وکیل در چناران

وکیل چناران

وکیل در چناران

فهرست مطالب

وکیل در چناران

یک وکیل پایه یک دادگستری در چناران شخصی است که افراد در صورت بروز یک مشکل حقوقی و یا تصمیم به طرح دعوا جهت اخذ مشاوره یا اعطای وکالت، به وی مراجعه می نمایند. برای این هدف قبل از هر کاری لازم است بدانیم وکیل چه کسی است.

وکیل به فردی گفته می‌شود که از سوی شخص دیگری برای انجام کاری مامور می‌شود و قرارداری که طبق قوانین و حقوق مدنی بین طرفین منعقد می‌شود «وکالت» نامیده می‌شود. طرفین قرارداد منعقد شده نیز «وکیل» و «موکل» نام دارند.

حوزه های وکالت وکیل پایه یک دادگستری

به طور کلی وکیل پایه یک دادگستری چناران می‌تواند به وکالت در زمینه‌های گوناگون بپردازد و در دعاوی مختلف حضور یابد. برخی از دعاوی مختلفی که وکیل  می‌تواند در آن حضور یابد عبارتند از:

وکالت امور حقوقی : وکالت در دعاوی مربوط به قراردادها و معاملات گرفته تا موضوعاتی درباره ارث و وصیت و …

وکالت امور خانواده: وکیلی که در اموری مانند طلاق، مهریه، طلاق توافقی، استرداد جهیزیه، نفقه، حضانت کودکان، انحصار وراثت و … می‌تواند راهنما باشد.

وکالت امور کیفری: یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه‌هایی نظیر تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ پایان کار، وقف، سرقفلی، قرارداد اجاره و … فعالیت می‌کند.

وکیل ثبت احوال: وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در زمینه‌های متفاوت مرتبط با ثبت احوال از جمله: تغییر نام و نام خانوادگی، حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق، اخذ گواهی فوت و … شما را راهنمایی و کمک کند.

وکیل شرکت‌ها: برای انجام اموری مانند ثبت شرکت، ضمانت نامه‌های بانکی، تشکیل پرونده مالیاتی و … نیز می‌توانید به سراغ یک وکیل پایه یک دادگستری بروید.

وکیل چک و سفته: انجام اموری مانند رسیدگی به چک و سفته برگشتی نیز می‌تواند در حوزه فعالیت‌های یک وکیل پایه ۱ دادگستری باشد.

چه نکاتی را باید در انتخاب یک وکیل خوب مدنظر قرار دهیم؟

از شاخص ترین ویژگی ها در انتخاب یک وکیل پایه یک دادگستری خوب و کار کشته، احساس مسئولیت وی نسبت به موکل خویش است زیرا رابطه بین وکیل و موکل بر پایه و اساس اعتماد می‌باشد.

وکیل از راه‌های قانونی و پیچ ‌و خم‌ هایی‌ که در قوانین مربوط به دادگاه می‌شناسد، و تسلط وکیل بر موضوع پرونده می تواند تاثیر زیادی در نتیجه گیری باشد. با توجه به این مورد باید در انتخاب وکیل خوب برای پرونده دقت کرده و یک وکیل اخلاق مدار برای پرونده خود انتخاب کرد. حال این سوال مطرح می‌شود که چگونه به یک وکیل اطمینان کنیم؟

در پاسخ می‌گوییم که برای شناخت بهتر یک وکیل که آیا یک وکیل کار کشته است، می‌توان در مورد موضوع پرونده با چند وکیل مشاوره و مشورت کرده و با مقایسه راهنمایی‌ های آن وکلا،

می‌توانیم یک وکیل آگاه و خبره در کار خود انتخاب کرد.

اما این نکته را نیز باید در نظر داشت که تجربه و آگاهی در امر وکالت به هیچ عنوان به سن و سال بر نمی‌گردد؛ چه بسا ممکن است وکلای جوانی در کرج در این حرفه فعالیت کنند که آگاهی

آنها از برخی وکلای باسابقه بسیار بیشتر باشد.

علاوه بر موارد فوق، وکیل باید در اقدامات و تصمیمات خود، صلاح و مصلحت موکل خود را رعایت کرده و به آن توجه کند. وکیل، در مقابل خسارتی که در حق موکل خود ممکن است به او وارد

کند مسئول بوده و نباید از محدوده اختیاراتی که به وی داده می‌شود تجاوز کند.

ناگفته نماند که اگر برای موردی یا دعوایی دو وکیل از طرف موکل تعیین شده باشد هیچ کدام از وکلا نمی‌تواند به تنهایی اقدام به کاری کند.

علاوه بر وکیل، موکل نیز نسبت به انتخاب خود دارای تعهد است .

 

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت