وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد

وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد

وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد

وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد ؛ مزاحمت در لغت به معنی اذیت کردن و تنگ گرفتن بر کسی می باشد و دعوی مزاحمت از جمله دعاوی تصرف است. گاهی اوقات افراد در زندگی اجتماعی خود با اشخاصی مواجه شده که با حرکات و حرف های خود برای آن ها مزاحمت ایجاد می کنند،به گونه ی که تحمل این شرایط برای آن ها طاقت فرسا می شود. بهترین وکیل جرم مزاحمت به همین دلیل این عمل توسط قانونگذار جرم انگاری و برای آن مجازات در نظر گرفته شده و این حق به شاکیان داده شده تا با تنظیم شکایت نامه از آسایش خود در دادسرا و دادگاه دفاع نمایند. در ادامه به انواع مزاحمت و مجازات هر کدام می پردازیم.

وکیل جرم مزاحمت در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک مشهد

متخصص و مجرب دعاوی مهم کیفری

وکیل جرم مزاحمت در مشهد

مزاحم کیست؟
به شخصی که کاری خلاف شرع انجام دهد و بابت انجام این کار افرادی را اذیت و آسایش و آرامش زندگی شان را سلب کند، مزاحم گفته می شود.

انواع مزاحمت:
● مزاحمت برای بانوان و اطفال
● مزاحمت ملکی ” وکیل ملکی در مشهد
● مزاحمت مربوط به همسایه آزاری
● مزاحمت تلفنی

مزاحمت برای بانوان و اطفال

گاهی اوقات افرادی، برای جلب توجه و یا اخاذی از بانوان و یا کودکان دست به انجام کارهای ناپسند زده که نتیجه ی بعضی از آن ها جبران ناپذیر می باشد، بهترین وکیل جرم مزاحمت برای همین قانون بر این افراد سخت گرفته است، زیرا اصولاً جرم اهانت و مزاحمت برای اطفال و بانوان تابع حکم کلی هتک حرمت اشخاص می باشد. منظور از اطفال در ماده ۶۱۹ قانون مجازات اسلامی، کودکانی است که به سن بلوغ شرعی نرسیده باشند.

مجازات مزاحمت برای بانوان و اطفال:
مجازات مزاحمت بانوان و اطفال، طبق قانون به این صورت است که هر کس در اماکن عمومی یا معابر، مزاحم اطفال یا زنان شود یا با الفاظ و حرکات مخالف شئون به آنان توهین کند، به حبس از دو تا شش ماه و تا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد و چنانچه ارتکاب جرم با توطئه قبلی و یا به صورت دسته جمعی انجام شود، بر اساس ماده ۶۲۰ قانون مجازات اسلامی، مجازات هر یک از مرتکبین حداکثر مجازات مقرر در قانون است.

مزاحمت ملکی

فرد مالک تا زمانی که مزاحم ملک های دیگران یا همسایه ها نشود، می تواند آزادانه در ملک خود تصرف داشته باشد و هر نوع اقدامی که می خواهد برای زمین و ملک خود بکند. در غیر این صورت با ارتکاب این جرم می توان برای منع تصرف ملک توسط شخص متصرف، به دادگاه یا دادسرای مربوطه با کمک وکیل مزاحمت ملکی در مشهد شکایت کرد.

مجازات مزاحمت ملکی:
مجازات مزاحمت ملکی در صورت محکومیت، یک ماه تا یکسال حبس تعزیری می باشد.

مزاحمت مربوط به همسایه آزاری

این نوع مزاحمت اکثر اوقات در واحدهای آپارتمانی اتفاق می افتد، زیرا در آپارتمان ها افراد به صورت دسته جمعی در کنار هم و نزدیک بهم زندگی می کنند، حال گاهی اوقات پیش می آید که بعضی از افراد ساکن، از قانون حاکم در آپارتمان سرپیچی کرده و کارهایی برخلاف مقررات انجام می دهند، به عنوان مثال رفت و آمدهای بی موقع و شبانه به دیگر واحدهای آپارتمان یا اینکه سر و صداهای زیاد در زمان استراحت افراد ساکن در مجتمع دارند.
در صورت شکایت در این زمینه با وکیل مزاحمت مشورت نمایید.

مزاحمت تلفنی

تعریف مزاحمت تلفنی عبارت است از این که فردی عاقل و بالغ، با استفاده از وسایل الکترونیکی یا مخابراتی مثل رایانه،  تلفن همراه و … آگاهانه اقدام به آزار و اذیت یک شخص دیگری کند، به گونه ای که آسایش و آرامش را از آن فرد سلب نماید. برای شکایت و دفاع مزاحمت های تلفنی از وکیل جرایم اینترنتی در مشهد  مشاوره دریافت نمایید.

روش های ایجاد مزاحمت تلفنی
گاهی اوقات افرادی، با سوت کشیدن، فوت کردن بی وفقه در تلفن، استفاده از حرف های رکیک و دور از شان یا با زدن تهمت های ناروا به شخص گیرنده تلفن، سعی بر ایجاد مزاحمت و سلب آسایش و آرامش طرف مقابل می شوند.
دادن خبرهای دروغین نیز یکی دیگر از روش های ایجاد مزاحمت تلفنی است و گاهی گفتن این نوع خبرهای کذب و به دور از واقعیت، ممکن است باعث سنکوپ کردن شخص گیرنده ی تلفن می شود. در صورت مواجهه با مزاحمت تلفنی با وکیل مزاحمت تلفنی در مشهد مشورت نمایید.

مجازات مزاحمت تلفنی:
بر اساس ماده ۶۴۱ بخش تعزیرات قانون مجازات اسلامی، هر فردی که با وسایل مخابراتی، مزاحم افرادی دیگر شود و این مزاحمت موجب سلب آسایش و آرامش از آن ها شود، به حبس از یک تا شش ماه محکوم خواهد شد.

مزاحمت تلفنی همراه با تهدید

نکته ی قابل توجه این است که اگر این مزاحمت های تلفنی به این صورت باشد که مزاحم علاوه بر ایجاد مزاحمت برای گیرنده پیام، او یا بستگان او را تهدید به قتل و یا هر نوع تهدید دیگری کند، وکیل جرم تهدید در مشهد طبق ماده ۶۹۹ به مجازات ۷۴ ضربه شلاق یا زندان از دو ماه تا دو سال محکوم خواهد شد.

چه زمان و مکانی بر روی مجازات مزاحمت تاثیر می گذارد؟
با این که زمان و مکان جزء رکن های تشکیل دهنده جرم مزاحمت محسوب نمی‌شود اما افرادی که از نیمه شب به بعد، به وسیله اعمالی موجب سلب آسایش دیگران شوند و این مزاحمت موجب خسارت مالی یا جانی به فرد مقابل شود، مطابق قانون، متهمین مورد تعقیب قرار می گیرند.
برای رسیدگی به این پرونده، با وکیل مزاحمت در مشهد مشورت نمایید.

مرجع صالح در جرم مزاحمت

مزاحمت های تلفنی را می توان از طریق شرکت های مخابرات پیگیری کرد و یا با تنظیم شکایت نامه با کمک وکیل مزاحمت به دادسرای محل اقامت یا محل کار، فرد شاکی باید به این مکان ها مراجعه و نسبت به مزاحم تلفنی خود اطلاع رسانی کند تا مسئولین به این قضیه رسیدگی کنند، هم چنین شاکی می تواند با داشتن نامه ای از مخابرات، روند پیگیری برای به مجازات رساندن مزاحم تلفنی خود را سرعت بخشد.

در مزاحمت تلفنی مرجع صالح جایی است که فرد شاکی جملات آزار دهنده را می شنود به عبارت بهتر در جایی که مخاطب در آن جا گوشی تلفن را بر می دارد عنوان مثال اگر فردی در تهران از طریق شماره موبایل خود برای فردی که ساکن مشهد است مزاحمت ایجاد نماید ، دادسرای صالح مشهد می باشد یعنی جایی که تماس یا پیامک مزاحمت دریافت می شود.

وکیل برای شکایت مزاحم تلفنی در مشهد

برای شکایت از مزاحم تلفنی، شاکی می تواند برگه ی شکایت نامه خود را با عنوان جرم «ایجاد مزاحمت تلفنی از طریق ارسال پیامک یا تلفن» شروع کند و در صورتی که فرد مزاحم از حق جرم خود فراتر رفته و به شاکی توهین شدیدی کرده باشد، در شکایت نامه خود تقاضای اعاده حیثیت را هم خواهد داشت، اما اگر شخص مزاحم، ناشناس باشد، شاکی می تواند در قسمت مشتکی عنه (شخصی که شکایت برعلیه او می باشد)، عنوان “نامعلوم” را ذکر کند.

روند پیگیری شکایت از مزاحم تلفنی در دادسرا:
شکایت نامه ها بعد از تنظیم شدن به بخش حقوقی مخابرات ارسال گشته تا برای ردیابی تلفن همراه و سیم کارت شخص مزاحم اقدامات لازم انجام شود، بعد از یافتن مشخصات شخص مزاحم، اطلاعات به دست آمده را به دادسرا ارائه نموده، سپس دادسرا اقدام به ارسال احضاریه و یا اخطاریه به شخص مزاحم می نماید، اگر فرد مزاحم برای بار اول حضور پیدا نکند، دادسرا دوباره برای او اخطاریه فرستاده و اگر باز هم شخص مزاحم از آمدن امتناع کرد، دادسرا حکم جلب مزاحم را صادر کرده و شخص مزاحم را برای بازپرسی و بازجویی آماده می کنند.

شرایط صدور دستور رفع مزاحمت در مشهد:
صدور دستور رفع مزاحمت در صورتی انجام می شود که در لحظه صدور آن، مزاحمت در حال انجام شدن باشد، بنابراین اگر مزاحمت قطع شده باشد ، موضوعی برای صدور دستور باقی نیست که با اجرای دستور بتوان آن را به سرانجام رساند.

اهمیت وکیل در پرونده مزاحمت

برخلاف نظر عده ای از افراد که می پندارند شکایت در زمینه ی مزاحمت، کار راحتی است و نیاز به مشورت با وکیل مزاحمت ندارند، اما باید در نظر داشت که زمانی یک فرد می تواند نسبت به موضوعی آگاهی کافی پیدا کند که از افراد متخصص در این زمینه اطلاعات لازم را کسب نماید، به همین دلیل پیشنهاد ما به شاکیانی که قصد شکایت از مزاحم خود را داشته اما اطلاعات کافی نسبت به روند پیگیری در این باره را ندارند، این است که قبل از اقدام برای دادن دادخواست شکایت از مزاحم خود، با وکیل مزاحمت متخصص در امور کیفری، مشورت کنند.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم