وکیل ابطال معامله در مشهد

وکیل ابطال معامله در مشهد

وکیل ابطال معامله در مشهد

فهرست مطالب

وکیل ابطال معامله در مشهد ؛ ابطال در اصطلاح حقوقی عبارت است از نابود کردن یک عمل یا هر چیـزی که دارای ارزش حقوقی باشد و بررسی پرونده های حقوقی نیازمند دانش و آگاهی کافی است که این مهم توسط بهترین وکیل ابطال معامله به دست می آید. در ادامه این مطلب به انواع ابطال وقایع حقوقی خواهیم پرداخت.

وکیل ابطال معامله در مشهد
وکیل حسینی مقدم – پایه یک دادگستری

متخصص و موفق دعاوی حقوقی مشهد

وکیل ابطال معامله

انواع وضعیت حقوقی یک معامله:
وضعیت حقوقی یک قرارداد ۳ نوع است:
1- صحیح
هر معامله دارای شرایط عمومی است که توسط قانون گذار جزء شرایط اساسی معامله تعیین شده است ولی طرفین می توانند علاوه بر آن، شرایط خصوصی را هم که جزء شرایط عقود معین اند، با توافق یکدیگر در معامله قرار دهند. در صورت رعایت این شرایط توسط هر دو طرف، معامله صحیح تلقی می شود.

2- باطل
معامله باطل که در حقوق به آن بیع فاسد نیز گفته می شود، به معنای عدم است وکیل ملکی در مشهد و طبق قانون مدنی: «اثری در تملک ندارد». معامله باطل درست مقابل معامله صحیح است. معامله باطل یا فاقد یکی از شرایط اساسی معامله و یا عقود معین بوده است و یکی از شرایط اختصاصی معامله را ندارد.

3- غیر نافذ
عدم نفوذ در لغت به معنای بی ‌اثر بودن است اما در حقوق این عنوان برای معامله و عقدی ناقص، به کار می رود که برخی از آن تحت عنوان معامله صحیح هم یاد کرده‌ اند که برخلاف داشتن تمام شرایط یک معامله صحیح، هنوز کامل نیست و امکان دارد وضعیت حقوقی چنین معامله ‌ای تغییر پیدا کرده و به معامله باطل تبدیل شود.

تفاوت ابطال و بطلان معامله

بطلان معامله یعنی اساساً معامله باطل بوده و شرایط صحت را ندارد، مانند معامله مشروبات الکلی.
ابطال معامله یعنی معامله شرایط صحت را دارد اما به جهات قانونی، قابل اجرا نمی باشد مانند معاملات فضولی و یا معاملاتی که وکیل قرارداد خارج از حدود صلاحیت خود انجام می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با با وکیل خوب در مشهد برای ابطال معامله در مشهد مشورت نمایید.

انواع ابطال معامله در مشهد

به دو دسته تقسیم می شوند:

1- ابطال معامله غیر نافذ

همان طور که در مفهوم معاملات غیرنافذ گفته شد، معاملات صحیح معیوبی هستند که با عدم رضایت فرد دارای حق فسخ، ابطال می شوند در نتیجه مانند آن است که از ابتدا، توافقی بین طرفین به وجود نیامده است. به همین دلیل نه در گذشته و نه در حال و آینده هیچ اثر حقوقی ندارند.

انواع معاملات غیر نافذ
معاملات اکراهی:
اگر فردی در اثر تهدید( وکیل جرم تهدید ) و ترس ، اقدام به انعقاد قراردادی نماید، آن معامله نسبت به او غیر نافذ خواهد بود، پس این فرصت را خواهد داشت که در آینده و در زمانی که تهدید برداشته شد، اقدام به ابطال معامله نماید.

معاملات فضولی:
اگر بر روی مال غیر، بدون رضایت مالک یا بدون مجوز قانونی، معامله ای انجام شود، به آن معامله ی فضولی می گویند، که به همین علت وکیل معامله فضولی در مشهد آماده قبول پرونده های اینچنینی است.

معاملات صغیر ممیز:
صغیر ممیز فردی است که به سن بلوغ، که در دختران ۹ سال و در پسران ۱۵ سال است، نرسیده باشد اما قدرت تشخیص امور مالی و ارزش %

نكو داشت نام آوران عرصه هاي گوناگون داراي دو ويژگي متمايز است:  اول آنكه، انسان نكو داشته از اقليم فردی خويش خارج می‌شود و وجهه‌ای اجتماعي می‌يابد، با اين توجيه كه هر بزرگداشتی بزنگاهی است كه سبب می‌شود تا انسان ستوده از قلمرو خويشتن خويش درگذرد و به مقام فرزانگی برسد. نكو داشت لاجرم قرين نيكنامی است و نيكی شانی اخلاقی دارد. بنابراين نكو داشت همانگاه كه رفتار نامداران را چونان معيارهای اخلاقی تعريف می‌كند، در باطن پاسداشت خوبی و رفتار نيك است

تعیین وقت حضوری مشاوره و وکالت