وکالت در مشهد

وکالت در مشهد

وکالت در مشهد

وکالت در مشهد، درتمام ادوار تاریخ و پیش همه ملت ها ، از نقطه نظراجتماعی در ردیف نجیب ترین و شریف ترین و پراهمیت ترین خدمات به شمار آمده است . وکیل دادگستری برای استقرار عدالت با دستگاه قضایی همکاری داشته و تمام نیروی فعاله ، معلومات و دانش حقوقی ، نبوغ وهنر خود را دراختیار کسانی قرار می دهد که شرف ، خانواده ، دارایی و زندگی آنان مورد مخاطره قرار گرفته است.

وکالت مشهد
وکیل حسینی مقدم

وکالت شغلی حساس و خطیر در جامعه بوده که احتمال سوء استفاده از آن زیاد بوده و چه بسا نیرنگ بازان و سودجویان و کلاهبرداران با نام وکیل و به اسم وکالت مال و حیثیت و شخصیت دیگران را ملعبه هوی و هوس خود قرار دهند زو ضررهای هنگفتی بر جامعه و افراد آن زده و نظم آرامش اجتماعی را بر هم بزنند .  مجموعه ما با داشتن وکلای متخصص اعم وکیل آقا و وکیل خانم در مشهد به دنبال حل مشکلات حقوقی شما هموطنان می باشد.

انواع وکالت در شهر مشهد

قانونگذار برای جلوگیری از سوء استفاده افراد ناصالح وکالت را تابع قوانین ، مقررات و تشریفاتی نموده که انجام عمل وکالت و اتخاذ عنوان وکیل پایه یک دادگستری در حدود این قوانین و مقررات مجاز است .سلامت و قدرت بدنی،مقاوم در برابر خستگی،توانایی کلامی. شاید معلولیت دستیا پا کم ترین تاثیر را در شغل وکالت مشهد دارد ولی درهرصورت به دلیل شرایط سخت وکالت کم ترین معلولیت می تواند بیشترین بازدهی را درکار یک وکیل داشته باشد.

• وکالت تعیینی

وکالت تعیینی یا وکالت قراردادی آن است که هریک از اصحاب دعوا برای اقامه و تعقیب آن و دفاع از حق، به وکیل دادگستری در مشهد مراجعه و با وی قرارداد وکالت می‌بندند. وکیل دادگستری شخصی است که به‌غیر از داشتن تحصیلات حقوقی باید پروانه‌ی وکالت کردن را از قوه قضاییه یا از کانون وکلا در پی قبولی در امتحان، اخذ کرده باشد.

• وکالت تسخیری

وکالت تسخیری وکالتی است که در امور کیفری از طرف دادگاه برای دفاع از متهم به وکلا ارجاع می‌شود. مقصود از وکالت انتخابی وکالتی است که از طرف محکمه در موارد جزایی به وکلا ارجاع می‌شود. به عبارت دیگر چنانچه متهم استطاعت مالی ندارد یا در مواردی که قانوناً مداخله‌ی وکیل کیفری مشهد  در دادرسی ضرورت دارد و او حاضر به معرفی وکیل نیست؛ در این صورت از جانب دادگاه‌ها وکیل انتخاب می‌شود. وکیل مزبور عنوان وکیل تسخیری دارد.

• وکالت معاضدتی

 از جمله تدابیری است که در قانون برای افراد کم ‌درآمد اندیشیده شده تا بتوانند در احقاق حقوق خود و عدم پرداخت هزینه دادرسی دچار مشکلات نشوند وکالت معاضدتی است، وکالتی است که از طرف کانون وکلا در امور حقوقی، طبق قانون و با رعایت مقررات فصل دوم آیین‌نامه‌ی قانون وکالت ۱۹ خرداد ۱۳۱۶ به وکلا ارجاع می‌شود و همچنین تبصره‌ی ماده‌ی ۳۱ قانون وکالت در تعریف وکالت معاضدتی (انتخابی) تعریف مذکور را آورده است. از نظر وکیل حقوقی مشهد در خواست وکالت معاضدتی صرفا در امور حقوقی است

• وکالت اتفاقی

ازجمله اصحاب وکالت، وکالت اتفاقی یا موقت است. در ماده‌ی ۲ قانون وکالت مصوب ۱۳۱۵ بیان می‌دارد: اشخاصی که واجد معلومات کافی برای وکالت باشند ولی شغل آنها وکالت در عدلیه نباشد؛ اگر بخواهند برای اقربای سببی یا نسبی خود (تا درجه‌ی دوم از طبقه‌ی سوم) وکالت بنمایند، ممکن است که به آنها سه نوبت در سال جواز وکالت اتفاقی داده شود. قابل‌ذکر است که جواز وکالت اتفاقی با رعایت شرایط و مقررات مربوطه توسط کانون وکلای دادگستری صادر می‌شود. این شرایط و مقررات در آیین‌نامه‌‌ی صدور جواز وکالت اتفاقی که عیناً نقل می‌گردد، پیش‌بینی شده است.

• وکالت با اجرت و مجانی

وکالت ممکن است مجانی یا دارای اجرت باشد، وکالت تبرعی همان وکالت مجانی است که وکیل بابت حق‌الزحمه چیزی دریافت نمی‌کند. این سؤال به ذهن خطور می‌کند که درصورتی که وکیل دادگستری وکالت شخصی را به‌صورت تبرعی تقبل نموده باشد باید تمبر مالیاتی روی وکالتنامه الصاق و باطل نماید؟ پاسخ این سؤال منفی است، زیرا تمبر مالیاتی که وکیل باید به وکالتنامه الصاق و ابطال نماید، تابع حق‌الوکاله‌ای است که دریافت می‌کند. درصورتی که وکیل وکالت را تبرعی پذیرفته باشد به منزله‌ی آن است که حق‌الوکاله‌ای دریافت نکرده است تا براساس آن تمبر مالیاتی الصاق و ابطال نماید. ماده‌ی ۱۰۳ قانون مالیات‌های مستقیم مقرر داشته است که «وکلای دادگستری و کسانی که در محاکم اختصاصی وکالت می‌کنند، مکلفند که در وکالتنامه‌های خود دستمزد حق‌الوکاله را قید نمایند و معادل ۵ درصد آن را بابت علی‌الحساب مالیاتی روی نمونه وکالتنامه، تمبر الصاق و ابطال نمایند. به بیان دیگر چون وکیل دادگستری با قبول وکالت تبرعی وجهی دریافت نمی‌کند تا بر حسب مقررات مالی، مالیات بر درآمد را بپردازد.

وکالت قضایی و اداری

وکالت بر حسب اینکه نیاز به پروانه وکالت داشته باشد یا خیر به وکالت قضایی و اداری تقسیم می گردد که در نوشته وکالت در مشهد هر کدام را جداگانه توضیح می دهیم در صورت نیاز به وکیل جهت قبول وکالت می توانید با شماره تلفن وکیل در مشهد هماهنگ نمایید.

وکالت قضایی

به وکیلی گفته می‌شود که پروانه وکالت داشته و به همین علت حق وکالت از اشخاص را در دادگاه‌ها و سایر مراجع قضایی دارد. برای اینکه شخصی بتواند وکیل دادگستری شود، باید در رشته حقوق تحصیل کرده و پس آن با قبولی در آزمون وکالت، از کانون وکلای دادگستری یا مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضائیه، پروانه وکالت دادگستری دریافت کند.به علت کثرت قوانین و نا آشنا بودن مردم برای رسیدن به حق خود نیاز به وکیل در جامعه محسوس است. یک وکیل باید دوره های تحصیلات دانشگاهی و کار آموزی در کانون وکلای دادگستری را در بخش های مختلف قضایی از قبیل وکیل خانواده ، کیفری، حقوقی سپری کند.

وکالت اداری

این نوع وکالت برای کارهای اداری مرسوم است و در دفاتر اسناد رسمی تنظیم می گردد و نیاز به داشتن پروانه وکالت دادگستری نیست و در واقع  وکالت نامه قراردادیست که در حضور وکیل و موکل در دفتر اسناد رسمی تنظیم می شود که بموجب آن یکی از طرفین برای انجام عملی دیگری را وکیل خود[نایب]میکند و وکیل فقط در انجام کارهایی که در وکالت نامه نوشته شده میتواند از طرف موکل اقدام کند. و اقدام وکیل به منزله اقدام موکل است.

وکالت عقد جایز است و قابل فسخ از ناحیه طرفین میباشد مگر اینکه وکالت وکیل بلاعزل باشد [یعنی نتواند وکیل را برکنار کند]. وکیل زمانی میتواند انجام کار وکالت را به دیگری بسپار که در قرارداد تصریح شده باشد که حق توکیل به غیر ( وکیل مشهد)دارد[یعنی وکیل میتواند وکیل دیگری برای انجام کار بگیرد]. اگر کسی بخواهد وکیل خود را عزل کند باید به دفتر خانه اسناد رسمی مراجعه کندو تشریفات لازمه را انجام دهد. وکالت نامه های تنظیم شده در کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کشورهای خارجی اعتبار دارد بهتر است قبل از تنظیم وکالت نامه از یک وکیل خوب درمشهد کمک گرفته تا در آینده به مشکل برنخورید.

مشهد وکالت

وکالت شغلی است که لازمه اش تماس با مردم و شناخت دیدگاه ها و نیازها و دل مشغولی ها و ضعف ها و تعطیلات و خلاصه همه جنبه های منفی و مثبت زندگی آن ها است و از سوی دیگر این تماس و شناخت مستلزم صرف وقت کافی است، چیزی که یک وکیل خوب مشهد بایستی واجد آن باشد.شهر مشهد بعنوان یکی از شهرهای کلان ایران همواره مورد توجه گردشگران بوده هست این شهر مرکز اسات خراسان رضوی می باشد و به دلیل وجود حرم مطهر امام رضا علیه السلام  در مشهد ،سالانه پذیرای زائران زیادی نیز هست و دارای دیدنی های زیادی و آثار تاریخی بسیار ازجمله آرامگاه فردوسی می باشد.

وکالت امور حقوقی ، کیفری ، خانواده

ثبت زمان ملاقات ۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

[yasr_overall_rating size=”medium”]

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم