وکیل اخاذی در مشهد

وکیل اخاذی در مشهد

وکیل اخاذی در مشهد

فهرست مطالب

جرم اخاذی در قانون مجازات اسلامی در کنار جرم تهدید بیان شده است، اما طبق ماده ی ۲۳۵ قانون مجازات عمومی، قانون گذار مجازات جرم تهدید و اخاذی را متفاوت شمرده است. بهترین وکیل اخاذی در این مقاله به بررسی کامل این جرم  و مجازات مربوط به آن خواهد پرداخت.

وکیل جرم اخاذی در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

متخصص و مجرب دعاوی مهم کیفری

وکیل جرم اخاذی

اخاذی به معنای زورگیری و باج گیری یا همان شانتاژ است و به گرفتن مال یا پول با زور و تهدید گفته می شود.

شرایط تحقق جرم اخاذی چیست؟

جرم اخاذی برای تحقق باید از دو رکن تشکیل شده باشد:

۱. تهدید
تهدید به سه شکل میسر می شود:
● تهدید به قتل
● تهدید به ایجاد ضررهای مالی، جانی و حیثیتی
● تهدید به افشای راز که این نوع باید به صورتی باشد که فرد مخاطب تهدید، از لحاظ مادی یا معنوی تمایلی به بر ملا شدن راز نداشته و در نتیجه مجبور به پرداخت حق السکوت باشد.

2. درخواست وجه، تقاضای انجام فعلی یا ترک آن
علاوه بر تهدید، فرد اخاذی کننده باید طرف مقابل را مجبور به انجام یا ترک فعلی کرده یا مالی را از او دریافت کرده باشد تا جرم اخاذی محقق گردد.

پرونده جرم اخاذی دارای پیچیدگی های زیادی است، به همین دلیل پیشنهاد می کنیم آن را به وکیل اخاذی در مشهد بسپارید‌.

تفاوت اخاذی با جرم زورگیری چیست؟

زورگیری یکی از مصادیق اخاذی است و جرم اخاذی می ‌تواند از طریق زورگیری با شیوه‌ ای خشونت ‌آمیز یا از راه های دیگر مانند تهدید به افشای راز یا تهدید به رساندن ضررهای شرفی و نفسی و ناموسی صورت بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تفاوت این دو جرم با وکیل مشورت نمایید.

تفاوت اخاذی  با جرم تهدید چیست؟

طبق دو ماده ۶۶۸ و ۶۶۹ بخش تعزیرات: چنانچه تنها عمل تهدید محقق گردد، چه نتیجه حاصل شود یا نشود، مجازات شخص تهدید کننده از دو ماه تا دو سال حبس یا تا ۷۴ ضربه شلاق خواهد شد،

اما اگر شخص تهدید کننده در نتیجه تهدید، پول یا مال یا سند بهترین وکیل جعل در مشهد و… را بدست آورد،

یعنی این شخص توانسته از طریق تهدید، مرتکب جرم أخاذی شود،

اما به این دلیل که این دو جرم در راستای یکدیگر هستند،

پس این شخص تنها به مجازات جرم أخاذی محکوم خواهد شد،

زیرا دارای مجازات شدید تری نسبت به صرف جرم تهدید می باشد،

در نتیجه ممکن است دادگاه این شخص را به سه ماه تا دوسال حبس یا اینکه تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم کند.

▪︎نکته ی قابل توجه این است که در حالت تهدیدِ صرف، زمینه برای تخفیف در مجازات برای شخص مجرم فراهم می باشد، اما زمانی که مجرم از طریق تهدید تلاش کند تا پول، مال یا چیز دیگری از طرف مقابل بدست آورد، در این حالت ممکن است دادگاه برای او اشد مجازات را در نظر بگیرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه این دو جرم با وکیل تهدید مشهد مشورت نمایید.

بررسی عنصر روانی جرم اخاذی:

در عنصر روانی جرم اخاذی، شخص تهدید کننده قصد ایجاد دلهره و ترس در تهدید شونده را دارد، یعنی تهدید کننده با ایجاد دلهره و ترس، قصد گرفتن مالی را از تهدید شونده دارد

و یا او را وادار به انجام کار یا عدم انجام کاری می کند. این که انگیزه مجرم از این کار، تفریح بوده

یا واقعا قصد تهدید را داشته است مانع از شکل از گرفتن این جرم نیست .

پس در عنصر روانی کافی است فرد قصد تهدید برای اخاذی از شخص دیگر را داشته باشد تا جرم صورت بگیرد

و اینکه انگیزه فرد تاثیری در شکل نگرفتن جرم ندارد، اگر چه انگیزه او می تواند در کاهش دادن میزان مجازاتش تاثیر داشته باشد. برای کسب اطلاعت بیشتر از عناصر جرم اخاذی با وکیل در مشهد مشورت نمایید‌.

مجازات جرم اخاذی چیست؟

در قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات، به این جرم تحت عنوان «تهدید و اکراه » در دو ماده ۶۶۸ و ۶۶۹ پرداخته شده است. طبق ماده ۶۶۸ «هر کس با جبر و قهر یا با اکراه و تهدید دیگری را ملزم به دادن نوشته یا سند یا امضاء و یا مهر نماید و یا سند و نوشته ‌ای که متعلق به او‌ یا سپرده به او می‌ باشد را از وی بگیرد به حبس از سه ماه تا دو سال و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهد شد».
در این ماده شرط تحقق جرم أخاذی ملزم به وجود اجبار، قهر، اکراه و تهدید بوده و همچنین لازم است که شخص أخاذی کننده حتماً چیزی را از این راه گرفته باشد، یعنی شرط تحقق جرم اخاذی بر طبق این ماده لازم به بدست آوردن پول، نوشته، سند و… می باشد.

چنانچه درگیر پرونده اخاذی هستید، برای داشتن روند موفقیت آمیز، آن را به وکیل پایه یک در مشهد بسپارید.

مجازات جرم اخاذی با فیلم

در سال های اخیر، یکی از راه های اخاذی، تهیه ی فیلم های غیر اخلاقی و تهدید به افشای آن بوده است وکیل جرایم رایانه ای در مشهد که به وفور این مسئله در حال رخ دادن می باشد.
برای مجازات فردی که با تهیه فیلم، اقدام به جرم اخاذی می کند، در ماده ی ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی که در سال ۱۳۹۲ به تصویب رسیده است، تنها اجازه ی اعمال مجازات اشد داده شده است.

در نتیجه طبق این ماده و همان طور که پیش تر بر طبق ماده ی ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی ذکر کردیم:

هرگاه فردی، شخص دیگری را به هر نحو تهدید به قتل ، ضرر نفسی، شرافتی، مالی و یا به افشای راز ی نسبت به خود و بستگان او کند، خواه به واسطه ی تهدید تقاضای وجه، مال یا تقاضای انجام امر یا ترک فعلی را کرده یا نکرده باشد، تا ۷۴ ضربه شلاق یا به دو ماه تا دو سال حبس محکوم خواهد شد.

پس می توان عنوان کرد که حکم جرم اخاذی با فیلم، اشد مجازات فوق الذکر خواهد بود. پرونده اخاذی خود را به وکیل اخاذی مجرب و با سابقه متمادی در این زمینه بسپارید.

وکیل پرونده جرم اخاذی در مشهد

دعاوی اخاذی به دلیل ماهیت کیفری خود، مستلزم وجود بهترین وکیل کیفری می باشند. وکیل اخاذی در مشهد می تواند با استفاده از تجربیات خود در اثبات روش های مختلف اخاذی، به سرعت جرم اخاذی را ثابت کرده و به احقاق حقوق از دست رفته موکل خود بپردازد. علاوه بر این، در مواردی که موکل درخواست اعاده حیثیت دارد، وکیل دادگستری خوب  در مشهد اخاذی می تواند متهم را ملزم به این کار نماید.

در آخر:
با توجه به اینکه اخاذی در ردیف جرایم مالی قرار می ‌گیرد، بهبود اوضاع اقتصادی می ‌تواند در کاهش وقوع این جرم موثر واقع شود، اما پیش تر از آن ارتقا فرهنگ عمومی مردم در راستای احترام به حقوق یک دیگر و نیز حضور پلیس در مواقع و مکان های خلوت می ‌تواند در پیشگیری از وقوع این جرم موثر باشد.

نحوه شکایت تهدید و اخاذی در مشهد

رسیدگی به جرم اخاذی در صلاحیت دادگاه عمومی است  و ادله اثبات می‌ توانند شهادت شاهدان، ایمیل، پیامک یا اقرار خود مرتکب باشد و مجازات آن شلاق تا ۷۴ ضربه یا زندان از دو ماه تا دو سال می باشد.

چنانچه درگیر پرونده جرم اخاذی هستید، آن را به بهترین وکیل اخاذی در مشهد بسپارید.

در تنظیم شکایت، شاکی باید دقیق و صریح عنوان نماید که از چه کسی شکایت دارد

و اگر شخص معلوم نبود، این موضوع نباید مانع از طرح شکایت و رسیدگی در دادسرا شود، وکیل در دادسرا در صورت نامشخص بودن متشاکی، دادسرا تحقیقات لازم را به عمل خواهد آورد.

برای تنظیم شکایت خود در زمینه جرم اخاذی، پیشنهاد می کنیم از وکیل اخاذی در مشهد کمک بگیرید.

مدارک لازم جهت تحویل به وکیل اخاذی

شاکی جهت شکایت از جرم اخاذی باید مدارک زیر را به همراه داشته باشد:
● مدارک شناسایی از جمله شناسنامه و کارت ملی
● ارائه مدارک، ادله و مستندات برای اثبات جرم
● شهادت شاهدان

برای شکایت از جرم اخاذی، مدارک مورد نیاز خود را با کمک وکیل برای جرم تهدید و اخآذی در مشهد ارائه دهید.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت