وکیل پایه یک دادگستری خانواده در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری خانواده در مشهد

وکیل پایه یک دادگستری خانواده در مشهد

فهرست مطالب

وکیل پایه یک دادگستری خانواده در مشهد ، مسایل مرتبط با آن امروزه از اهمیت بالایی برخوردار است. بسیاری از مردم با در نظر نگرفتن این مطلب همواره خود را صاحب نظر میدانند و برای خود و حتی افراد دیگر نسخه های اشتباه و زیان بار می نویسند. چه بسیار زوجینی که به دلیل سهل انگاری از اهمیت وکالت و تنها با مشورت کردن با افراد نابلد در این امر دچار مشکلات زیادی در زندگی شده اند و متاسفانه بنیان ازدواج خود را به همین دلیل از دست داده اند.

علم حقوق به طور کلی شامل شاخه ها و زیرمجموعه های بسیاری است. حفظ بنیان خانواده در یک جامعه ارتباط بسیار نزدیکی با ارتقا سطح رشد فرزندان و سلامت جامعه دارد. در علم حقوق شاخه ای اختصاصا به مسایل حقوقی پیرامون خانواده پرداخته است که در این مطلب به بررسی حقوق خانواده و همچنین ویژگی های یک وکیل خوب خانواده در مشهد پرداخته ایم.

وکیل پایه یک دادگستری خانواده در مشهد

امروزه با افزایش مشکلات اقتصادی و همچنین پیچیده تر شدن وضعیت معیشت، فشار های زیادی بر خانواده ها مخصوصا خانواده های نوپا وارد آمده است. این امر سبب بروز اختلافات وسیع در خانواده شده که در بسیاری از موارد توصیه های تخصصی و علمی حقوق میتواند به رفع مشکلات کمک شایانی کند. این موضوع را میتوان به وضوح در آمار طلاق ثبت شده دید.

همچنین کشور ما ایران به عنوان یک کشور در حال توسعه همواره در معرض تغییر و تحولات بزرگیست. به دلیل تغییر سریع در سبک زندگی و الگوبرداری های بعضا اشتباه از غرب، فرهنگ های نوینی همواره در حال جا افتادن در کشور می باشند. به عنوان مثال گسترش ارتباطات به واسطه شبکه های اجتماعی ” وکیل فضای مجازی ، دسترسی آسان به سبک های زندگی غیر متعارف و … باعث آن شده که روند تغییر فرهنگ در سال های پیش در کشور به طور چشمگیری انجام شود.

این مسائل و مسائل مشابه با آن که شاید بحث مفصل درباره آن در اینجا نگنجد، باعث آن شده که مسائل و امور مربوط به خانواده ها به شکل پیچیده ای تبدیل شود. همین امر لزوم آگاهی بیشتری درباره مسائل حقوق خانواده را برای افراد میطلبد. از این رو نمی توان با درنظر گرفتن سبک زندگی امروزه از همه افراد جامعه انتظار آن را داشت تا به تمام جنبه های حقوقی و بالاخص حقوق خانواده آگاهی و اشراف کامل داشته باشند.

خوشبختانه در راستای تخصصی شدن رشته ها و حرفه ها، امروزه بخش مخصوص حقوق خانواده در علم حقوق دیده می شود وکلای پایه یک خانواده بسیار کارکشته ای در این زمینه حضور دارند که می توانند مشاوران بسیار خوبی برای افراد در زمینه حقوق خانواده باشند.

 مشاوره با وکیل پایه یک دادگستری

همانطور که در سمت قبل اشاره شد امروزه احتیاج به وکیل آشنا به مسایل حقوق خانواده بیش از پیش احساس می شود. اما سوال مهم در اینجا این است که برای چه مسائلی می توان با وکیل خانواده مشورت کرد؟

در اینجا به صورت فهرست وار به بیان متداولترین مسائل مرتبط با حقوق خانواده میپردازیم و در قسمت های بعد با توضیحات آن همراه شماییم:

  • طلاق در تخصص وکیل طلاق در مشهد
  • مسائل مرتبط با مهریه در تخصص وکیل مهریه
  • اجرت المثل ایام زوجیت در تخصص وکیل خانواده
  • نفقه و مسائل مرتبط با آن در تخصص وکیل نفقه
  • ارث و مسائل مرتبط با آن در تخصص وکیل ارث مشهد

طلاق

طلاق به عنوان پرچالش ترین مسئله در بحث حقوق خانواده مطرح است. وجود جنبه های بسیار متفاوت و همچنین شرایط زیادی که ممکن است هنگام طلاق پیش بیاید بر پیچیدگی های این موضوع افزوده است. وکلایی که در زمینه طلاق فعالیت می کنند می توانند گاها با ساده ترین توصیه ها گره های کوری را در زندگی افراد بگشایند. در اینجا به طور خلاصه به برخی مسائل مرتبط با طلاق میپردازیم:

انواع طلاق

طلاق انواع مختلفی دارد. در اینجا انوااع مختلف طلاق را با هم بررسی میکنیم:

  1. طلاق رجعی: متزلزلترین نوع طلاق. مرد در این نوع طلاع تا سه ماه بعد از طلاق (مدت عده زن) می تواند به همسر خود برگردد و طلاق را برهم بزند.
  2. طلاق بائن: در صورتی که زن دوشیزه باشد و یا یائسه باشد. مرد حق رجوع به زن را ندارد و اگر بخواهد برگردد باید دوباره صیغه خوانده شود.
  3. طلاق خلع: اگر زن در هنگام طلاق چیزی مثل مهریه را به همسر خود ببخشد. مال بخشیده شده می تواند مهریه یا هر مال دیگری باشد. احکام این نوع طلاق مانند طلاق بائن است.
  4. طلاق توافقی: کم دردسر ترین نوع طلاق. در این نوع طلاق طرفین در مورد تمام مسائل از جمله نفقه، مهریه، حضانت فرزندان و … به توافق میرسند. توافق زوجین برای دادگاه قابل قبول است. در این موارد بهتر است برای تضییع حقوق خود حتما با یک وکیل طلاق توافقی در مشهد مشورت نمایید.

زن به طور کلی از داشتن حق طلاق محروم است. مگر اینکه وکیل حق طلاق به عنوان یکی از شروط عقد در اختیاز زن قرار گرفته باشد. اما مواردی وجود دارد که زن می تواند درخواست طلاق داده و در صورت اثبات برای دادگاه طلاق جاری شود. در اینجا به متداولترین این موارد اشاره می کنیم اما برای آگاهی بیشتر و دقیق تر با وکیل خانواده مشورت کنید. این موارد عبارتند از:

  • اعتیاد به مواد مخدر
  • ترک زندگی توسط مرد
  • ازدواج مجدد و بدون اجازه مرد
  • بچه دار نشدن مرد
  • سوء رفتار مرد
  • مشکلات زناشویی ناشی از عیب مرد
  • عدم پرداخت نفقه
  • اثبات خیانت مرد
  • مریضی صعب العلاج مرد
  • رابطه جنسی غیر متعارف
  • و موارد دیگری که برای آگاهی از آن با وکیل خانواده خود مشورت نمایید.

مهریه چیست و نحوه اجرا و وصول آن به چه صورت است؟

مهریه امروزه به عنوان یکی از اصلی ترین دعاوی خانواده ها محسوب می شود. مهر از نظر بهترین وکیل مهریه مشهد از جمله حقوق مالی است که به محض جاری شدن عقد به زن تعلق می گیرد.

در ماده ۱۰۸۲ قانون مدنی عنوان می شود که (به مجرد عقد، زن مالک مهر می شود و می تواند مهریه اش را مطالبه کند.)

مهریه عند المطالبه

دراین نوع از مهریه زن می تواند در هر زمان از شوهر خود مهریه اش را طلب نماید. در اینجا نیازی به اثبات توانایی مالی شوهر نمی باشد. این نوع از مهریه امنیت به مراتب بالاتری را برای زن به همراه دارد و در دعاوی معمولا پروسه زمانی کوتاه تری برای زوجه به همراه دارد.

مهریه عند الاستطاعه

نوع دیگری از مهریه که قانون گذار در نظر گرفته است. شرط تمکن مالی شوهر در این نوع از طلاق وجود دارد. در خصوص وصول آن ابتدا زوجه بایستی به اثبات تمکن مالی شوهر بپردازد و بعد از آن می تواند تمام مهر خود را به صورت کامل و در اسرع وقت دریافت نماید.

یکی از نکات حائز اهمیت در خصوص مهریه آن است که می توان بخشی از مهریه را به صورت عند المطالبه و بخش دیگری از آن را عند الاستطاعه در نظر گرفت. در این صورت هر بخش از مهریه تابع قواعد و مقررات مربوط به خودش می باشد.

اجرت المثل ایام زوجیت

برخی از کارها هستند که به طور کلی و شرعا به عهده زن نمی باشد. کارهایی که مخصوصا در عرف برای انجام دادن آنها مزد در نظر گرفته می شود. اگر این دست از کارها توسط زوجه برای دادگاه توسط وکیل اجرت المثل اثبات شود، زوج ملزم به پرداخت اجرت المثل آن می شود. اینکه دقیقا مصادیق و نمونه ها و شرایط دریافت اجرت المثل چیست و چگونه محاسبه می شود در اینجا نمیگنجد اما به زبان ساده باید گفت که اجرت المثل به کارهایی تعلق می گیرد که بر عهده زن نبوده و با درخواست شوهر انجام شده است.

مطالبه اجرت المثل ایام زوجیت با تقدیم دادخواست از طرف زن به دادگاه خانواده انجام می گیرد. همچنین در پرونده های طلاق یکی از مسائلی که باید توسط وکیل خوب طلاق مشهد تعیین تکلیف شود، اجرت المثل ایام زناشوییست.

نفقه و مسائل مرتبط با آن

نفقه در واقع به مجموع نیاز های متعارف و متناسب با شان و منزلت زن است که مرد مکلف است که آنها را فراهم کند. نیازهایی از قبیل مسکن مناسب، البسه، غذا، اثاث منزل، هزینه های درمانی و بهداشتی و … که مرد موظف است آنها را متناسب با شرایط اجتماعی همسر خود برای ایشان فراهم کند.

پرداخت نفقه شرایطی دارد که یکی از شروط اصلی آن انجام تکالیفی است که قانونا بر عهده زن می باشد. اگرچنانچه اثبات شود که زن در انجام امور متعهد به آن کوتاهی کرده است، از گرفتن نفقه محروم میشود. بهتر است از وکیل خوب نفقه مشهد کمک بگیرید

بحث نفقه در هنگام طلاق یکی از مسائل پرچالشی است که باید توسط دادگاه تعیین تکیف شود. پیچیدگی های اثبات بسیاری از مسائل گاها از توانمندی افراد ناآگاه به مسایل حقوق خانواده خارج است. از این رو نفقه به عنوان یکی از مهمترین مسائلیست که یک وکیل پایه یک خانواده در مشهد می تواند در خصوص آن به شما کمک کند.

ارث و مسائل مرتبط با آن

بعد از فوت معمولا از افراد اموال و دارایی هایی می ماند که وارث شخص متوفی، صاحب آن مال می شود. بسیاری از افراد هستند که قبل از فوت به دلیل جلوگیری از مشکلات و پیچیدگی های مرتبط با ارث ، خود اقدام به تعیین وضعیت مال و اموال خود می کنند. بسیاری ترجیح می دهند با اخذ یک وکیل خانواده، وصیت نامه ای رسمی و قانونی را در اختیار وکیل پایه یک خانواده قرار داده که پس از فوتشان به طور مشخص وضعیت سهم الارث وارثان خود مشخص باشد. در این بین دیده شده است که بسیاری افراد بدون مشورت با وکیل خانواده اقدام به تعیین سهم الارث می کنند. توصیه می شود قبل از انجام این کار با یک وکیل خوب مشهد مشورت نمایید.

وکیل مشهد

در مطلب حاضر وکیل پایه یک دادگستری مشهد به متداولترین مسائل مرتبط با حقوق خانواده پرداختیم. مطالب بسیار زیاد دیگری نیز همچنان باقیست که سبب بسیاری از دعاوی دادگاه های خانواده است. امروزه دادگاه های خانواده یکی از پرمراجعه ترین دادگاهای کشور محسوب می شود. از همین رو وجود وکیل خانواده یکی از الزامات زندگی در جامعه امروز محسوب می شود.

 ثبت زمان مشاوره حضوری و قبول وکالت

۰۹۱۵۵۰۰۳۴۱۷

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

0
افکار شما را دوست داریم، لطفا نظر دهید.x
تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت