب و با سابقه متمادی در این زمینه بسپارید.

مجازات جرم خیانت در امانت

هر گاه اموال منقول مانند خودرو، غیرمنقول مانند ملک یا نوشته هایی مانند وکیل سفته در مشهد و چک و قبض و.. به عنوان اجاره، امانت، رهن، وکالت یا هر کار با اجرت و بی اجرتی به کسی داده شود و بنا بر این بوده است که موارد ذکر شده برگردانده شود یا به مصرف معینی برسد و شخصی که اشیاء نزد او بوده آن ها را به ضرر مالکین یا متصرفین آنها مصرف، تصاحب، تلف یا مفقود کند، به حبس از شش ماه تا سه سال محکوم خواهد شد.

در صورتی که درگیر پرونده خیانت در امانت هستید، با سپردن آن به وکیل خیانت در امانت در مشهد مشمول تخفیف در مجازات شوید.

تفاوت خیانت در امانت با  جرایم دیگر

تفاوت خیانت با کلاهبرداری : در کلاهبرداری شخص با حیله و تقلب، مال را به دست می آورد و موضوع “سپردن مال توسط مالک” اتفاق نمی ‌افتد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، با بهترین وکیل خیانت امانت در مشهد مشورت نمایید.

تفاوت خیانت در امانت با سرقت: در سرقت، شخص به صورت پنهانی مالی را برداشته و آن را تصرف می کند که در این شرایط موضوع “سپردن مال از سوی مالک” محقق نمی‌ شود.

تعاریف فوق به این معنی است که مالی با رضایت جهت امانت دادن به فرد کلاهبردار یا سارق سپرده نمی شود، بلکه کلاهبردار به روش های متفاوت و سارق نیز به طور کاملاً مخفیانه، مال را از شما می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت این دو جرم، با وکیل خیانت در امانت در مشهد مشورت نمایید.

تفاوت خیانت در امانت و اختلاس: در جرم خیانت در امانت برخلاف اختلاس، مرتکب لزوماّ مامور دولت نیست. وکیل اختلاس مشهد همچنین در جرم اختلاس برخلاف جرم خیانت در امانت مامور دولت قصد تملک وجوه یا مال دولتی را دارد.

برای کسب اطلاعات بیشتردر زمینه تفاوت این دو جرم، با وکیل خیانت در امانت مجرب مشورت نمایید.

وکیل خیانت در امانت در مشهد

مصرف یا استفاده کردن از مال مورد امانت جرم است. برای مثال شخصی اتومبیل خود را به دوستش امانت داده تا در پارکینگ منزل خود از آن نگهداری کند، اما دوست او از آن اتومبیل برای مسافرکشی استفاده می کند.

تصاحب مال در خیانت در امانت:

یعنی شخص امین به جای انجام وظیفه اصلی اش، رفتاری با مال مورد امانت کند که مال دیگری را از آن خود بداند و با آن به گونه ای رفتار کند که دیگران گمان کنند او مالک مال است.

اتلاف در خیانت در امانت:

تلف کردن یا نابود کردن مال مورد امانت یکی دیگر از انواع خیانت در امانت محسوب می شود. مثلا خودرویی به امانت به فرد امین داده شده و او با استفاده نادرست، موجب تلف کردن و از بین بردن خودرو می شود. برای روند موفقیت آمیز پرونده خیانت در امانت، آن را به وکیل خوب مشهد برای امر خیانت در امانت  بسپارید.

اثبات جرم خیانت در امانت

برای اثبات جرم خیانت در امانت  چند نکته بسیار مهم وجود دارد که در ادامه ذکر شده است:

۱- اثبات شود مال به امانت در نزد شخصی باشد.

۲- اثبات شود مال از طرف مالک، متصرف قانونی و یا نماینده مالک به امانت گذاشته شده باشد.

۳- اثبات شود مالی که به امانت گذاشته شده است، با سوء نیت امین و به ضرر مالکین و یا متصرفین آن مال، استعمال، تصاحب، تلف و یا مفقود شده باشد.

۴- اثبات شود مال به جهت این که مسترد شود یا به مصرف معینی برسد، به امین سپرده شده، اما مسترد نشده و یا به مصرف معین نرسیده است.

وکیل خیانت در امانت چک

شخص امین، حق واگذاری چک مورد امانت را به شخص دیگر ندارد و در صورت واگذاری آن مرتکب جرم خیانت در امانت خواهد شد. به عنوان مثال زمانی که قرار است کارگری در یک شرکت مشغول کار شود، کارفرما از او چک ضمانت می گیرد تا در صورت تخلفات و وارد شدن ضرر بتواند آن را وصول کند،

اگر بدون هیچ دلیلی و در صورتی که کارگر تمام وظایف خود را به درستی انجام دهد، کارفرما چک ضمانت را به فرد دیگری منتقل کند و یا قصد وصول آن را داشته باشد، مرتکب خیانت در امانت شده است. وکیل چک در مشهد این مورد یکی از رایج ترین پرونده های مربوط به خیانت در امانت است. اگر با چنین مواردی مواجه هستید توصیه می شود حتما از وکیل خیانت در امانت مشهد مشورت بگیرید.

وکیل برای دفاع یا شکایت جرم خیانت

در صورتی که قصد شکایت کیفری از فردی به دلیل خیانت در امانت را دارید، می توانید از وکیل خیانت در امانت در مشهد کمک بگیرید.
هم چنین می توانید برای شکایت کیفری، با وکیل خیانت در امانت به صورت تلفنی با شماره تلفن وکیل مشورت کنید.
به دلیل این که شکایت کیفری خیانت در امانت نیاز به تنظیم شکوائیه دارد، اگر اطلاعات کافی برای تنظیم شکوائیه ندارید می توانید از وکیل برای خیانت در امانت استفاده نمایید.

اگر قصد شکایت از مرتکب جرم خیانت در امانت را توسط وکیل خیانت در امانت دارید، مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

۱. مدارک شناسایی از قبیل شناسنامه و کارت ملی.
۲. ارائه مدارک و مستندات در خصوص اموالی و یا اسنادی که مال به صورت امانت داده شده و سپس مورد خیانت در امانت قرار گرفته شده است.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت 

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت