وکیل جرایم نظامی در مشهد

وکیل جرایم نظامی در مشهد

وکیل جرایم نظامی در مشهد

فهرست مطالب

وکیل جرایم نظامی در مشهد ، دادسرای نظامی مهمترین مرجع رسیدگی به جرایم نظامیان می باشد،یک وکیل متخصص در دادسرای نظامی مشهد با دیگر وکلا دارای تفاوت هایی می باشد چرا که سازمان قضایی نیروهای مسلح و یا همان دادسرای نظامی به صورت اختصاصی صرفاً به جرایم نیروهای نظامی و انتظامی رسیدگی می کند از همین رو  وکیل نظامی در مشهد می بایست علاوه بر تسلط بر قوانین خاص (قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح) به رویه موجود در دادسرای نظامی نیز آگاهی و تسلط داشته باشد.

 

 وکیل جرایم نظامی در مشهد

وکیل جرایم نظامی در مشهد
وکیل جرایم نظامی در مشهد

  وکیل مشهد کلیک نمایید

 

در قانون تعریف خاص از جرایم نظامی شده است وکیل جرایم نظامی در مشهد تعریفی از اداره حقوقی را بیان می دارد: جرم نظامی عبارت است از جرایمی که نیروهای مسلح در ارتباط با وظایف و مسئولیت های نظامی و انتظامی  و به سبب خدمت در سازمان یا واحد نظامی که طبق قانون و مقررات بر عهده آنها است مرتکب می شوند.

جرایم نظامی به چند دسته تقسیم می شوند:

  • جرایمی که صرف یک فرد نظامی می تواند مرتکب شود  و افراد دیگر نمی توانند مرتک این جرایم شوند مانند خوابیدن در حین نگهبانی
  • دسته دوم جرایمی است که بین افراد غیر نظامی و نظامی مشترک است. مانند اختلاس ، ارتشا ، جعل سند
  • دسته سوم جرایمی که ر راستای وظیفه ضابط بودن  مرتکب میگردد. ضرب و شتم متهم
  • جرایم دسته آخر جرایمی هست که نظامیان در خارج از وقت اداری و وظایف شغلی مرتکب می شوند مانند خیانت در امانت

 

وکیل دادسرای نظامی مشهد

 

در نظام قضایی ما رسیدگی به پرونده کیفری در ۲ مرحله انجام می شود که دادسرای نظامی نیز همانند دادسرای عمومی است در مرحله دادسرای تحقیقات لازم توسط دادیار دادسرا انجام می گردد سپس در صورتی که دلایل کافی باشد کیفرخواست صادر می شود متهم می تواند یک وکیل دادسرای نظامی را نیز همراه خود داشته باشد. پس پرونده به دادگاه نظامی ارسال می گردد و وقت رسیدگی به متهم و وکیل نطامی ابلاغ تا در جلسه حضور پیدا کرده و دفاع نمایند.

دادگاه نظامی براساس قانون آیین دادرسی کیفری، جزء یکی از دادگاه های کیفری در نظام قضایی ایران به شمار می آیند.

تشکیلات و سازمان دادگاه های نظامی و دادسراها

مطابق با قوانین آیین دادرسی الکترونیکی و جرایم نیرو های مسلح مشخص می شود.

تشکیلات قضایی نیروهای مسلح بخشی از قوه قضائیه به شمار می آید

که از دادگاه های نظامی و دادسرا تشکیل شده است.

در این میان برای رسیدگی به جرایم نظامی هر یک از طرفین دعوا می توانند

یک وکیل کیفری را به عنوان وکیل جرایم نظامی در مشهد برگزینند.

به عبارتی براساس ماده ۶۲۵ قانون آیین دادرسی کیفری، رسیدگی به تخلفات علیه امنیت کشور و یا اطلاعات سری در حیطه صلاحیت نهاد های قضایی نیروهای مسلح است که به کمک وکیل نظامی در دادسرا مطرح می شود.

 

 وکیل نظامی در مشهد

 

به کمک وکیل نظامی به دادسرای نظامی مشهد مراجعه کرده و جرم نظامی مربوطه را در شکوائیه اعلام نمایید، مستندات و مدارک خود را به شکایت پیوست نموده و توسظ شاکی وکیل دادگستری به دفتر دادستان ارائه دهید.

بعد از ثبت شدا شکایت، پرونده به بازرسی ناجا برای بررسی های لازم ارجاع می شود.

در این مرحله شاکی می بایست برای ارائه مستندات و مدارک خود حضور پیدا کند

و در صورت لزوم شهود خود را نیز معرفی نماید.

بعد از تکمیل پرونده و بررسی های لازم،

بازرسی ناجا پرونده را همراه گزارشی مفصل به دادسرای نظامی ارجاع می دهد.

با توجه به دستور دادستان، پرونده به یکی از شعب بازپرسی و یا دادیاری ارجاع می شود.

بعد از ثبت و ارجاع در شعبه مورد نظر شاکی و یا وکیل نظامی در دادسرا حاضر می شود و ادله و مستندات لازم را ارائه می دهد. و متهم نیز می تواند با انتخاب یک وکیل خوب در مشهد جهت دفاع از اتهام در دادسرای نظامی حاضر شوذ.

 

وکیل  کیفری در مشهد

 

جرایم نظامی به دو دسته تقسیم می شود:

جرایمی که تنها افراد نظامی قادر به ارتکاب آن هستند مانند س

جرا

جرم گزارش خلاف واقع

هر نظامی به مناسبت انجام وظیفه عمدا گزارشی بر خلاف واقع به فرماندهان یا دیگر مقامات مسوول تقدیم نماید و یا حقایق را کتمان کند و یا با سوءنیت گزارشی با تغییر ماهیت یا به طور ناقص  ارائه دهد و یا عمدا جرایم ارتکابی کارکنان تحت امر خود را به مقامات ذی صلاح گزارش ندهد و یا از گزارش آن جلوگیری نماید یا گزارشها یا جرایم را به موقع اعلام نکند به ترتیب زیر محکوم می شود.

الف: چنانچه عمل فوق موجب شکست جبهه اسلام

یا تلفات جانی گردد به مجازات محارب

ب:در صورتی که موضوع به امور جنگی یا مسائل امنیت داخلی

یا خارجی مرتبط باشد به حبس از دو تا پنج سال

ج: در سایر موارد به استثنا مواردی که صرفا تخلف انضباطی محسوب می شود به حبس از سه ماه تا یکسال.

چنانچه اعمال مذکور موجب خسارات مالی گردد، مرتکب علاوه بر مجازات فوق، به جبران خسارت وارده نیز محکوم خواهد شد. ور در صورتیکه اعمال مورد اشاره در بند های ب و ج این ماده، در اثر بی مبالاتی و سهل انگاری باشد، در صورتی که موجب جنایت بر نفس یا اعضاء شده باشد مرتکب به نصف حداقل تا نصف حداکثر مجازات های مزبور محکوم خواهد شد و در غیر این صورت طبق آئین نامه انضباطی انجام می شود. پرداخت دیه طبق مقررات قانون دیات می باشد.(ماده ۷۸ قانون مجازات جرایم نیروهای مسلح).

یکی دیگر از جرایمی که وقوع آن توسط ضابطین یا مامورین نیروی انتظامی امکان پذیر است توقیف غیر قانونی افراد است که در صورت تمایل به نوشتار جرم توقیف غیر قانونی می توانید بر روری آن کلیک نمایید.

 

مشاوره و وکالت جرایم نظامی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت