وکیل قتل در مشهد

وکیل قتل در مشهد

وکیل قتل در مشهد

وکیل قتل در مشهد از وکلای متخصص در زمینه جنایی است که تجربه پرونده های قتل اعم از عمد و غیر عمد را به صورت حرفه ای داشته است و از حداکثر توانایی و دانش خود برای دفاع بهتر از حقوق متهم و شاکی در دادگاه های کیفری انجام می دهد و رسالت اصلی خود را تحقق عدالت می داند.

وکیل قتل در مشهد
وکیل قتل در مشهد- پایه یک دادگستری

بر اساس قانون مجازات اسلامی قتل به سه دسته، قتل عمد، غیرعمد و قتل خطای محض تقسیم می گردد که هر یک شرایط، ارکان و مجازات مخصوص خود را دارد. وکیل قتل مشهد و در هر مورد بازپرس یا قاضی باید تشخیص دهد که کدام نوع قتل اتفاق افتاده است تا مجازات متناسب با همان نوع را صادر کند همین موضوع باعث پیچیدگی خاص دعاوی مربوط به قتل شده است که بهره گیری از بهترین وکلای جزایی در زمینه قتل می‌توانند در کشف حقیقت موثر باشد تا حکم عادلانه نیز صادر گردد. و هیچ حقی از افراد بی گناه پایمال نشود و افراد گناهکار نیز به مجازات رفتار ارتکابی خود محکوم گردند.

وکیل قتل در مشهد

قتل جرمی است که به قربانی صدمه ای غیر قابل جبران وارد میسازد که این صدمه، مرگ اوست. اینکه جرم قتل به چه صورت انجام شود و از چه طریقی رخ دهد، زیاد اهمیت ندارد چرا که در قتل، نتیجه حاصله مهم بوده و آنچه که ممنوع است، کشتن دیگری است، وکیل جرم قتل از مهم‌ترین جرایم علیه اشخاص می باشد و از جرایمی از که جوامع و سیستم های قضایی در مقابل آن واکنش شدیدی نشان می دهد

در حقوق کیفری ایران در ماده ۲۸۹ قانون مجازات اسلامی مصوب ۱۳۹۲ جنایات را به سه دسته تقسیم شده است:

۱.جنایت عدمی

۲.شبه عمدیپ

۲.خطای محض

از آنجا که اثبات نوع جنایت و دفاع از شخص متهم و شاکی در دادسرا و دادگاه های کیفری یک  کاری بسیار ظریف و دقیق است بهتر است در این خصوص با وکیل خوب قتل در مشهد مشورت و وکالت پرونده را نیز محول نمود.

یک وکیل متخصص قتل کتاب‌های نوشته شده توسط حقوقدانان کیفری در زمینه قتل عمد و غیر عمد را مطالعه نموده است و همچنین به آرای قضایی که در این خصوص صادر گردیده و قوانین و مقررات مربوطه و همچنین دارای دیوان عالی کشور آگاهی کامل دارد تا بتوانند بهترین نتیجه را برای موکلین در دعاوی قتل حاصل نماید.

وکیل قتل و بررسی انواع آن 

قتل عمد
وقتی محقق می‌شود که فردی با انجام کاری قصد کشتن شخصی را داشته باشد و یا کاری که انجام داده نوعا کشنده باشد و یا هرچند کارش نوعا کشنده هم نبوده، اما با در نظر گرفتن وضعیت مقتول از قبیل پیری یا بیماری یا کودکی نسبت به او کشنده تلقی شود. درواقع قتل عمد قتلی است که عملی که در مورد مقتول انجام می‌یابد، آگاهانه بوده و مقصود از آن نیز کشتن وی باشد.

قتل شبه عمد
در تعریف جنایت شبه عمد در ماده ۲۹۱ قانون مجازات اسلامی مصوب ۹۲ آمده است:

الف- هرگاه مرتکب نسبت به مجنیٌ علیه قصد رفتاری را داشته لکن قصد جنایت واقع شده یا نظیر آن را نداشته باشد و از مواردی که مشمول تعریف جنایات عمدی می‌گردد، نباشد.وکیل قتل در مشهد از مصادیق این مورد می‌توان به مواردی اشاره کرد که شخص سالم و با جثه نسبتاً خوبی را از جای کوتاهی پرت کنند ولی اتفاقا فرد مذکور پس از سقوط فوت کند.
ب ـ هرگاه مرتکب ، جهل به موضوع داشته باشد مانند آنکه جنایتی را با اعتقاد به اینکه موضوع رفتار وی شیء یا حیوان و یا افراد مشمول ماده ( ۳۰۲ ) این قانون است به مجنیٌ علیه وارد کند، سپس خلاف آن معلوم گردد.
پ ـ هرگاه جنایت به سبب تقصیر مرتکب واقع شود، مشروط بر اینکه جنایت واقع شده مشمول تعریف جنایت عمدی نباشد. در این مورد می‌توان به تخلفات رانندگی منجر به فتل اشاره کرد.

خطای محض
جنایت در موارد زیر خطای محض محسوب می‌شود:

الف ـ در حال خواب و بیهوشی و مانند آنها واقع شود.
ب ـ به وسیله صغیر و مجنون ارتکاب یابد.
پ ـ جنایتی که در آن مرتکب نه قصد جنایت بر مجنی علیه را داشته باشد و نه قصد ایراد فعل واقع شده بر او را

مشارکت در قتل

منظور از مشارکت در جرم این است که بیش از یک نفر در ارتکاب جرمی  دخالتداشته باشند. به ‌طور کلّی، هر گاه گروهی از افراد در تحقق جرمی دخالت کنند، هر یک از آن‌ها ممکن است بسته به نقشی که دارند، شریک یا معاون یا مرتکبِ جرم مستقل دیگری تلقی شوند.

تحقق مشارکت در قتل عمد و غیر عمد

  1. قتل باید مستند به رفتار همه آنها باشد.
  2. شریک باید در رفتار اصلی جرم قتل نقش داشته باشد.

مجازات : همه افرادی که در قتل مشارک کرده اند به همان مجازات قاتل واحد محکوم می ‌شوند؛ وکیل پرونده قتل در مشهد مثلا اگر سه نفر مرتکب قتل عمدی شوند، هر سه نفر بعد از پرداخت مازاد دیه قصاص خواهند شد. اگر اولیای دم به پرداخت دیه رضایت بدهند، هر یک از شرکا یک‌سوم دیه را پرداخت خواهند کرد.

اکراه درقتل

اکراه در قتل و یا دستور به قتل دیگری مجوز قتل نیست، وکیل قتل بنابراین اگر کسی را وادار به قتل دیگری کنند یا دستور به قتل رساندن دیگری را بدهند مرتکب قصاص می‌شود و اکراه کننده، به حبس ابد محکوم می‌شود.
در تبصره یک و دو ماده ۲۱۱، آمده است که اگر اکراه شونده طفل غیر ممیز یا مجنون باشد فقط اکراه کننده محکوم به قصاص است و چنانچه اکراه شونده طفل ممیز باشد نباید قصاص شود باید عاقله او دیه را بپردازد و اکراه کننده نیز به حبس ابد محکوم است.

نحوه رسیدگی به جرم قتل عمد 

تحقیقات مقدماتی جرایم قتل در دادسرا و در شعبات ویژ قتل انجام می گردد و بعد از تکمیل تحقیقات و دفاعیات وکلای آنها در صورت توجه اتهام کیفرخواست صادر و جهت اعمال مجازات به دادگاه کیفری یک استان ارسال می گردد.

به جرم قتل عمدی در دادگاه کیفری ۱ رسیدگی می‌شود. دادگاه‌­‌های کیفری یک با یک رئیس و دو مستشار (۳ قاضی) در مرکز هر استان و گاه شهرستان­‌ها تشکیل می‌­شود البته با حضور ۲ عضو نیز می‌توانند رسیدگی کنند. در واقع در خصوص این جرائم با سیستم تعدد قاضی رسیدگی می‌شود.

در خصوص رسیدگی به جرائم در صلاحیت دادگاه کیفری ۱ از جمله قتل عمدی در مشهد هر یک از طرفین می‌توانند حداکثر ۳ وکیل قتل به دادگاه معرفی کنند توجه به این نکته ضروری است که در پرونده‌های قتل عمدی اگر متهم وکیل معرفی نکند دادگاه برای وی وکیل تسخیری تعیین می‌کند.

مهلت پرداخت دیه قتل

پرسشی که از وکلای دادگستری می پرسند این است مهلتی که برای پرداخت دیه مشخص شده است چقدر است؟

مهلت پرداخت دیه از زمان وقوع جرم به صورت زیر آمده است:

شبه عمد: مهلت پرداخت دیه دو سال می باشد.

عمد موجب دیه: مهلت پرداخت دیه یک سال می باشد.

خطای محض: مهلت پرداخت دیه سه سال می باشد.

جهت درخواست وکالت یا مشاوره با وکیل در مشهد می توانید از طریق شماره تلفن اعلام شده تعیین وقت نمایید، هدف تیم وکلای ما احقاق حق و رضایت شما می باشد.

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

 

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم