رضایت شاکی در جرم سرقت

رضایت شاکی در جرم سرقت

فهرست مطالب

رضایت شاکی در جرم سرقت ، جرایم قابل گذشت جرایمی هستند که اراده شاکی خصوصی در شروع به تعقیب ، صدور حکم و اجرای مجازات موثر است به طوری که شاکی خصوصی می تواند از حقی که او داده‌اند صرف نظر کند در جرایم قابل گذشت با گذشت شاکی خصوصی اثر مورد منع تعقیب یا حکم برائت و یا موقوفی اجرای حکم صادر می شود.

 

رضایت شاکی در جرم سرقت

 

تاثیر رضایت شاکی در جرم سرقت ، از آنجا که سرقت شامل سرقت تعزیری و  سرقت حدی می باشد هر کدام را به صورت جداگانه بررسی می کنیم. برای اطلاع بیشتر در خصوص جرم سرقت و نحوه اخذ رضایت یا اعلام رضایت جرم سرقت می توانید با شماره وکیل ارتباط برقرار نماید.

 

سرقت حدی

در سرقت حدی اگر شاکی قبل از شکایت نزد قاضی و اثبات آن رضایت خود را اعلام نماید سارق مجازات نمی شود.  ولی رضایت شاکی در سرقت حدی بعد از این مرحله تاثیری ندارد. البته اثبات جرایم حدی شرایط خاصی دارد که جهت مطالعه می توانید روی نوشته سرقت حدی  کلیک نمایید.

 

سرقت تعزیری

در سرقت تعزیری نیز اگر قبل از طرح شکایت در دادسرا، شاکی رضایت دهد پرونده مختومه می شود ولی رضایت شاکی بعد از ارجاع پرونده نزد مقام تحقیق ، باعث موقوفی تعقیب نمی شود. البته رضایت شاکی اصولا باعث تخفیف و تعلیق مجازات سرقت می شود و باعث از بین رفتن کامل مجازات سرقت نمی گردد.

 

شرایط گذشت شاکی

  1. اهلیت  شخصی که گدشت می کند
  2. گدشت باید منجز و قطعی باشد
  3. گذشت به موجب سند رسمی یا در جلسه دادگاه باشد
  4. در صورت داشتن وکیل سرقت ، وکیل نیز می تواند رضایت شاکی را اعلام نماید.

 

وکیل سرقت

 

در صورت داشتن وکیل سرقت :

یازی به حضور شاکی در دادگاه نخواهد بود.

مدت زمان اثبات جرم سرقت کمتر می شود.

وکیل می تواند نسبت به شناسایی و توقیف اموال اقدام نماید.

وکیل سرقت می تواند رضایت یا عدم رضایت خود را اعلام نماید.

 

نحوه دفاع در جرم سرقت برای متهم و اثبات سرقت توسط شاکی مستلزم دخالت وکیل پایه یک دادگستری می باشد تیم وکیل مشهد با داشتن وکلای کیفری به دنبال حل مشکل قضایی شما است، برای اخذ نوبت حضوری و مشاوره با وکیل متخصص می تواند از طریق شماره وکیل پایه یک دادگستری نسبت به تعیین وقت اقدام نمایید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت