وکیل تهمت ناموسی در مشهد

وکیل تهمت ناموسی در مشهد

وکیل تهمت ناموسی در مشهد

وکیل تهمت ناموسی در مشهد ؛ در قانون از تهمت ناموسی با عنوان قذف یاد می‌شود که این جرم از جرایم حدی می باشد و تهمت زنا یا لواط زدن به فرد دیگری است که به نوعی تهمت ناموسی نیز خوانده می‌شود و فردی که مرتکب این الفاظ یا مواجه با این رفتار می شود بایستی از وکیل قذف با تجربه مشاوره دریافت نماید.

در این نوشته، وکیل پایه یک دادگستری مشهد به بررسی کامل جرم قذف پرداخته است اینکه طبق قانون به چه الفاظی قذف و یا همان تهمت ناموسی می گویند؟ مجازات تهمت ناموسی چیست؟ آیا قذف نسبت به مردگان هم محقق می شود ؟ و سوالات دیگر در این خصوص، برای فهم بهتر با ما همراه باشید.

مقاله وکیل رابطه نامشروع در مشهد توصیه می گردد.

وکیل تهمت ناموسی

قَذف یا همان تهمت ناموسی اعبارت است از نسبت دادن «زنا» یا «لواط» به شخص دیگر، هرچند مرده باشد (مادۀ ۲۴۵ قانون مجازات اسلامی). قذف کننده را قاذف و قذف شونده را مقذوف می گویند.

این جرم، از زمره جرائم منافی حیثیت و آبروی افراد تلقی می شود. به راستی که حیثیت و آبروی هر فردی، حتی افراد خلافکار و ناهنجار همواره باید مصون از تعرض بماند. شاید ریختن آبروی یک انسان بعضاً کاری آسان باشد، اما اعادۀ آن، عملاً دشوار و گاهاً ناممکن است. وکیل خوب در مشهد جرم قذف، از جرائم حدی (یعنی وضع شده از سوی شرع) و مجازات آن به صورت ثابت هشتاد ضربه شلاق است. بنابراین، مجازات این جرم قابل تخفیف، تبدیل و تعلیق نمی باشد.

نحوه تحقق جرم قذف

جرم قذف زمانی محقق می شود که کسی دیگری را متهم به اَعمال شنیع زنا یا لواط کند. غیر از این دو مورد، موضوع از بحث قذف خارج و در زمرۀ توهین یا افترا خواهد بود. مثلاً هرگاه کسی به دیگری بگوید، تو با فلانی رابطه داشته ای، این مورد قذف نیست. از این جهت است که مادۀ ۲۴۶ قانون مجازات اسلامی، به «روشن و بدون ابهام بودن قذف» تأکید کرده است.

همچنین، قاذف باید به معنای لفظ آگاه و قصد انتساب داشته باشد، گرچه مخاطب در حین قذف از مفاد آن آگاه نباشد. از طرفی، لازم نیست همواره قذف بصورت شفاهی باشد. بلکه، از طریق نوشتن، هرچند به شیوۀ الکترونیکی و از طریق پیامک، ایمیل، تلگرام و … نیز این جرم قابل تحقق است. نحوه اثبات جرم در فضای مجازی  با وکیل سایبری مشهد مشاورعه نمایید.

وکیل قذف در مشهد

دعوی قذف از حیث حیثیتی بودن گاه محدودیت هایی را برای شاکی جهت حضور در مراجع قضایی و پیگیری پرونده به وجود می آورد که می تواند توسط وکیل دعوی قذف  در مشهد، مشکل حل شود. همچنین ذات قذف ، سوء نیت طرفین به یکدیگر است. بنابراین در صورت مواجهه مستقیم دو طرف دعوا در مراحل قضایی با یکدیگر، ممکن است خطرات جانی دیگری هر یک از طرفین را تهدید کند. لذا این دعوا، به عنوان یکی از دعاوی کیفری باید توسط وکیل به سرانجام برسد.

قذف نسبت به سایرین

قذف ممکن است علاوه بر افراد زنده، نسبت به مردگان هم واقع شود. به عنوان مثال، اگر کسی به دیگری که پدرش فوت شده بگوید، پدرت زناکار بوده یا لواط کرده است، نسبت به شخص مخاطب مرتکب توهین و نسبت به شخصِ مرده، مرتکب قذف شده است که در مورد قذف مرده، در صورت شکایت ورثه یا وکیل ارث ، به حد قذف محکوم می شود.

از نظر وکیل جرم زنا ، در قانون مجازات اگر کسی به قصد نسبت دادن زنا یا لواط به دیگری، الفاظی غیر از زنا یا لواط به کار ببرد که صریح در انتساب زنا یا لواط به افرادی از قبیلِ همسر، پدر، مادر، خواهر یا برادرِ مخاطب باشد، نسبت به کسی که زنا یا لواط را به او نسبت داده است، محکوم به حد قذف و دربارۀ مخاطب، اگر به علت این انتساب اذیت شده باشد به مجازات توهین محکوم می گردد (ماده ۲۵۲ قانون مجازات اسلامی).

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم