وکیل تصرف عدوانی در مشهد

وکیل تصرف عدوانی در مشهد

وکیل تصرف عدوانی در مشهد

وکیل تصرف عدوانی مشهد ، تصرف به معنای آن است که مالی در اختیار کسی باشد و بتواند نسبت به آن مال تصمیم گیری کند. این تصمیم ممکن است در حدود قانون باشد و یا نباشد. در این مطلب به مسایل پیرامون آن از دیدگاه حقوقی خواهیم پرداخت. در صورت نیاز به وکیل برای رفع تصرف اعم از حقوقی یا کیفری ( وکیل کیفری در مشهد ) در شهر مشهد می توانید با ما در ارتباط باشید.

وکیل رفع تصرف در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

وکیل رفع تصرف در مشهد

از آنجا که دعاوی رفغ تصرف اختصاص به اموال غیر منقول دارد ابتدا در نوشته وکیل رفع تصرف در مشهد به این موضوع می پردازیم به طور کلی اموال را می توان در دو دسته اموال منقول و اموال غیر منقول تعریف کرد.
اموال منقول به اموالی اطلاق می شود که اساسا قابل لمس بوده و بتوان از جایی به جای دیگر منتقلش کرد. بعضی از اموال ذاتا حکم اموال منقول داشته مانند اثاثیه منزل، ماشین ، کشتی و … همچنین اموالی که در حکم اموال منقول بوده مانند حق وثیقه، حق مخترع و یا حقوق افراد در شرکت ها و در رابطه با سهام شرکت.
اموال غیر منقول در لغت به معنای اموالی است که قابل حمل نیست. برخی از اموال ذاتا اموال غیرمنقول هستند مانند معدن، سنگ، خاک ، زمین و از این دست از اموال. برخی از اموال نیز به واسطه فعالیت های انسان در حکم غیر منقول خواهند بود مانند بناها، نهال ها و درختان و … که با مراجعه به وکیل خوب در مشهد می توانید از جزییات این مورد مطلع شوید.

انواع دعاوی تصرف

هرگونه مالی اعم از اموال منقول و اموال غیر منقول اگر در تصرف فردی باشد بیانگر این است که آن شخص صاحب آن مال است. حال اگر شخصی به زور و بدون رضایت صاحب مال ، آن را تصرف کند این عمل را تصرف عدوانی گویند. وکیل ملکی در مشهد بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی می توان تصرف را بر سه نوع کلی بیان نمود.

دعوای تصرف عدوانی

دعوای مزاحمت

و همچنین دعاوی ممانعت از حق.

وکیل تصرف عدوانی

تصرف عدوانی بر اساس قانون آیین دادرسی مدنی به دو صورت می تواند باشد. تصرف عدوانی کیفری و تصرف عدوانی حقوقی

وکیل تصرف عدوانی کیفری 
اگر چنانچه فردی با اطلاع از مالکیت مالی که در اختیار صاحبش باشد در آن تصرف کند، عمل آن فرد مصداق تصرف عدوانی از نوع کیفری خواهد بود. بر اساس قانون مجازات اسلامی ماده ۶۹۰، قانون گذار برای این جرم مجازات یک ماه تا یک سال حبس را در نظر گرفته است.
برای پیگیری دعاوی تصرف عدوانی کیفری مراجعی چون دادسراها و دادگاه های محل وقوع مال غیرمنقول مناسب هستند. پس پیگیری آنها در شوراهای حل اختلاف امکان پذیر نمی باشد.

وکیل تصرف عدوانی حقوقی 
تصرف عدوانی از نوع حقوقی آن فقط منتسب به اموال غیر منقول است. بر اساس ماده ۱۵۸ قانون آیین دادرسی مدنی دعوای تصرف عدوانی حقوقی عبارت است از:
ادعای متصرف سابق مبنی بر اینکه دیگری بدون رضایت او اموال غیر منقول وی را از تصرف او خارخ نموده است و اعاده تصرف خود را نسبت به آن مال درخواست می نماید.

تفاوت های تصرفات عدوانی کیفری و حقوقی

در خصوص تصرفات عدوانی نکات مهم زیر را باید در نظر داشت:
۱- مهمترین رکن برای قاضی این است که متصرف عدوان میدانسته مال متعلق به مالک بوده است یا نه. وکیل خوب برای تصرف عدوانی در مشهد اثبات این موضوع اولین و مهمترین قدم در پرونده های تصرف عدوانی محسوب می شود.
۲- در دعوی تصرف عدوانی حقوقی تنظیم دادخواست حقوقی نیاز است. اما برای رفع تصرف کیفری تنها شکایت کیفری برای قرار تعقیب کفایت می کند.
۳- در قانون مجازات اسلامی اثبات مالکیت برای رفع تصرف نیاز است اما در قانون آیین دادرسی مدنی نیازی به اثبات مالکیت وجود ندارد.
۴- در نظر داشته باشید معمولا روند پیگیری تصرفات عدوانی حقوقی زمانبر تر است نسبت به تصرفات عدوانی کیفری
۵- دعوی مربوط به مال غیر منقول از پیچیدگی و اهمیت بالا برخوردار می باشد و در بسیاری مواقع برای احقاق حق نیاز به وکیل تصرف عدوانی در مشهد است.

تصرف عدوانی در مال مشاع

مال مشاع به مالی اطلاق می شود که که بیش از یک نفر در آن مال مالکیت دارند. در اینگونه اموال تصرف یکی از شرکا در مال هم می تواند حکم تصرف عدوانی باشد. زیرا تمام آن مال در اختیار یک فرد نیست.

خلع ید چیست و تفاوت آن با تصرف عدوانی

خلع ید یک دعوای حقوقی در مورد اموال غیر منقول است. مانند خانه، زمین و باغ و امکان شکایت کیفری در آن وجو ندارد. وکیل خلع ید در مشهد بطور ساده تر می توان عنوان کرد که خلع ید زمانی مطرح می شود که فردی به طور غیرقانونی در مالی غیر منقول که متعلق به دیگری است تصرف نماید و مالک آن مال بخواهد که آن مال را از دست متصرف خارج نماید.

سه شرط اساسی برای طرح دعاوی خلع ید وجود دارد.

یک آنکه مالکیت مالک بر اساس سند معتبر و رسمی مورد نیاز است.

دوم تصرف خوانده است.

و شرط آخر غیر قانونی و غصبی بودن تصرف می باشد که هر سه شرط باید از سوی دادگاه احراز شود.
مهمترین تفاوت خلع ید با تصرف عدوانی در مالکیت بر اساس سند معتبر و رسمی می باشد. در تصرف عدوانی مقدم بودن مالکیت افراد نسبت به هم به تنهایی کفایت می کند و نیاز به ارئه سند لزوما وجود ندارد.
دعاوی خلع ید نیازمند تشریفات دادرسی می باشد و پروسه ای گاها طولانی تر نسبت به تصرفات عدوانی دارد در صورتی که در تصرف عدوانی نیازی به تشریفات دادرسی نیست و دادرسی خارج از نوبت انجام می گیرد.
در دعاوی خلع ید باید حتما رای قطعی شود و پس از آن درخواست اجرا شود. در صورتی که در پرونده های تصرف عدوانی نیازی به قطعی شدن رای وجود ندارد و حکم بلافاصله قابل اجراست.
هزینه های دادرسی در خصوص پرونده های خلع ید متناسب با ارزش مالی مال بوده و بر اساس ارزش معاملاتی املاک در زمان و منطقه مورد دعوا محاسبه می گردد. در صورتی که برای دعاوی تصرف عدوانی اینگونه نبوده و هزینه دادرسی بر اساس شاخص های غیر مالی محاسبه می گردد.

وکیل تصرف در مشهد

در بسیاری از پرونده ها اثبات مالکیت مال، امری پیچیده در روند دادرسی محسوب می شود. معمولا پرونده های تصرف عدوانی از جمله پرونده های گاها زمانبر بوده و خسارات مالی زیادی را می تواند برای صاحب مال به همراه آورد. به همین دلیل داشتن وکیل پرونده های تصرف عدوانی می تواند روند احقاق حقوق از دست دهدنگان مال را تسریع کند.
اگر چنانچه در ابتدای روند دادرسی دعاوی بدوا به صورت درست مطرح نشوند یا از وکیل تصرف عدوانی در مشهد کمک نگیرید؛ این امر می تواند بر طولانی تر شدن روند دادرسی و عدم موفقیت در آنها نقش بسزایی داشته باشد.
در بسیاری از پرونده های تصرف عدوانی، ورود برخی از نهادهای حقوقی محتمل است. از طرفی برای بسیاری از پرونده ها مهلت های زمانی مشخصی وجود دارد که اگر در همان بازه مشخص فرایند دادرسی انجام نشود عملا مال از بین می رود و خسارات زیادی متوجه مالک می شود. پس داشتن وکیل حقوقی مشهد در اینگونه پرونده ها امری ضروری محسوب می شود.

 نکات مهم دعوی رفع تصرف

در اینجا به متداولترین مسائل مرتبط با تصرف عدوانی توسط وکیل در مشهد پرداخته ایم. با آرزوی این که مورد توجه شما قرار گیرد:
 در دعاوی تصرف عدوانی کیفری مساله مالکیت مورد توجه است. پس انجام امور مرتبط با دادرسی باید توسط خود مالک یا وکیل قانونی آن انجام شود.
 در خصوص اموال منقول، تصرف عدوانی، مزاحمت و ممانعت از حق اموال همچنان با ماده یک از قانون اصلاح ثانوی جلوگیری از تصرفات عدوانی قابل رسیدگی و پیگیری می باشد.
 در خصوص اموال مشاع بر اساس ماده ۱۶۷ قانون دادرسی مدنی، اگر در مالی که مشاع است بعضی از شرکا مانع تصرف یا استفاده از مال شوند یا در خصوص استفاده دیگر شرکا ایجاد مزاحمت نمایند، این موارد نیز در حکم تصرف عدوانی بوده و از مراجع ذیصلاح قابل رسیدگی و پیگیری می باشند.
 مدت زمان تصرف بدون داشتن سند مالکیت هیچ گونه حقی برای متصرف ایجاد نمی کند. در مواردی دیده شده که تصرف سالیان سال انجام گرفته است. در صورت اثبات مالکیت می توان از طریق بحث های مرتبط با تصرف عدوانی یا خلع ید موضوع را پیگیری کرد.

ویژگی های یک وکیل خوب در پرونده های تصرف عدوانی مشهد چیست؟

معمولا بسیاری از پرونده های تصرف عدوانی دارای قوانین بسیاری است و تشخیص اینکه احقاق حق از چه طریقی بهتر است انجام شود ، نیازمند تسلط یک وکیل پایه یک مجرب بر موضوع است. هرچه تسلط یک وکیل در این زمینه بیشتر باشد امکان پیروزی در پرونده ها در زمان کوتاهتر میسر است.
از طرفی بسیاری از پرونده ها با نهاد های مختلفی مرتبط می شود. داشتن ارتباطات و آشنایی با امور و قوانین بسیاری از سازمان ها و نهاد ها امکان پیروزی در یک پرونده را بیشتر می کند. سازمان هایی نظیر حفظ محیط زیست، شهرداری ها، سازمان های مسکن و اداره های مرتبط با آن. پس تجربه کاری یک وکیل خوب در پرونده های تصرف عدوانی بیانگر آشنایی یک وکیل در خصوص دستورالعمل ها و مراتب کاری این نهاد ها محسوس می شود.

مدارک مورد نیاز هنگام مراجعه به وکیل تصرف عدوانی

در هنگام مراجعه به وکیل تصرف عدوانی در مشهد ، جهت تسهیل در انجام امور بهتر است موارد زیر را به همراه داشته باشید:
۱- کارت ملی یا شناسنامه
۲- هرگونه مدرکی که سبق تصرف را اثبات می کند.
۳- اصول اسناد مالکیت

ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت 

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

۰۵۱۳۶۰۲۰۲۵۳

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تماس مستقیم