وکیل صلح نامه در مشهد

وکیل صلح نامه در مشهد

وکیل صلح نامه در مشهد

وکیل صلح نامه در مشهد ، عقد صلح از عقودی است که فانونگذار سخت گیری نداشته و  احکام خاص عقود را نیز ندارد. در عمل بعد از عقد صلح  مصالح یا متصالح به اختلاف می خورند و برای اثبات عقد صلح یا ابطال عقد صلح به دنبال وکیل متخصص و خوب دادگستری در مشهد جهت صلح نامه هستند.

وکیل صلح نامه در مشهد
وکیل صلح نامه در مشهد

 

درخواست وکیل پایه یک متخصص  (کلیک نمایید)

وکیل صلح نامه در مشهد

 

صلح در لغت به معنای سازش کردن آمده است، در صورتی که صلح به منظور رفع تنازع و پایان بخشیدن به دعوا انجام شود تا به احکام خاص قانون مدنی و سازش در آیین دادرسی مدنی و قواعد عمومی قراردادها است، ایجاب کننده را مصالح و قبول کننده را متصالح گویند و صلح چون عقد است و یکی از تعهدات می‌باشد. وکیل مشهد برای صحت آن طرفین صلح طبق بند ۲ ماده ۱۹۰ قانون مدنی و ماده فوق باید دارای اهلیت باشند.در ماده ۷۵۲ قانون مدنی قانونگذار صلح  را به این صورت تعریف نموده است:

صلح ممکن است یا در مورد رفع تنازع موجود

و یا جلوگیری از تنازع احتمالی را در مورد معامله و غیر آن واقع شود

در ماده۷۵۸ آمده است که  صلح در مقام معاملات هر چند نتیجه ای را که به جای آن واقعه شده است، می دهد اما شرایط و خواسته آن معامله را ندارد و بنابراین اگر مورد صلح عین باشد در مقابل عوض نتیجه آن همان نتیجه بیع خواهد بود بدون اینکه شرایط و احکام و خواسته بی در آن جاری شود.

 

وکیل عقد صلح در مشهد

 

در صورتی که صلح به منظور رفع تناقض‌ها و پایان بخشیدن به دعوا انجام شود تابع احکام خاص قانون مدنی و سازش در آیین دادرسی مدنی و قواعد عمومی قراردادها از در موردی هم که صلح در مقام معامله است نمی‌توان به تناسب ماهیت عمل حقوقی انجام شده

قواعد یکی از عقود معین را درباره طرفین اجرا کرد.

صلح در هر  حال عقدی لازم است وکیل صلح نامه در مشهد

در مواردی که صلح در مقام واقعی خود قرار می گیرد

و دعوایی را پایان می بخشد عقد لازم است

که جز در مورد تخلف شرط یا تخلف و یا شرط خیار قابل فسخ نیست

ماده ۷۶۱ قانون مدنی در این باره اعلام می‌کند

که در مورد تنازع یا مبنی بر تسامح باشد قاطع بین طرفین است و هیچ کس نمی‌تواند آن را  فسخ نماید، ماده ۱۸۴ قانون آیین دادرسی مدنی نیز صلحی که در دادگاه واقع می شود یا طرفین در دادگاه به صحت آن اقرار می‌کند از نظر اجرایی مانند احکام دادگاه می‌داند.

 

وکیل اثبات صلح نامه در مشهد

 

در قانون ثبت نیز قانونگذار صلح‌نامه را به طور مستقل در بند ۲ ماده ۴۷ آورده است و بیان می‌دارد «در نقاطی که اداره ثبت اسناد و املاک و دفاتر اسناد رسمی موجود بوده و وزارت عدلیه مقتضی بداند ثبت اسناد ذیل اجباری است».
۱ ـ کلیه عقود و معاملات…
۲ ـ صلح‌نامه و هبه‌نامه و شرکت‌نامه.
آحاد جامعه با توجه به اصل آزادی اراده چنانچه منع قانونی و شرعی نداشته باشند وکیل صلح نامه در مشهد می‌توانند در برخی از عقود و وقایع حقوقی خود از عقد صلح بهره جسته و از آثار آن استفاده کنند.

 

صلح عقد معاوضی یا غیر معاوضی

اگر صلح در مفهوم اصلی خود باقی می‌ماند اختصاص به رفع تنازل ممی یافت بی گمان در شمار عقود معوض قرار می گرفت  زیرا در موردی که اشخاص درباره وجود و قلمرو حقی اختلافی دارند برای روشن شدن آن وضع باهم صلح می کنند

و برای صلح از وکیل مشاوره نیز می گیرند

و از وکیل صلح در مشهد تقاضای تنطیم صلح نامه نیز می نمایند.

هر کدام امتیازی به طرف خود می دهد

از بعضی از ادعاهای خود می‌گذرد

تا از زحمت و اقامه دعوا و آثار دادرسی رها پیدا کند

با مفهوم گسترده ای که قانون مدنی برای صلح برگزیده

از این وسیله می توان برای تملیک مجانی نیز سود برد

و صلح به عنوان عقد مستقل وصف خاصی ندارد و

در تقسیم عقود معوض و مجانی نمی گنجد

و بر همین مبنا نیز در مادخ ۷۵۷ آمده است که صلح بلاعوض نیز جایز است

در عمل کمتر اتفاق می‌افتد که صلح بلاعوض باشد و دوطرفه برای پرهیز از دادن  مالیات پیشتر یا پیروی از مفهوم واقعی صلح ، آن را به صورت صلح محاباتی در می‌آورد و  عوض ناچیزی در برابر آن قرار می دهند تا صورت معاوضه را بیابد. وکیل صلح در مشهد در بسیاری مواقغ یک شل خ نبات نیز بعنوان عوض قرار داده می شود..

 

 وکیل اثبات و تنفیذ صلح نامه در مشهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم