وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در مشهد

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در مشهد

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در مشهد

فهرست مطالب

وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در مشهد ، یکی از دعاوی حقوقی که بعد از از انجام معامله و تنظیم مبایعه نامه در دادگاههای مشهد مطرح می شود دعوی الزام به تنطیم سند رسمی ملک یا خودور است که خریدار به دنبال وکیل الزام به تنطیم سند رسمی در مشهد هست تا بتواند ملک را به نام خود انتقال دهد ، این دعوا اصولاً از سوی خریدار مطرح می گردد .

 

در حقوق مدنی ، طرفین قرارداد ملزم به اجرای تعهدات ناشی از قرارداد هستند یکی از این تعهدات که می تواند به صورت شرط نیز باشد تعهد فروشنده در عقد بیع  خرید خانه یا خودرو به حضور در دفترخانه و انتقال سند رسمی به نام خریدار می باشد که به دلایلی از جمله:

  • عدم پرداخت کامل ثمن از طرف خریدار
  • عدم اخذ صورتمجلس تفکیکی
  • یا اخذ پایان کار شهرداری ،

امکان تنطیم سند وجود ندارد و خواهان به ناچار به دفتر حقوقی وکیل مراجعه  می نماید تا با کمک وکیل دادگستری فروشنده را از طریق مراجع قضایی ملزم به تنطیم سند نماید.مطلب مهم اینکه در صورتی که ملک در رهن بانک قراردارد بایستی بانک را نیز طرف دعوا قرار داد.

الزام به تنطیم سند رسمی 

دلایل و منضمات دادخواست

۱. قرارداد کتبی یا همان مبایعه نامه

۲.گواهی عدم حضور در دفتر اسناد رسمی

۳ مدارک مثبت پرداخت ثمن معامله

۴. وکالتنامه وکیل دادگستری

خواندگان دعوی 

در دعاوی الزام به تنظیم سندرسمی اعم از ملک یا خودرو، دادخواست بایستی به طرفیت فروشنده، ایادی قبل و مالک سند رسمی مطرح گردد و گرنه دعوی خواهان با قرار رد مواجهه می گردد. وکیل الزام به تنظیم سند رسمی در مشهد  ،  در مواردی که ایادی قبل از خواهان نیز با مبایعه نامه خریداری نمودند بایستی مدارک مالکیت آنها نیز ضمیمه گردد.

صلاحیت

مطابق قواعد آیین دادرسی مدنی ، رسیدگی به دعاوی راجع به اموال غیر منقول در صلاحیت دادگاه محل وقوع ملک است  بعنوان مثال اگر خریدار و فروشنده هر دو ساکن تهران ولی محل وقوع ملک در مشهد باشد ، رسیدگی به دعوی الزم به تنظیم سند رسمی در صلاحیت دادگاه عمومی حقوقی مشهد می باشد.

هزینه دادرسی

هزینه دادرسی دعوی الزام به تنطیم سند رسمی بر اساس قیمت منطقه ای می باشد . جدیدا با الکترونیکی شدن دادخواست ها ، امکان محاسبه آنلاین قیمت منطقه ای در فاتر خدمات قضایی فراهم شده است.

و خواهان یا وکیل دادگستری صرفا مشخصات ملک از قبیل : منطقه ، سال ساخت ، اسکلت و … را در فرم قید می نماید.

لازم به دکر است که قیمت منطقه ای بسیار پایین تر از قیمت واقعی ملک یا آپارتمان است.

وکیل تنطیم سند رسمی

پس از تنطیم دادخواست توسط وکیل تنطیم سند رسمی ، دادخواست و منضمات آن در دفتر خدمات ثبت و به دادگاه حقوقی مشهد ارسال تا در یکی از شعب رسیدگی گردد. رئیس شعبه در صورتی که دادخواست تنطیم سند خواهان را کامل ببیند دستور تعیین وقت می دهد.

البته در رویه بعضی شعبات، ابتدا درخواست استعلام از اداره ثبت اسناد و املاک می نماید

تا مشخص شود چنین پلاک ثبتی وجود دارد

و در صورت وجود مالک سند رسمی به نام  چه کسی می باشد.

در صورتی مالکیت خواندگان و مدارک استنادی خواهان

یا وکیل تنطیم سند رسمی ، کامل باشد.

دادگاه در نهایت حکم به الزام به تنطیم سند رسمی می دهد.

البته دعوی الزام به تنطیم سند رسمی

همانند دیگر دعاوی ملک نیاز به اگاهی کامل از قوانین و مقررات دارد

بنابراین استفاده از تجارب یه وکیل خوب در مشهد که در دعاوی الزام به تنطیم سند رسمی مجرب و متخصص باشد

می تواند باعث صرفه جویی در وقت و هزینه گردد.

 

در صورتی که در ارتباط با هر کدام از نوشتارها نیاز به مشاوره داشتید می توانید از طریق شماره تلفن وکیل در مشهد نسبت به اخذ نوبت حضوری با وکلای پایه یک دادگستری اقدام نمایید. ما به دنبال ساده ترین و کم هزینه ترین راهکار حقوقی برای پرونده ها هستیم.

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت