ورود ضرر در جرم جعل

ورود ضرر در جرم جعل

فهرست مطالب

ورود ضرر در جرم جعل ، یکی از شرایط تحقق جرم جعل ورود ضرر به شاکی است از نظر بهترین وکیل جعل در مشهد چنانچه ورود ضرر محرز نباشد جرم جعل محقق نمی گردد. و استفاده از سند مجعول هم منتفی است.

ورود ضرر در جرم جعل

در خصوص جعل در اسناد باید قایل به تفکیک بین اسناد رسمی و اسناد عادی باشیم به این صورت که در جعل سند رسمی فرض ضرر هم میشه متصور است چون جامعه به سند رسمی اطمینان بیشتری دارد و لذا با از دست دادن اطمینان به درستی اسناد رسمی موجبات سلب آسایش جامعه به وسیله جعل و تزویر فراهم می شود.

اما در سند عادی اینگونه نیست و مردم این اطمینان را که به سند رسمی دارند به سند عادی ندارد

و لذا وجود ضرر در اسناد عادی باید ثابت شود.

وکیل جعل سند در مشهد در پرونده شما می تواند بسیار مفید باشد.

دیوان عالی کشور جعل پروانه رسمی دولتی جرم است

و اضرار به غیر نداشته باشد وکیل خوب دادگستری

که چه در قبیل این اوراق وصف اضرار شرط اصلی جعل محسوب نخواهد شد.

حداقل ضرر بالقوه برای تحقق جرم جعل ضروری است ،

که باید بین آن و عمل مادی فیزیکی در جرم جعل رابطه سببیت وجود داشته باشد.

در مورد این رکن، که بدون وجود آن جرم جعل محقق نخواهد شد، ذکر چند نکته لازم است.
اولین نکته در مورد ورود ضرر در جرم جعل این که منظور از عنصر ضرر، همان طور که در بالا هم اشاره کردیم، لزوماً ورود ضرر بالفعل یا متحقق نیست، بلکه ضرر بالقوه یا محتمل کفایت می کند. وکیل کیفری دیوان عالی کشور در یکی از آرای خود اشعار می دارد: « … اضرار آنی شرط تحقق جرم[جعل] نیست، بلکه عمل جعل اگر در آینده و حتی بالقوه متضمن ضرر دیگری باشد، مورد یا موارد مربوط به جعل منطبق است. بنابراین از بین بردی عمدی سند مجعول اصولاً مانع تعقیب جرم نخواهد بود.

 

 وکیل مشهد ، مشاوره و وکالت تخصصی

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت