بهترین وکیل وصیت در مشهد

بهترین وکیل وصیت در مشهد

بهترین وکیل وصیت در مشهد

فهرست مطالب

بهترین وکیل وصیت در مشهد ، اثبات و تنفیذ وصیت نامه اعم از شفاهی و کتبی نیاز به وکیل متخصص در زمینه وصیت دارد برای درخواست بهترین وکیل وصیت در مشهد و مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری مشهد می توانید با شماره های مندرج در سایت با ما در ارتباط باشید.

بهترین وکیل وصیت در مشهد
وکیل حسینی مقدم – وکیل پایه یک دادگستری

مشاوره و وکالت دعاوی وصیت و ارث

بهترین وکیل وصیت 

موصی به باید ملک موصی باشد و وصیت به مال غیر ولو با اجازه مالک باطل است. وصیت به مال غیر و برای خود باطل است و بر خلاف سایر اعمال فضولی ” وکیل معامله فضولی در مشهد “امکان تنفیذ آن از سوی مالک وجود ندارد.

ممکن است مالی را که هنوز موجود نشده است وصیت نمود.

وصیت مردد و مجهول باطل است

ولی علم اجمالی به موصی به ،

برای صحت وصیت کفایت می کند.

موضوع تملیک موصی به باید قابلیت وجود در آینده را داشته باشد. هرگاه موصی ، به تصور وجود عین معینی مثل یک گوسفند وصیت کند و بعدا معلوم شود که گوسفند در زمان وصیت مرده بوده است ، وصیت به دلیل فقدان موضوع باطل است.

وصیت زاید بر ثلث

وصیت به زیاده بر ثلث ترکه نافذ نیست مگر به اجازه وراث و اگر بعض از ورثه اجازه کند فقط نسبت به سهم او نافذ است. شخص بدون وارث می تواند تمام اموال خود را وصیت کند، وکیل ارث در مشهد حاکم وارث محسوب نمی شود بلکه صرفا اداره ی ترکه با حاکم است.

وارث بودن در زمان فوت و تنفیذ ملاک است ، نه زمان انشاء وصیت.

دستیابی به ثلث ترکه ، متضمن سه مرحله است :

تعیین اموال موصی  تقویم آن   کسر دیون ترکه

تقویم ترکه ممکن است به تراضی انجام گیرد

مگر اینکه یکی از وراث غایب یا محجور باشد

که در این صورت رجوع به کارشناس و نظارت دادگاه ضروری است.

منظور از ثلث ، ثلث از دارایی خالص است که پس از پرداخت هزینه های کفن و دفن ، حفظ و اداره و تصفیه و تقسیم ترکه ” وکیل تقسیم ترکه در مشهد ، مالیات و عوارض و دیون و واجبات مالی ، حاصل می شود.

بهترین وکیل وصیت در مشهد

ملاک تعیین ثلث

میزان ثلث به اعتبار دارایی موصی در حین وفات معین می شود نه به اعتیار دارایی او در حین وصیت. همه حقوق و اموال موصی در زمان فوت تقدیم می شود ولو بعد از فوت قسمتی از آن تلف شود. حقوقی که منشاء و سبب تملک آنها در زمان حیات موصی فراهم شده و بعد از فوت به ترکه افزوده شده هم جزء دارایی محسوب می شود. مشاوره با وکیل خوب در مشهد توصیه می گردد.

مطالبات غیر قابل وصول جزء دارایی محسوب نمی شود

مگر اینکه مدیون، یکی از وراث باشد

که در این صورت طلب از حصه او وصول می شود.

هرگاه موصی به منافع ملکی باشد ، دائما یا در مدت معی به طریق ذیل از ثلث اخراج می شود : بدوا عین ملک با منافع آن تقویم می شود پس ملک مزبور با ملاحظه مسلوب النفعه بودن در مدت وصیت تقویم شده تفاوت بین دو قیمت از ثلث حساب می شود.

اگر موصی به منافع دائمی ملک بوده

و بدین جهت عین ملک قیمتی نداشته باشد

قیمت ملک با ملاحظه ی منافع از ثلث محسوب می شود.

آغاز مدت انتفاع از تاریخ فوت موصی است.

اگر موصی زیاده بر ثلث به ترتیب معینی وصیت به اموری کرده باشد ، ورثه زیاده بر ثلث را اجازه نکنند به همان ترتیبی که وصیت کرده است از ترکه خارج می شود تا میزان ثلث و زاید بر ثلث باطل خواهد شد و اگر وصیت به تمام یک دفعه باشد زیاده از همه کسر می شود.

 

تیم وکیل مشهد

با لیستی از وکلای پایه یک دادگستری مشهد

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت