تهدید به انتشار اسکرین شات

تهدید به انتشار اسکرین شات

تهدید به انتشار اسکرین شات

تهدید به انتشار اسکرین شات، از صفحه نمایش گوشی یا تبلت‌ خود عکس بگیریم. به این کار اصطلاحا «اسکرین‌شات گرفتن» گفته می‌شود. وکیل جرایم رایانه ای، در مواردی دو شخص در شبکه های مجازی راجع به موضوعی صحبت می نمایند و بعدا یکی از آنها دیگری را تهدید می نماید که از چت ها اسکرین شات گرفته و در صورتی که فلان کار را انجام ندهد منتشر می نماید.

در قانون مجازات اسلامی در ماده ۷۴۵ (ماده ۱۶ قانون جرایم رایانه ای) افشای اسرار خصوصی دیگران را جرم دانسته و مجازات آن را جزای نقدی و تا دو سال حبس در نظر گرفته است البته اسرار خصوصی در قانون ایران تعریف نشده اما صرفا در ماده ۸ قانون احترام به آزادیهای مشروع و حفظ حقوق شهروندی نامه ها، عکس ها، نوشته ها و فیلم های خصوصی را از مصادیق بارز آن دانسته است.

همچنین بر اساس ماده ۶۶۹ قانون مجازات اسلامی تهدید به انجام عملی که ممکن است موجب ضرر آبرویی یا شرافتی اسرار خانوادگی شود تا ۷۴ ضربه شلاق و یا تا ۲ سال حبس در نظر گرفته شده است.

اتبات اسکرین شات

یکی از مراحل اصلی در اثبات اتهام انتشار عکس های خصوصی

برای تهدید در اینترنت مرحله مستندسازی توسط پلیس فتا است.

چالش اصلی آن است که مرتکب آن معمولاً به فاصله کوتاهی

بعد از تحلیل یا انتشار عکس ها، اقدام به پاک کردن متن چت ها یا اکانت خود می کنند

در این شرایط حتی در صورتی که از متن ها اسکرین شات گرفته باشید

باز هم با از بین رفتن گفتگو ها و یا پاک کردن اکانت

امکان مستندسازی برای پلیس فتا بسیار دشوار خواهد شد.

تهدید به انتشار اسکرین شات

توصیه سایت وکیل مشهد این است که در این مواقع قبل از اینکه به خواسته طرف مقابل تن بدهید بهتر است از یک وکیل جرایم سایبری کمک گرفته تا بتوانید مانع شکایت طرف مقابل شوید. لازم به ذکر است همینکه فردی شما را تهدید به انتشار اسرا خصوصی نماید مرتکب جرم شده است هرچند انتشار ندهد.

تمام متن ها و تبادل اطلاعات در فضای مجاری از قبیل تلگرام و اینستاگرام و … از فرد شاکی پذیرفته می شود اما ارزیابی آنها و پذیرش آنها بستگی به نظر مقام محترم قضایی دارد. داشتن وکیل جرایم سایبری می تواند بسیار کمک نماید تا بتوانید ادعای خود را اثبات نمایید.

 

مشاوره و قرار ملاقات حضوری از طریق

شماره تلفن وکیل پایه یک دادگستری

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم